Liiklusõnnetused

19.07.2017 kella 10.37 ajal toimus liiklusõnnetus Tallinnas Õismäe teel, kus sõiduauto Volvo XC60, mida juhtis 70-aastane mees, tagurdas otsa maja ees oleval pingil istunud 74-aastasele naisele. Juht lahkus sündmuskohalt, kuid naasis peale politsei kõnet sündmuskohale. Vigastada saanud naine toimetati Põhja-Eesti Regionaalhaiglasse.

19.07.2017 kella 11.55 ajal toimus liiklusõnnetus Narva-Jõesuus L.Koidula tänaval, kus 66-aastane mees jalgrattaga kaotas tasakaalu ja kukkus. Jalgrattur toimetati Narva haiglasse.

19.07.2017 kella 14.20 ajal toimus liiklusõnnetus Harjumaal Raasiku vallas Kiviloo külas, kus sõitis 5-aastane poiss laste ATV-ga peale koduhoovist välja sõitmist vasakule teelt välja vastu tee ääres olevaid kive. Laps toimetati Tallinna Lastehaiglasse.

19.07.2017 kella 17.45 ajal toimus liiklusõnnetus Harjumaal Harku vallas Klooga maanteel Rannamõisa kiriku juures, kus sõitis 32-aastane mees otsa reguleerimata ülekäigurajal teed ületavale 60-aastasele mehele. Jalakäija toimetati Põhja-Eesti Regionaalhaiglasse. Liiklusõnnetuse täpsemad asjaolud on selgitamisel.

Märksõnad: paevauudised
Jaga:

Lisa oma kommentaar:

Renault disainis 2017. aasta kollase teekannu

Renault, mis tänavu tähistab vormel 1 sarjas osalemise 40. juubelit, on võtnud nõuks teha teoks üks ammune nali – toota kollaseid teekannusid, päriselt.


Renault otsustas siseneda eksklusiivsesse vormel 1 maailma 1975. aastal, tema esimene võistlusauto RS01 tegi debüüdi 1977. aastal. Renault mõistis, et vormel 1 pakub võimalusi tutvustada maailmale arendusi mootoritehnoloogia valdkonnas. Pärast põhjalikke uurimistöid ja järelemõtlemisi otsustas tiim välja tulla turbomootoriga, millist senimaani polnud mootorispordis nähtud. 


See juhtus 1977. aasta Silverstone’i grand prix’l, kuhu Renault pani võistlema oma kõige esimese turbomootoriga mudeli. Mõned aastad hiljem sõitsid turbomootoriga teisedki tiimid ning sama tehnoloogiat kasutavad ka tänased moodsad vormelimudelid, kuid turbomootori kõige esimene versioon sai kuulsaks tänu tehnoloogilistele raskustele. Võistlusauto RS01 oli oma esimesel võistlusel tihti sunnitud rajalt kõrvale tõmbuma, ajades välja valget tossu, mis viitas probleemidele mootoriga.


Kui Ken Tyrrell, omanimelise tiimi boss, nägi suitsevat autot mööda sõitmas, ei tulnud tal muud keelele kui hüüda: “Kollane teekann!” Tabava väljendi võtsid kiiresti üle Tyrrelli tiimikaaslased ning järgmisel grand prix’l rääkisid juba kõik kollasest teekannust. Nii saigi RS01 endale hüüdnime – Kollane Teekann.


Oma esimese vormel 1 võidu teenis RS01 kaks aastat hiljem, 1979. aastal. Tollel Dijonis peetud  Prantsusmaa grand prix’l õnnestus rooli hoidnud Jean-Pierre Jabouille’il, kes ühtlasi oli ka RS01 insener, esimest korda selle sõiduki parimaid omadusi tõestada ning siit sai alguse turbomootorite võidukäik. Lõpuks said turbomootorid heakskiidu ka Briti meeskondadelt, sealhugas ka nende hulgas parimalt Tyrelli tiimilt.
 
Septembrist saab seda teekannu näha ja kasutada Atelier Renault restoranis, mis asub Pariisis Champs-Elysées’l.
 
Kollase teekannu disain on inspireeritud ajaloolisest RS01-st, kuid ka täna vormel 1 sarjas võistlevast RS17-st. Niisamuti teekannu graafika ja värvid on võetud üle Renault vormel 1 tiimilt.


Lisainfo:
Saadaval alates septembrist
Soovituslik müügihind 129 €
Müügikoht:  Atelier Renault ning selle e-pood (http://shop.atelier.renault.com/fr/ )
Saadaval piiratud koguses:  40 kollast teekannu


Renault:  40 aastat vormel 1-s


16. juulil 1977 osales Renault esimest korda vormel 1 grand prix’l – selle võistlusega algas uus peatükk, mis on tänaseks kasvanud sündmusterohkeks ajalooks. Renault on sõitnud kõikvõimalikel katsetel, ringradadel, rallidel, ühissõitudel, kestvussõitudel… ja on võitnud kõikjal. Renault’ nime võib näha võitjate nimekirjade eesotsas nii siin kui seal. Seega oli vältimatu, et ühel hetkel Renault naaseb vormel 1 sarja.


1977ndast on möödunud 40 aastat, ja tööd on tehtud pühendumisega. Renault ei ole mitte ainult enda nimele hulgaliselt võite kogunud, vaid on iga kord panustanud mootorisporti ka mõne uuendusega vedrustuse, aerondünaamika või mootorite valdkonnas. Täna on Renault’l oluline koht grand prix’de maagilises maailmas.


Võidud
• 11 võitu sõitjate arvestuses 
• 12 võitu konstruktorite arvestuses 
• 170 võitu 24-lt sõitjalt
• 481 poodiumikohta

Märksõnad: paevauudised
Jaga:

Renault tervitas täna Tallinnas Prantsuse rahvuspüha

Renault peatus täna Tallinna tänavatel ja jagas möödujatele Prantsuse trikoloore.

Täna on 14. juuli – Prantsuse rahvuspüha, mida suurejooneliselt tähistab kogu Prantsusmaa ja prantsuse kogukonnad üle maailma.

Seitse fakti Prantsusmaa kohta:
1. 14. juuli on Bastille’ vallutamise aastapäev ja Prantsusmaa rahvuspüha
2. Prantsuse trikoloori sinine-valge-punane sümboliseerib vabadust, võrdsust ja vendlust
3. Prantsuse hümn on marseljees
4. Prantsuse rahvussümbol on Marianne
5. Prantsuse rahvuslind on Gallia kukk
6. Prantsusmaa pealinna Pariisi kõige tähtsam sümbol on Eiffeli torn
7. “Nägemiseni!” on prantsuse keeles “Au revoir!”

Renault sõitis linna kõige uuema mudeli – Koleosega, milles on maastikuauto jõulisust ja suure sedaani mugavust ja esinduslikkust. Lisaks nelikvedu ja kõrge kliirens. Kapoti all tuksub Euroopa tarbijate poolt eelistatud diiselmootor (võimsusega 130 või 175 hobujõudu) ning käigukastide valikus on traditsiooniline manuaal ja uuenduslik X-Tronic automaat, mis lubab suuremat sõidunaudingut ja väiksemat kütuselkulu.

Märksõnad: paevauudised
Jaga:

Renault-Nissani liidu koostöö hind on kasvanud 5 miljardit euroni

Renault-Nissani liit teatas, et sai 2016. aastal koostööst kasu 16% rohkem kui aasta tagasi.


Prantsuse ja Jaapani taustaga ettevõtted hoidsid kokku, teenisid täiendavat tulu ja vähendasid kulutamist maailma juhtiva autotööstuse liidu kaudu.
Liidu koostöö hind oli mullu 5 miljardit eurot, aasta varem 4,3 miljardit eurot. Insenerlahendused, tootmine ja ostukokkulepped olid põhilised koostöövaldkonnad, mis tõid 2016. aastal 700 miljoni euro võrra rohkem kasu.


“Järjest rohkem tehakse liidu sees koostööd ning liidu liikmed võidavad sellest märkimisväärselt. Mastaabisääst, tehnoloogilised saavutused ja innovatsioonid on täna Renault’ ja Nissani vahel jagatud,” rääkis Renault-Nissani liidu esimees ja tegevjuht Carlos Ghosn. “Me prognoosime koostööst saadava kasu suurenemist 5,5 miljardi euroni 2018. aastal, mis on veel enne, kui hakkame arvestama liidu tegevustesse meie uue liikme Mitsubishi Motorsi panust.”


Koos Mitsubishi Motorsiga, mis sai liidu täisliikmeks 2016. aasta lõpus, on liidu aastane läbimüük kasvanud 10 miljoni ühikuni. Mitsubishi Motors ühines liiduga kaks aastat pärast seda, kui Renault ja Nissan alustasid koostööd neljas tegevusvaldkonnas: insenerlahenduste väljatöötamises, tarneahela juhtimises, ostujuhtimises ning personalijuhtimises. Need valdkondi juhitakse keskselt liidu asepresidendi tasandil.


“Nüüd juba võime näha käegakatsutavaid tulemusi selles suures ühinemises,” lisas Ghosn. “Kasvav koostöö aitab Renault’l, Nissanil ja nüüd ka Mitsubishi Motorsil saavutada ettevõtete finantseesmärke ning toota suurema väärtusega sõidukeid uuel mobiilsuse ajastul.”


Sel aastal on liidu liikmetel plaanis tutvustada turule veel mitmeid järgmise põlvkonna tehnoloogiaid elektrisõidukitele ning isesõitvatele ja ühenduvatele autodele. Tehakse tööd ka platvormide, jõuallikate ja sõidukiosade kokkusobivuse suurendamise nimel – et tõsta konkurentsivõimet ning leida uusi võimalusi koostööks.


Aprillis 2017 asutas liit kergtarbesõidukite äriüksuse, et anda oma liikmetele jõudu juurde kaubikute ja väikeveokite tootmise alal. Uue üksuse ülesandeks on toetada liidusisest koostööd tootearenduses ja tootmises, tehnoloogiate kasutamisel ja kulude kokkuhoidmise, samas säilivad liidu liikmete kaubamärkide kõik omadused. 


Mitsubishi Motorsi lisandumises näeb liit täiendavat kasu koostööle ostukokkulepete ja logistika valdkonnas, aga ka asukohaspetsiifikast, võimalusest kasutada tootmiseks üksteise tehaseid ja sõidukiplatvorme, jagada tehnoloogiaid ning laiendada oma kohalolu nii küpsetel kui ka arenevatel turgudel.


Mitsubishi Motors plaanib panustada liitu oma ekspertteadmisi pistikhübriidsõidukitest, pikapitest, väikeveokitest ja sportmaasturitest, samuti tugevdab liidu positsiooni Kagu-Aasia regioonis. 


Ühised moodulplatvormid


Ühistel moodulplatvormidel (CMF) põhinev tootmine annab inseneridele võimaluse töötada erinevate moodulkomplektidega, vahetada mooduleid ning luua sadu erinevaid variante liidu erinevate kaubamärkide tarbeks.


Liit on saanud ühistel moodulplatvormidel põhinevast tootmisest märkimisväärselt kasu alates 2013. aastast, mil need kasutusele võeti.


Renault Kwid, mis jõudis India turule 2015. aastal, on liidu esimene mudel, mis ehitati kõige väiksema ja taskukohasema hinnaga sõidukite kategooria CFM-A platvormile. Eelmisel aastal tõi Nissan turule Datsuni, mida India turule toodetakse samuti CMF-A platvormil põhinevalt ning kannab nime Datsun redi-GO. Neil kahel mudelil on üle 60% mahus samad komponendid, kuid sõidukogemuse poolest on need erinevad ja kaubamärkidele vastavad.


2016. aastal lisandus liidu CFM-C/D platvormile põhinevate mudelite nimekirja veel kaks: uus Renault Scenic ja uue Megane. Samale CFM-C/D platvormile põhinevalt toodetakse juba varasemast ka Nissan Rogue’i, Qashqaid ja X-Traili, uut Renault Espace’i, Kadjarit ja Talismani.


Liidu hinnangul toodetakse 2020. aastal 70% nende sõidukitest CMF-platvormidel põhinevalt. Selline lähenemine tootmisele hoiab ostutehingutelt kokku kuni 30% ning insenerlahenduste kulud vähenevad kuni 40% võrra.


Risttootmine 


Risttootmine on jätkuvalt üks kõige olulisemaid tõukejõude liidusiseseks koostööks. See annab Renault’le, Nissanile ja Mitsubishile võimaluse toota sõidukeid üksteise tehastest, lähemal turgudele, kus neid müüakse, aga ka selleks, et tehaste kasutatavust tõsta ja püsikulusid kokku hoida.


2016. aasta alguses teatas Renault, et järgmise põlvkonna Nissan NV300-sid hakatakse tootma Sanouville’i tehases Prantsusmaal. Nissan NV300 kaubikud hakatakse valmistama samadel koosteliinidel, kus valmivad ka uued Renault Traficud.


Renault-Nissani liit


Renault-Nissani liit on strateegiline partnerlus Pariisis asuva Renault' ja Jaapanis Yokohamas asuva Nissani vahel. 2016. aastal müüsid partnerid ligi 200 riigis kokku 9,95 miljonit autot – see tähendab rohkem kui iga üheksanda maailmas müüdava auto. Liit teeb koostööd ka teiste autotootjatega, sealhulgas Daimleriga Saksamaal ja Dongfengiga Hiinas. Samuti on liidul enamusosalus ettevõttes, millele kuulub Venemaa suurim autotootja AVTOVAZ. Liit on maailma autotootjate hulgas liider elektriautode tootmise alal ning arendab uusi tehnoloogiaid, kavatsusega hakata tulevikus tootma isesõitmise ja ühenduvuse funktsionaalsusega elektrisõidukeid.

Märksõnad: paevauudised
Jaga:

Kõige tihedamini juhtub õnnetusi BMW-dega, enim kindlustatud sõiduauto on Volkswagen

Iga kahekümnenda Eesti teedel liikleva sõiduautoga põhjustatakse aasta jooksul liiklusõnnetus, kõrgeima kahjutihedusega auto on BMW. Kõige populaarsem sõiduauto mark viimasel kümnel aastal on olnud Volkswagen, võib välja lugeda Eesti Liikluskindlustuse Fondi (LKF) liikluskindlustuse statistikast.

"Iga saja kindlustuslepinguga sõiduauto kohta põhjustatakse viiega aasta jooksul liiklusõnnetus ehk kõikide liikluskindlustatud sõidukite seas põhjustatakse iga 20-nda sõiduautoga aasta jooksul liiklusõnnetus," rääkis LKF-i geoinfosüsteemide valdkonnajuht Ülli Reimets. Kahjutihedus on kindlustusjuhtumite arv saja kindlustatud sõiduki kohta.

Enamlevinud sõiduauto markidest oli möödunud aastal kõrgeima kahjutihedusega BMW, saja liikluses osalenud BMW kohta põhjustati liikluskindlustusjuhtumi 7 sõidukiga, ehk iga neljateistkümnenda BMW-ga põhjustati aasta jooksul liiklusõnnetus. Väga kõrge kahjutihedusega paistavad silma ka Lexus ja Land Rover. Sõiduauto markide kahjutiheduse esikümnest leiab veel Mercedese, Mazda, Subaru, Jeebi, Porsche, Honda ja Chrysleri. "Uuematest vähemlevinud markidest tõusis möödunud aastal esile Tesla, 49 Tesla kohta põhjustati 7-ga liiklusõnnetus," lisas Reimets. Ta täpsustas, et kõik statistikas kajastatud automargid võimaldavad teedel ja tänavatel turvaliselt liigelda. Enamuse ohtlikkuse edetabeli moodustavate sõidukimarkide võimsus on keskmisest kõrgem, mis annab kinnitust, et kõrgema riskikäitumisega sõidukijuhid eelistavad tavaliselt võimsamaid autosid.

Populaarseim sõiduauto mark Eestis on ülekaalukalt viimase kümne aasta jooksul olnud Volkswagen, Volkswagenite tipphetk oli aastal 2014, kui neid vuras Eesti teedel pea 110 tuhat, viimasel paaril aastal on liikluses osalevate Volkswagen sõiduautode arv olnud 80 tuhande ringis.

Aastatel 2009 - 2015 oli liikluskindlustuse järgi populaarsuselt teine sõiduauto Audi, kuid eelmisel aastal kindlustati Toyotasid Audidest napilt rohkem. Kümne aasta jooksul on kiireimalt kasvanud Toyota, Škoda ja Volvo marki sõidukite arvukus liikluses, võrreldes 2007.a on praeguseks umbes 15 tuhat sõidukit rohkem. Opel, VAZ ja Ford on liikluskindlustatud sõidukimarkide edetabelis läbi teinud suurima languse. Võrreldes kümne aasta taguse ajaga on nende markide arvukus liikluses vähenenud üle 10 tuhande sõiduauto võrra.

Sõiduautode markide statistika kohta leiab detailsemat infot LKF-i kodulehelthttps://lkf.ee/images/automargid_s6iduauto.pdf

Liikluskindlustuse kindlustusjuhtumite andmed pärinevad Eesti liikluskindlustuse registrist ja ei sisalda vabatahtliku sõidukikindlustuse (kaskokindlustuse) juhtumeid.

Märksõnad: paevauudised
Jaga: