Liiklusõnnetused

06.07.2017 kell 12.21 toimus liiklusõnnetus Pärnumaal Audru vallas Pärnu-Lihula mnt 8. kilomeetril, kus 42-aastane naine keeras sõiduautoga Škoda Octavia bussipeatuse taskust välja sõites ette sõiduautole Volvo XC60, mida juhtis 68-aastane mees. Kokkupõrke tagajärjel kaotas Volvo juhitavuse ja paiskus maanteekraavi katusele. Volvo juht ja Volvos viibinud 61-aastane naine toimetati Pärnu Haiglasse kontrolli.

06.07.2017 kell 18.49 teatati liiklusõnnetusest Ida-Virumaal Narvas A. Daumani tn 16 juures, kus seni tuvastamata jalgrattur sõitis otsa kõnniteel liikunud jalakäijale, 57-aastasele naisele. Jalakäija pöördus ise hiljem Narva Haiglasse.

06.07.2017 kell 19.18 toimus liiklusõnnetus Valga maakonnas Palupera vallas Tatra-Otepää-Sangaste maantee 21. kilomeetril, kus jalgrattur, 19-aastane mees sõitis vasakpööret sooritades ette sõiduautole Mercedes-Benz GLK 220 CDI, mida juhtis 45-aastane naine. Kokkupõrke tagajärjel kukkunud jalgratturile andis kiirabi kohapeal esmaabi.

06.07.2017 kell 20.49 teatati liiklusõnnetusest Tallinnas Kotka tn 10 juures, kus sõiduautot Saab 97x juhtinud vastava kategooria juhtimisõiguseta 53-aastane naine kaotas vasakpööret sooritades sõiduki üle kontrolli, sõitis otsa liiklusmärgi postile ja seejärel Kotka tn 10 kortermaja trepikotta. Saabi juht ja kaassõitja, 43-aastane mees toimetati Põhja-Eesti Regionaalhaiglasse.

07.07.2017 kell 15.50 toimus liiklusõnnetus Võrumaal Urvaste vallas Vaabina-Sõmerpalu tee 2. kilomeetril, kus 74-aastane naine sõitis sõiduautoga Opel Corsa sirgel teelõigul vasakule teelt välja vastu puud. Juht toimetati Lõuna-Eesti Haiglasse kontrolli.

07.07.2017 kell 15.50 teatati liiklusõnnetusest Harjumaal Kuusalu vallas Loksa-Risti teel Metsasihi tee 2 juures, kus jalgrattaga sõitnud 76-aastane naine kukkus. Jalgrattur toimetati Põhja-Eesti Regionaalhaiglasse. Isikul puudus kaitsekiiver.

07.07.2017 kell 17.45 toimus liiklusõnnetus Harjumaal Anija vallas Jägala - Käravete maantee ja Kose - Käravete maantee ristmikul, kus  pulmarongist möödasõitu sooritanud 35-aastase mehe juhitud sõiduautole Toyota Land Cruiser sõitis ette pulmarongis esimesena sõitnud sõiduauto Škoda Octavia, mida juhtis 35-aastane mees. Toyota kaasreisija, 18-aastane naine ja Škoda kaasreisija, 57-aastane naine toimetati  Põhja-Eesti Regionaalhaiglasse.

 

07.07.2017 kella 23.40 ajal toimus liiklusõnnetus Ida-Virumaal Kohtla vallas Jõhvi-Uikala tee  8. kilomeetril, kus 36-aastane mees sõitis sõiduautoga Peugeot 207  paremale teelt välja, maanteekraavi ja rullus üle katuse. Juht hukkus sündmuskohal. Liiklusõnnetuse asjaolud on selgitamisel.

08.07.2017 kella 02.15 ajal toimus liiklusõnnetus Järvamaal Türi vallas Pärnu – Rakvere - Sõmeru maantee 83. kilomeetril,  kus 37-aastase naise juhitud sõiduautole Audi A4 Avant jooksis teele ette põder. Sõidukis kaasreisijana viibinud 35-aastane mees toimetati Järvamaa Haiglasse.

08.07.2017 kella 11.49 ajal toimus liiklusõnnetus Valgamaal Tõlliste vallas Tagula külas Laatre-Antsla mnt 7. kilomeetril, kus 53-aastane mees sooritas rolleriga Yiying vasakpööret ja sõitis otsa temast möödasõidul olnud sõiduautole Mercedes-Benz A160, mida juhtis 52-aastane naine. Rollerijuht toimetati Tartu Ülikooli Kliinikumi.

08.07.2017 kella 12.45 ajal toimus liiklusõnnetus Valgamaal Rebasemõisa külas Koobassaare-Rebasemõisa tee 8,5. kilomeetril, kus kruusateel jalgrattaga sõitnud 61-aastne naine kukkus teelangusel kurvis ebaõigelt valitud kiiruse tõttu pikali. Kiirabi toimetas isiku Valga Haiglasse.

08.07.2017 kell 15.07 teatati liiklusõnnetusest Saaremaal Lääne-Saare vallas Kuressaare-Võhma-Panga  mnt 8,8 kilomeetril, kus sõiduautot Audi Allroad juhtinud 25-aastane naine ei andnud teed sõiduautole Opel Omega, mida juhtis 50-aastane mees. Kokkupõrke tagajärjel paiskus Opel teelt välja põllule. Õnnetuse tagajärjel hukkus Opelis viibinud 50-aastane naine. Opeli juht, Opelis viibinud 14-aastane poiss ja Audis viibinud 2-aastane tüdruk toimetati Kuressaare Haiglasse.

08.07.2017 kell 21.42 toimus liiklusõnnetus Tartumaal Peipsiääre vallas Kolkjas alevikus Ranna  ja Sadama tänava ristmikul, kus 41-aastane mees sai löögi sõiduautolt BMW 306D1, mida juhtis 26-aastane naine. Jalakäija toimetati Tartu Ülikooli Kliinikumi kontrolli. Liiklusõnnetuse asjaolud on selgitamisel.

 

09.07.2017 kell 03.11 toimus liiklusõnnetus Harjumaal Saue vallas Tallinn-Pärnu-Ikla mnt 21. kilomeetril, kus 36-aastase mehe juhitud mootorrattale Suzuki GSX 1300R jooksis ette metssiga. Juht ja mootorrattal viibinud 31-aastane mees toimetati Põhja-Eesti Regionaalhaiglasse.

09.07.2017 kell 04.20 toimus liiklusõnnetus Valgamaal Karula vallas Londi külas Võru-Mõniste-Valga mnt 74,8. kilomeetril, kus 19-aastane mees kaotas kontrolli sõiduauto Volkswagen Santana üle ja sõitis teelt välja kraavi kus auto rullus üle katuse. Juht toimetati Valga Haiglasse.

09.07.2017 kella 09.30 ajal toimus liiklusõnnetus Tartus Tähtvere ja Marja tn ristmikul, kus seni tuvastamata juht riivas vanema tumerohelist värvi sõiduauto BMW E36 parema nurgaga 23-aastast meest. Jalakäija pöördus ise Tartu Ülikooli Kliinikumi.

09.07.2017 kella 14.50 paiku toimus liiklusõnnetus Kiviõli linnas Niine tänaval, kus sõiduautot  Dacia Duster juhtinud 58-aastane mees ei andnud ristmikul teed jalgrattaga sõitnud 63-aastasele naisele ja sõitis talle otsa. Kiirabi toimetas jalgratturi Ida-Viru Keskhaiglasse kontrolli.

09.07.2017 kella 15.16 ajal toimus liiklusõnnetus Tartumaal Nõo alevikus Oja tänaval asuva "Meie" kaupluse ees, kus sõiduautot Volvo V70 juhtinud 50-aastane naine tagurdas otsa 83-aastasele mehele. Kiirabi andis jalakäijale esmaabi kohapeal.

09.07.2017 kella 16.11 ajal toimus liiklusõnnetus Jõgevamaal Põltsamaa vallas Põltsamaa-Võhma mnt 5. kilomeetril, kus sõiduautot Volvo V40 juhtinud 18-aastane naine sooritas vasakpööret ja keeras ette temast möödasõidul olevale mootorrattale BMW, mida juhtis 55-aastane mees. Mootorrattur toimetati Tartu Ülikooli Kliinikumi.

09.07.2017 kella 16.30 ajal toimus liiklusõnnetus Valgamaal Põdrala vallas Viljandi-Rõngu mnt 45. kilomeetril, kus sõiduautot Volkswagen Passat juhtinud 38-aastane mees sõitis teelt välja kraavi ja vastu puud. Kiirabi toimetas juhi kõrval istunud 34-aastase naise Tartusse Ülikooli Kliinikumi kontrolli.

09.07.2017 kell 17.14 teatati liiklusõnnetusest Harjumaal Riisipere-Vasalemma tee 14. kilomeetril, kus 40-aastane mees kaotas lauges kurvis kontrolli mootorratta Honda VT 750C üle ja sõitis kraavi. Juht ja mootorrattal viibinud 45-aastane mees toimetati Põhja-Eesti Regionaalhaiglasse.

09.07.2017 kell 17.57 toimus liiklusõnnetus Tallinnas Laagna ja Mustakivi tee ristmikul, kus alkoholijoobes 37-aastane mees sõitis sõiduautoga BMW 525D tagant otsa sõiduautole Volvo S60, millega oli peatunud ja ootas valgusfoori lubavat tuld 27-aastane mees. Saadud löögist paiskud Volvo otsa tema ees seisnud liinibussile Scania. Sündmuskohalt toimetati Ida-Tallinna Keskhaiglasse Volvo juht.

09.07.2017 kell 23.22 toimus liiklusõnnetus Tallinnas Merivälja tee 70 juures, kus alkoholijoobes 17-aastane noormees kukkus jalgrattaga. Jalgratturi sõnade kohaselt  toimus kokkupõrge teise ratturiga, kes lahkus. Kannatanu toimetati Põhja-Eesti Regionaalhaiglasse.

09.07.2017 kell 23.51 toimus liiklusõnnetus Tartus Puiestee ja Mäe tn ristmikul, kus 17-aastase noormehe juhitud rollerile Yamaha  Aerox keeras sõiduautoga Volkswagen Transporter Kasten vasakpööret sooritades ette 27-aastane mees. Rolleri juht toimetati Tartu Ülikooli Kliinikumi kontrolli.

Märksõnad: paevauudised
Jaga:

Lisa oma kommentaar:

Kõige tihedamini juhtub õnnetusi BMW-dega, enim kindlustatud sõiduauto on Volkswagen

Iga kahekümnenda Eesti teedel liikleva sõiduautoga põhjustatakse aasta jooksul liiklusõnnetus, kõrgeima kahjutihedusega auto on BMW. Kõige populaarsem sõiduauto mark viimasel kümnel aastal on olnud Volkswagen, võib välja lugeda Eesti Liikluskindlustuse Fondi (LKF) liikluskindlustuse statistikast.

"Iga saja kindlustuslepinguga sõiduauto kohta põhjustatakse viiega aasta jooksul liiklusõnnetus ehk kõikide liikluskindlustatud sõidukite seas põhjustatakse iga 20-nda sõiduautoga aasta jooksul liiklusõnnetus," rääkis LKF-i geoinfosüsteemide valdkonnajuht Ülli Reimets. Kahjutihedus on kindlustusjuhtumite arv saja kindlustatud sõiduki kohta.

Enamlevinud sõiduauto markidest oli möödunud aastal kõrgeima kahjutihedusega BMW, saja liikluses osalenud BMW kohta põhjustati liikluskindlustusjuhtumi 7 sõidukiga, ehk iga neljateistkümnenda BMW-ga põhjustati aasta jooksul liiklusõnnetus. Väga kõrge kahjutihedusega paistavad silma ka Lexus ja Land Rover. Sõiduauto markide kahjutiheduse esikümnest leiab veel Mercedese, Mazda, Subaru, Jeebi, Porsche, Honda ja Chrysleri. "Uuematest vähemlevinud markidest tõusis möödunud aastal esile Tesla, 49 Tesla kohta põhjustati 7-ga liiklusõnnetus," lisas Reimets. Ta täpsustas, et kõik statistikas kajastatud automargid võimaldavad teedel ja tänavatel turvaliselt liigelda. Enamuse ohtlikkuse edetabeli moodustavate sõidukimarkide võimsus on keskmisest kõrgem, mis annab kinnitust, et kõrgema riskikäitumisega sõidukijuhid eelistavad tavaliselt võimsamaid autosid.

Populaarseim sõiduauto mark Eestis on ülekaalukalt viimase kümne aasta jooksul olnud Volkswagen, Volkswagenite tipphetk oli aastal 2014, kui neid vuras Eesti teedel pea 110 tuhat, viimasel paaril aastal on liikluses osalevate Volkswagen sõiduautode arv olnud 80 tuhande ringis.

Aastatel 2009 - 2015 oli liikluskindlustuse järgi populaarsuselt teine sõiduauto Audi, kuid eelmisel aastal kindlustati Toyotasid Audidest napilt rohkem. Kümne aasta jooksul on kiireimalt kasvanud Toyota, Škoda ja Volvo marki sõidukite arvukus liikluses, võrreldes 2007.a on praeguseks umbes 15 tuhat sõidukit rohkem. Opel, VAZ ja Ford on liikluskindlustatud sõidukimarkide edetabelis läbi teinud suurima languse. Võrreldes kümne aasta taguse ajaga on nende markide arvukus liikluses vähenenud üle 10 tuhande sõiduauto võrra.

Sõiduautode markide statistika kohta leiab detailsemat infot LKF-i kodulehelthttps://lkf.ee/images/automargid_s6iduauto.pdf

Liikluskindlustuse kindlustusjuhtumite andmed pärinevad Eesti liikluskindlustuse registrist ja ei sisalda vabatahtliku sõidukikindlustuse (kaskokindlustuse) juhtumeid.

Märksõnad: paevauudised
Jaga:

Uute sõiduautode turg tegi mais suure tõusu

Eestis kasvas mais uute sõiduautode turg koguni 17% võrra võrreldes möödunud aasta maikuuga. Tarbesõidukite turul aga toimus kerge langus.

Mais müüdi Eestis kokku 2571 uut sõiduautot ehk 373 rohkem kui mullu. Viie kuu kokkuvõttes on Eestis tänavu müüdud 10 666 uut sõiduautot, mis ületab möödunud aasta sama perioodi müügi 9,3 protsendiga.

Jätkuvalt on segmentidest populaarseim väiksema keskklassi autod, milliste osakaal oli mais ligi veerand kõigist müüdud uutest sõiduautodest. Järgnesid keskmised maasturid ja keskklassi autod. Eksporti läks mais 69 sõiduautot.

Automarkide populaarsuse edetabeli tipus kroonib jätkuvalt Toyota, milliseid müüdi mais 477, järgnesid Škoda 377 ja Kia 198 sõiduautoga. Mudelitest eelistasid tarbijad enim Škoda Octaviat, milliseid müüdi 142 autot. Populaarsed olid mais ka Toyota Avensis ja Kia Cee'd vastavalt 109 ja 88 müüdud autoga.

Tarbesõidukite müük tegi mais läbi kerge, 1,8-protsendilise languse. Viie kuuga on uusi tarbesõidukeid müüdud Eestis kokku 2429 ehk 7,1% rohkem kui mullu samal perioodil. Automarkidest oli mais edukaim Citroen 95 müüdud sõidukiga, järgnesid Scania, milliseid anti klientidele üle 60, ja Peugeot 55 sõidukiga. Veokite segmendis oli edukaim Scania 55 veokiga, järgnes Volvo 22 müüdud veokiga.

Märksõnad: paevauudised
Jaga:

Toyota Baltimaade hooldusnõunike kutsemeistrivõistluste võit läks Lätti

Toyota korraldas eile Tallinna lauluväljakul 14. Baltimaade kutsemeistrivõistlused, mille fookus oli tänavu hooldusnõunike teenindusoskustel. Baltikumi parimaks osutus Läti esinduse Amserv Motorsi hooldusnõunik Kristaps Narubins.

Toyota Baltic Service Advisor Skills Grand Prix 2017 nime kandval võistlusel osales kümme parimat Toyota hooldusnõunikku Eestist, Lätist ja Leedust, kelle nelja võistlusülesannet hindas 10 kohtunikku.

Toyota Baltic ASi müügijärgse teeninduse juhi Marek Maide sõnul korraldatakse Baltimaade kutsemeistrivõistlusi eesmärgiga pidevalt mõõta nõunike klienditeeninduse kvaliteeti ja panna nad olukordadesse, kus oma oskused tuleb viia järgmisele tasemele.

"Tänapäeva sõidukid muutuvad üha mugavamaks, kuid tehniliselt keerukamaks. Hooldusnõunik on rohkem kui kunagi varem ühenduslüliks inimese ja tehniku vahel, kes peab mõistma inimese vajadusi ja suutma lihtsas keeles selgitada kõiki autoga seonduvaid hooldustoiminguid," ütles Maide. "Kliendi rahulolu oluline komponent korras auto kõrval on üha enam mõistmine ja arusaamine, mida ja miks tehti ning selle edasiandmine kõrgeid klienditeenindusstandardeid jälgides."

Traditsiooniks saanud võistlusel keskendutakse igal aastal erinevale müügijärgse teeninduse tööle. Kaks aastat tagasi olid võistlustules Toyota värvi- ja keretehnikud ning mullu üldteeninduse tehnikud.

Finaalvõistlusele pääsevad vaid parimad Toyota Baltimaade võrgustikku kuuluvad sertifitseeritud nõunikud. Tänavu oli neli võistlejat Eestist ja Leedust ning kaks Lätist. Iga ülesande täitmiseks on täpselt 40 minutit ning kõik võistlejad peavad sooritama täpselt ühesugused ülesanded.

Hooldusnõunike tänavused ülesanded olid auto vastuvõtt korralisse hooldusse, teeninduse järgne sõiduki üleandmine kliendile, vastamine kliendi küsimustele seoses auto teenindusega ja Toyota toodete ja teenuste tundmine.

Baltimaade kutsemeistrivõistluste võitja kannab tiitlit Balti meister. Piirkondlikud võitjad kutsutakse Toyota Motor Corporationi peakorterisse Jaapanis, kus sügisel toimub rahvusvaheline meistrite assamblee. See on nädalapikkune sündmus, kus maailma parimad Toyota perekonna liikmed saavad kohtuda ja kogemusi vahetada.

Märksõnad: paevauudised
Jaga:

Renault Grupp tihendab koostööd Ellen MacArthur Fondiga

Renault Grupp ja Ellen MacArthur Fond teatasid, et hakkavad tihedamalt koostööd tegema ning algavad ringmajanduse alal mitmeid uusi tegevusi. Mõlemad koostööpartnerid nimetavad lineaarselt majandusmudelilt ringmajandusele ülemineku eelisteks loodusressursside ja ökosüsteemide säilimist ning ettevõtetel nagu Renault’ on neid tingimusi täites tulevik paremini kindlustatud. 

“Oleme Ellen MacArthur Fondiga koos töötanud seitse aastat, meil on hea meel selle koostöö jätkumise üle. Praegu uurime võimalusi, kuidas panna ringmajandus toimima ettevõtte rahvusvahelise tasandi tegevustes. Mõnedes Renault’ tulevikuprojektides analüüsitakse ka muu hulgas seda, kuidas meie Euroopa ümbertöötlemismudelit kohandada sobivaks maailma teistesse regioonidesse, näiteks Indiasse, Brasiiliasse, Marokosse ja Hiina. Jätkame ka elektriautode akude taaskasutuse ja tuleviku sõiduvahendite teemadega tegelemist,” rääkis Jean-Philippe Hermine, Renault Grupi asepresident strateegilise keskkonna planeerimise alal.

“Renault on meie tegemistega olnud kaasas fondi loomisest alates. Sama kaua on Renault’s ringmajanduse mudelit rakendatud mitmesugustesse tegevustesse, ning läbi mitmete edukate näidete on ettevõte demonstreerinud ringmajanduse otstarbekust. Mul on hea meel, et Renault jätkab meiega alustatud teed,” ütles omanimelise fondi asutaja Dame Ellen MacArthur.

Koostöö, mis edendab ringmajandust

Esimest korda tegid Renault ja Ellen MacArthur koostööd 2007. aastal, aja jooksul on sellest välja partnerlus, millest on ettevõtte jaoks välja kujunenud raamistik ökoloogilise jalajälje vähendamiseks ning ringmajanduse üha kasvavaks kasutuselevõtuks. Kui Ellen MacArthur Fond 2010. aastal asutati, siis Renault toetas seda asutava partnerina. 

Renault eksperdid ning Ellen MacArthur Fondi liikmed kohtuvad omavahel regulaarselt, et otsida uus tehnoloogilisi lahendusi, protsesse ja ringmajanduse mudeleid, rakendada neid strateegilisse planeerimisse ja grupi ringmajanduse arendamise programmi, ning tõsta valdkonnateadlikkust töötajate ja aktsionäride hulgas. 

Renault teeb fondile kättesaadavaks oma mahukad tootmise ja ümbertöötlemise alased ekspertteadmised ja näidisjuhtumid, et ringmajanduse alaseid teadmised leviksid veelgi paremini majandusvaldkonna otsustajate hulgas. Renault panustab ka Ellen MacArthur Fondi makromajandusraportitesse, kus analüüsitakse ringmajandusele ülemineku võimalikke kasusid ning kirjeldatakse ringmajanduse mudeli reaalseid rakendusvõimalusi maailmamajanduses.

Renault on esimene autotootja, mis hakkas tootmisprotsessis kasutama ringmajanduse mudelit

Märksõnad: paevauudised
Jaga: