Liiklusõnnetused

19.06.2017 kella 06.32 ajal toimus liiklusõnnetus Tartumaal Tartu vallas Aovere külas Aovere-Kallaste-Omedu mnt 1. kilomeetril, kus sõiduautot Chevrolet Aveo juhtinud 71-aastane naine sõitis vasakkurvis paremale teelt välja. Kiirabi toimetas autojuhi Tartu Ülikooli Kliinikumi.

19.06.2017 kella 09.51 ajal toimus liiklusõnnetus Tallinnas Endla tn 30 juures, kus esialgsetel andmetel vahetas 51-aastane mees sõiduautoga Volkswagen Passat sõidurida kui tema ees pidurdas sõiduautot Peugeot Partner juhtinud 46-aastane naine. Volkswageni juht pidurdas samuti ning tema juhitud sõidukile sõitis otsa liinibuss MAN, mida juhtis 54-aastane mees. Saadud löögist põrkas Volkswagen vastu ees olevat Peugeot. Õnnetuse tagajärjel kukkus liinibussis viibinud 87-aastane naine. Reisija toimetati Põhja-Eesti Regionaalhaiglasse.

19.06.2017 kella 10.51 ajal toimus liiklusõnnetus Harjumaal Maardus Keemikute tn 35 juures, kus 73-aastane mees sõitis sõiduautoga Hyundai  Accent otsa reguleerimata ülekäigurajal teed ületanud 52-aastasele naisele.  Jalakäija toimetati Põhja-Eesti Regionaalhaiglasse.

19.06.2017 kella 13.19 ajal toimus liiklusõnnetus Tallinnas Tammsaare tee 113 juures, kus 57-aastane mees jäi sõiduautoga Volkswagen Caddy seisma kollase fooritulega reguleeritud ülekäigurajal ning sõiduk sai tagant löögi sõiduautolt Mazda 3, mida juhtis 22-aastane naine, mille järel Mazda sai omakorda löögi sõiduautolt Audi A4, mida juhtis 39-aastane naine. Mazda juht toimetati Põhja-Eesti Regionaalhaiglasse.

19.06.2017 kella 15.39 ajal toimus liiklusõnnetus Tallinnas J.Smuuli tee 9 juures, kus esialgsetel andmetel alustas 61-aastane mees liinibussiga Man peatusest liikumist ja pidurdas, kuna ei saanud ümber reastuda. Pidurdamise tagajärjel kukkus bussis viibinud 64-aastane naine. Reisija toimetati Põhja-Eesti Regionaalhaiglasse.

19.06.2017 kella 17.48 paiku toimus liiklusõnnetus Jõgevamaal Jõgeva vallas Jõgeva-Mustvee mnt 10. kilomeetril, kus sõiduautot Audi Q7 juhtinud 69-aastane naine eirates ristmikul olevat STOPP märki sõitis kõrvalteelt ette sõiduautole Fiat Marea, mida juhtis 49-aastane mees. Fiati juht ja autos viibinud 46-aastane naine toimetati Tartu Ülikooli Kliinikumi. Audi juht toimetati Jõgeva Haiglasse kontrolli.

19.06.2017 kella 18.10 ajal toimus liiklusõnnetus Harjumaal Hüüru külas Paldiski mnt ja Aiandi tee ristmikul, kus 35-aastane naine kaotas kontrolli sõiduauto Škoda Fabia üle ja sõitis teelt vasakule välja. Juht toimetati Põhja-Eesti Regionaalhaiglasse.

20.06.2017 kella 01.16 ajal toimus liiklusõnnetus Ida-Virumaal Vaivara vallas Hiiemetsa külas Tallinn-Narva mnt 196,9. kilomeetril, kus esialgsetel andmetel alkoholijoobes 31-aastane mees kaldus sõiduautoga Volkswagen Bora vastassuuna vööndisse ja põrkas kokku sõiduautoga Audi 80, mida juhtis 20-aastane mees. Audi juht ning Audis viibinud 21-aastane naine ja 21-aastane mees toimetati Ida-Viru Keskhaiglasse.

Märksõnad: paevauudised
Jaga:

Lisa oma kommentaar:

Kõige tihedamini juhtub õnnetusi BMW-dega, enim kindlustatud sõiduauto on Volkswagen

Iga kahekümnenda Eesti teedel liikleva sõiduautoga põhjustatakse aasta jooksul liiklusõnnetus, kõrgeima kahjutihedusega auto on BMW. Kõige populaarsem sõiduauto mark viimasel kümnel aastal on olnud Volkswagen, võib välja lugeda Eesti Liikluskindlustuse Fondi (LKF) liikluskindlustuse statistikast.

"Iga saja kindlustuslepinguga sõiduauto kohta põhjustatakse viiega aasta jooksul liiklusõnnetus ehk kõikide liikluskindlustatud sõidukite seas põhjustatakse iga 20-nda sõiduautoga aasta jooksul liiklusõnnetus," rääkis LKF-i geoinfosüsteemide valdkonnajuht Ülli Reimets. Kahjutihedus on kindlustusjuhtumite arv saja kindlustatud sõiduki kohta.

Enamlevinud sõiduauto markidest oli möödunud aastal kõrgeima kahjutihedusega BMW, saja liikluses osalenud BMW kohta põhjustati liikluskindlustusjuhtumi 7 sõidukiga, ehk iga neljateistkümnenda BMW-ga põhjustati aasta jooksul liiklusõnnetus. Väga kõrge kahjutihedusega paistavad silma ka Lexus ja Land Rover. Sõiduauto markide kahjutiheduse esikümnest leiab veel Mercedese, Mazda, Subaru, Jeebi, Porsche, Honda ja Chrysleri. "Uuematest vähemlevinud markidest tõusis möödunud aastal esile Tesla, 49 Tesla kohta põhjustati 7-ga liiklusõnnetus," lisas Reimets. Ta täpsustas, et kõik statistikas kajastatud automargid võimaldavad teedel ja tänavatel turvaliselt liigelda. Enamuse ohtlikkuse edetabeli moodustavate sõidukimarkide võimsus on keskmisest kõrgem, mis annab kinnitust, et kõrgema riskikäitumisega sõidukijuhid eelistavad tavaliselt võimsamaid autosid.

Populaarseim sõiduauto mark Eestis on ülekaalukalt viimase kümne aasta jooksul olnud Volkswagen, Volkswagenite tipphetk oli aastal 2014, kui neid vuras Eesti teedel pea 110 tuhat, viimasel paaril aastal on liikluses osalevate Volkswagen sõiduautode arv olnud 80 tuhande ringis.

Aastatel 2009 - 2015 oli liikluskindlustuse järgi populaarsuselt teine sõiduauto Audi, kuid eelmisel aastal kindlustati Toyotasid Audidest napilt rohkem. Kümne aasta jooksul on kiireimalt kasvanud Toyota, Škoda ja Volvo marki sõidukite arvukus liikluses, võrreldes 2007.a on praeguseks umbes 15 tuhat sõidukit rohkem. Opel, VAZ ja Ford on liikluskindlustatud sõidukimarkide edetabelis läbi teinud suurima languse. Võrreldes kümne aasta taguse ajaga on nende markide arvukus liikluses vähenenud üle 10 tuhande sõiduauto võrra.

Sõiduautode markide statistika kohta leiab detailsemat infot LKF-i kodulehelthttps://lkf.ee/images/automargid_s6iduauto.pdf

Liikluskindlustuse kindlustusjuhtumite andmed pärinevad Eesti liikluskindlustuse registrist ja ei sisalda vabatahtliku sõidukikindlustuse (kaskokindlustuse) juhtumeid.

Märksõnad: paevauudised
Jaga:

Uute sõiduautode turg tegi mais suure tõusu

Eestis kasvas mais uute sõiduautode turg koguni 17% võrra võrreldes möödunud aasta maikuuga. Tarbesõidukite turul aga toimus kerge langus.

Mais müüdi Eestis kokku 2571 uut sõiduautot ehk 373 rohkem kui mullu. Viie kuu kokkuvõttes on Eestis tänavu müüdud 10 666 uut sõiduautot, mis ületab möödunud aasta sama perioodi müügi 9,3 protsendiga.

Jätkuvalt on segmentidest populaarseim väiksema keskklassi autod, milliste osakaal oli mais ligi veerand kõigist müüdud uutest sõiduautodest. Järgnesid keskmised maasturid ja keskklassi autod. Eksporti läks mais 69 sõiduautot.

Automarkide populaarsuse edetabeli tipus kroonib jätkuvalt Toyota, milliseid müüdi mais 477, järgnesid Škoda 377 ja Kia 198 sõiduautoga. Mudelitest eelistasid tarbijad enim Škoda Octaviat, milliseid müüdi 142 autot. Populaarsed olid mais ka Toyota Avensis ja Kia Cee'd vastavalt 109 ja 88 müüdud autoga.

Tarbesõidukite müük tegi mais läbi kerge, 1,8-protsendilise languse. Viie kuuga on uusi tarbesõidukeid müüdud Eestis kokku 2429 ehk 7,1% rohkem kui mullu samal perioodil. Automarkidest oli mais edukaim Citroen 95 müüdud sõidukiga, järgnesid Scania, milliseid anti klientidele üle 60, ja Peugeot 55 sõidukiga. Veokite segmendis oli edukaim Scania 55 veokiga, järgnes Volvo 22 müüdud veokiga.

Märksõnad: paevauudised
Jaga:

Toyota Baltimaade hooldusnõunike kutsemeistrivõistluste võit läks Lätti

Toyota korraldas eile Tallinna lauluväljakul 14. Baltimaade kutsemeistrivõistlused, mille fookus oli tänavu hooldusnõunike teenindusoskustel. Baltikumi parimaks osutus Läti esinduse Amserv Motorsi hooldusnõunik Kristaps Narubins.

Toyota Baltic Service Advisor Skills Grand Prix 2017 nime kandval võistlusel osales kümme parimat Toyota hooldusnõunikku Eestist, Lätist ja Leedust, kelle nelja võistlusülesannet hindas 10 kohtunikku.

Toyota Baltic ASi müügijärgse teeninduse juhi Marek Maide sõnul korraldatakse Baltimaade kutsemeistrivõistlusi eesmärgiga pidevalt mõõta nõunike klienditeeninduse kvaliteeti ja panna nad olukordadesse, kus oma oskused tuleb viia järgmisele tasemele.

"Tänapäeva sõidukid muutuvad üha mugavamaks, kuid tehniliselt keerukamaks. Hooldusnõunik on rohkem kui kunagi varem ühenduslüliks inimese ja tehniku vahel, kes peab mõistma inimese vajadusi ja suutma lihtsas keeles selgitada kõiki autoga seonduvaid hooldustoiminguid," ütles Maide. "Kliendi rahulolu oluline komponent korras auto kõrval on üha enam mõistmine ja arusaamine, mida ja miks tehti ning selle edasiandmine kõrgeid klienditeenindusstandardeid jälgides."

Traditsiooniks saanud võistlusel keskendutakse igal aastal erinevale müügijärgse teeninduse tööle. Kaks aastat tagasi olid võistlustules Toyota värvi- ja keretehnikud ning mullu üldteeninduse tehnikud.

Finaalvõistlusele pääsevad vaid parimad Toyota Baltimaade võrgustikku kuuluvad sertifitseeritud nõunikud. Tänavu oli neli võistlejat Eestist ja Leedust ning kaks Lätist. Iga ülesande täitmiseks on täpselt 40 minutit ning kõik võistlejad peavad sooritama täpselt ühesugused ülesanded.

Hooldusnõunike tänavused ülesanded olid auto vastuvõtt korralisse hooldusse, teeninduse järgne sõiduki üleandmine kliendile, vastamine kliendi küsimustele seoses auto teenindusega ja Toyota toodete ja teenuste tundmine.

Baltimaade kutsemeistrivõistluste võitja kannab tiitlit Balti meister. Piirkondlikud võitjad kutsutakse Toyota Motor Corporationi peakorterisse Jaapanis, kus sügisel toimub rahvusvaheline meistrite assamblee. See on nädalapikkune sündmus, kus maailma parimad Toyota perekonna liikmed saavad kohtuda ja kogemusi vahetada.

Märksõnad: paevauudised
Jaga:

Renault Grupp tihendab koostööd Ellen MacArthur Fondiga

Renault Grupp ja Ellen MacArthur Fond teatasid, et hakkavad tihedamalt koostööd tegema ning algavad ringmajanduse alal mitmeid uusi tegevusi. Mõlemad koostööpartnerid nimetavad lineaarselt majandusmudelilt ringmajandusele ülemineku eelisteks loodusressursside ja ökosüsteemide säilimist ning ettevõtetel nagu Renault’ on neid tingimusi täites tulevik paremini kindlustatud. 

“Oleme Ellen MacArthur Fondiga koos töötanud seitse aastat, meil on hea meel selle koostöö jätkumise üle. Praegu uurime võimalusi, kuidas panna ringmajandus toimima ettevõtte rahvusvahelise tasandi tegevustes. Mõnedes Renault’ tulevikuprojektides analüüsitakse ka muu hulgas seda, kuidas meie Euroopa ümbertöötlemismudelit kohandada sobivaks maailma teistesse regioonidesse, näiteks Indiasse, Brasiiliasse, Marokosse ja Hiina. Jätkame ka elektriautode akude taaskasutuse ja tuleviku sõiduvahendite teemadega tegelemist,” rääkis Jean-Philippe Hermine, Renault Grupi asepresident strateegilise keskkonna planeerimise alal.

“Renault on meie tegemistega olnud kaasas fondi loomisest alates. Sama kaua on Renault’s ringmajanduse mudelit rakendatud mitmesugustesse tegevustesse, ning läbi mitmete edukate näidete on ettevõte demonstreerinud ringmajanduse otstarbekust. Mul on hea meel, et Renault jätkab meiega alustatud teed,” ütles omanimelise fondi asutaja Dame Ellen MacArthur.

Koostöö, mis edendab ringmajandust

Esimest korda tegid Renault ja Ellen MacArthur koostööd 2007. aastal, aja jooksul on sellest välja partnerlus, millest on ettevõtte jaoks välja kujunenud raamistik ökoloogilise jalajälje vähendamiseks ning ringmajanduse üha kasvavaks kasutuselevõtuks. Kui Ellen MacArthur Fond 2010. aastal asutati, siis Renault toetas seda asutava partnerina. 

Renault eksperdid ning Ellen MacArthur Fondi liikmed kohtuvad omavahel regulaarselt, et otsida uus tehnoloogilisi lahendusi, protsesse ja ringmajanduse mudeleid, rakendada neid strateegilisse planeerimisse ja grupi ringmajanduse arendamise programmi, ning tõsta valdkonnateadlikkust töötajate ja aktsionäride hulgas. 

Renault teeb fondile kättesaadavaks oma mahukad tootmise ja ümbertöötlemise alased ekspertteadmised ja näidisjuhtumid, et ringmajanduse alaseid teadmised leviksid veelgi paremini majandusvaldkonna otsustajate hulgas. Renault panustab ka Ellen MacArthur Fondi makromajandusraportitesse, kus analüüsitakse ringmajandusele ülemineku võimalikke kasusid ning kirjeldatakse ringmajanduse mudeli reaalseid rakendusvõimalusi maailmamajanduses.

Renault on esimene autotootja, mis hakkas tootmisprotsessis kasutama ringmajanduse mudelit

Märksõnad: paevauudised
Jaga: