Liiklusõnnetused

17.06.2017 kella 05.29 ajal toimus liiklusõnnetus Tartumaal Luunja vallas Rõõmu-Viira tee 1. kilomeetril, kus mootorratast Aprilia juhtinud 28-aastane mees kaldus lauges vasakkurvis paremale poole teelt välja kraavi ning kukkus. Kiirabi toimetas mootorratturi Tartu Ülikooli kliinikumi kontrolli.

17.06.2017 kella 08.48 paiku toimus liiklusõnnetus Tartumaal Nõo vallas Uuta-Pangodi tee 2,2 kilomeetril, kus alkoholijoobes ja juhtimisõiguseta 22-aastane mees sõitis sõiduautoga VW Passat lauges vasakkurvis teelt välja paremale poole vastu betoonist elektriposti. Sõiduki juht toimetati Tartu Ülikooli Kliinikumi kontrolli.

17.06.2017 kell 09.54 toimus liiklusõnnetus Tallinnas Tuuleveski tee 24 A juures, kus 25-aastane mees kaotas kontrolli sõiduauto Volvo XC 90 üle ning sõitis teelt välja vastu puud. Juht toimetati Põhja-Eesti Regionaalhaiglasse.

17.06.2017 14.15 toimus liiklusõnnetus Jõgevamaal Jõgeva vallas Kassinurme külas Tartu-Jõgeva-Aravete mnt 35. kilomeetril, kus alkoholijoobe tunnustega 56-aastane mees sõitis sõiduautoga Nissan X-Trail sirgel teel paremale teelt välja vastu talu aeda. Juhi sõnul jäi ta magama. Juht toimetati Tartu Ülikooli Kliinikumi kontrolli.

17.06.2017 kell 17.45 toimus liiklusõnnetus Tallinnas Pirita tee 28a juures, kus 38-aastane naine sõitis sõiduautoga Honda Civic otsa ees peatunud sõiduautole Honda CR-V, mida juhtis 50-aastane naine. Sõiduautos Honda Civic viibinud 5-aastane poiss toimetati Tallinna Lastehaiglasse kontrolli.

17.06.2017 kell 18.30 ajal toimus liiklusõnnetus Pärnu linnas Ringi tn 14A  juures, kus jalgrattur, 68-aastane mees, sõitis otsa tema ees avanenud sõiduauto Mercedes-Benz C200  vasakpoolsele esiuksele. Kokkupõrke tagajärjel mees kukkus ja ta toimetati Pärnu Haiglasse kontrolli.

17.06.2017 kella 21.43 ajal toimus liiklusõnnetus Viljandimaal Halliste vallas Kulla külas Sultsi - Abja-Paluoja mnt 14,2 kilomeetril, kus sõiduauto Mercedes-Benz C-180 kaldus vasakkurvis paremale poole teelt välja ning rullus üle katuse. Sõidukist 300m eemal kõndimas kontrolliti kolme isikut, kellest 38-aastane mees toimetati politsei patrulli poolt Viljandi haiglasse kontrolli. Autojuht on selgitamisel.

18.06.2017 kella 01.04 ajal toimus liiklusõnnetus Harju maakonnas Saue vallas Jõgisoo külas, kus esialgsetel andmetel mööda põldude vahelist kruusateed ATV-d juhtinud alkoholijoobe tunnustega 40-aastane mees kaotas sõiduki üle kontrolli ning paiskus külili. Juht toimetati Põhja-Eesti Regionaalhaiglasse.

18.06.2017 kella 04.13 ajal toimus liiklusõnnetus Tartumaal Ülenurme vallas Külitse alevikus Lennuvälja teega paralleelselt kulgeval kergliiklusteel, kus jalgrattur, 17-aastane noormees, sõitis asfaltkattel teepervele ja kaotas juhitavuse ning kukkus pikali. Kiirabi toimetas noormehe Tartu Ülikooli Kliinikumi kontrolli.

18.06.2017 kella 02.25 ajal toimus liiklusõnnetus Ida-Virumaal Vaivara vallas Tallinn-Narva mnt 190. kilomeetril, kus sõiduautot Audi Q5 juhtinud 18-aastane mees ei valinud vastavalt sõiduki kiirusele ohutut pikivahet ja sõitis otsa ees liikunud sõiduautole Chevrolet Tacuma, mida juhtis 49-aastane naine. Liiklusõnnetuse tagajärjel sõitsid sõidukid teelt välja kraavi. Chevrolet juht ja sõidukis viibinud 47-aastane mees ning Audi juht toimetati Ida-Viru Keskhaiglasse.

18.06.2017 kella 14.53 paiku toimus liiklusõnnetus Tartus Kalda tee 38 juures, kus 11-aastane poiss sõitis tõukerattaga kõnniteelt sõiduteele ja otsa vasakult lähenenud sõidukile Volkswagen Bora, mida juhtis 44-aastane mees. Liiklusõnnetus juhtus õuealal. Laps toimetati Tartu Ülikooli Kliinikumi.

18.06.2017 kell 16.32 toimus liiklusõnnetus Võrumaal Vastseliina alevikus Võru tn 4 juures, kus 52-aastane mees sõitis veoauto Mercedes-Benz Sprinter küljega vastu seisva haagis-kioski avatud luuki, mille tõttu haagises viibinud 40-aastane mees kukkus. Kannatanu toimetati Lõuna-Eesti Haiglasse kontrolli.

18.06.2017 kell 19.00 ajal toimus liiklusõnnetus Järvamaal Roosna-Alliku vallas Pärnu-Rakvere-Sõmeru mnt 103. kilomeetril, kus  jalgratast juhtinud 41-aastane mees ei veendunud manöövri ohutuses ja põrkas kokku samas suunas liikunud sõiduautoga Opel Corsa, mida juhtis 57-aastane naine. Jalgrattur toimetati Järvamaa haiglasse kontrolli.

18.06.2017 kella 19.42 ajal toimus liiklusõnnetus Põlvamaal Ahja vallas Tartu-Räpina- Värska mnt 37. kilomeetril, kus sõiduautot Toyota Corolla juhtinud 32-aastane naine sooritas tagasipööret ja ei veendunud manöövri ohutuses ning pööras ette tagant lähenenud sõiduautole Volkswagen Passat, mida juhtis 19-aastane naine. Kiirabi andis kohapeal esmaabi sõidukite juhtidele ning Toyotas kaasreisijana viibinud 73-aastasele mehele.

Märksõnad: paevauudised
Jaga:

Lisa oma kommentaar:

Kõige tihedamini juhtub õnnetusi BMW-dega, enim kindlustatud sõiduauto on Volkswagen

Iga kahekümnenda Eesti teedel liikleva sõiduautoga põhjustatakse aasta jooksul liiklusõnnetus, kõrgeima kahjutihedusega auto on BMW. Kõige populaarsem sõiduauto mark viimasel kümnel aastal on olnud Volkswagen, võib välja lugeda Eesti Liikluskindlustuse Fondi (LKF) liikluskindlustuse statistikast.

"Iga saja kindlustuslepinguga sõiduauto kohta põhjustatakse viiega aasta jooksul liiklusõnnetus ehk kõikide liikluskindlustatud sõidukite seas põhjustatakse iga 20-nda sõiduautoga aasta jooksul liiklusõnnetus," rääkis LKF-i geoinfosüsteemide valdkonnajuht Ülli Reimets. Kahjutihedus on kindlustusjuhtumite arv saja kindlustatud sõiduki kohta.

Enamlevinud sõiduauto markidest oli möödunud aastal kõrgeima kahjutihedusega BMW, saja liikluses osalenud BMW kohta põhjustati liikluskindlustusjuhtumi 7 sõidukiga, ehk iga neljateistkümnenda BMW-ga põhjustati aasta jooksul liiklusõnnetus. Väga kõrge kahjutihedusega paistavad silma ka Lexus ja Land Rover. Sõiduauto markide kahjutiheduse esikümnest leiab veel Mercedese, Mazda, Subaru, Jeebi, Porsche, Honda ja Chrysleri. "Uuematest vähemlevinud markidest tõusis möödunud aastal esile Tesla, 49 Tesla kohta põhjustati 7-ga liiklusõnnetus," lisas Reimets. Ta täpsustas, et kõik statistikas kajastatud automargid võimaldavad teedel ja tänavatel turvaliselt liigelda. Enamuse ohtlikkuse edetabeli moodustavate sõidukimarkide võimsus on keskmisest kõrgem, mis annab kinnitust, et kõrgema riskikäitumisega sõidukijuhid eelistavad tavaliselt võimsamaid autosid.

Populaarseim sõiduauto mark Eestis on ülekaalukalt viimase kümne aasta jooksul olnud Volkswagen, Volkswagenite tipphetk oli aastal 2014, kui neid vuras Eesti teedel pea 110 tuhat, viimasel paaril aastal on liikluses osalevate Volkswagen sõiduautode arv olnud 80 tuhande ringis.

Aastatel 2009 - 2015 oli liikluskindlustuse järgi populaarsuselt teine sõiduauto Audi, kuid eelmisel aastal kindlustati Toyotasid Audidest napilt rohkem. Kümne aasta jooksul on kiireimalt kasvanud Toyota, Škoda ja Volvo marki sõidukite arvukus liikluses, võrreldes 2007.a on praeguseks umbes 15 tuhat sõidukit rohkem. Opel, VAZ ja Ford on liikluskindlustatud sõidukimarkide edetabelis läbi teinud suurima languse. Võrreldes kümne aasta taguse ajaga on nende markide arvukus liikluses vähenenud üle 10 tuhande sõiduauto võrra.

Sõiduautode markide statistika kohta leiab detailsemat infot LKF-i kodulehelthttps://lkf.ee/images/automargid_s6iduauto.pdf

Liikluskindlustuse kindlustusjuhtumite andmed pärinevad Eesti liikluskindlustuse registrist ja ei sisalda vabatahtliku sõidukikindlustuse (kaskokindlustuse) juhtumeid.

Märksõnad: paevauudised
Jaga:

Uute sõiduautode turg tegi mais suure tõusu

Eestis kasvas mais uute sõiduautode turg koguni 17% võrra võrreldes möödunud aasta maikuuga. Tarbesõidukite turul aga toimus kerge langus.

Mais müüdi Eestis kokku 2571 uut sõiduautot ehk 373 rohkem kui mullu. Viie kuu kokkuvõttes on Eestis tänavu müüdud 10 666 uut sõiduautot, mis ületab möödunud aasta sama perioodi müügi 9,3 protsendiga.

Jätkuvalt on segmentidest populaarseim väiksema keskklassi autod, milliste osakaal oli mais ligi veerand kõigist müüdud uutest sõiduautodest. Järgnesid keskmised maasturid ja keskklassi autod. Eksporti läks mais 69 sõiduautot.

Automarkide populaarsuse edetabeli tipus kroonib jätkuvalt Toyota, milliseid müüdi mais 477, järgnesid Škoda 377 ja Kia 198 sõiduautoga. Mudelitest eelistasid tarbijad enim Škoda Octaviat, milliseid müüdi 142 autot. Populaarsed olid mais ka Toyota Avensis ja Kia Cee'd vastavalt 109 ja 88 müüdud autoga.

Tarbesõidukite müük tegi mais läbi kerge, 1,8-protsendilise languse. Viie kuuga on uusi tarbesõidukeid müüdud Eestis kokku 2429 ehk 7,1% rohkem kui mullu samal perioodil. Automarkidest oli mais edukaim Citroen 95 müüdud sõidukiga, järgnesid Scania, milliseid anti klientidele üle 60, ja Peugeot 55 sõidukiga. Veokite segmendis oli edukaim Scania 55 veokiga, järgnes Volvo 22 müüdud veokiga.

Märksõnad: paevauudised
Jaga:

Toyota Baltimaade hooldusnõunike kutsemeistrivõistluste võit läks Lätti

Toyota korraldas eile Tallinna lauluväljakul 14. Baltimaade kutsemeistrivõistlused, mille fookus oli tänavu hooldusnõunike teenindusoskustel. Baltikumi parimaks osutus Läti esinduse Amserv Motorsi hooldusnõunik Kristaps Narubins.

Toyota Baltic Service Advisor Skills Grand Prix 2017 nime kandval võistlusel osales kümme parimat Toyota hooldusnõunikku Eestist, Lätist ja Leedust, kelle nelja võistlusülesannet hindas 10 kohtunikku.

Toyota Baltic ASi müügijärgse teeninduse juhi Marek Maide sõnul korraldatakse Baltimaade kutsemeistrivõistlusi eesmärgiga pidevalt mõõta nõunike klienditeeninduse kvaliteeti ja panna nad olukordadesse, kus oma oskused tuleb viia järgmisele tasemele.

"Tänapäeva sõidukid muutuvad üha mugavamaks, kuid tehniliselt keerukamaks. Hooldusnõunik on rohkem kui kunagi varem ühenduslüliks inimese ja tehniku vahel, kes peab mõistma inimese vajadusi ja suutma lihtsas keeles selgitada kõiki autoga seonduvaid hooldustoiminguid," ütles Maide. "Kliendi rahulolu oluline komponent korras auto kõrval on üha enam mõistmine ja arusaamine, mida ja miks tehti ning selle edasiandmine kõrgeid klienditeenindusstandardeid jälgides."

Traditsiooniks saanud võistlusel keskendutakse igal aastal erinevale müügijärgse teeninduse tööle. Kaks aastat tagasi olid võistlustules Toyota värvi- ja keretehnikud ning mullu üldteeninduse tehnikud.

Finaalvõistlusele pääsevad vaid parimad Toyota Baltimaade võrgustikku kuuluvad sertifitseeritud nõunikud. Tänavu oli neli võistlejat Eestist ja Leedust ning kaks Lätist. Iga ülesande täitmiseks on täpselt 40 minutit ning kõik võistlejad peavad sooritama täpselt ühesugused ülesanded.

Hooldusnõunike tänavused ülesanded olid auto vastuvõtt korralisse hooldusse, teeninduse järgne sõiduki üleandmine kliendile, vastamine kliendi küsimustele seoses auto teenindusega ja Toyota toodete ja teenuste tundmine.

Baltimaade kutsemeistrivõistluste võitja kannab tiitlit Balti meister. Piirkondlikud võitjad kutsutakse Toyota Motor Corporationi peakorterisse Jaapanis, kus sügisel toimub rahvusvaheline meistrite assamblee. See on nädalapikkune sündmus, kus maailma parimad Toyota perekonna liikmed saavad kohtuda ja kogemusi vahetada.

Märksõnad: paevauudised
Jaga:

Renault Grupp tihendab koostööd Ellen MacArthur Fondiga

Renault Grupp ja Ellen MacArthur Fond teatasid, et hakkavad tihedamalt koostööd tegema ning algavad ringmajanduse alal mitmeid uusi tegevusi. Mõlemad koostööpartnerid nimetavad lineaarselt majandusmudelilt ringmajandusele ülemineku eelisteks loodusressursside ja ökosüsteemide säilimist ning ettevõtetel nagu Renault’ on neid tingimusi täites tulevik paremini kindlustatud. 

“Oleme Ellen MacArthur Fondiga koos töötanud seitse aastat, meil on hea meel selle koostöö jätkumise üle. Praegu uurime võimalusi, kuidas panna ringmajandus toimima ettevõtte rahvusvahelise tasandi tegevustes. Mõnedes Renault’ tulevikuprojektides analüüsitakse ka muu hulgas seda, kuidas meie Euroopa ümbertöötlemismudelit kohandada sobivaks maailma teistesse regioonidesse, näiteks Indiasse, Brasiiliasse, Marokosse ja Hiina. Jätkame ka elektriautode akude taaskasutuse ja tuleviku sõiduvahendite teemadega tegelemist,” rääkis Jean-Philippe Hermine, Renault Grupi asepresident strateegilise keskkonna planeerimise alal.

“Renault on meie tegemistega olnud kaasas fondi loomisest alates. Sama kaua on Renault’s ringmajanduse mudelit rakendatud mitmesugustesse tegevustesse, ning läbi mitmete edukate näidete on ettevõte demonstreerinud ringmajanduse otstarbekust. Mul on hea meel, et Renault jätkab meiega alustatud teed,” ütles omanimelise fondi asutaja Dame Ellen MacArthur.

Koostöö, mis edendab ringmajandust

Esimest korda tegid Renault ja Ellen MacArthur koostööd 2007. aastal, aja jooksul on sellest välja partnerlus, millest on ettevõtte jaoks välja kujunenud raamistik ökoloogilise jalajälje vähendamiseks ning ringmajanduse üha kasvavaks kasutuselevõtuks. Kui Ellen MacArthur Fond 2010. aastal asutati, siis Renault toetas seda asutava partnerina. 

Renault eksperdid ning Ellen MacArthur Fondi liikmed kohtuvad omavahel regulaarselt, et otsida uus tehnoloogilisi lahendusi, protsesse ja ringmajanduse mudeleid, rakendada neid strateegilisse planeerimisse ja grupi ringmajanduse arendamise programmi, ning tõsta valdkonnateadlikkust töötajate ja aktsionäride hulgas. 

Renault teeb fondile kättesaadavaks oma mahukad tootmise ja ümbertöötlemise alased ekspertteadmised ja näidisjuhtumid, et ringmajanduse alaseid teadmised leviksid veelgi paremini majandusvaldkonna otsustajate hulgas. Renault panustab ka Ellen MacArthur Fondi makromajandusraportitesse, kus analüüsitakse ringmajandusele ülemineku võimalikke kasusid ning kirjeldatakse ringmajanduse mudeli reaalseid rakendusvõimalusi maailmamajanduses.

Renault on esimene autotootja, mis hakkas tootmisprotsessis kasutama ringmajanduse mudelit

Märksõnad: paevauudised
Jaga: