Liiklusõnnetused

09.06.2017 kell 15.10 toimus liiklusõnnetus Tallinnas Smuuli tee ja Liikuri tn ristmiku juures, kus 47-aastane mees sõitis sõiduautoga Mercedes-Benz G500 tagant otsa ees peatunud sõiduautole Mitsubishi ASX, mida juhtis 57-aastane mees. Mitsubishis kaasreisijana viibinud 55-aastane naine toimetati Põhja-Eesti Regionaalhaiglasse.

09.06.2017 kell 14.36 toimus liiklusõnnetus Tartumaal Tartu vallas Tartu-Jõgeva-Aravete maantee 5. kilomeetril, kus liiklusmärgi 221 (Anna teed) nõudeid eiranud 77-aastane mees sõitis sõiduautoga VAZ 21061 parempööret sooritades ette peateel liikunud sõiduautole Škoda Octavia, mida juhtis 36-aastane naine. VAZ-i juht toimetati Tartu Ülikooli Kliinikumi kontrolli.

 

09.06.2017 kell 16.55 toimus liiklusõnnetus Harjumaal Saue vallas Valingu külas Pargi tee 3/1 juures, kus 30-aastane mees sõitis mopeediga vasakule teelt välja, haljasalale. Juht toimetati Põhja-Eesti Regionaalhaiglasse.

09.06.2017 kella 23.50 ajal toimus liiklusõnnetus Järvamaal Türi vallas Põhjaka - Tõrvaaugu - Võhma tee 8. kilomeetril, kus teele ette jooksnud põdra tõttu sõitis 32-aastane mees sõiduautoga Volkswagen Passat paremale teelt välja, vastu puud. Sõiduki juhile andis kiirabi kohapeal esmaabi.

10.06.2017 kella 09.45 ajal toimus liiklusõnnetus Lääne-Virumaal Viru-Jaagupis Viru-Jaagupi-Simuna maanteel, kus 73-aastane naine sõitis sõiduautoga Volkswagen Jetta vasakpööret sooritades otsa sõidueesõigust omanud sõiduautole Ford Sierra, mida juhtis 45-aastane naine. Fordi juht toimetati Rakvere Haiglasse.

10.06.2017 kell 11.14 toimus liiklusõnnetus Saaremaal Salme vallas Kuressaare - Sääre maantee 27. kilomeetril, kus 65-aastane mees sõitis sõiduautoga Hyundai Getz lauges kurvis paremale kraavi, üle teetruubi. Peale teetruubiga kokkupuudet paiskus sõiduk õhku ja maandus ratastel. Juht toimetati Kuressaare Haiglasse.

10.06.2017 kell 11.40 toimus liiklusõnnetus Tallinnas Punane tn 31 juures, kus peale maja ees sõiduautoga Volvo S60 peatumist avas 24-aastane mees väljumiseks ukse. Vastu avanenud ust sõitis jalgrattaga kõnniteel liikunud 14-aastane poiss. Kokkupõrke tagajärjel kukkunud jalgrattur toimetati Tallinna Lastehaiglasse.

10.06.2017 kell 13.45 toimus liiklusõnnetus Tallinnas L.Koidula ja F.R.Faehlmanni tänavate ristmikul, kus 37-aastane mees sõitis sõiduautoga Mercedes-Benz CLK 230 otsa peateel liikunud sõiduautole Volvo V40, mida juhtis 70-aastane mees. Volvo kaasreisija, 70-aastane naine toimetati  Ida-Tallinna Keskhaiglasse.

10.06.2017 kell 14.18 toimus liiklusõnnetus Pärnumaal Audru vallas Pärnu - Lihula  maantee 6. kilomeetril, kus  77-aastane mees sõitis jalgrattaga üle sõiduradade vasakpööret sooritades ette tagant teises sõidureas lähenenud sõiduautole Ford Focus, mida juhtis 48-aastane mees. Jalgrattur toimetati Pärnu haiglasse. Liiklusõnnetuse täpsemad asjaolud on selgitamisel.

10.06.2017 kella 14.44 toimus liiklusõnnetus Viljandis Reinu tee ja Riia maantee ringristmikul, kus seni tuvastamata juht pidi liinibussiga Irisbus ootamatult pidurdama ees liikunud seni tuvastamata sõiduki ootamatu manöövri tõttu. Pidurdamise tagajärjel kukkus bussis reisijana viibinud 78-aastane naine. Reisijale andis kiirabi kohapeal esmaabi. Politsei saabudes oli buss juba sündmuskohalt lahkunud. Liiklusõnnetuse täpsemad asjaolud on selgitamisel.

10.06.2017 kell 15.36 toimus liiklusõnnetus Tallinnas Õismäe tee 155 A juures, kus 51-aastane mees sõitis sõiduautoga Volvo XC90 ette liinibussile Volvo 7900, mida juhtis 53-aastane mees. Sõidukite vahel toimus kokkupuude, mille tulemusena kukkusid liinibussis istunud reisijad 82-aastane naine ja 46-aastane naine. Reisijad toimetati Põhja-Eesti Regionaalhaiglasse.

10.06.2017 kell 22.50 toimus liiklusõnnetus Tallinnas Tartu maantee ja Vana-Tartu maantee ristmiku juures, kus jalakäijate ülekäigurada sõites ületanud jalgrattur, 18-aastane naine sai löögi sõiduautolt BMW 530D , mida juhtis 23-aastane mees. Jalgrattur toimetati Ida-Tallinna Keskhaiglasse kontrolli.

11.06.2017 kell 15.09 toimus liiklusõnnetus Tallinnas Õismäe teel "Rukkilille" bussipeatuses, kus liinibussi MAN juhtinud 59-aastane mees pidurdas ja bussis viibinud 63-aastane naine kukkus. Reisija toimetati Lääne-Tallinna Keskhaiglasse. Õnnetuse täpsemad asjaolud on selgitamisel.

11.06.2017 kell 15.25 toimus liiklusõnnetus Tartumaal Alatskivi vallas Haapsipea külas, kus talu sissesõiduteel ATV-ga sõitnud 8-aastane tüdruk tegi äkilise liigutuse juhtrauaga, mille tõttu paiskus ATV külili. Kiirabi toimetas Tartu Ülikooli Kliinikumi kontrolli ATV-d juhtinud tüdruku ja sõidukil viibinud 48-aastase mehe. Sõitjatel puudusid kaitsekiivrid

11.06.2017 kella 20.45 paiku toimus liiklusõnnetus Tallinnas Pronksi tn 19 juures, kus sõiduautot Ford  Focus juhtinud 27-aastane mees pidurdas järsult, mille järel toimus ahelkokkupõrge sõiduautode Ford, VW Passat ja Porsche Cayenne Turbo vahel. Sõiduautot Volkswagen juhtis 23-aastane mees  ning sõiduautot Porsche 29-aastane naine. Fordi juht toimetati Ida-Tallinna Keskhaiglasse.

11.06.2017 kell 18.58 toimus liiklusõnnetus Tartumaal Vara vallas Tähemaa külas Luunja-Kavastu-Koosa mnt 19. kilomeetril, kus Koosa poole liikunud sõiduauto Mercedes Benz 300 CE kaldus lauges kurvis vasakule, sõitis teelt välja ja rullus katusele. Sõidukis viibinud kaks 21-aastast meest, 19-aastane naine ja 17-aastane tüdruk toimetati Tartu Ülikooli Kliinikumi. Sõidukis viibinud 22-aastane mees hukkus. Sõiduki juht ja õnnetuse täpsemad asjaolud on selgitamisel.

Märksõnad: paevauudised
Jaga:

Lisa oma kommentaar:

Kõige tihedamini juhtub õnnetusi BMW-dega, enim kindlustatud sõiduauto on Volkswagen

Iga kahekümnenda Eesti teedel liikleva sõiduautoga põhjustatakse aasta jooksul liiklusõnnetus, kõrgeima kahjutihedusega auto on BMW. Kõige populaarsem sõiduauto mark viimasel kümnel aastal on olnud Volkswagen, võib välja lugeda Eesti Liikluskindlustuse Fondi (LKF) liikluskindlustuse statistikast.

"Iga saja kindlustuslepinguga sõiduauto kohta põhjustatakse viiega aasta jooksul liiklusõnnetus ehk kõikide liikluskindlustatud sõidukite seas põhjustatakse iga 20-nda sõiduautoga aasta jooksul liiklusõnnetus," rääkis LKF-i geoinfosüsteemide valdkonnajuht Ülli Reimets. Kahjutihedus on kindlustusjuhtumite arv saja kindlustatud sõiduki kohta.

Enamlevinud sõiduauto markidest oli möödunud aastal kõrgeima kahjutihedusega BMW, saja liikluses osalenud BMW kohta põhjustati liikluskindlustusjuhtumi 7 sõidukiga, ehk iga neljateistkümnenda BMW-ga põhjustati aasta jooksul liiklusõnnetus. Väga kõrge kahjutihedusega paistavad silma ka Lexus ja Land Rover. Sõiduauto markide kahjutiheduse esikümnest leiab veel Mercedese, Mazda, Subaru, Jeebi, Porsche, Honda ja Chrysleri. "Uuematest vähemlevinud markidest tõusis möödunud aastal esile Tesla, 49 Tesla kohta põhjustati 7-ga liiklusõnnetus," lisas Reimets. Ta täpsustas, et kõik statistikas kajastatud automargid võimaldavad teedel ja tänavatel turvaliselt liigelda. Enamuse ohtlikkuse edetabeli moodustavate sõidukimarkide võimsus on keskmisest kõrgem, mis annab kinnitust, et kõrgema riskikäitumisega sõidukijuhid eelistavad tavaliselt võimsamaid autosid.

Populaarseim sõiduauto mark Eestis on ülekaalukalt viimase kümne aasta jooksul olnud Volkswagen, Volkswagenite tipphetk oli aastal 2014, kui neid vuras Eesti teedel pea 110 tuhat, viimasel paaril aastal on liikluses osalevate Volkswagen sõiduautode arv olnud 80 tuhande ringis.

Aastatel 2009 - 2015 oli liikluskindlustuse järgi populaarsuselt teine sõiduauto Audi, kuid eelmisel aastal kindlustati Toyotasid Audidest napilt rohkem. Kümne aasta jooksul on kiireimalt kasvanud Toyota, Škoda ja Volvo marki sõidukite arvukus liikluses, võrreldes 2007.a on praeguseks umbes 15 tuhat sõidukit rohkem. Opel, VAZ ja Ford on liikluskindlustatud sõidukimarkide edetabelis läbi teinud suurima languse. Võrreldes kümne aasta taguse ajaga on nende markide arvukus liikluses vähenenud üle 10 tuhande sõiduauto võrra.

Sõiduautode markide statistika kohta leiab detailsemat infot LKF-i kodulehelthttps://lkf.ee/images/automargid_s6iduauto.pdf

Liikluskindlustuse kindlustusjuhtumite andmed pärinevad Eesti liikluskindlustuse registrist ja ei sisalda vabatahtliku sõidukikindlustuse (kaskokindlustuse) juhtumeid.

Märksõnad: paevauudised
Jaga:

Uute sõiduautode turg tegi mais suure tõusu

Eestis kasvas mais uute sõiduautode turg koguni 17% võrra võrreldes möödunud aasta maikuuga. Tarbesõidukite turul aga toimus kerge langus.

Mais müüdi Eestis kokku 2571 uut sõiduautot ehk 373 rohkem kui mullu. Viie kuu kokkuvõttes on Eestis tänavu müüdud 10 666 uut sõiduautot, mis ületab möödunud aasta sama perioodi müügi 9,3 protsendiga.

Jätkuvalt on segmentidest populaarseim väiksema keskklassi autod, milliste osakaal oli mais ligi veerand kõigist müüdud uutest sõiduautodest. Järgnesid keskmised maasturid ja keskklassi autod. Eksporti läks mais 69 sõiduautot.

Automarkide populaarsuse edetabeli tipus kroonib jätkuvalt Toyota, milliseid müüdi mais 477, järgnesid Škoda 377 ja Kia 198 sõiduautoga. Mudelitest eelistasid tarbijad enim Škoda Octaviat, milliseid müüdi 142 autot. Populaarsed olid mais ka Toyota Avensis ja Kia Cee'd vastavalt 109 ja 88 müüdud autoga.

Tarbesõidukite müük tegi mais läbi kerge, 1,8-protsendilise languse. Viie kuuga on uusi tarbesõidukeid müüdud Eestis kokku 2429 ehk 7,1% rohkem kui mullu samal perioodil. Automarkidest oli mais edukaim Citroen 95 müüdud sõidukiga, järgnesid Scania, milliseid anti klientidele üle 60, ja Peugeot 55 sõidukiga. Veokite segmendis oli edukaim Scania 55 veokiga, järgnes Volvo 22 müüdud veokiga.

Märksõnad: paevauudised
Jaga:

Toyota Baltimaade hooldusnõunike kutsemeistrivõistluste võit läks Lätti

Toyota korraldas eile Tallinna lauluväljakul 14. Baltimaade kutsemeistrivõistlused, mille fookus oli tänavu hooldusnõunike teenindusoskustel. Baltikumi parimaks osutus Läti esinduse Amserv Motorsi hooldusnõunik Kristaps Narubins.

Toyota Baltic Service Advisor Skills Grand Prix 2017 nime kandval võistlusel osales kümme parimat Toyota hooldusnõunikku Eestist, Lätist ja Leedust, kelle nelja võistlusülesannet hindas 10 kohtunikku.

Toyota Baltic ASi müügijärgse teeninduse juhi Marek Maide sõnul korraldatakse Baltimaade kutsemeistrivõistlusi eesmärgiga pidevalt mõõta nõunike klienditeeninduse kvaliteeti ja panna nad olukordadesse, kus oma oskused tuleb viia järgmisele tasemele.

"Tänapäeva sõidukid muutuvad üha mugavamaks, kuid tehniliselt keerukamaks. Hooldusnõunik on rohkem kui kunagi varem ühenduslüliks inimese ja tehniku vahel, kes peab mõistma inimese vajadusi ja suutma lihtsas keeles selgitada kõiki autoga seonduvaid hooldustoiminguid," ütles Maide. "Kliendi rahulolu oluline komponent korras auto kõrval on üha enam mõistmine ja arusaamine, mida ja miks tehti ning selle edasiandmine kõrgeid klienditeenindusstandardeid jälgides."

Traditsiooniks saanud võistlusel keskendutakse igal aastal erinevale müügijärgse teeninduse tööle. Kaks aastat tagasi olid võistlustules Toyota värvi- ja keretehnikud ning mullu üldteeninduse tehnikud.

Finaalvõistlusele pääsevad vaid parimad Toyota Baltimaade võrgustikku kuuluvad sertifitseeritud nõunikud. Tänavu oli neli võistlejat Eestist ja Leedust ning kaks Lätist. Iga ülesande täitmiseks on täpselt 40 minutit ning kõik võistlejad peavad sooritama täpselt ühesugused ülesanded.

Hooldusnõunike tänavused ülesanded olid auto vastuvõtt korralisse hooldusse, teeninduse järgne sõiduki üleandmine kliendile, vastamine kliendi küsimustele seoses auto teenindusega ja Toyota toodete ja teenuste tundmine.

Baltimaade kutsemeistrivõistluste võitja kannab tiitlit Balti meister. Piirkondlikud võitjad kutsutakse Toyota Motor Corporationi peakorterisse Jaapanis, kus sügisel toimub rahvusvaheline meistrite assamblee. See on nädalapikkune sündmus, kus maailma parimad Toyota perekonna liikmed saavad kohtuda ja kogemusi vahetada.

Märksõnad: paevauudised
Jaga:

Renault Grupp tihendab koostööd Ellen MacArthur Fondiga

Renault Grupp ja Ellen MacArthur Fond teatasid, et hakkavad tihedamalt koostööd tegema ning algavad ringmajanduse alal mitmeid uusi tegevusi. Mõlemad koostööpartnerid nimetavad lineaarselt majandusmudelilt ringmajandusele ülemineku eelisteks loodusressursside ja ökosüsteemide säilimist ning ettevõtetel nagu Renault’ on neid tingimusi täites tulevik paremini kindlustatud. 

“Oleme Ellen MacArthur Fondiga koos töötanud seitse aastat, meil on hea meel selle koostöö jätkumise üle. Praegu uurime võimalusi, kuidas panna ringmajandus toimima ettevõtte rahvusvahelise tasandi tegevustes. Mõnedes Renault’ tulevikuprojektides analüüsitakse ka muu hulgas seda, kuidas meie Euroopa ümbertöötlemismudelit kohandada sobivaks maailma teistesse regioonidesse, näiteks Indiasse, Brasiiliasse, Marokosse ja Hiina. Jätkame ka elektriautode akude taaskasutuse ja tuleviku sõiduvahendite teemadega tegelemist,” rääkis Jean-Philippe Hermine, Renault Grupi asepresident strateegilise keskkonna planeerimise alal.

“Renault on meie tegemistega olnud kaasas fondi loomisest alates. Sama kaua on Renault’s ringmajanduse mudelit rakendatud mitmesugustesse tegevustesse, ning läbi mitmete edukate näidete on ettevõte demonstreerinud ringmajanduse otstarbekust. Mul on hea meel, et Renault jätkab meiega alustatud teed,” ütles omanimelise fondi asutaja Dame Ellen MacArthur.

Koostöö, mis edendab ringmajandust

Esimest korda tegid Renault ja Ellen MacArthur koostööd 2007. aastal, aja jooksul on sellest välja partnerlus, millest on ettevõtte jaoks välja kujunenud raamistik ökoloogilise jalajälje vähendamiseks ning ringmajanduse üha kasvavaks kasutuselevõtuks. Kui Ellen MacArthur Fond 2010. aastal asutati, siis Renault toetas seda asutava partnerina. 

Renault eksperdid ning Ellen MacArthur Fondi liikmed kohtuvad omavahel regulaarselt, et otsida uus tehnoloogilisi lahendusi, protsesse ja ringmajanduse mudeleid, rakendada neid strateegilisse planeerimisse ja grupi ringmajanduse arendamise programmi, ning tõsta valdkonnateadlikkust töötajate ja aktsionäride hulgas. 

Renault teeb fondile kättesaadavaks oma mahukad tootmise ja ümbertöötlemise alased ekspertteadmised ja näidisjuhtumid, et ringmajanduse alaseid teadmised leviksid veelgi paremini majandusvaldkonna otsustajate hulgas. Renault panustab ka Ellen MacArthur Fondi makromajandusraportitesse, kus analüüsitakse ringmajandusele ülemineku võimalikke kasusid ning kirjeldatakse ringmajanduse mudeli reaalseid rakendusvõimalusi maailmamajanduses.

Renault on esimene autotootja, mis hakkas tootmisprotsessis kasutama ringmajanduse mudelit

Märksõnad: paevauudised
Jaga: