Algavad Kõpu-Kanaküla lõigu rekonstrueerimistööd

Käesoleval nädalal algavad ehitustööd Tartu – Viljandi - Kilingi-Nõmme km 93,048-101,268 Kõpu–Kanaküla lõigul. Kuus kuud kestvate tööde eesmärk on tee kandevõime tõstmine, liiklusohutuse parandamine ja sõidumugavuse suurendamine. 

Liiklejatel tuleb arvestada,  et kohati  on liikluskorraldus aeglasem, võib esineda nii tolmu kui ka pori. Remondilõiku ei suleta, kuid võib esineda liiklusseisakud. Tööde puhul, mis nõuavad ühe teepoole sulgemist kasutatakse foore või liiklusreguleerijaid.  

Projekti raames võetakse ette sõiduteekatte ja ristmike remont ning rajatakse kergliiklusteed Kõpu alevikus.

Valdavalt olemasolev kate freesitakse kogu tee laiuses, ehitatakse muldkeha laiendused ja paigaldatakse uued truubid, puhastatakse ja kaevatakse kraavid. Rajatakse uus teekate, mis koosneb kompleksstabiliseeritud alusest ja kahekihilisest asfaltkattest. Rajatakse ohutussaared ja paigaldatakse uued liikluskorraldusvahendid. Kõpu alevikus ehitatakse välja tänavavalgustus, sademeveesüsteem ning tehnovõrgud.

Töödega alustatakse Kilingi-Nõmme poolsest otsast ning liigutakse Kõpu suunas.

Teelõik paikneb Viljandi maakonna Kõpu valla ja Pärnu maakonna Saarde vallas. Töid teostab Lemminkäinen Eesti AS ja omanikujärelevalvet AS Taalri Varahaldus.

Lepingu raames ehitatakse tolmuvabad katted riigiteedele Tohvri tee 2,2 km ning Vastemõisa–Kõpu 3,1 km pikkustele lõikudele. Lepingu kogumaksumus on 3,7 miljonit eurot. Tööde teostamise tähtaeg on november 2017.

Märksõnad: paevauudised
Jaga:

Lisa oma kommentaar:

Lexus on viinud koolidesse juba üle pooletuhande raamatu

Vähem kui kuu ajaga on Lexus kampaania “Disain läheb kooli” käigus viinud Eesti, Läti ja Leedu koolidesse 552 kaasaegse disaini olulisimat auhinda välja andva Red Doti entsüklopeedilist teost.

 

Ühtekokku jõuab Baltimaade koolidesse 1600 disainiraamatut (400 komplekti) koguväärtusega 20 000 eurot. Iga kampaaniaperioodil Lexuse hübriidmudeliga testisõitu tegev inimene saab valida kooli, kuhu eksklusiivne komplekt toimetatakse.

 

Toyota Balticu Lexuse ärivaldkonna juhi Raigo Kaseoru sõnul soovitakse kampaania käigus tuua tippdisain noortele kätte, inspireerida loovat mõtlemist, ärksat meelt ja isetegemise huvi.

“Lexuse idee on väga hästi vastu võtnud nii testisõitjad, koolid kui õpilased. Mul on väga hea meel, et napi kuu ajaga on juba ligi kolmandik raamatuist uue kodu leidnud,” ütles Kaseorg. “Kaasaegne disain ei tähenda ainult visuaalselt nauditavat tulemust. Lisaks välisele ilule peab see olema funktsionaalne, nutikas ja keskkonnasäästlik. Loodame, et suudame selle teadmise järgmise põlvkonnani viia ja inspireerida neid tegema suuri asju.”

Red Doti raamatute komplekt koosneb neljast 360–570-leheküljelisest raamatust, mille neli teemat on tegemine, elamine, nautimine ja töötamine. Kõigis raamatutes on intervjuud oma valdkonna tippdisaineritega, toodete pildid ja tutvustused. Eestis on praeguseks välja jagatud 112, Lätis 184 ja Leedus 256 raamatut ehk 138 komplekti.

“Rahvusvaheliselt toetab Lexus mitmeid tuntuid disainisündmusi ja annab noortele disaineritele võimaluse oma töid maailmale esitada. Näiteks hiljutisel Milano disaininädal olid esindatud ka mitmed eesti disainerid,” lisas Kaseorg. “Lexus usub, et loovuse abil on võimalik ehitada paremat homset ja et disainiõpetus võiks olla sama tähtis kui näiteks IT- ja programmeerimisoskus. Homses maailmas on need ilmselt lausa lahutamatud.”

Alates 2005. aastast, mil esimene hübriidmaastur RX 400h turule tuli, on müüdud maailmas kokku üle miljoni Lexuse hübriidauto. Hübriidtehnoloogia võidukäigust Eestis annab tunnistust see, et möödunud aastal oli pea 90% kõigist siinsel turul müüdud Lexuse autodest hübriidid.

Märksõnad: paevauudised
Jaga:

Nissani panus Renault’ tuludesse on 811 miljonit eurot esimeses kvartalis 2017

Nissan avaldas oma 2016/2017. eelarveaasta (kestis 1. aprillist 2016 kuni 31. maini 2017) neljanda kvartali tulemused. 

 

Ettevõtte 2016/2017. eelarveaasta neljanda kvartali (1. jaanuar 2017 – 31. märts 2017) tulemused näitasid, et Nissani panus Renault’ 2017. aasta esimese poolaasta tuludesse on hinnanguliselt 811 miljonit eurot  (keskmise vahetuskursi 121 jeeni euro kohta korral).

Märksõnad: paevauudised
Jaga:

Toyota andis Ksenija Balta kasutusse Toyota CH-R hübriidi

Eesti naiste kaugushüppe rekordi omanik ja eelmise aasta lõpul teistkordselt aasta naissportlase tiitli pälvinud Ksenija Balta sai enda kasutusse Toyota uusima hübriidmudeli – Toyota C-HRi. Silmapaistva disainiga Toyota mudelivaliku uusim crossover Toyota C-HR, olles oma segmendis kõige kiirema kasvutempoga mudel, on kiiresti leidnud klientide sooja vastuvõtu.

Eesti Olümpiakomitee (EOK) toetajate tutvustamise avatseremoonial Ksenija Baltale Toyota C-HRi võtmeid üle ulatades lausus Toyota Baltic ASi juhatuse liige Osvaldo Valentini: “Toyota on üleilmne automark, kuid sama tähtis on Toyotale toetada ka kohalikku kogukonda ja selle liikmeid. Toyota hübriidid on just need, mille kaudu Toyota näitab oma pühendumust vähendada autotranspordi negatiivset mõju keskkonnale ning mille abil pakkuda säästlikumaid liiklemisviise inimestele. EOK ja Ksenija autopartnerina on nüüd meil hea võimalus ühitada sportlik võitlejahing säästlike liikumisviiside ja –harrastustega üha tervema kogukonna nimel.”

Toyota on Eesti kõige populaarsem automark juba alates aastast 2004. Koos Toyota hübriidmudelite valiku pideva suurenemisega on järsult kasvanud ka nende klientide arv, kes eelistavad hübriidversiooniga Toyota mudelit. 2016. aastal suurenes Toyota hübriidide müük Baltimaades muljetavaldavalt 260% võrreldes aasta varasema tulemusega. See tähendab, et kõigist Baltimaades müüdud Toyota mudelitest eelistab Toyota hübriidtehnoloogiat üks viiendik klientidest. Koos mudelivaliku uusima sõidukiga Toyota C-HRiga müüb Toyota nüüd kokku 7 hübriidmudelit: Yaris, Auris / Auris Touring Sports, RAV4, Prius, Prius Plug-in, Prius+ ja Toyota C-HR.

Märksõnad: paevauudised
Jaga:

Lexuse ekspositsioon kujunes Milano disaininädala tõmbenumbriks

Milano disaininädala tõmbenumbriks kujunes Lexuse ekspositsioon “Yet”, kus lisaks Lexuse disainiauhinna finalistidele olid väljas näituse tarbeks loodud väga erilised tööd.

Lexuse hobuserauakujulise ekspositsiooni peaesineja oli Massachusettsi tehnoloogiainstituudi (MIT) professor, arhitekt ja disainer Neri Oxman, kes püstitas La Triennale di Milanosse, linna austatuimasse disainimuuseumisse kolm kolme meetri kõrgust klaasist kolumni.

Installatsioon “Ancient Yet Modern” (“Iidne, aga modernne”) loodi innovaatilise 3D-printimise lahendusega, mis võimaldas seda tehnoloogiat esmakordselt kasutada arhitektuurilisel skaalal.

Aeglaselt üles-alla liikuva led-valgusega valgustatud sammaste struktuur koosnes tehnoloogiliselt täpselt tekitatud optilistest läätsedest. Disaininädala pilgupüüdjat kasutab Oxman klaasi optiliste omaduste uurimiseks, kus kohtuvad optika ja materjali struktuur. Antoni Gaudí Sagrada Familia kirikust inspireeritud tööga on kaitstud või kaitsmisel mitu MITi magistri- ja doktorikraadi.

Valguse ja varjuga mängib ka Lexus Design Grand Prix 2017 pälvinud Jaapani kunstniku Hiroto Yoshizoe ruumiprojekt “Pixel”. See on sõrestik, mis võimaldab inimestel kogeda valguse ja varju mitmekülgsust täiuslikult ning luua arvukaid optilisi efekte. Yoshizoe, kelle mentoriks on arhitektuursete objektide ja installatsioonidega tuntust kogunud New Yorgi arhitektuuri- ja disainistuudio Snarkitecture, lõi “Pixeli” tavalisest ehituspoest pärit materjalidest. Ühtekokku jahtis Lexuse disainiauhinda üle 1100 osaleja 63 riigist.

Lexus Design Award 2017 kohtuniku ja disainikriitiku Alice Rawsthorni sõnul annab konkurss võimaluse esitleda teemasid ja probleeme, mis on noorte disainerite jaoks hetkel kõige olulisemad.

“Tänavu esitatud tööde kvaliteet ja ampluaa oli erakordne ning kõigepealt tosina finalisti, siis nelja prototüübi ja lõpuks võitja selgitamine oli väga keeruline ning põhjustas žüriis tulise ja nauditava debati,” ütles Rawsthorn. “Prototüübini jõudnud tööd tegelesid kompleksete ja oluliste teemadega nagu põgenikud, hoonete keskkonnakaitse veetleval ja poeetilisel moel, käsitöömeisterlikkuse ja tärkavate tehnoloogiate ühendamine ning laste julgustamine muusikainstrumentide mängimiseks. Iga finalist adresseeris tänavuse aasta teemat “Yet” (“Aga”) tohutu kujutlusvõime, mitmekülgsuse ja aplombiga.”

Esmakordselt aastal 2005 Milano disaininädalal osalenud Lexus tähistas kümnendat osalusjuubelit paarikümnemeetri pikkuse fotoinstallatsiooniga, mille alt läbi jalutamine oli kui liikumine retrospektiivsel ajateljel.

Märksõnad: paevauudised
Jaga: