Neste tõi esimesena Eestis turule taastuvkomponendiga diislikütuse Pro Diesel

Neste tõi täna Eestis müügile uue diislikütuse Pro Diesel, mis sisaldab vähemalt 15 protsenti taastuvtoorainest toodetud teise põlvkonna biokomponenti HVO. Uus diislikütus tuleb kuu jooksul müügile suurematesse Neste iseteenindusjaamadesse üle Eesti.

Neste Eesti peadirektori Ivar Kohvi sõnul tähistab Pro Dieseli turule tulek olulist sammu järjest keskkonnasõbralikemate kütuste kasutuselevõtmiseks Eestis. "Suurima taastuvdiislikütuse tootjana oleme aastaid investeerinud sellesse, et tuua fossiilsete kütuste kõrval turule keskkonnasõbralikumaid kvaliteetseid alternatiive. Tänasest Eestis saadaval olev Pro Diesel on ainulaadne kombinatsioon kõrgkvaliteetsest fossiilsest diislikütusest ning jäätmetest ja jääkidest toodetud taastuvdiislikütusest. Pro Diesel on esimene biokomponenti sisaldav diislikütus turul ning sellega oleme täielikult valmis ka järgmisest maist kehtima hakkavaks biolisandi nõudeks," kommenteeris Kohv.

Kohvi sõnul vähendab kütuse koostises sisalduv taastuvtoorainetest valmistatud komponent kütuse heitkoguste hulka kuni 20 protsendi võrra. "Pro Dieseliga tehtud katsed näitavad, et antud kütusel on olulised eelised nii keskkonna kui auto jaoks, sest see aitab vähendada süsinikdioksiidi jalajälge ning lisaks edestab see tavadiislikütust kümne olulise näitaja poolest," rääkis Kohv.

Pro Diesel on ainus kütus, mis vastab ülemaailmse kütuseharta (World Wide Fuel Charter) rangeima, 5. kategooria nõuetele. "Euroopa Liidu riikides kehtiv standard EN 590 seab kütustele miinimumnõudeid, mis on vajalikud vaid sõiduki garantiitingimuste täitmiseks. Autotootjate poolt allkirjastatud kütuseharta aga määrab rangeimad nõuded kütuste heitkoguste ja kvaliteedinäitajate osas," selgitas Neste rafineerimistehaste mootorikütuste tootejuht Ari Engman. "Võib öelda, et Pro Diesel on nii-öelda ajast ees," lisas ta.

Soome tehniliste uuringute keskuses VVT ja Tampere rakendusteaduste ülikoolis tehtud katsed näitasid, et Pro Dieselil on puhaste fossiilsete kütuste ees mitmeid eeliseid. "Biokomponendiga diislikütus vähendab kütusekulu kuni 5 protsenti, tagab kuni 4 protsenti suurema mootori võimsuse ning vähendab summutist väljapaiskuvate saasteainete nagu lämmastikoksiidi, süsivesinike ja tahkete osakeste hulka," loetles Engman Pro Dieseli esitlusüritusel.

Kohv lisas, et kuigi järk-järguline taastuvenergia kasutamisele üleminek on keskkonna heaks oluline samm, saab teha veel rohkem, et keskkonda paremini hoida. "Eestist alguse saanud koristusaktsioon Teeme Ära on kiiresti kasvanud ülemaailmse mastaabiga keskkonnainitsiatiiviks. Seetõttu otsustasime anda omapoolse panuse nende tegevuse toetamiseks. Neste Eesti ja Teeme Ära on sõlminud koostööleppe, mille alusel toetatakse Pro Dieseli müügist järgmisel sügisel toimuvat maailmakoristusaktsiooni Let's Do It! World Cleanup Day," lisas Kohv.

Neste Pro Dieselit toodetakse Neste rafineerimistehastes ning see on juba müügil ka Soomes, Lätis ja Leedus.

Neste Pro Diesel sobib kõikidele diiselmootoriga sõidukitele. Esialgu tuleb see müügile 20 Neste iseteenindusjaamas. Tänasest on see saadaval Neste Kadaka, Tondi, Iru ja Tartu iseteenindusjaamades. Kuu jooksul lisanduvad ka Rocca al Mare, Linnamäe, Pääsküla, Luige, Peetri, Kuressaare, Haapsalu, Sõpruse, Männiku, Marja, Sõle, Smuuli, Vesse, Haljala, Narva ja Peterburi iseteenindusjaamad.

Märksõnad: paevauudised
Jaga:

Lisa oma kommentaar:

Merko premeerib parimaid partnereid Toyotaga

Merko Ehitus käivitas kampaania, mille eesmärk on tunnustada koostööpartnereid ja  väärtustada nende töö kvaliteeti. Koostöös Toyotaga korraldatava kampaania raames premeeritakse Eesti, Läti ja Leedu parimat koostööpartnerit uhiuue Toyota PROACE’i või Hiluxi kaheaastase kasutusõigusega.

Koostööpartnerite tunnustamise kampaania sai avalöögi jaapanipärase üritusega. Selle raames  tähistasid Merko ja Toyota ka oma sõpruse 25. sünnipäeva ning Merko sai kätte oma tuhandenda Toyota, milleks osutus Toyota Avensise mudel. Merko kontserni töötajad kasutavad Toyota ametiautosid nii Eestis, Lätis kui Leedus, olles sellega Toyota üks suurimaid kliente.

„Projektide edu aluseks on meie professionaalne meeskond ja pikaajaline kogemus ning hea koostöö tellijate ja koostööpartneritega. Tänavu soovime veelgi enam tunnustada oma sadu koostööpartnereid, kelle töö kvaliteet, tähtaegadest kinnipidamine, korrektsus ja professionaalsed töötajad on objektide valmimisel suure kaaluga,“ ütles AS Merko Ehitus Eesti juhatuse esimees Keit Paal. „Lisaks on kampaania eesmärk juhtida tähelepanu ausale ärile – kinnitame, et oleme ise aus maksumaksja ning kõik meie töötajad on ametlikult registreeritud. Töötame iga päev veelgi ausama ja turvalisema ehitusturu ja töökeskkonna nimel ja ootame, et sellesse panustaksid ka kõik meie koostööpartnerid.“

„Korraldame tunnustamise kampaania koostöös Toyotaga, kelle aastatepikkuse kliendina saame kinnitada, et kahe brändi väärtused on sarnased – seame mõlemad esiplaanile kvaliteedi, kestvuse ja hea teeninduse. Meie töötajad on Toyotadega sõitnud aastakümneid ja saime kätte oma tuhandenda auto. Usume, et Toyota on usaldusväärne autobränd ka paljude meie koostööpartnerite seas. Seega on uhiuue Toyota Hilux või PROACE aasta tegijale igati sobiv ja väärt preemia,“ lisas Keit Paal.

Toyota Baltic ASi juhatuse liige Osvaldo Valentini lisas: „Tugevad ja vastupidavad partnerlussuhted rajatakse alati pinnasele, kus jagatakse ühiseid väärtusi ja asjatundlikkuse põhimõtteid ning järgitakse kõrgeid standardeid. Toyota autod on alati ehitatud kõrgete standardite järgi, lisaks iseloomustab Toyotat soov pidevalt parendada oma tooteid. Oleme Merkole tänulikud mitme aastakümne pikkuse koostöö eest. Merko kampaania, mis väärtustab koostööpartnereid ja mille peaauhinnaks on Toyota mudelid, on meie jaoks märk sügavast usaldusest.“

  1. aastal valib iga Merko ehitusobjekti projektimeeskond Eestis, Lätis ja Leedus välja kvartali parimad koostööpartnerid. Aasta lõpus toimuvatel kampaania lõpuüritustel selguvad peaauhinna võitjad, kes saavad endale preemiaks valida kas uue Toyota PROACE’i või Hiluxi kaheaastase kasutusõiguse. Koostööpartnerid saavad tutvuda kampaania tingimustega ja registreeruda kodulehel http://merko.ee/tegija/, kus avaldatakse ka kvartali parimateks valitud koostööpartnerite nimed.
Märksõnad: paevauudised
Jaga:

Lexus kingib koolidele 20 000 euro väärtuses raamatuid

Lexus käivitas sel nädalal Eestis, Lätis ja Leedus kampaania “Disain läheb kooli”, mille käigus jagatakse kolme Balti riigi koolidele 400 komplekti raamatuid, kuhu on koondatud viimase aasta jooksul maailma mainekama disainiauhinna Red Dot pälvinud tooted.

Toyota Balticu Lexuse ärivaldkonna juht Raigo Kaseorg kommenteeris kampaania ideed mõttega, et Red Doti raamatute abil tippdisaini noortele kätte tuues, inspireerib see loovat mõtlemist, ärksat meelt ja isetegemise huvi.

“Soovime noorteni viia arusaamise, et disain ei tähenda ainult ilusat väljanägemist, vaid ka hästitoimivat ja funktsionaalset sisu,” ütles Kaseorg. “Nii Eestis, Lätis kui Leedus näeme väga elavat idufirmade maastikku, noored tahavad ise teha ja ise luua ning iga ettevõtmise juures on disainil sageli võtmetähtsus. Loomaks uut, tuleb aga tunda olemasolevat. Seepärast valisime koolidele kinkimiseks ka Red Doti raamatud, sest need koondavad parimaid näiteid üle maailma, näitavad trende ning lisaks piltidele annavad ka sisulise kirjelduse.”

Red Doti komplekt koosneb neljast 360-570leheküljelisest raamatust, mille neli teemat on tegemine, elamine, nautimine ja töötamine. Kõigis raamatutest on intervjuud oma valdkonna tippdisaineritega, toodete pildid ja tutvustused.

400 komplekti koguväärtus on 20 000 eurot. Iga komplekti kingib valitud koolile üks inimene, kes teeb Lexuse hübriidautoga proovisõidu.

“Lexuse hübriidmudelid on võitnud nimekaid auhindu ja Lexus Design Awardsi kaudu oleme alates 2013. aastast tunnustanud tulevikulootusi üle kogu maailma,” lisas Kaseorg. “Lexus usub, et loovuse abil on võimalik ehitada paremat homset ja et disainiõpetus võiks olla sama tähtis kui näiteks programmeerimisoskus.”

Red Doti konkursi tihedat sõela iseloomustab asjaolu, et näiteks Eestist on kõrge tunnustuse pälvinud vaid kuus toodet. Viimasena tippkõlarite looja Estelon. 

Alates 2005. aastast, mil esimene hübriidmaastur RX 400h turule tuli, on müüdud maailmas kokku üle miljoni Lexuse hübriidauto. Hübriidtehnoloogia võidukäigust ka Eestis annab tunnistust see, et möödunud aastal oli 88,89% kõigist siinsel turul müüdud Lexuse autodest hübriidid. Lexuse hübriidmudelid on leidnud kindla koha meie klientide südames tänu madalale kütusekulule, väiksematele CO2 emissioonidele, vaiksele ja mugavale salongile ning töökindlusele.

Märksõnad: paevauudised
Jaga:

Kalev ja Põltsamaa Felix võtavad kasutusele 46 Toyota hübriidautot

Aprillikuu jooksul annab AS Amserv Auto juhtivatele Eesti toidutootjatele AS-ile Kalev ja AS-ile Põltsamaa Felix üle uue, vaid hübriidautodest koosneva autopargi.  Tehingu käigus vahetavad Kalev ja Põltsamaa Felix olemasoleva hübriidide pargi uue vastu. Kokku ostavad ettevõtted 46 uut Toyota C-HR, Auris ja Auris Touring Sports hübriidi.

Kalevi ja Põltsamaa Felixi juhatuse esimehe Kaido Kaare sõnul oli teist korda hübriidide kasuks otsustamine lihtne. "Meile on jätkuvalt oluline ühest küljest hooliv suhtumine ümbritsevasse keskkonda ja oma töötajatesse ning teisalt ka märgatav kokkuhoid kütusekuludelt võrreldes kunagise tavaautopargiga" ütles Kaido Kaare.

"Meil on siiras rõõm, et kolm aastat tagasi alguse saanud koostöö saab jätku ning Kalev ja Põltsamaa Felix usaldavad järgnevateks aastateks oma autopargi eest hoolitsemise taas Amservile. Toona nõustus Kalev meie soovitustega hübriidide osas ja ei ole pidanud pettuma, sest ka uus autopark koosneb ainult hübriidajamiga Toyota mudelitest. Meil on väga hea meel, et sellised suured ja väärikad ettevõtted nagu Kalev ja Põltsamaa Felix näitavad üles keskkonnateadlikust ning kindlasti on sellega andnud eeskuju paljudele teistele ettevõtetele", teatas AS Amserv Auto juhatuse esimees Margus Nõmmik.

Ta lisas, et nii Kalev kui Toyota on alati rõhutanud lisaks ökonoomsusele ja kvaliteedile ka sõitjate turvalisust ja mugavust. Just sellepärast on kõik autod varustatud uue Toyota Safety Sense turvalisussüsteemidega.

AS Kalev on Eesti suurim ja vanim magusatootja, mille põhitegevuseks on šokolaadi- ja suhkrukondiitritoodete tootmine ja müük. Kokku valmistab ettevõte igapäevaselt ca 200 nimetust erinevaid maiustusi. Enamik, s.o. ca 88% Kalevi toodangust müüakse Eestis. Peamisteks välisturgudeks on Balti riigid, Skandinaaviamaad ning Venemaa.

AS Põltsamaa Felix on kõige laiema toiduainete valikuga juhtiv toiduainetetootja Eestis, tootes ja turustades ligi 300 toodet kaheksa erineva kaubamärgi all. Ühtlasi on ettevõte suuruselt teine eestimaine mahlatootja.

AS Amserv Auto tegutseb 1992. aastast ja on Toyota ametlik edasimüüja ning üks suuremaid autode müügi- ning teenindusettevõtteid Baltikumis. Sellel aastal tähistab Amserv oma 25. juubelit.

Märksõnad: paevauudised
Jaga:

Volvo Trucks tõi turule integreeritud teenuste ja meediakeskkonna süsteemi

Täiustatud ja ohutum sõiduelamus, lihtsam navigeerimine ja tõhusam veokipargi haldamine. Need on Volvo Trucksi uue teenuste ja meediakeskkonna süsteemi peamised eelised.

Volvo Trucksi välja töötatud lihtsasti kasutatav ja täielikult integreeritud süsteem ühendab kabiini audio- ja meelelahutusseadme ning navigeerimise ja veokipargi haldussüsteemi ning seda saab kasutada puuteekraani, häälkäskude ja roolinuppude abil.

„Uus teenuste ja meediakeskkonna süsteem võimaldab veokijuhtidel oma töökeskkonda isikupärastada," räägib Volvo Trucksi peaprojektijuht Anders Edenholm. „Näiteks saavad nad olenemata asukohast kuulata kohalikku lemmikraadiojaama ja kasutada nii isikliku kui ka töötelefoni käed-vabad-funktsiooni. Kõik see tagab täiustatud ja ohutuma sõiduelamuse. Samuti suurendab see pikemate sõitude korral kodutunnet."

Uus süsteem võimaldab ka lihtsamat ja tõhusamat tööülesannete haldamist. Veoki navigeerimissüsteemi saab sihtkohti sisestada mitmel viisil, sh aadresside ja koordinaatide järgi või lihtsalt ekraanil olevat kaarti puudutades. Juhtidel on juurdepääs ka kõigile Dynafleet OnBoardi teenustele, sh veokijuhi töö- ja puhkeaja abisüsteem, juhi nõustamine ja teated. See tähendab juhtide jaoks värskeimat teavet, mis võimaldab neil säilitada kontrolli ja langetada parimaid otsuseid reaalajas. Nad saavad jälgida ka oma sõiduomadusi ja kütusekulu ning teha kindlaks täiustamist vajavad valdkonnad.

„Uut teenuste ja meediakeskkonna süsteemi välja töötades oli meie eesmärk muuta navigeerimine ja ülesannete täitmine juhtide jaoks võimalikult lihtsaks," räägib Anders Edenholm. „Kuna süsteemi on integreeritud Dynafleet OnBoardi teenused ja navigeerimissüsteem, saavad juhid vastu võtta GPS-koordinaatidega teateid ja alustada järgmisse sihtkohta navigeerimist vaid mõne sekundiga. Käte roolil hoidmine ja teele keskendumine tähendab suuremat ohutust ja produktiivsemat veokijuhti."

Uue süsteemiga saab kasutada meediumivoo teenuseid, nagu Spotify, Deezer ja TuneIn, ning digitaalset audioringhäälingut DAB ja DAB+. Roolil on ka hääljuhtimise nupp.

Uus integreeritud teenuste ja meediakeskkonna süsteem on saadaval uutele Volvo FH, Volvo FMi ja Volvo FMX mudelitele.

Uue integreeritud teenuste ja meediakeskkonna süsteemi omadused:
- 7-tolline puuteekraan
- hääljuhtimine
- Dynafleet OnBoard (Volvo Trucksi veokipargi haldussüsteem)
- veokifunktsioonidega navigeerimissüsteem TomTom ja reaalajas liiklusinfoga TomTom Traffic
- Bluetooth korraga kahe telefoni jaoks
- juurdepääs meediumivoo teenustele, nagu Spotify, Deezer ja TuneIn
- DAB/DAB+ (digitaalne audioringhääling)
- USB-pesad

Märksõnad: paevauudised
Jaga: