Politsei uurib operatiivsõiduki osalusel juhtunud avarii üksikasju

Pühapäeva õhtul kella 19.44 ajal sai politsei tähelepanelikult inimeselt teate, et Ida-Virumaal sõidab valgustamata traktor T-25, mille juht võib olla joobes. Traktorit asus otsima lähistel olnud politseipatrull. Ohtliku sõiduvahendi ja selle juhi tabamise kõrval oli eesmärgiks takistada selle jõudmine liiklustihedale Jõhvi-Tartu maanteele.

Kell 19.48 juhtus Ida- Virumaal Lohusuu vallas Kalma-Mustvee 2.kilomeetril politseisõiduki ja otsitava traktori vahel liiklusõnnetus. Esialgsetel andmetel sõitis 49-aastane mees operatiivsõidukiga Volkswagen Transporter otsa samas sõidusuunas teel peatunud valgustamata traktorile, mille roolis oli 22-aastane mees. Traktori juht ja traktori vasakul poritiival istunud kaasreisija 44-aastane mees toimetati tervisekontrolliks haiglasse. Politseiametnikud viga ei saanud, suuri kahjustusi sai politseisõiduk.

Politsei selgitas, et operatiivsõiduki juht reageeris väljakutsele alarmseadmeid kasutamata. Pardakaamera salvestuselt näib, et hinnanguliselt oli väljakutse saanud politseisõiduki kiirus asulasisesel teel lubatust suurem ehk umbes 68 km/h. "Alarmsõidul võib politseisõiduk kõrvale kalduda teatud liiklusreeglitest, kui tagab liiklusohutuse. Igal muul juhul ootame oma ametnikelt piirangutest kinnipidamist ja head eeskuju. Menetluses selgitatakse, millistel kaalutlustel otsustas sõidukijuht alarmseadmeid mitte kasutada," kommenteeris politsei operatiivjuht Ottomar Virk.

Õnnetuse üksikasju uurima asudes selgitas politsei lisaks, et poritiival istunud mees oli alkoholijoobes. Traktorijuhi kainus selgub ekspertiisis. Politseisõiduki juht oli kaine ja omas vastava kategooria juhtimisõigust. Samuti selgus, et traktorit juhtinud mehel puudus vastava kategooria juhtimisõigus ning registreerimata traktori tehniline seisukord ei vastanud nõuetele. Liikluses osalemiseks oli antud traktor kõlbmatu.

"Nähtavus on liikluses esmaoluline ning pimedal ajal valgustamata sõidukiga liikluses osalemine on väga ohtlik," ütles operatiivjuht. "Sõidukõlbmatu ja valgustamata sõiduvahend on liikluses sama ohtlik kui purjus pea, sest mõlemal juhul on ette ennustamatu, milliseid raskeid tagajärgi need nii juhile kui teistele liiklejatele kaasa võivad tuua," lisas ta.

Märksõnad: paevauudised
Jaga:

Lisa oma kommentaar:

Rosbergi jaoks poleks Bottas olnud esimeseks valikuks

Mullu vormel-1 sarja maailmameistriks kroonitud ning pärast hooaja lõppu tippspordiga lõpparve teinud Nico Rosberg poleks Mercedesesse enda asemele esimese valikuna Valtteri Bottast palganud.

"Kõik pakkusid vabaks jäänud kohta Fernando Alonsole, nii ka mina," tunnistas sakslane, kuid lisas: "Fännidele oleks Alonso ja Hamiltoni (Lewis - toim.) kooslus meeldinud, kuid tiimina poleks see töötanud."

Rosberg usub, et soomlane oli Mercedese poolt õigeks valikuks. "Bottas on kiire ja kuigi Hamiltoni on raske võita, olen näidanud, et see on võimalik," lisas Rosberg.

Märksõnad: paevauudised
Jaga:

Renault Grupi rekordilised müügitulemused 2016. aastal: kasv 13,3%, müüdud 3,18 miljonit sõidukit

Renault Grupi sõiduautode ja tarbesõidukite müük kasvas 2016. aastal 13,3%. Prantsuse autokontsern müüs möödunud aastal maailmas 3 182 625 sõidukit. Globaalne autoturg kasvas samal ajal 4,6%. 

 

Möödunud aasta oli Renault Grupile neljas järjestikune kasvuaasta, mis tõi endaga kaasa müügirekordeid: grupi turuosa kerkis maailma autoturul 3,5%-ni, Renault ja Dacia tegid uusi müügirekordeid ning Renault on jätkuvalt maailmas kõige kõrgemal positsioonil olev Prantsuse autobränd. Renault Samsung Motorsi müük kasvas 38,8%.

 

Renault Grupp jätkas kasumi teenimist kasvaval Euroopa autoturul. Grupp müüs Euroopas aasta jooksul 1 805 290 sõidukit, läbimüük suurenes 11,8% ning turuosa kasvas 10,6%-ni. 

 

Väljaspool Euroopat tegi Renault Grupp 2016. aastal müügirekordi, võrreldes 2015. aastaga oli kasv 15,3%. Ka müügimahud ja turuosad kasvasid kõikides regioonides.

 

"2016. aastal müüsime maailmas 3,18 miljonit sõidukit ja püstitasime uue müügirekordi. Meie viimaste aastate tootevaliku uuendamise ja geograafiline laienemise strateegiad on olnud edukad. Oleme kiirendanud kasvu ja parandanud oma positsioone kõigis regioonides,” ütles Renault Grupi asepresident müügi- ja turunduse alal Thierry Koskas.

 

RENAULT ON EUROOPAS TEISEL KOHAL 

 

Euroopas müüs Renault Grupp eelmisel aastal 1 805 290 sõidukit, läbimüük kasvas 11,8%. Aasta lõpuks saavutas grupp Euroopa autoturul 10,6%-lise turuosa, müük kasvas regiooni kõigis riikides.

 

Euroopa autobrändide hulgas teisel kohal oleva Renault’ müüginumbrite kasv jätkus ka 2016. aastal. Mullu müüdi Euroopa turul 1 390 280 Renault’ sõidukit ehk 12,1% enam kui 2015. aastal ning turuosa kasvas 8,1%-ni.

 

Sõiduautode turul oli Renault’ mullune turuosa kasv 0,4 protsendipunkti ehk rohkem kui ühelgi teisel autobrändil Euroopas. Kasv saavutati suuresti tänu edukale tootevaliku uuendusprogrammile, sealhulgas uue Espace’i ja Talismani turuletoomisele ning täiendustele Megane tootevalikus. Hästi on alanud ka uue Scenicu müük, turuletulekule järgnenud kolmel kuul tehti sellele mudelile üle 19 000 tellimust.  

Renault säilitas liidripositsiooni B-segmendi linnasõidukite turul, müües aasta jooksul 215 670 sõidukit. Edu saavutati tänu Clio ja Capturi mudelite suurele edule Euroopas. 

 

Tarbesõidukite turul müüs Renault aastaga 296 187 sõidukit ja müük kasvas 9,9%. Aasta lõpuks kuulus Renault’le Euroopa tarbesõidukite turul 14,8%-line turuosa.

 

Dacia, mis on Euroopa turul olnud 11 aastat, tegi 2016. aastal taas rekordi: müüdi 415 010 sõidukit ning läbimüük kasvas 10,8%.

 

Renault hoiab liidrikohta Euroopa elektrisõidukite turul. Aastaga müüdi Euroopas elektrisõidukeid 25 648 sõidukit (siia hulka ei ole arvestatud Twizy läbimüüki). Mudelitest on liidripositsioonil ZOE, mida müüdi aasta jooksul 21 735 sõidukit, sellele järgneb Kangoo Z.E. 3901 müüdud sõidukiga.

 

Prantsusmaal saavutas Renault Grupp viimase viie aasta parima müügitulemuse. Renault parandas veelgi oma positsiooni Prantsusmaa autoturul – Renault turuosa koduturul moodustas aasta lõpuks juba 22,3%. Dacia püstitas 112 000 müüdud sõidukiga uue rekordi ning lõpetas aasta müügiedetabelis neljandal kohal.

 

KASVAMINE RAHVUSVAHELISTEL TURGUDEL

 

Vaatamata riikide ja regioonide erinevatele majandusolukordadele on Renault Grupil läinud korda oma positsiooni tugevdamine rahvusvahelistel turgudel. Ka siin on tootevaliku uuendusprogramm olnud edukas: Kwid Indias, QM6 ja SM6 Koreas, Kaptur Venemaal, Koleos Hiinas, Megane Sedan Türgis ja Oroch Ladina-Ameerikas.

 

Aafrikas, Kesk-Idas ja India regioonis suurenes Renault Grupi läbimüük 36,4% ning turuosa kasvas 6,2% (+1,7 protsendipunkti). 

Indias on Renault jätkuvalt juhtiv Euroopa autobränd, mille edukust näitab ilmekalt 145,6%-line läbimüügi kasv. Spetsiaalselt India turu jaoks loodud Kwidi on müüdud 105 745 sõidukit. 

Grupi turuosa Iraanis on 8,4% ning müük kasvas 110,7%. Renault Grupp on taastanud oma positsiooni Iraani turul, vaid aastaga kahekordistunud turuosa saavutati tänu Tondari ja Sandero edukatele esitlustele.

Grupi käes on 38,5% Põhja-Aafrika turust. Alžeerias kasvas turuosa rekordilise 51,3%-ni, märkimisväärse 15,7-protsendipunktise kasvu taga on oluline roll kohalikul Symbol mudelil. 

Marokos, kus Dacia ja Renault on müügitulemuste põhjal esimesel ja teisel kohal, suurenes läbimüük 22,5% ning saavutati 37,8%-line turuosa.

 

Euraasias suurenes Renault Grupi turuosa 1,1 protsendipunkti võrra 13,0%-ni, seda suuresti tänu Türgile, kus müük kasvas 4,4%. Uue Megane Sedani müük näitas head algust, turuletuleku esimese kahe kuu jooksul tehti mudelile 13 200 tellimust.  

Kasvu alandas majanduskriis Venemaal, kus turg kukkus 10,8%. Renault suutis müügilangust kontrolli all hoida, lõpetades aasta 8,2%-lise turuosaga, mis on mullusest 0,7% rohkem. Müügitõusule aitas kaasa juunikuus toimunud Kapturi edukas esitlus, mille järel müüdi 14 600 Kapturi sõidukit.

 

Ameerikas tõusis läbimüük 0,1%, vaatamata turu 4,1%-lisele kahanemisele. Grupp seisis silmitsi majandusraskustega ning lõpetas aasta 6,5%-lise turuosaga (tõus +0,3 protsendipunkti). 

Brasiilias tõusis turuosa +0,2 protsendipunkti saavutades rekordilise 7,5%-lise turuosa. Turg tõusis 19,8% tänu Duster Oroch’i müügiedule. 2017. aastal valmistub grupp linnamaasturite Capturi, Kwidi, uue Koleose ning mõistagi Alaskani turuletoomiseks.

Renault kaubamärk jätkab edukalt Argentiina turul, müük kasvas 24,8% ning turuosa tõusis 9,1%-ni. 

Kolumbias saavutas Renault’ müük ja turuosa rekordi – 21,3%. 

 

Aasia ja Vaikse ookeani piirkond: Renault Samsung Motorsi müük tõusis Lõuna-Koreas 38,8%, seda vaatamata turu 0,3%-lisele kahanemisele. Turuosa kasvas 1,7 protsendipunkti 6,2%-ni suures osas tänu SM6 ja QM6 mudelite edule. Uuele QM6 mudelile tehti nelja kuu jooksul 21 000 tellimust. 

Hiinas toodi turule Kadjari Hiina versioon, mis on esimene Dongfeng Renault ühises tootmistehases toodetud sõiduk. Renault müük tõusis 50,8% ja turuosa tõusis 14,0%. 

 

RENAULT GRUPI PROGNOOSID 2017. AASTAKS

 

2017. aastal on oodatakse globaalsel autoturul 1,5–2% kasvu. Euroopa autoturul oodatakse 2%-list kasvu.  

 

Brasiilias ja Venemaal on oodata autoturu stabiliseerumist. Hiinas ja Indias oodatakse kasvu vastavalt 5% ja 8%.

 

Renault Grupp jätab kasvutaktis tootevaliku uuendamisega Euroopas, tugevaid tulemusi oodatakse ka rahvusvahelistel turgudel: Kwid Indias, Koleos ja Kadjar Hiinas, Kaptur Venemaal, QM6 ja SM6 Lõuna-Koreas, Alaskan ja linnamaasturite valik Ladina-Ameerikas.  

 

Renault Grupp ootab müügitulemuste ja turuosa kasvamist Euroopas ja rahvusvahelistel turgudel.

Märksõnad: paevauudised
Jaga:

Briti ajakiri What Car? valis Renault ZOE’i parimaks elektriautoks – neljandat aastat järjest

Renault ZOE, millel nüüd peal uus Z.E.40 aku, käis Londonis Briti ajakirja What Car? 2017. aasta auhinnagalal tiitlit kaitsmas. ZOE naasis üldarvestuses “Parima elektriauto” tiitliga ning samuti “Parima elektriauto vähem kui 20 000 naela eest” tiitliga – seda juba neljandat aastat järjest. Ka jõudis ZOE finaali “Tehnoloogiaauhinna” kategoorias tänu uue aku suuremale salvestusmahule, sõiduulatusele kuni 400 km (NEDC) ja kiirlaadimise aja lühenemisele. 

 

“Võttes arvesse viimase 12 kuu jooksul selles sõidukiklassis tehtud edusamme, näitab see konkreetne võit, kui palju on viimane mudeliuuendus ZOE’it paremaks teinud. Renault on suutnud säilitada kõik, mis ZOE’i juures oli hea: praktilisuse, kasutusmugavuse ja standardvarustuse. Sõiduulatus on suurenenud märkimisväärselt, aga mitte hind. Ka uued mugavus- ja infotainment-lisad ning kiirlaadimisvõimalus selle hinnataseme juures teevad ZOE’st suurepärase teekaaslase,” ütles What Car? toimetaja Steve Huntingford.

Märksõnad: paevauudised
Jaga:

Eestimaa lasteaiad said maailma parimad õhupuhastajad

Kõik Toyota hübriidautoga eelmise aasta aprillist kuni detsembrini proovisõidul käinud inimesed panustasid Toyota rohelisse fondi, mille abil kingiti Eesti lasteaedadele 882 õhku puhastavat kuldviljakpalmi. Kampaania osutus üle ootuste populaarseks - Toyota täitis kokku 130 Eesti lasteaia sooviavaldused.


"Toyota hübriid esindab keskkonnateadlikkuse ja jätkusuutliku arengu põhimõtteid. Selle kampaaniaga soovisime panustada puhtama elukeskkonna loomisesse ja pärast põhjalikku eeltööd otsustasime eristuda traditsioonilistest keskkonnakampaaniatest ning keskenduda õhu kvaliteedi parandamisele siseruumides," avas Toyota Baltic AS-i turundusjuht Elli Tiivel kuldviljakpalmide kinkimise tagamaid. "Eesti lasteaialaps viibib ligi poole oma päevast lasteaias, mistõttu on oluline, et seal oleks võimalikult puhas ja saastamata õhk. Lasteaedade positiivne tagasiside ja suur huvi palmide vastu on kindel märk, et panustame õigesse kohta, ning kavatseme seda initsiatiivi ka tulevikus jätkata," kinnitas Tiivel. 

Terviseameti keskkonnatervise osakonna juhataja Leena Albreht kinnitab, et õhu kvaliteet mõjutab inimese ja eriti lapse tervist olulisel määral, kuna siseruumides viibitakse suurema osa ajast. "Siseruumides on lapsed vastuvõtlikud erinevatele kahjulikele õhusaasteainetele ning õhu kvaliteedi langus võib mõjutada ka laste aktiivsust ja isegi õppimisvõimet," selgitab Albreht. 

Esimesed toapalmid leidsid oma kohad Eesti lasteaedades juba sügise alguses. Tallinna Lepatriinu Lasteaeda viis taimed Tallinna Botaanikaaia botaanik Urmas Laansoo, kes vestles lastega puhta elukeskkonna ja taimede tähtsusest. Lasteaia direktrissi Tiiu Parbuse sõnul on tore, et Toyota on võtnud südameasjaks laste ja lasteaedade heaolu. "Rohelisem elu- ja õpikeskkond on laste jaoks alati mõnusam. Lastele oli toredaks üllatuseks Urmas Laansoo külastus, mida meil endal oleks olnud oluliselt keerukam korraldada, kuid mis andis laste silmaringi arendamise ja loodushariduse seisukohast neile väga palju uusi teadmisi. Urmas kinnitas, et kingitud kuldviljakpalmid on tõepoolest maailma parimad õhupuhastajad!" meenutas Parbus tuntud botaaniku külastust.

Käesoleva kampaaniaga kinkis Toyota kolmes Balti riigis lasteaedadele kokku üle 3 000 kuldviljakpalmi.

Märksõnad: paevauudised
Jaga: