Tartu üldplaneering näeb ette trammikoridori rajamist

Peagi avalikule väljapanekule jõudev Tartu linna üldplaneering näeb ette trammitee ehitamist.

Tartu abilinnapea Jarno Laur rääkis ERR-i raadiouudistele, et tulevane trammiliin võiks jõuda nii Annelinna kui ka Maarjamõisa haiglani.

"Annelinn on väga suure tihedusega ja nad liiguvad ka valdavalt samadesse sihtkohtadesse, milleks on kesklinn, Maarjamõisa, kus on kliinikumid ja ka ülikooli campus, ja milleks on ka Lõunakeskus. Tekib väga hea, suhteliselt lühike liin ja kui me suudaks seal pakkuda kiiret, autovoost sõltumatut ühistransporti, siis see oleks vastus päris paljuele probleemidele," selgitas Laur.

"Praegu me pakuks lähtekohaks arutelule sellise lähenemise, et need ühendataks liiniga, mis ei dubleeri suuri sõiduteid ehk ta ei liigu mööda Kalda teed ja Riia tänavat, vaid ta liigub täna mööda jalakäijate kaart, tuleb üle tulevase Holmi silla ja liigub üles mööda Vanemuise tänavat, mis tulevikus on ilmselt trammi- ja jalakäijate tänav, ja liigub sealt edasi Lembitu tänavasse ja Ehitaja tänavasse ülikooli campustesse," lisas Laur.

Tema sõnul on praegu arutlusel trammitee ehitamise ruumilised võimalused. "Üldplaneering on ennekõike ruumi planeerimise dokument, mitte rahade planeerimise dokument. Kui me vaatame analoogseid linnu Euroopas, siis uusi trammiteid ehitavad linnad, kus on umbes 300 000 inimest. Nii et kõik majanduslikku tasuvust puudutavad asjad meil tuleb eraldi ette võtta ja läbi rääkida, aga täna räägime, kas selleks on ruumilised võimalused ja need, tundub, et on," selgitas abilinnapea.

Märksõnad: paevauudised
Jaga:

Lisa oma kommentaar:

Goodyeari kerakujuline rehv Eagle-360 võitis prestiižse disainiauhinna

Goodyeari kerakujuline kontseptsioonrehv Eagle-360 võitis maailma vanimal disainiauhinna konkursil GOOD DESIGN transpordikategoorias prestiižse nimiauhinna. Auhinda annab välja Chicago arhitektuuri- ja disainimuuseum Athenaeum koos Euroopa arhitektuuri, kunsti, disaini ja linnauuringute keskusega (The European Center for Architecture Art Design and Urban Studies) innovatiivsetele tootekontseptsioonidele.

Sel aastal kandideeris auhinnale mitmeid tuhandeid tootjaid ja graafilise disaini ettevõtteid üle maailma, auhinna GOOD DESIGN vääriliseks tunnistati kokku üle 900 tootedisaini ja graafika. Goodyeari rehv Eagle-360 kuulub nüüdsest muuseumi alalisse disainikollektsiooni ning info ideerehvist avaldatakse ka auhinna uues aastaraamatus.

Goodyear tutvustas kerakujulist 3D-prinditud rehvi Eagle-360 esmakordselt Genfi 2016. aasta autonäitusel. Rehvi näol on tegemist Goodyeari nägemusega isesõitvatele autodele sobivast tulevikurehvist.

Rehvi Eagle-360 ainulaadne kerajas kuju suurendab turvalisust ja parandab manööverdusvõimet, vastates seega isesõitvate autode vajadustele. Aktiivne tehnoloogia võimaldab rehvil reageerida vastavalt olukorrale, muuhulgas vähendades võimalikest ohuteguritest nagu must jää või ootamatud takistused põhjustatud libisemist.

Goodyeari Euroopa, Lähis-Ida ja Aafrika piirkonna tarberehvide asepresidendi Olivier Rousseau sõnul on auhind suur tunnustus Goodyeari disainerite ja inseneride suurele tööle ideerehvi arendamisel. "GOOD DESIGN auhind näitab, et Goodyear on tööstusuuenduste vallas esirinnas ja uue tehnoloogia teerajaja," ütles Rousseau.

Märksõnad: paevauudised
Jaga:

Vene transiidi kadumine kukutas ka Läti sadamate käivet

Kuna Venemaa suunab järjest rohkem transiiti oma sadamate kaudu, vähenes eelmisel aastal, nii nagu Eestiski, ka Läti sadamate käive.

Kaupade järgi võrreldes on Lätis suurim käibekaotaja Ventspilsi sadam, sest vähenenud on just naftasaaduste ja kivisöe transiit, mis seal enim käivet ja ka kasumit andis, vahendasid ERR-i raadiouudised.

Ventspilsi sadama kaudu veeti möödunud aastal ligi 19 miljonit tonni kaupa, mis tähendab 2015. aastaga võrreldes 16-protsendilist langust.

Riia sadama aastakokkuvõte pole veel teada, kuid 11 kuuga veeti sealt 33 miljonit tonni kaupa ja langus on ligi 9 protsenti. Võrdluseks: Tallinna Sadama aastane kaubamaht oli 20,1 miljonit tonni ja langus 10 protsenti.

Põhjus on kõikjal see, et Venemaa suunab üha enam transiiti oma sadamate kaudu. Lätti jõudis transiidikriis Eestiga võrreldes küll hiljem, kuid jõudis ikkagi, ehkki sadamate juhid kinnitavad, et mõju on väiksem.

Ventspils teatab isegi mõne kaubagrupi mahu kasvust, eriti praamide ehk ro-ro laevade veosed, samuti malm, rauamaagikontsentraat ja puit.

Märksõnad: paevauudised
Jaga:

Liiklusõnnetused

10.01.2017 kella 15.46 ajal toimus liiklusõnnetus Võru linnas Kose tee 3a territooriumil, kus 18-aastane mees hüppas seisva veoauto MAN kastist maha, kaotas tasakaalu ning jäi jalaga vastu sõitnud veoauto Mercedes-Benz esiratta alla. Mees toimetati Võru Haiglasse kontrolli.

10.01.2017 kella 16.30 ajal toimus liiklusõnnetus Narvas Tallinna mnt 51 juures, kus 69-aastane mees sõitis sõiduautoga Toyota Avensis reguleerimata ülekäigurajal otsa teed ületanud jalakäijale, 44-aastasele naisele. Jalakäija toimetati Narva Haiglasse.

10.01.2017 kella 15.35 ajal toimus liiklusõnnetus Tartumaal Nõo vallas Jõhvi- Tartu- Valga mnt 147. kilomeetril, kus 70-aastane mees sõitis sõiduautoga Opel Meriva järsus kurvis teelt välja põllule, sõitis kuni talu juurde viiva teeni, millelt paiskus õhku riivates puid. Juht toimetati Tartu Ülikooli Kliinikumi kontrolli.

Märksõnad: paevauudised
Jaga:

Video: Ford F-seeria on 40. aastat järjest USA populaarseim pikap

Ford tähistab Detroidi automessil kahte märkimisväärset saavutust. Esiteks, F-seeria kastikas on juba 40. aastat järjest USA populaarseim mudel. Teiseks, Fordi autosid on 35. aastat järjepanu Ameerika Ühendriikides kõige rohkem ostetud.

1977. aasta jaanuarist saadik on Ford müünud üle 26 miljoni F-seeria pikapi. Ford on kindel, et uus F-150 aitab sama tiitli ka järgmisel aastal hankida. Pikapit ostes saab valida viie mootori vahel, neist üks on ka 3-liitrine diiselajam, mis on paaris 10-käigulise automaatkastiga. Kõige võimsam mootor on 5-liitrine V8, aga valikus on ka 2,7- ja 3,5-liitrine EcoBoost jõuallikas.


Märksõnad: autouudised
Jaga: