Video: CES’i tarbeelektroonikamessi huvitavamad esitlused

Las Vegases toimunud tarbeelektroonikamessil CES olid kohal mitmed autotootjad. Meie oleme pannud suurt rõhku ja kajastanud just CES’il näidatud ideeautosid ja uusi autodega seotuid lahendusi. Kuid Las Vegases nägi ka palju muud.


Märksõnad: paevauudised
Jaga:

Lisa oma kommentaar:

Eestimaa lasteaiad said maailma parimad õhupuhastajad

Kõik Toyota hübriidautoga eelmise aasta aprillist kuni detsembrini proovisõidul käinud inimesed panustasid Toyota rohelisse fondi, mille abil kingiti Eesti lasteaedadele 882 õhku puhastavat kuldviljakpalmi. Kampaania osutus üle ootuste populaarseks - Toyota täitis kokku 130 Eesti lasteaia sooviavaldused.


"Toyota hübriid esindab keskkonnateadlikkuse ja jätkusuutliku arengu põhimõtteid. Selle kampaaniaga soovisime panustada puhtama elukeskkonna loomisesse ja pärast põhjalikku eeltööd otsustasime eristuda traditsioonilistest keskkonnakampaaniatest ning keskenduda õhu kvaliteedi parandamisele siseruumides," avas Toyota Baltic AS-i turundusjuht Elli Tiivel kuldviljakpalmide kinkimise tagamaid. "Eesti lasteaialaps viibib ligi poole oma päevast lasteaias, mistõttu on oluline, et seal oleks võimalikult puhas ja saastamata õhk. Lasteaedade positiivne tagasiside ja suur huvi palmide vastu on kindel märk, et panustame õigesse kohta, ning kavatseme seda initsiatiivi ka tulevikus jätkata," kinnitas Tiivel. 

Terviseameti keskkonnatervise osakonna juhataja Leena Albreht kinnitab, et õhu kvaliteet mõjutab inimese ja eriti lapse tervist olulisel määral, kuna siseruumides viibitakse suurema osa ajast. "Siseruumides on lapsed vastuvõtlikud erinevatele kahjulikele õhusaasteainetele ning õhu kvaliteedi langus võib mõjutada ka laste aktiivsust ja isegi õppimisvõimet," selgitab Albreht. 

Esimesed toapalmid leidsid oma kohad Eesti lasteaedades juba sügise alguses. Tallinna Lepatriinu Lasteaeda viis taimed Tallinna Botaanikaaia botaanik Urmas Laansoo, kes vestles lastega puhta elukeskkonna ja taimede tähtsusest. Lasteaia direktrissi Tiiu Parbuse sõnul on tore, et Toyota on võtnud südameasjaks laste ja lasteaedade heaolu. "Rohelisem elu- ja õpikeskkond on laste jaoks alati mõnusam. Lastele oli toredaks üllatuseks Urmas Laansoo külastus, mida meil endal oleks olnud oluliselt keerukam korraldada, kuid mis andis laste silmaringi arendamise ja loodushariduse seisukohast neile väga palju uusi teadmisi. Urmas kinnitas, et kingitud kuldviljakpalmid on tõepoolest maailma parimad õhupuhastajad!" meenutas Parbus tuntud botaaniku külastust.

Käesoleva kampaaniaga kinkis Toyota kolmes Balti riigis lasteaedadele kokku üle 3 000 kuldviljakpalmi.

Märksõnad: paevauudised
Jaga:

Eestis kasvas uute sõiduautode turg 2016. aastal 10,2%

Eestis müüdi 2016. aastal kokku 22429 uut sõiduautot ja sellest rohkem on uusi autosid müüdud vaid aastatel 2006-2008.

Detsembris jäi uute sõiduautode müük jõulukuule traditsiooniliselt tagasihoidlikumaks kui eelnenud kuudel, aga ületas siiski 2015. aasta detsembri müügi 2,8 protsendiga. Kokku müüdi detsembris 1304 uut sõiduautot.

2016. aastal kokku müüdi Eestis 22429 uut sõiduautot, mis ületas 2015. aasta müügi 2082 autoga ehk 10,2 protsendiga. Segmentidest osutus 2016. aastal kõige populaarsemaks väiksemad keskklassi autod, mis moodustasid 28,2% kõigist müüdud autodest. Järgnesid keskautod 15,8 protsendiga ning jätkuvalt olid populaarsed ka keskmised ja väiksemad maasturid, vastavalt 14,8% ja 13,5%. Eksporti läks aasta jooksul 1096 uut sõiduautot.

Automarkidest oli 2016. aastal edukaim Toyota 3527 sõiduautoga ning järgnesid Škoda ja Volkswagen, vastavalt 2493 ja 1781 müüdud uue sõiduautoga. Populaarseimaks mudeliks aga osutus 2016. aastal Škoda Octavia, milliseid osteti 1145. Esikolmikusse mahtusid ka kaks Toyota mudelit, Avensis 845 autoga ja Auris 764 autoga.

Tarbesõidukite turul toimus 2016. aastal samuti märkimisväärne tõus ja kokku müüdi 4972 uut tarbesõidukit, mis ületas 2015. aasta müüginumbrid 8,7% võrra. Kui detsembris müüdi enim Citroeni sõidukeid, siis aasta kokkuvõttes osutus edukaimaks margiks Peugeot 784 müüdud tarbesõidukiga. Kaugele ei jäänud 717 müüdud autoga maha ka Citroen ja kolmandaks tõusis Renault 558 autoga. Veokite esikolmiku moodustasid 2016. aastal Volvo (286), Scania (261) ja Mercedes-Benz (113).

Märksõnad: paevauudised
Jaga:

Tesla ja Panasonic laiendavad koostööd päikesepaneelide tootmisse

Kuigi Tesla Motorsi põhitegevuseks võib lugeda elektriautode tootmist, siis koos Gigafactory ehitusega on autotootja sisenenud ka kodusele energia talletamise turule. Koos SolarCity ostuga saab Teslast ka elektritootja, muutes veel võrdlemisi noore autotootja maailma esimeseks vertikaalselt integreeritud autotootjaks, kus omanik suudab toota energia, selle talletada ning pakub autode näol ka lahendust toodetud energia kasutamiseks. 

Teslale on selle visiooni täitmisel appi tulnud Panasonic, kes on seni tohutult aidanud Gigafactory loomise juures. Kõigepealt lähevad Panasonicu efektiivsed päikeseenergiat neelavad elemendid SolarCity konventsionaalsetesse paneelidesse, kuid kuna Tesla plaanib kasutusele võtta ka katuseplaate dubleerivad päikesepaneelid, rakendatakse ka Panasonicu päikesepaneelide tootmise kogemusi. 

Ettevõtete vahelise kokkuleppe kohaselt maksab Panasonic kinni SolarCity Buffalo tehasesse tehtavad investeeringud, samas kui Tesla võtab endale pikaajalise kohustuse selle tehase toodangut osta. 

Tesla/SolarCity Buffalo päikesepaneelide tehase tootmine peaks pihta hakkama juba järgmisel aastal, lõplikult valmib tootmishoone aga 2019. aastaks. 

Märksõnad: paevauudised
solarcitiy panasonic solar powe
Jaga:

Volkswageni Tranform 2025+ arengukava viib elektriautod üle maailma

Pole mingi saladus, et Volkswagen üritab diiselmootorite petutarkvara skandaali tagajärgede mõju vähendamiseks liikuda üha agressiivsemalt alternatiivsete ja keskkonnasäästlike jõuallikate suunas. Volkswagen on juba varasemalt teatanud, et edaspidi panustatakse märkimisväärselt suur rõhk just elektriautode arendamiseks ning järgmise kümnendi jooksul peaksid need tuntavalt paremaks, võimekamaks ja taskukohasemaks muutuma. 

Seni välja öeldud jutu raiub niiöelda kivisse Volkswageni esitletud Transform 2025 arengukava. Volkswagen paneb sellega paika järgmise kümne aasta suuremad eesmärgid ning ehkki need võivad vastavalt reaalsele olukorrale muutuda, alustatakse sellegipoolest vähemalt esialgu selles suunas liikumist. 

Volkswagen panustab tugevalt kiirelt kasvavatele turgudele. India, Lõuna-Ameerika ning ka Venemaa saavad uuema rõhuasetuse just odavamate, kuid see-eest loodetavasti populaarsemate mudelite näol. Hiinas tahetakse aga uute mudelitega (näiteks SUV-d) kindlustada oma senist tugevat positsiooni just müügimahu järgi arvestades. 

Põhja-Ameerikas liigub Volkswagen tasapisi eemale diiselmootoritest ning keskendub agressiivselt elektriautodele. 2021. aastaks prognoositakse niivõrd suurt huvi elektriautode vastu, et Volkswagen tahab selleks ajaks seal uue MEB platvormiga elektriautosid tootma hakata. 

Laiemalt iseloomustab Volkswageni tulevikuväljavaadet suund elektrifitseerimisele ning tarkadele autodele. Volkswageni sõnul internetti ühenduv tark ja igate pidi suhtlemisvõimeline tehnoloogia nende brändi põhiosaks ning autoomanikele tahetakse pakkuda palju rohkemat kui lihtsalt autos punktist A punkti B sõitmist. 

Märksõnad: paevauudised
Jaga: