Nissan müüb oma akuäri Hiina investeerimisfirmale

Nissan sai Hiina investeerimisfirma GSR Capitaliga kokkuleppele ning müüb saladuses hoitava summa eest oma elektriautodele akusid tootva äri.

GSR saab endale Nissani akutootmisüksused USAs, Inglismaal ja Jaapanis, teatas Nissan. Nissanil on USAs ja Inglismaal kummaski üks kompleks, Jaapanis aga kolm.

Jaapani tootja on viimasel ajal müünud tütarettevõtteid, et keskenduda peamiste tehnoloogiasuundade arendamisele, sealhulgas elektriülekannete ja isejuhtivate autode välja töötamisele.

Märksõnad: nissan
Jaga:

Lisa oma kommentaar:

Jänkid näevad uut Nissan Leafi septembri keskel

Nissan tutvustab uut Leafi 6. septembril Tokyos ning auto jõuab ameeriklaste ette 14. septembril.

Jaapani tootja valis kohaks, kus uut elektriautot tutvustada, California osariigi, täpsemalt Ränioru piirkonna.

Teame, et uus Leaf tuleb akuga, mis mahutab 40 kWh jagu energiat. Sellega saab sõita kuni 265 kilomeetrit. Elektrihobuseid on autol 147. Auto peaks müügile jõudma veel sel aastal.

Märksõnad: autouudised
Jaga:

Nissan Leaf on suuteline elektrit võrku tagasi müües isegi raha teenima

Elektriautod võivad lisaks transpordisektorile potentsiaalselt muuta ka elektrivõrgustikku müüa. Ühelt poolt peaks elektriautode laialdase leviku korral liinide läbilaskevõime kasvama ning ka tootmisvõimsused peaks märkimisväärselt kasvama. Kui suurematel elektriautodel on 100 kWh akublokk, siis seda energiakogust võib võrrelda mõne väiksema korteri keskmise kuise elektritarbimisega. Suure muutusena võiksid elektriautod teoorias aga hakata akudest elektrit võrku tagasi müüma. Seda just tiputarbimise ajal, kui elektri hind tavapärasest kõrgem on. Seejärel laetaks akud näiteks öösel madalama hinna korral jälle täis. 

Nissan on sellist süsteemi Euroopas ka katsetamas. Koos Itaalia energeetikaettevõtte Eneliga katsetatakse üle Euroopa kokku rohkem kui 100 masinat, mis suudavadki energiat kõrge hinna korral võrku tagasi müüa. Kuigi enamikes kohtades pole see praeguse katse käigus kasumlikuks osutunud, suudeti keskmisest kõrgema elektrihinnaga Taanis aasta peale teenida 1300 eurot kasumit. See on auto kohta keskmiselt veidi rohkem, kui 100 eurot kuus. 

Sellised skeemid võiksid teoreetiliselt vähendada ka elektriautode poolt võrgule lisatavat koormust. Nissani Euroopa energiateenuste juhi Francisco Carranza sõnul peavad kõik autotootjad senisest enam mõtlema, kuidas laadimist korraldama hakata, sest lihtsalt massiline juhtmete auto külge ühendamine võib elektriautode suurema leviku korral kiirelt probleeme hakata valmistama. Vähemalt Nissan on potentsiaalse probleemi ennetamisel juba reaalselt tegutsemas. Jääb vaid küsimus, kuidas sellised igapäevased laadimistsüklid aku kestvust mõjutavad, kuigi tõenäoliselt saab ka seda võrdlemisi hästi kontrolli all hoida. 

Märksõnad: autouudised
leaf enel elektrivõrk elektriauto
Jaga:

Nissan kaalub Leafile linnamaasturist kaaslase ehitamist

Nissan esitleb sügisel uue põlvkonna elektriautot Leaf, mis tuleb senisest suurema sõiduulatusega, kuid säilitab enam-vähem talutava hinnalipiku. Kuigi uue Leafi sõiduulatus on väiksem kui näiteks Chevrolet Boltil või Tesla Model 3-l, peaks sellest tavainimesele ikkagi täiesti piisama, lisaks on masin mõlemast eelpoolmainitud konkurendist tublisti odavam. Seda eriti, kui hakata Model 3-le lisavarustust juurde pookima. 

Tänapäeval muutuvad üha populaarsemaks aga linnamaasturid ning juba on teada, et Tesla töötab tasapisi Model X-i niiöelda taskukohase versiooni - Model Y kallal. Väidetavalt plaanib oma elektrilist linnamaasturit ka Nissan. 

Nissan esitles 2012. aasta pariisi autonäitusel ideeautot TeRRA, mis kasutas edasi liikumiseks esiratastel tollaselt Leafilt pärit elektrimootoreid, samas kui tagaratastele andsid edasiliikumiseks vajaliku jõu kütuseelemendid. Väidetavalt saabki Nissanil elektriline linnamaastur endale TeRRA-st inspireeritud kuju, kusjuures Leafi elektrimootorid keerutaksid nii esimesi kui ka tagumisi rattaid. Kuigi Leaf ise tuleb esialgu müügile 40 kWh akublokiga, oodatakse ka sinna valikuvõimalusena 60 kWh akublokki, mis võiks ka veidi suuremale linnamaasturile rohkem kui 300 km sõiduulatuse anda. 

Märksõnad: autouudised
leaf terra elektriauto
Jaga:

Nissan loobub akude tootmisest

Kui mitmed autotootjad rajavad aktiivselt oma väiksemaid või suuremaid akutehaseid, siis Nissanil on see juba olemas. Nimelt omab Nissan 51-protsendilist osalust ettevõttes Automotive Energy Supply Corporationis, mis valmistab akublokke mitmetele erinevatele sõidukitele, sealhulgas ka elektriautodele, hübriididele ning ka vesinikuautodele. AESC toodab akusid ka Nissan Leafile ning elektrilisele Renault Kangoole. 

Tundub aga, et Nissan soovib rohkem tegeleda oma põhitegevusega, ehk autode valmistamise ja müümisega ning jätta akude tootmine teistele, selleks spetsialiseerunud ettevõtetele. Nimelt soovib Nissan müüa oma osaluse AESC-is Hiina haldusettevõttele GSR Capital. Väidetavalt peaks Nissani osaluse väärtus olema umbes miljard dollarit. 

Akutootmist peaks lähiaastatel ees ootama mitmekordne kasv, kuna mitmed autotootjad plaanivad juba järgmise paari aasta jooksul üha agressiivsemalt elektriautodele keskenduda. Suur osa kasvust tuleb just Hiinast, kuigi nõudlus akude järele tekib üle kogu maailma. GSR Capital loodabki enda valduses olevat tootmisvõimekust kasvatada ning akutehnoloogiat edasi arendada, pakkudes niimoodi võimalikult head teenust üle kogu maailma. 

Kuigi teoreetiliselt on akude tootmise võimekuse omamine autotootjate jaoks odavam kui selle sisse ostmine, võib tehnoloogia kiirelt muutuda ning seega võivad peaaegu üleöö kaotsi minna ka suured tootmisressursid. Kui näiteks Tesla ehitab 5 miljardi dollari eest akutehase ning 2020. aastaks selgub, et turule tulevad uued, kergemad, vastupidavamad ja parema energiatihedusega akud, peavad nad leppima arhailise tehnoloogia kasutamisega või kogu tehase uute akude ehitamiseks suure raha eest ümber ehitama. Nissanil kaob akutootmisest väljudes aga see probleem ning nad saavad valida tarnija, kes neile kõige paremini sobivat toodet müüb. 

Märksõnad: autouudised
leaf aku akutootmine aesc
Jaga: