Nissan Kicks teeb sel aastal debüüdi

Kicksi hakatakse müüma Ladina-Ameerikas ning see peaks tulema jälje jätva disaini ja kliente ligitõmbava võimsusega. Kicksi disainisid Nissani USA, Brasiilia ja Jaapani keskused.

Autot hakatakse tootma Nissani Resende Industrial kompleksis Brasiilias. Tootja investeerib kompleksi 192 miljonit dollarit (177,6 mln eurot).

Nissan on varem öelnud, et mudelit hakatakse lõpuks müüma kõikjal maailmas.

Märksõnad: nissan
Jaga:

Lisa oma kommentaar:

Renault-Nissani liit suurendas kasvu 2016. aastal ning uuendas elektriautode müügi rekordit

Renault-Nissani liit tegi 2016. aastal märkimisväärse kasvu, müües 9,96 miljonit sõidukit. Tugevnes ka Renault-Nissani liidripositsioon elektriautode turul: alates kõige esimesest Nissan LEAFist, mida esitleti 2010. aastal ja millele varsti järgnes ZOE, on liit tänaseks müünud ligi 425 000 elektrisõidukit.

 

Liidu aastatulemustes kajastuvad nüüd ka Mitsubishi Motorsi müüginumbrid. Ettevõte, mis mullu müüs 934 013 sõidukit on liidus alates 2016. aasta sügisest, mil Nissan omandas 34% Mitsubishi Motorsi aktsiatest.

 

„Kooslus Renault Grupp, Nissan Motor ja Mitsubishi Motors tähendab uut jõudu maailma autotööstuses,“ ütles liidu esimees ja tegevjuht Carlos Ghosn. „See innovaatiline partnerlus, mis algas 18 aastat tagasi, aitab täna tugevdada meie konkurentsivõimelisust, toetab meie kasvu kiirenemist ning meil osavõttu tulevikuautode rallis.”

 

Liidu kaubamärgid müüsid mullu iga üheksanda auto maailmas.

 

Renault Grupp kasvatas 2016. aastal müüki 13,3% – müüdi 3 182 625 sõidukit. Mullune oli grupile neljas järjestikune kasvuaasta, sündis ka uus rekord: 2016. aastal müüdi 374 000 sõidukit rohkem kui aasta varem.

 

Nii Renault kui ka Dacia kaubamärgid uuendasid müügirekordeid ning Renault Samsung Motorsi müügimahud kasvasid 38,8%. Turuosa ja müügimahud kasvasid kõikides regioonides ning Renault kaubamärk tõusis Euroopa autotootjate hulgas teisele kohale. 

 

Nissan Motor Co. tegi uue rekordi, müües 5 559 902 sõidu- ja veoautot; müük suurenes 2,5%. USAs kasvas müük 5,4% ja Hiinas 8,4%, mõlemal turul uuendati müügirekordeid. Ka Infiniti tegi 2016. aastal rekordi, kui müüs 230 000 sõidukit – kasv oli 7% võrreldes aasta varasemaga. Ainuüksi detsembris müüs Infiniti 27 200 sõidukit ehk 18 % rohkem kui aasta tagasi.

 

Mitsubishi Motors müüs 934 013 sõidukit ehk mullusega võrreldes 13% vähem. Müük kasvas USA-s ja Austraalias, kuid langes Brasiilias, Venemaal ja Lähis-Idas. Jaapanis mõjutas müügitulemusi tarbijate usaldus kütusekuludega seotud teemade suhtes.

 

Nissani ja Mitsubishi Motorsi partnerlusest loodab Nissan teenida 24 miljardit jeeni 2017. finantsaastal ning aasta hiljem, 2018 juba 60 miljardit jeeni. See suurendaks sissetulekuid aktsia kohta, mille oodatav väärtus oleks 4 jeeni 2017. finantsaastal ning 10 jeeni 2018. finantsaastal.

AVTOVAZ, LADA kaubamärgi omanik, müüs eelmisel aastal 284 807 sõidukit. Renault-Nissan ja AVTOVAZ toodavad iga kolmanda auto Venemaal.

 

Jätkuvalt liider elektriautode turul 

 

Renault-Nissani liit on praeguseks müünud maailmas ühtekokku 424 797 elektrisõidukit ning nullemissiooniga sõidukite valdkonnas vaieldamatu liider.

 

Nissan LEAF, maailma esimene masstootmisesse jõudnud elektriauto, on täna ühtlasi maailma enim müüdud elektriauto. Alates turuletoomisest detsembris 2010 on nullemissiooniga LEAFi müüdud 250 000 sõidukit (sh Venucia E30 müük Hiinas). 

 

Lisaks LEAFile müüb Nissan väikest tarbesõidukit e-NV200. Selle peamine sihtturg on Euroopa ning alates 2014. aastast ka Jaapanis.

 

Renault, mis tõi oma esimese elektriauto turule oktoobris 2011, on tänaseks müünud 112 000 elektriautot. Mudelivalikus on ZOE, Kangoo Z.E., Fluence Z.E., SM3 Z.E ja Twizy. 

 

Renault elektrisõidukite müük Euroopas kasvas mullu 11% – müüdi 25 648 sõidukit (v.a Twizy). ZOE on jätkuvalt enimmüüdud elektriauto, seda müüdi 21 735 sõidukit. Hiljuti teatas Renault PRO+, et toob turule kaks uut elektrilist tarbesõidukit: Kangoo Z.E. ja Master Z.E.

 

2016. aastal müüs Renault-Nissani liit, sealhulgas Mitsubishi Motors i-Miev seeria, 94 265 elektriautot ehk 8% rohkem aastal varem. 

 

Uuendused automaailmas

 

2016. aastal astus Renault-Nissani liit mitmeid samme, et veelgi edasi arendada tulevikuautosid, mis on elektrilised, isesõitmise ja ühenduvuse funktsionaalsusega. 

 

Liit plaanib 2020. aastaks turule tuua vähemalt 10 automudelit, mis kasutavad isesõitva auto funktsionaalsusi. Teoksil on koostöö mitmete partneritega, sealhulgas Microsofti ja NASAga, et arendada ja testida autode isesõitmise ja ühenduvuse tehnoloogiaid. 

 

„Olime 2010. aastal esimesed, kes tõid masstootmisesse taskukohase hinnaga elektriauto. Teised suuremad autotootjad on praeguseks tunnistanud, et elektriautod on kõige efektiivsem nullemissiooni valdkonna lahendus,“ ütles Ghosn. „Isesõitvate ja ühenduvus võimaldavate autode ja teenustega oleme me endale tugeva koha sisse seadnud tulevikuautode ralliks.”

Märksõnad: autouudised
Jaga:

Nissan ehitas kaubiku ümber maastikukaubikuks

Nissan otsustas, et neil on vaja ehitada kaubik, mis suudaks ka ekstreemsemates maastikuoludes oma tööga suurepäraselt hakkama saada. Tuleb välja, et kui maastikuvõimekusega autode tootmise ekspertiis on olemas, siis saab seda rakendada ka masinatele, mis muidu mudasse ja mägedesse otseselt ei sobi. Lõpptulemuseks on vinge välimuse ning sama vinge võimekusega Nissan NV Cargo X. 

Nissan võttis baasautoks NV 2500HD kaubiku. Kui auto šassii pärineb suures osas originaalautolt, siis ülejäänud täielikult vahetati välja mootor. Masina jõuallikaks sai Cumminsi 5,0-liitrine V8, millel võimsust 300 hobujõudu ja 750 Nm väänet. Sama mootorit kasutatakse ka Nissani kastiauto Titan XD juures. Titan XD-lt laenati ka 6-käiguline automaatkast ja nelivedu. 

NV Cargo X-i maastikuvõimekuse suurendamiseks vahetati täielikult välja ka vedrustus, mis sobib suuremate koormuste jaoks ning tagab ebatasastes oludes parema stabiilsuse. Auto tõsteti ka tunduvalt kõrgemale, mis võimaldas külge kruvida suured 37-tollised off-road rehvid. Auto põhja ja maapinna vahel laiutab nüüd 55 cm tühjust. 

Maastikukaubikule on sihtotstarbeliseks kasutamiseks ilmselgelt vajalikud ka mitmed lisad, näiteks ette ja A-piilaritele paigaldatud võimsamad LED-tuled. Elutähtsaid osi kaitseb auto ees tugevatest torudest koosnev esimene kaitseraud ning loomulikult on autol ka vints, mis viimases hädas masina mudast välja tõmmata võimaldab. Et kaubikus on tavalisest autost rohke ruumi, paigutati sinna igaks juhuks tagavararatas, rohkelt tööriistu probleemide kõrvaldamiseks ning isegi õhukompressor. 

Kahjuks pole sellist mudelit küll mõtet salongidesse oodata, kuid kahtlemata on tegu huvitava tootearendussuunaga. 

Märksõnad: autouudised
Jaga:

Nissan valmistub näitama uut Z-mudelit kujutavat ideeautot

Nissan toob Tokyo autonäitusele ideeauto, mis peaks suures osas näitama, milliseks kujuneb nende uus Z-seeria mudel. Mitmete kuulujuttude põhjal peaks Z-mudelite uus põlvkond kasvama suuremaks ja transformeeruma crossoveriks, kuid Car & Driveri andmetel peaks masin siiski oma senise kupeevormi säilitama. 

Nissan arendab uut Z-i koos Infinity'ga. Z jagab Infinity'ga sama tagaveolist platvormi ning ka 3,0-liitrine kahe turboga V6 võetakse üle Nissani tütarbrändilt. Oma 400 hobujõuga on uus mootor siiski korralik samm edasi. Lisaks võib Nissan ehitada ka hübriidmootoriga Z-i, mille võimsus tõuseks elektrimootori lisamisega juba 500 hobujõu lähistele. 

Täpsemat infot peab aga mõnda aega ootama, sest ideeauto esitlus toimub Tokyo autonäitusel, mis leiab aset alles oktoobris. Praeguse 370Z-i järeltulija ametlik esitlus on hetkel planeeritud 2018. aastasse ning uue põlvkonna mudeli müük 2019. aastasse. 

Märksõnad: autouudised
370z
Jaga:

Video: Nissan GT-R tähistab liival India ajaloo olulist päeva

26. jaanuaril 1950. aastal jõustus India konstitutsioon ning suurriigist sai vabariik. Nissan tähistab suursugust päeva kuival Sambhari järvel.

Võidusõitja Rahul Kanthraj sõitis GT-R’iga kuiva järve liivale 14,7 kilomeetri pikkuse India riigi kontuuri. Mees kasutas selleks GPS seadet, mis andis talle täpselt teada, millal kuhu pöörata. Selleks, et India selgesti liivale välja joonistuks, tuli tal teha mitu tiiru.


Märksõnad: autouudised
Jaga: