Vihur Motospordil selja taga keeruline ja väärtuslike õppetundidega nädalavahetus Soomes

Nädalavahetusel sõideti Soomes, Alastaro rajal Eesti motoringraja meistrivõistluste kolmas etapp. Vihur Motosport oli põhjanaabrite juures kolme põhitiimi sõitja ja viie noore võidusõitjaga. Nagu ka Eestis, valitsesid Soomes muutlikud ilmaolud, mis tegi võistluse ja ka sõitude eelsete õigete valikute tegemise väga keeruliseks. Mõned õnnestusid, mõned mitte, kokkuvõtlikult oligi Alastaro etapp Vihur Motosport tiimile vastakate tunnete ja väga vajalike kogemuste kogumise võidusõiduks.

 

Hoovihmad olid nädalavahetuse läbivaks teemaks. Õnneks olid olud kõigil päeval küllaltki sarnased. Superbike klassis sai Martin Pärtelpoeg esimese sõidu stardis hästi minema ja kihutas pea terve sõidu teisel kohal. Lõpus suutis kohalik mees Ville Valtonen Pärtelpojast mööduda ja nii lõpetas ta sõidu kolmandana, esikoht läks samuti Soome, Eeki Kuparinenile. Sander Luisk, kes reedel trennis kukkus, pidi sõidu kahjuks pooleli jätma. Kukkumises viga saanud tsikli parem külg küll tehti korda, kuid sõidus jäi jalapidur peale ja kuumenes. Selle tagajärjel blokeerus tagaratas ja tuli sõit pooleli jätta.

 

Superstock 600 klassis oli Kaiko Kolkanenil ajasõidu koht 24, mis tähendas, et tuli hakata tagant ettepoole tõusma. Ringiajad olid korralikud ja omas klassis oli ta lõpuks 12, üldkokkuvõttes 19. Kokku oli rajal 35 sõitjat.

 

Noored Vihur Motosport sõitjad tegid igati tubli esimese sõidu. Soomes sõitsid nad oma Honda 100cc tsiklitega Mini GP klassis, kus Hugo-Bren Freiman sai kuuenda koha. Fred Erik Merivälja oli kaheksas, Karl Takk üheksas, Karro Rob Jäärats kümnes ja Maria Saluste üksteist.

 

Pühapäevaks, mil sõideti teised sõidud, lubasid erinevad ilmateated juba hommikust vihma, mida aga ei tulnud. Kuid sadamata ei jäänud. Päeva alustasid noored sõitjad Mini GP klassis, kus sõit alanud vihma tõttu kaks ringi enne lõppu peatati. Hugo-Bren Freiman sai taas tubli kuuenda koha. Fred Erik Merivälja oli seitsmes, Karl Takk kaheksas, Karro Rob Jäärats kümnes ja Maria Saluste üksteist. Sõitjad said kindlasti väga väärt kogemuse, kuidas sõita erinevates oludes ja hoolega jälgiti, kuidas sõidavad Soome konkurendid.

 

Enne Superstock 600 teist sõitu vahetati kõvasti rehve, sest lubas taas vihma. Kaiko Kolkanen läks lõpuks peale nii, et ees oli vihmarehv ja taga kuiva ilma rehv. Rada aga kuivas ja alles lõpus, viimasel paaril ringil hakkas kergelt sadama. Selline rehvilahendus kahjuks ideaalne ei olnud ja tulemus sõidu kokkuvõttes oli 15, omas klassis 12. Ka Superbike klassis oli enne starti paras rehviloto, Pärtelpoeg valis lõpuks vihmarehvid ja tegi märjal rajal hea stardi. Üks Soome konkurentidest sai temast mööda ja hoidis oma kohta. Kahjuks aga rada kuivas ja pehme vihmarehv sulas alla ära. See tähendas, et ringiajad kukkusid samuti koht sõitjaterivis. Lõppkoht oli kuues. Sõidu võitis üllatusmees Magnus Collin, kes oli rajal 11 aastat vanade vihmarehvidega, need olid ajaga kõvaks läinud ja see oligi sellel päeval tulemust vaadates vast parim valik. Teine Ville Valtonen ja kolmas Jan Kopponen. Sander Luisk, kes võttis selle sõidu peale kindla peale, sest polnud palju vihmas enne sõitnud. Tulemus 17, omas klassis 11.

 

Järgmine oluline start on Vihur Motosport meeskonnal 9.-10. septembril, kui sõidetakse Eesti meistrivõistluste viimane etapp. Vahepealsesse aega jääb ka üks lastele korraldatud laager.

Märksõnad: mootorisport
Jaga:

Lisa oma kommentaar:

Tänak sõitis kivi otsa, lõhkus ratta ja langes esikümnest välja

Tänaku õnn Soome rallil sai otsa kohe neljanda kiiruskatse alguses, kui auto tabas kohe esimeses kurvis kivi. Purunesid nii velg kui rehv. Kaotust tuli katsel 1 minut ja 34 sekundit. Katkestasid ka Ogier ja Paddon.

SS4

1.12FINE. LAPPI10:06.3  
2.10FINJ. LATVALA10:07.6+1.3+1.3
3.14NORM. ØSTBERG10:11.9+4.3+5.6
4.15FINT. SUNINEN10:12.7+0.8+6.4
5.11FINJ. HÄNNINEN10:13.6+0.9+7.3
6.9IRLC. BREEN10:14.2+0.6+7.9
7.7GBRK. MEEKE10:14.6+0.4+8.3
8.3GBRE. EVANS10:15.3+0.7+9.0
9.5BELT. NEUVILLE10:16.7+1.4+10.4
10.6ESPD. SORDO10:25.3+8.6+19.0
11.21UKRV. GORBAN11:06.4+41.1+1:00.1
12.8AREK. AL QASSIMI11:08.1+1.7+1:01.8
13.32ROUS. TEMPESTINI11:17.6+9.5+1:11.3
14.2ESTO. TÄNAK11:42.3+24.7+1:36.0

Üldseis

1.10FINJ. LATVALA21:30.4  
2.12FINE. LAPPI21:35.7+5.3+5.3
3.9IRLC. BREEN21:38.5+2.8+8.1
4.15FINT. SUNINEN21:38.7+0.2+8.3
5.14NORM. ØSTBERG21:41.3+2.6+10.9
6.11FINJ. HÄNNINEN21:42.1+0.8+11.7
7.7GBRK. MEEKE21:43.2+1.1+12.8
8.3GBRE. EVANS21:44.4+1.2+14.0
9.5BELT. NEUVILLE21:49.8+5.4+19.4
10.6ESPD. SORDO22:04.8+15.0+34.4
11.2ESTO. TÄNAK23:04.8+1:00.0+1:34.4
Märksõnad: mootorisport
Jaga:

Tänak alustas Soome rallit katsevõiduga!

Tänasel publikukatsel näidati parimat aega. Ralli esimene täispäev algab homme 08.58 7,6 kilomeetrise pikkusega Halineni katsega.

1.2ESTO. TÄNAK1:44.1  
2.5BELT. NEUVILLE1:45.2+1.1+1.1
3.1FRAS. OGIER1:45.6+0.4+1.5
4.9IRLC. BREEN1:45.7+0.1+1.6
5.10FINJ. LATVALA1:46.3+0.6+2.2
6.4NZLH. PADDON1:46.6+0.3+2.5
7.11FINJ. HÄNNINEN1:46.8+0.2+2.7
8.7GBRK. MEEKE1:47.1+0.3+3.0
9.3GBRE. EVANS1:47.2+0.1+3.1
10.6ESPD. SORDO1:47.6+0.4+3.5
Märksõnad: mootorisport
Jaga:

Ott Tänak liigub Toyotasse?

Ilta Sanomat lisab õli tulle eelmisel nädalal liikuma hakanud kõlakatele nagu võistleks Ott Tänak juba järgmisel hooajal Toyota ridades. Kellegi tundmatuks jääda sooviva, kuid asjadele väga lähedal seisva allika sõnul oleks Tänaku palkamine Toyotasse üsnagi loogiline valik. Meeskonnas asendaks ta Juho Hännineni, kelle jätkamine on suure küsimärgi all. 

Ka Toyota meeskonna juht Tommi Mäkinen ei eita huvi Tänaku vastu öeldes, et võitjad on alati nende huviorbiidis. 

Tänakul on kehtiv Leping M-Spordiga, mis mitmete allikate väiteil tuleks Toyotal välja osta. M-Sport aga finantseeriks sellega Sebastien Ogieri jätkamist meeskonnas.

Märksõnad: mootorisport
Jaga:

Peugeot sihib järgmist rallivõitu

Laupäeval algas Siiditee ralli (Silk Way Rally). Peugeot Total meeskonnas startis 3 ekipaaži.

Peugeot Total meeskond võtab keerulise väljakutse vastu keskendunult. „Varasemad kogemused on olulised, kuid need ei garanteeri häid tulemusi tulevikus. Peugeot töötab pidevalt võistlusauto arendamise kallal, kuid enne ralli algust on palju tööd kõigis valdkondades alates navigatsioonist kuni tehnilise korralduseni. Kuigi loogika ütleb, et Peugeot on favoriit on igasugune ennustamine riskantne enne sellist rallit" kommenteeris võistlust Peugeot spordiosakonna direktor Bruno Famin.

Peugeot Total meeskonnas startis 3 ekipaaži: eelmise aasta Siiditee ralli võitjad Cyril Despres / David Castera, selle aasta Dakari rallil teise koha võtnud Sebastien Loeb / Daniel Elena ja kaks viimast Dakari rallit võitnud Stephane Peterhansel / Jean-Paul Cottret.

Oma esimesed tuleristsed saab Peugeot 3008DKR Maxi, roolis Sebastien Loeb. Eesmärgiks on auto katsetamine äärmuslikes võistlustingimustes, et tuvastada probleeme mis katsetamise ajal ei ilmnenud. 3008DKR Maxi peaks ennast eriti koduselt tundma Kasahstani steppides ja Gobi kõrbe liivaluidetel. Despres ja Peterhansel astuvad võistlustulle juba end varasemalt tõestanud Peugeot 3008DKR mudeliga.

Pidevalt muutuv tee ja maastik, ekstreemsed ilmastikuolud ning keerukad navigeerimistingimused teevad Siiditee rallist ühe raskema maailmas. Ralli on raske mitte ainult sõitjatele vaid kogu meeskonnale, kes reisivad selle aja jooksul rohkem kui 8000 km. Lisaks autode hooldamisele on vaja hoolitseda ka inimressursi eest.

Peugeot Total meeskonda kuulub 78 meest ja naist, kes töötavad päeval ja öösel, kokku 22 erineval ametipositsioonil. Meeskonna kasutuses on 23 erinevat sõidukit, millest 3 on võistlusautod.

Siiditee ralli toimub 7.-22.07, võistlus algab Moskvast ning lõppeb Xi'ani linnas Hiinas. Neljateistkümne võistluspäeva jooksul sõidetakse Venemaa, Kasahstani ja Hiina teedel ligi 10000 km, millest rohkem kui 4000 km on kiiruskatseid.

Tulemused teise päeva lõpuks:

1.
PETERHANSEL Stéphane (FRA)
Peugeot 3008 DKR
2:33:31
2.
LOEB Sébastien (FRA)
Peugeot 3008 DKR Maxi
+1:19
3.
DESPRES Cyril (FRA)
Peugeot 3008 DKR
+3:32
4.
MENZIES Bryce (USA)
Mini John Cooper Works Rally
+12:00
5.
HAN Wei (CHN)
GEELY SMG BUGGY
+17:31
6.
LAVIEILLE Christian (FRA)
Baicmotor BJ40L
+19:43
7.
PELICHET Jérôme (FRA)
Toyota Hilux
+37:12
8.
LIU Yangui (CHN)
Baicmotor BJ40L
+42:19
9.
AMOS Eugenio (FRA)
Ford TRX08LMOD
+44:23
10.
CHAVIGNY Frédéric (FRA)
Sodicars BV2
+47:39

Märksõnad: mootorisport
Jaga: