Mootorispordi Muuseum on külastajatele avatud

Turbas, endise Ellamaa elektrijaama renoveeritud hoones on nüüd külastajatele avatud Mootorispordi Muuseum.

Muuseumi kogupind on ligi 7000 ruutmeetrit, millest praegune väljapanek haarab üle poole. Ekspositsioonis on rikkalik valik Eesti ja NSV Liidu mootorispordiga seotud kuulsusrikkast ajaloost. Loomulikult on siin aukohal Eestis toodetud võidusõidutehnika, nagu Estonia vormelid, Vihuri mootorrattad ja erinevad ralliautod. Aga samuti võidusõidutehnikat, millega meie sportlased saavutanud märkimisväärseid tulemusi nii endises Nõukogude Liidus kui ka mujal maailmas, kokku 135 autot ja mootorratast. Lisaks laialdane valik meie tuntud mootorisportlaste varustust, võistlustega seotud meeneid, fotosid jpm. Nimed Gennadi Moisseejev, Endel Kiisa, Toomas Napa, Raul Sarap ja paljud teised räägivad enda eest. Unikaalseid eksponaate jagub igale Mootorispordi Muuseumi ruutmeetrile.

Mootorispordi Muuseumi hoone, endine Ellamaa elektrijaam on 1923. aastal arhitekt Aleksandr Vladovski projekti järgi valminud neogooti sugemetega paekivihoone, mille restaureerimistööd, on valdavas osas lõpetatud. Aga nagu iga muuseum, nii ei saa ka Mootorispordi Muuseum kunagi päris valmis, sest kogude ja väljapanekute täiendamine käib pidevalt edasi, samuti restaureeritakse ja võetakse kasutusele lisaruume mahukast hoonest.

Mootorispordi Muuseumi on gruppidel võimalik külastada eelregistreerimisega esmaspäevast neljapäevani, aga kõigile külastajatele on muuseum avatud reedest pühapäevani kell 12.00 kuni 18.00.

Märksõnad: mootorisport
Jaga:

Lisa oma kommentaar:

Ott Tänak liigub Toyotasse?

Ilta Sanomat lisab õli tulle eelmisel nädalal liikuma hakanud kõlakatele nagu võistleks Ott Tänak juba järgmisel hooajal Toyota ridades. Kellegi tundmatuks jääda sooviva, kuid asjadele väga lähedal seisva allika sõnul oleks Tänaku palkamine Toyotasse üsnagi loogiline valik. Meeskonnas asendaks ta Juho Hännineni, kelle jätkamine on suure küsimärgi all. 

Ka Toyota meeskonna juht Tommi Mäkinen ei eita huvi Tänaku vastu öeldes, et võitjad on alati nende huviorbiidis. 

Tänakul on kehtiv Leping M-Spordiga, mis mitmete allikate väiteil tuleks Toyotal välja osta. M-Sport aga finantseeriks sellega Sebastien Ogieri jätkamist meeskonnas.

Märksõnad: mootorisport
Jaga:

Peugeot sihib järgmist rallivõitu

Laupäeval algas Siiditee ralli (Silk Way Rally). Peugeot Total meeskonnas startis 3 ekipaaži.

Peugeot Total meeskond võtab keerulise väljakutse vastu keskendunult. „Varasemad kogemused on olulised, kuid need ei garanteeri häid tulemusi tulevikus. Peugeot töötab pidevalt võistlusauto arendamise kallal, kuid enne ralli algust on palju tööd kõigis valdkondades alates navigatsioonist kuni tehnilise korralduseni. Kuigi loogika ütleb, et Peugeot on favoriit on igasugune ennustamine riskantne enne sellist rallit" kommenteeris võistlust Peugeot spordiosakonna direktor Bruno Famin.

Peugeot Total meeskonnas startis 3 ekipaaži: eelmise aasta Siiditee ralli võitjad Cyril Despres / David Castera, selle aasta Dakari rallil teise koha võtnud Sebastien Loeb / Daniel Elena ja kaks viimast Dakari rallit võitnud Stephane Peterhansel / Jean-Paul Cottret.

Oma esimesed tuleristsed saab Peugeot 3008DKR Maxi, roolis Sebastien Loeb. Eesmärgiks on auto katsetamine äärmuslikes võistlustingimustes, et tuvastada probleeme mis katsetamise ajal ei ilmnenud. 3008DKR Maxi peaks ennast eriti koduselt tundma Kasahstani steppides ja Gobi kõrbe liivaluidetel. Despres ja Peterhansel astuvad võistlustulle juba end varasemalt tõestanud Peugeot 3008DKR mudeliga.

Pidevalt muutuv tee ja maastik, ekstreemsed ilmastikuolud ning keerukad navigeerimistingimused teevad Siiditee rallist ühe raskema maailmas. Ralli on raske mitte ainult sõitjatele vaid kogu meeskonnale, kes reisivad selle aja jooksul rohkem kui 8000 km. Lisaks autode hooldamisele on vaja hoolitseda ka inimressursi eest.

Peugeot Total meeskonda kuulub 78 meest ja naist, kes töötavad päeval ja öösel, kokku 22 erineval ametipositsioonil. Meeskonna kasutuses on 23 erinevat sõidukit, millest 3 on võistlusautod.

Siiditee ralli toimub 7.-22.07, võistlus algab Moskvast ning lõppeb Xi'ani linnas Hiinas. Neljateistkümne võistluspäeva jooksul sõidetakse Venemaa, Kasahstani ja Hiina teedel ligi 10000 km, millest rohkem kui 4000 km on kiiruskatseid.

Tulemused teise päeva lõpuks:

1.
PETERHANSEL Stéphane (FRA)
Peugeot 3008 DKR
2:33:31
2.
LOEB Sébastien (FRA)
Peugeot 3008 DKR Maxi
+1:19
3.
DESPRES Cyril (FRA)
Peugeot 3008 DKR
+3:32
4.
MENZIES Bryce (USA)
Mini John Cooper Works Rally
+12:00
5.
HAN Wei (CHN)
GEELY SMG BUGGY
+17:31
6.
LAVIEILLE Christian (FRA)
Baicmotor BJ40L
+19:43
7.
PELICHET Jérôme (FRA)
Toyota Hilux
+37:12
8.
LIU Yangui (CHN)
Baicmotor BJ40L
+42:19
9.
AMOS Eugenio (FRA)
Ford TRX08LMOD
+44:23
10.
CHAVIGNY Frédéric (FRA)
Sodicars BV2
+47:39

Märksõnad: mootorisport
Jaga:

Pidu läbi: Ott Tänak sõitis teelt välja

21. kiiruskatsel sõitis Tänak vastu puud ning kuigi suutis katse lõpuni sõita, siis edasi tema auto ei liigu. Auto tagumine osa põrkas valli ning seejärel ninaga vastu puud. 

SS21

1.5BELT. NEUVILLE8:58.1  
2.10FINJ. LATVALA9:06.9+8.8+8.8
3.9FRAS. LEFEBVRE9:16.8+9.9+18.7
4.8IRLC. BREEN9:19.8+3.0+21.7
5.4NZLH. PADDON9:20.9+1.1+22.8
6.14NORM. OSTBERG9:21.0+0.1+22.9
7.1FRAS. OGIER9:22.7+1.7+24.6
8.6ESPD. SORDO9:26.4+3.7+28.3
9.11FINJ. HÄNNINEN9:28.4+2.0+30.3
10.15FINT. SUNINEN9:28.4+0.0+30.3

Üldseis

1.5BELT. NEUVILLE2:25:39.6  
2.4NZLH. PADDON2:26:42.9+1:03.3+1:03.3
3.2ESTO. TANAK2:27:22.7+39.8+1:43.1
4.1FRAS. OGIER2:27:48.5+25.8+2:08.9
5.6ESPD. SORDO2:28:09.9+21.4+2:30.3
6.15FINT. SUNINEN2:28:26.8+16.9+2:47.2
7.9FRAS. LEFEBVRE2:28:42.1+15.3+3:02.5
8.14NORM. OSTBERG2:29:07.6+25.5+3:28.0
9.3GBRE. EVANS2:30:02.5+54.9+4:22.9
10.11FINJ. HÄNNINEN2:30:08.1+5.6+4:28.5
Märksõnad: mootorisport
Jaga:

Tänak lõpetas laupäeva teisel kohal

Lühikese kiiruskatsega lõppenud Poola ralli teine päev jättis Ott Tänaku viimasele päevale teiselt kohalet vastu minema. Küljest lennanud tagatiib vähendas eestleste kiirust sedavõrd, et Neuville suutis oma 18 skundilise kaotuse pöörata 3,1 sekundiliseks eduks. Latvala langes küll konkurentsist, kuid Paddon on 22,4 sekundi kaugusel.

SS19

1.3GBRE. EVANS1:44.4  
2.5BELT. NEUVILLE1:44.6+0.2+0.2
3.7NORA. MIKKELSEN1:44.8+0.2+0.4
4.14NORM. OSTBERG1:45.0+0.2+0.6
5.1FRAS. OGIER1:45.0+0.0+0.6
6.2ESTO. TANAK1:45.2+0.2+0.8
7.4NZLH. PADDON1:45.2+0.0+0.8
8.6ESPD. SORDO1:45.5+0.3+1.1
9.8IRLC. BREEN1:45.6+0.1+1.2
10.9FRAS. LEFEBVRE1:45.7+0.1+1.3
11.15FINT. SUNINEN1:46.5+0.8+2.1
12.11FINJ. HÄNNINEN1:46.8+0.3+2.4

Üldseis

1.5BELT. NEUVILLE2:10:26.3  
2.2ESTO. TANAK2:10:29.4+3.1+3.1
3.4NZLH. PADDON2:10:51.8+22.4+25.5
4.1FRAS. OGIER2:11:58.3+1:06.5+1:32.0
5.6ESPD. SORDO2:12:10.1+11.8+1:43.8
6.15FINT. SUNINEN2:12:32.5+22.4+2:06.2
7.9FRAS. LEFEBVRE2:12:46.6+14.1+2:20.3
8.14NORM. OSTBERG2:13:12.1+25.5+2:45.8
9.3GBRE. EVANS2:13:49.4+37.3+3:23.1
10.7NORA. MIKKELSEN2:14:00.9+11.5+3:34.6
11.11FINJ. HÄNNINEN2:14:04.3+3.4+3:38.0
12.34NORO. VEIBY2:20:16.4+6:12.1+9:50.1
Märksõnad: mootorisport
Jaga: