Tartu Rally võitsid Georg Gross – Raigo Mõlder

Eesti autoralli meistrivõistluste neljas etapp RR ESTONIA Tartu Rally jätkus laupäeval kuue kiiruskatsega. Ralli võitjatena finišeerisid Georg Gross – Raigo Mõlder (Ford Fiesta RS WRC), kellele see oli kolmandaks järjestikuseks meistrivõistluste etapivõiduks. Gross – Mõlder olid parimad kõigil sõidetud kümnel katsel. 

„Viimasel katsel hakkas veidi auto käiguvahetus streikima, kuid see väga ei seganud. See ralli nüüd oli juba selline tunne, et sõit oli täitsa nauditav. Eks me pingutasime kõvasti ja arvestasime, et konkurents võib olla tugev ja andsime endast kõik. Meil oli ka momente ralli peale, kuid õnneks oleme õnnelikult võitjatena finišis," võttis Georg Gross eduka RR ESTONIA Tartu Rally kokku.

Absoluutarvestuse teise ja EMV3 (N4) klassi võitjatena lõpetasid ralli Siim Plangi – Urmas Roosimaa (Mitsubishi Lancer Evo X), kes jäid võitjatest 2:09,5. Absoluutarvestuse kolmas koht ja neljaveoliste rahvusliku klassi EMV4 (E12) klassivõit kuulus Ranno Bundsenile – Robert Loštšenikovile (Mitsubishi Lancer Evo VIII). Gross – Mõlderist jäid Bundsen – Loštšenikov maha 3:29,3.

EMV3 (N4)  klassi teise koha said Plangi – Roosimaa järel Allan Popov – Aleksei Krylov (Mitsubishi Lancer Evo IX), kes jäid klassivõitjatest maha 4:05,3. N4 arvestuse kolmandad olid Steven Viilo – Jakko Viilo (Mitsubishi Lancer Evo IX) +5:29,1.
EMV4 (E12) teine koht kuulus Aiko Aigrole – Kermo Kärtmannile (Mitsubishi Lancer Evo VI), kes kaotasid Bundsen – Loštšenikovile 1:11,9. Kümne sõidetud katse järel kuulus E12 klassi kolmas koht lätlastele Guntis Lielkajis – Vilnis Mikelsons (Mitsubishi Lancer Evo IX) +2:21,1. 

Kuni kaheliitrise mootoriga kaheveoliste autode arvestuses EMV5 võtsid klassivõidu Karel Tölp -  Martin Vihmann (Honda Civic Type-R). Klassi teised olid Rico Rodi – Ilmar Pukk (Honda Civic Type-R) +3:32,1 ja kolmandad Chrislin Sepp – Aleks Lesk (Honda Civic Type-R) +10:24,4.

Kaheveoliste kuni 1,6 liitrise mootoriga autode EMV6 ja Estonian R2 Challenge arvestuses võtsid hooaja teise võidu lätlased Martinš Sesks - Andris Malnieks (Peugeot 208 R2). Kuni seitsmenda katseni klassi esikohta hoidnud Ken Torn – Kuldar Sikk (Ford Fiesta R2T) pidid tehniliste probleemide tõttu esikoha Sesks – Malnieksile loovutama ning jäid lõpuks klassivõitjatest maha 19,6 sekundiga. Klassi kolmandad olid Roland Poom – Ken Järveoja (Ford Fiesta R2), kes kaotasid võitjatele 1:00,7. Samadele TOP3 lõpetanud meestele kuulus ka Estonian R2 Challenge hooaja vaheauhind, milleks on augustis Barum Czech rally Zlin eel toimuv ERC Junior Experience koolitus.

Rahvusliku rühma EMV 7 (E11) klassis, kus sõidetakse üle kaheliitrise mootoritega autodega, läks klassivõit Mario Jürimäele – Rauno Rohtmetsale (BMW M3). Klassi teised olid Dmitry Nikonchuk - Elena Nikonchuk (BMW M3), kes kaotasid  klassivõitjatele 45,8 sekundiga. EMV7 arvestuse kolmas koht kuulus Gert Kullile - Toomas Keskkülale (BMW M3) +5:06,5. 

Kaheveoliste arvestuse EMV8 (E10) RR ESTONIA Rally Estonia klassivõidu võtsid Lembit Soe – Kalle Ahu (Toyota Starlet). Klassi teised olid Gert Virves – Sander Pruul (Opel Astra), kes jäid Soe - Ahust 52,5 sekundi kaugusele. Kolmandad olid Ronald Jürgenson - Marko Kaasik (Peugeot 205 GTI), kel kogunes klassivõitjatele kaotust 58 sekundit.

Rahvusliku E-rühma klassis EMV9 (E9), kus sõidetakse 1,6 liitrise mootoriga kaheveoliste autodega, olid hooaja neljanda ralli parimad Janar Tänak – Janno Õunpuu (Lada S1600). 17,4 sekundi kaugusele jäid Tänak – Õunpuust Tauri Pihlas – Ott Kiil (Toyota Starlet). Klassi kolmandad olid Raigo Vilbiks - Hellu Smorodin (Lada Samara) +2:22,8.

Veoautode EMV10 (E13) arvestuses olid RR ESTONIA Tartu Rally parimad Veiko Liukanen – Toivo Liukanen (GAZ 51). Klassi teise koha saavutasid Kaido Vilu – Erik Vaasa (GAZ 51), kes jäid Liukanenidest maha 39,9 sekundiga. Klassi kolmandad olid Meelis Hirsnik – Kaido Oru (GAZ 51) +2:11,6.

EAL Eesti autoralli meistrivõistlused jätkuvad augustis, kui 25.-26. augustini sõidetakse järjekorras 15. Lõuna-Eesti ralli.

Märksõnad: mootorisport
Jaga:

Lisa oma kommentaar:

Peugeot sihib järgmist rallivõitu

Laupäeval algas Siiditee ralli (Silk Way Rally). Peugeot Total meeskonnas startis 3 ekipaaži.

Peugeot Total meeskond võtab keerulise väljakutse vastu keskendunult. „Varasemad kogemused on olulised, kuid need ei garanteeri häid tulemusi tulevikus. Peugeot töötab pidevalt võistlusauto arendamise kallal, kuid enne ralli algust on palju tööd kõigis valdkondades alates navigatsioonist kuni tehnilise korralduseni. Kuigi loogika ütleb, et Peugeot on favoriit on igasugune ennustamine riskantne enne sellist rallit" kommenteeris võistlust Peugeot spordiosakonna direktor Bruno Famin.

Peugeot Total meeskonnas startis 3 ekipaaži: eelmise aasta Siiditee ralli võitjad Cyril Despres / David Castera, selle aasta Dakari rallil teise koha võtnud Sebastien Loeb / Daniel Elena ja kaks viimast Dakari rallit võitnud Stephane Peterhansel / Jean-Paul Cottret.

Oma esimesed tuleristsed saab Peugeot 3008DKR Maxi, roolis Sebastien Loeb. Eesmärgiks on auto katsetamine äärmuslikes võistlustingimustes, et tuvastada probleeme mis katsetamise ajal ei ilmnenud. 3008DKR Maxi peaks ennast eriti koduselt tundma Kasahstani steppides ja Gobi kõrbe liivaluidetel. Despres ja Peterhansel astuvad võistlustulle juba end varasemalt tõestanud Peugeot 3008DKR mudeliga.

Pidevalt muutuv tee ja maastik, ekstreemsed ilmastikuolud ning keerukad navigeerimistingimused teevad Siiditee rallist ühe raskema maailmas. Ralli on raske mitte ainult sõitjatele vaid kogu meeskonnale, kes reisivad selle aja jooksul rohkem kui 8000 km. Lisaks autode hooldamisele on vaja hoolitseda ka inimressursi eest.

Peugeot Total meeskonda kuulub 78 meest ja naist, kes töötavad päeval ja öösel, kokku 22 erineval ametipositsioonil. Meeskonna kasutuses on 23 erinevat sõidukit, millest 3 on võistlusautod.

Siiditee ralli toimub 7.-22.07, võistlus algab Moskvast ning lõppeb Xi'ani linnas Hiinas. Neljateistkümne võistluspäeva jooksul sõidetakse Venemaa, Kasahstani ja Hiina teedel ligi 10000 km, millest rohkem kui 4000 km on kiiruskatseid.

Tulemused teise päeva lõpuks:

1.
PETERHANSEL Stéphane (FRA)
Peugeot 3008 DKR
2:33:31
2.
LOEB Sébastien (FRA)
Peugeot 3008 DKR Maxi
+1:19
3.
DESPRES Cyril (FRA)
Peugeot 3008 DKR
+3:32
4.
MENZIES Bryce (USA)
Mini John Cooper Works Rally
+12:00
5.
HAN Wei (CHN)
GEELY SMG BUGGY
+17:31
6.
LAVIEILLE Christian (FRA)
Baicmotor BJ40L
+19:43
7.
PELICHET Jérôme (FRA)
Toyota Hilux
+37:12
8.
LIU Yangui (CHN)
Baicmotor BJ40L
+42:19
9.
AMOS Eugenio (FRA)
Ford TRX08LMOD
+44:23
10.
CHAVIGNY Frédéric (FRA)
Sodicars BV2
+47:39

Märksõnad: mootorisport
Jaga:

Pidu läbi: Ott Tänak sõitis teelt välja

21. kiiruskatsel sõitis Tänak vastu puud ning kuigi suutis katse lõpuni sõita, siis edasi tema auto ei liigu. Auto tagumine osa põrkas valli ning seejärel ninaga vastu puud. 

SS21

1.5BELT. NEUVILLE8:58.1  
2.10FINJ. LATVALA9:06.9+8.8+8.8
3.9FRAS. LEFEBVRE9:16.8+9.9+18.7
4.8IRLC. BREEN9:19.8+3.0+21.7
5.4NZLH. PADDON9:20.9+1.1+22.8
6.14NORM. OSTBERG9:21.0+0.1+22.9
7.1FRAS. OGIER9:22.7+1.7+24.6
8.6ESPD. SORDO9:26.4+3.7+28.3
9.11FINJ. HÄNNINEN9:28.4+2.0+30.3
10.15FINT. SUNINEN9:28.4+0.0+30.3

Üldseis

1.5BELT. NEUVILLE2:25:39.6  
2.4NZLH. PADDON2:26:42.9+1:03.3+1:03.3
3.2ESTO. TANAK2:27:22.7+39.8+1:43.1
4.1FRAS. OGIER2:27:48.5+25.8+2:08.9
5.6ESPD. SORDO2:28:09.9+21.4+2:30.3
6.15FINT. SUNINEN2:28:26.8+16.9+2:47.2
7.9FRAS. LEFEBVRE2:28:42.1+15.3+3:02.5
8.14NORM. OSTBERG2:29:07.6+25.5+3:28.0
9.3GBRE. EVANS2:30:02.5+54.9+4:22.9
10.11FINJ. HÄNNINEN2:30:08.1+5.6+4:28.5
Märksõnad: mootorisport
Jaga:

Tänak lõpetas laupäeva teisel kohal

Lühikese kiiruskatsega lõppenud Poola ralli teine päev jättis Ott Tänaku viimasele päevale teiselt kohalet vastu minema. Küljest lennanud tagatiib vähendas eestleste kiirust sedavõrd, et Neuville suutis oma 18 skundilise kaotuse pöörata 3,1 sekundiliseks eduks. Latvala langes küll konkurentsist, kuid Paddon on 22,4 sekundi kaugusel.

SS19

1.3GBRE. EVANS1:44.4  
2.5BELT. NEUVILLE1:44.6+0.2+0.2
3.7NORA. MIKKELSEN1:44.8+0.2+0.4
4.14NORM. OSTBERG1:45.0+0.2+0.6
5.1FRAS. OGIER1:45.0+0.0+0.6
6.2ESTO. TANAK1:45.2+0.2+0.8
7.4NZLH. PADDON1:45.2+0.0+0.8
8.6ESPD. SORDO1:45.5+0.3+1.1
9.8IRLC. BREEN1:45.6+0.1+1.2
10.9FRAS. LEFEBVRE1:45.7+0.1+1.3
11.15FINT. SUNINEN1:46.5+0.8+2.1
12.11FINJ. HÄNNINEN1:46.8+0.3+2.4

Üldseis

1.5BELT. NEUVILLE2:10:26.3  
2.2ESTO. TANAK2:10:29.4+3.1+3.1
3.4NZLH. PADDON2:10:51.8+22.4+25.5
4.1FRAS. OGIER2:11:58.3+1:06.5+1:32.0
5.6ESPD. SORDO2:12:10.1+11.8+1:43.8
6.15FINT. SUNINEN2:12:32.5+22.4+2:06.2
7.9FRAS. LEFEBVRE2:12:46.6+14.1+2:20.3
8.14NORM. OSTBERG2:13:12.1+25.5+2:45.8
9.3GBRE. EVANS2:13:49.4+37.3+3:23.1
10.7NORA. MIKKELSEN2:14:00.9+11.5+3:34.6
11.11FINJ. HÄNNINEN2:14:04.3+3.4+3:38.0
12.34NORO. VEIBY2:20:16.4+6:12.1+9:50.1
Märksõnad: mootorisport
Jaga:

Tänak jälle liider!

Seni suhteliselt sündmustevaese Poola ralli kõige juhtumusterikkam katse. Liider Neuville auto vasak tagumine rehv purunes 2 km peale katse starti ning finišis kaotas belglane eestlasele 22,9 sekundiga. Teine esikolmiku pretendent, Latvala, jäi katsel seisma. Tänaku autol lendas küljest tagatiib.

SS16

1.4NZLH. PADDON10:23.4  
2.1FRAS. OGIER10:26.1+2.7+2.7
3.6ESPD. SORDO10:28.2+2.1+4.8
4.2ESTO. TANAK10:28.9+0.7+5.5
5.7NORA. MIKKELSEN10:32.9+4.0+9.5
6.15FINT. SUNINEN10:33.7+0.8+10.3
7.9FRAS. LEFEBVRE10:34.4+0.7+11.0
8.3GBRE. EVANS10:35.1+0.7+11.7
9.14NORM. OSTBERG10:35.7+0.6+12.3
10.8IRLC. BREEN10:40.6+4.9+17.2
11.11FINJ. HÄNNINEN10:42.1+1.5+18.7
12.5BELT. NEUVILLE10:46.3+4.2+22.9

Üldseis

1.2ESTO. TANAK1:51:03.9  
2.5BELT. NEUVILLE1:51:18.3+14.4+14.4
3.4NZLH. PADDON1:51:43.2+24.9+39.3
4.1FRAS. OGIER1:52:41.3+58.1+1:37.4
5.6ESPD. SORDO1:52:43.1+1.8+1:39.2
6.15FINT. SUNINEN1:53:08.5+25.4+2:04.6
7.9FRAS. LEFEBVRE1:53:32.1+23.6+2:28.2
8.14NORM. OSTBERG1:53:52.1+20.0+2:48.2
9.11FINJ. HÄNNINEN1:54:20.0+27.9+3:16.1
10.3GBRE. EVANS1:54:26.9+6.9+3:23.0
11.7NORA. MIKKELSEN1:54:41.8+14.9+3:37.9
12.8IRLC. BREEN2:01:40.8+6:59.0+10:36.9
Märksõnad: mootorisport
Jaga: