RR ESTONIA Tartu Rally´l selguvad Estonian R2 Challenge ERC Junior Experience koolituse võitjad

Eeloleval nädalavahetusel, 14.-15.juulini, sõidetakse Tartu-, Põlvamaa ja Elva teedel Eesti autoralli meistrivõistluste neljas etapp RR ESTONIA Tartu Rally. Lisaks Eesti meistritiitlit püüdvatele sõitjatele on võistlusel startimas ka klassi Estonian R2 Challenge  17-26-aastased noored võidusõitjad.
Kokku on võistlusele registreerunud kaheksa Estonian R2 Challenge arvestuses osalevat võistluspaari. Sarja liidritena stardivad RR ESTONIA Tartu Rally´l lätlased Martinš Sesks - Andris Malnieks (Peugeot 208 R2), kelle edu Neste Harju ja Lyoness Lääne-Eestil noorte arvestuses võidud võtnud Ken Torn – Kuldar Sikk (Ford Fiesta R2T) ees on 2 punkti.

„Tartus on kindlasti eesmärk võidelda klassi võidu peale, et sarja arvestuses head punktid koju tuua. Ees ootab põnev ralli, Eestis pole ammu nii palju katsekilomeetreid olnud ja muidugi Lõuna-Eesti teed on alati ägedad olnud ning 32 kilomeetrit pikk katse, see tundub eriti põnev väljakutse. Tuleb stardist kohe panema hakata, sest iga katse võidu eest antavad punktid on kulla hinnaga," sõnas Ken Torn enne eesootavat RR ESTONIA Tartu Rally´t.

Kolmandat ja neljandat kohta hoiavad Roland Poom – Ken Järveoja (Ford Fiesta R2) ja Oliver Ojaperv – Jarno Talve (Ford Fiesta R2). Poom kaotab enne hooaja neljandat mõõduvõttu Sesksile 10 ja Lääne-Eesti teedel mootoriprobleemide tõttu katkestanud Ojaperv 21 punktiga.Lisaks Estonian R2 Challenge esinelikule on RR ESTONIA Tartu Rally´le veel startimas Kevin Kuusik – Cristen Laos (Ford Fiesta R2) , Kaspar Kasari – Hannes Kuusmaa (Peugeot 208 R2). Taas on kohal ka britid William Buttler – Aaron Johnston (Ford Fiesta R2T), kes osalenud kõikidel tänavustel Estonian R2 Challenge osavõistlustel. Hooaja debüüti on tegemas Rasmus Uustulnd, kes on vahetanud oma senise Fordi uue Peugeot 208 R2 võistlusauto vastu. Saarlasele loeb kaarti Kauri Pannas.

Sarnaselt hooaja sõidetud etappidele läbivad noored sõitjad  ka RR ESTONIA Tartu Rally eel sarja osana toimuva koolituse. Seni toimunud rallide eel on Estonian R2 Challenge sarja osalejad läbinud koolitused teemadel ohutus, rehvid ja vedrustus ning turundus, koostöö ja sponsorlus.Seekordse koolituse teemaks on autosportlase üldfüüsiline ettevalmistus ja selle vajalikkus. Koolituse viib läbi Tarmo Tiits.

Just koolitus on ka Estonian R2 Challenge hooaja neljanda etapi üks märksõnasid, sest lisaks Estonian R2 Challenge arvestuse punktidele hakkavad võistlejad Tartu-, Põlvamaa ja Elva teedel heitlema hooaja vaheauhinna ehk ERC Junior Experience koolituse nimel.RR ESTONIA Tartu Rally järgset TOP3 võistluspaari ootab augustis ees Barum Czech rally Zlin (25.-27.august) võitlusnädalavahetuse eel kolme päevane workshop, mille jooksul läbitakse teemasid esmaabist kuni meediaga suhtlemiseni. Lisaks õpetatakse noortele autoralli tulevikulootustele, kuidas koostada legendi koos sellele järgneva videoanalüüsiga. Veel saavad noored võidusõitjad õppida oma ala parimatelt autode tehnilist poolt ning seda, kuidas õigesti ja kiiresti rehvi vahetada. Kindlasti on üks koolituse osa seotud teemadega õige toitumine ja füüsiline treening.
Estonian R2 Challenge ERC Junior Experience auhinna on välja pannud FIA Euroopa Autoralli meistrivõistluste promootor Europsort Events ja Eesti Autospordi Liit. Koolituse osavõtutasu (2550€ / võistleja) tasub Eurosport Events. Logistika kulud (reis ja majutus) tasub Eesti Autospordi Liit. 

R2 klass, kus kasutatakse esiveolisi kuni 1,6-liitrise vabalthingava mootoriga ja 1-liitrise turbomootoriga autosid, on olnud viimastel aastatel väga tiheda konkurentsiga ja sellest klassist on edasi liigutud rahvusvahelistesse sarjadesse. Võrdsuse huvides sõidetakse Eesti autoralli meistrivõistlustel R2 autode klassis, mida rahvusvaheliselt nimetatakse Estonian R2 Challenge, DMACK rehvidega. Kuna eesmärk on toetada sõitjate osalemist kas JWRC või ERC Junior klassides, on auhinnaraha võitmisel vanusepiiranguks 17-26 eluaastat. Estonian R2 Challenge on avatud ka välisvõistlejatele.

Estonian R2 Challenge auhinnafond on tänavu 32 000 eurot. Estonian R2 Challenge peaauhind on 28 000 eurot, mis on mõeldud toetamaks osalemist neljal kas ERC Junior või JWRC etapil 2018. aastal. Teine koht saab auhinnaraha 3000 eurot ja kolmas 1000 eurot. 

Rahvusvaheline koostöö ERC ja EAL vahel suurendab auhinnafondi väärtust 46 000 eurole, pakkudes noortele sõitjatele mitmeid suurepäraseid võimalusi eesmärgiga aidata jõuda neil rahvuslikult tasemelt maailma tasemele. ERC poolt on noortel võimalus sel teel läbida 3 astet : ERC Junior Experience koolitusprogramm, ERC Junior U27 meistrivõistlused (R2 autod) ja ERC Junior U28 meistrivõistlused (R5 autod).

Märksõnad: mootorisport
Jaga:

Lisa oma kommentaar:

Peugeot sihib järgmist rallivõitu

Laupäeval algas Siiditee ralli (Silk Way Rally). Peugeot Total meeskonnas startis 3 ekipaaži.

Peugeot Total meeskond võtab keerulise väljakutse vastu keskendunult. „Varasemad kogemused on olulised, kuid need ei garanteeri häid tulemusi tulevikus. Peugeot töötab pidevalt võistlusauto arendamise kallal, kuid enne ralli algust on palju tööd kõigis valdkondades alates navigatsioonist kuni tehnilise korralduseni. Kuigi loogika ütleb, et Peugeot on favoriit on igasugune ennustamine riskantne enne sellist rallit" kommenteeris võistlust Peugeot spordiosakonna direktor Bruno Famin.

Peugeot Total meeskonnas startis 3 ekipaaži: eelmise aasta Siiditee ralli võitjad Cyril Despres / David Castera, selle aasta Dakari rallil teise koha võtnud Sebastien Loeb / Daniel Elena ja kaks viimast Dakari rallit võitnud Stephane Peterhansel / Jean-Paul Cottret.

Oma esimesed tuleristsed saab Peugeot 3008DKR Maxi, roolis Sebastien Loeb. Eesmärgiks on auto katsetamine äärmuslikes võistlustingimustes, et tuvastada probleeme mis katsetamise ajal ei ilmnenud. 3008DKR Maxi peaks ennast eriti koduselt tundma Kasahstani steppides ja Gobi kõrbe liivaluidetel. Despres ja Peterhansel astuvad võistlustulle juba end varasemalt tõestanud Peugeot 3008DKR mudeliga.

Pidevalt muutuv tee ja maastik, ekstreemsed ilmastikuolud ning keerukad navigeerimistingimused teevad Siiditee rallist ühe raskema maailmas. Ralli on raske mitte ainult sõitjatele vaid kogu meeskonnale, kes reisivad selle aja jooksul rohkem kui 8000 km. Lisaks autode hooldamisele on vaja hoolitseda ka inimressursi eest.

Peugeot Total meeskonda kuulub 78 meest ja naist, kes töötavad päeval ja öösel, kokku 22 erineval ametipositsioonil. Meeskonna kasutuses on 23 erinevat sõidukit, millest 3 on võistlusautod.

Siiditee ralli toimub 7.-22.07, võistlus algab Moskvast ning lõppeb Xi'ani linnas Hiinas. Neljateistkümne võistluspäeva jooksul sõidetakse Venemaa, Kasahstani ja Hiina teedel ligi 10000 km, millest rohkem kui 4000 km on kiiruskatseid.

Tulemused teise päeva lõpuks:

1.
PETERHANSEL Stéphane (FRA)
Peugeot 3008 DKR
2:33:31
2.
LOEB Sébastien (FRA)
Peugeot 3008 DKR Maxi
+1:19
3.
DESPRES Cyril (FRA)
Peugeot 3008 DKR
+3:32
4.
MENZIES Bryce (USA)
Mini John Cooper Works Rally
+12:00
5.
HAN Wei (CHN)
GEELY SMG BUGGY
+17:31
6.
LAVIEILLE Christian (FRA)
Baicmotor BJ40L
+19:43
7.
PELICHET Jérôme (FRA)
Toyota Hilux
+37:12
8.
LIU Yangui (CHN)
Baicmotor BJ40L
+42:19
9.
AMOS Eugenio (FRA)
Ford TRX08LMOD
+44:23
10.
CHAVIGNY Frédéric (FRA)
Sodicars BV2
+47:39

Märksõnad: mootorisport
Jaga:

Pidu läbi: Ott Tänak sõitis teelt välja

21. kiiruskatsel sõitis Tänak vastu puud ning kuigi suutis katse lõpuni sõita, siis edasi tema auto ei liigu. Auto tagumine osa põrkas valli ning seejärel ninaga vastu puud. 

SS21

1.5BELT. NEUVILLE8:58.1  
2.10FINJ. LATVALA9:06.9+8.8+8.8
3.9FRAS. LEFEBVRE9:16.8+9.9+18.7
4.8IRLC. BREEN9:19.8+3.0+21.7
5.4NZLH. PADDON9:20.9+1.1+22.8
6.14NORM. OSTBERG9:21.0+0.1+22.9
7.1FRAS. OGIER9:22.7+1.7+24.6
8.6ESPD. SORDO9:26.4+3.7+28.3
9.11FINJ. HÄNNINEN9:28.4+2.0+30.3
10.15FINT. SUNINEN9:28.4+0.0+30.3

Üldseis

1.5BELT. NEUVILLE2:25:39.6  
2.4NZLH. PADDON2:26:42.9+1:03.3+1:03.3
3.2ESTO. TANAK2:27:22.7+39.8+1:43.1
4.1FRAS. OGIER2:27:48.5+25.8+2:08.9
5.6ESPD. SORDO2:28:09.9+21.4+2:30.3
6.15FINT. SUNINEN2:28:26.8+16.9+2:47.2
7.9FRAS. LEFEBVRE2:28:42.1+15.3+3:02.5
8.14NORM. OSTBERG2:29:07.6+25.5+3:28.0
9.3GBRE. EVANS2:30:02.5+54.9+4:22.9
10.11FINJ. HÄNNINEN2:30:08.1+5.6+4:28.5
Märksõnad: mootorisport
Jaga:

Tänak lõpetas laupäeva teisel kohal

Lühikese kiiruskatsega lõppenud Poola ralli teine päev jättis Ott Tänaku viimasele päevale teiselt kohalet vastu minema. Küljest lennanud tagatiib vähendas eestleste kiirust sedavõrd, et Neuville suutis oma 18 skundilise kaotuse pöörata 3,1 sekundiliseks eduks. Latvala langes küll konkurentsist, kuid Paddon on 22,4 sekundi kaugusel.

SS19

1.3GBRE. EVANS1:44.4  
2.5BELT. NEUVILLE1:44.6+0.2+0.2
3.7NORA. MIKKELSEN1:44.8+0.2+0.4
4.14NORM. OSTBERG1:45.0+0.2+0.6
5.1FRAS. OGIER1:45.0+0.0+0.6
6.2ESTO. TANAK1:45.2+0.2+0.8
7.4NZLH. PADDON1:45.2+0.0+0.8
8.6ESPD. SORDO1:45.5+0.3+1.1
9.8IRLC. BREEN1:45.6+0.1+1.2
10.9FRAS. LEFEBVRE1:45.7+0.1+1.3
11.15FINT. SUNINEN1:46.5+0.8+2.1
12.11FINJ. HÄNNINEN1:46.8+0.3+2.4

Üldseis

1.5BELT. NEUVILLE2:10:26.3  
2.2ESTO. TANAK2:10:29.4+3.1+3.1
3.4NZLH. PADDON2:10:51.8+22.4+25.5
4.1FRAS. OGIER2:11:58.3+1:06.5+1:32.0
5.6ESPD. SORDO2:12:10.1+11.8+1:43.8
6.15FINT. SUNINEN2:12:32.5+22.4+2:06.2
7.9FRAS. LEFEBVRE2:12:46.6+14.1+2:20.3
8.14NORM. OSTBERG2:13:12.1+25.5+2:45.8
9.3GBRE. EVANS2:13:49.4+37.3+3:23.1
10.7NORA. MIKKELSEN2:14:00.9+11.5+3:34.6
11.11FINJ. HÄNNINEN2:14:04.3+3.4+3:38.0
12.34NORO. VEIBY2:20:16.4+6:12.1+9:50.1
Märksõnad: mootorisport
Jaga:

Tänak jälle liider!

Seni suhteliselt sündmustevaese Poola ralli kõige juhtumusterikkam katse. Liider Neuville auto vasak tagumine rehv purunes 2 km peale katse starti ning finišis kaotas belglane eestlasele 22,9 sekundiga. Teine esikolmiku pretendent, Latvala, jäi katsel seisma. Tänaku autol lendas küljest tagatiib.

SS16

1.4NZLH. PADDON10:23.4  
2.1FRAS. OGIER10:26.1+2.7+2.7
3.6ESPD. SORDO10:28.2+2.1+4.8
4.2ESTO. TANAK10:28.9+0.7+5.5
5.7NORA. MIKKELSEN10:32.9+4.0+9.5
6.15FINT. SUNINEN10:33.7+0.8+10.3
7.9FRAS. LEFEBVRE10:34.4+0.7+11.0
8.3GBRE. EVANS10:35.1+0.7+11.7
9.14NORM. OSTBERG10:35.7+0.6+12.3
10.8IRLC. BREEN10:40.6+4.9+17.2
11.11FINJ. HÄNNINEN10:42.1+1.5+18.7
12.5BELT. NEUVILLE10:46.3+4.2+22.9

Üldseis

1.2ESTO. TANAK1:51:03.9  
2.5BELT. NEUVILLE1:51:18.3+14.4+14.4
3.4NZLH. PADDON1:51:43.2+24.9+39.3
4.1FRAS. OGIER1:52:41.3+58.1+1:37.4
5.6ESPD. SORDO1:52:43.1+1.8+1:39.2
6.15FINT. SUNINEN1:53:08.5+25.4+2:04.6
7.9FRAS. LEFEBVRE1:53:32.1+23.6+2:28.2
8.14NORM. OSTBERG1:53:52.1+20.0+2:48.2
9.11FINJ. HÄNNINEN1:54:20.0+27.9+3:16.1
10.3GBRE. EVANS1:54:26.9+6.9+3:23.0
11.7NORA. MIKKELSEN1:54:41.8+14.9+3:37.9
12.8IRLC. BREEN2:01:40.8+6:59.0+10:36.9
Märksõnad: mootorisport
Jaga: