Vihur Motosport meeskonna töine nädalavahetus Eestis ja Soomes

Vihur Motosport meeskonnal on selja taga tihe nädalavahetus, mis tähendas võistlusi Eestis ja Soomes. Kokkuvõtvalt saadi nii poodiumikohti kui väärt kogemusi ja oma esmase võistluselamuse said Vihur Motosport noored sõitjad. 

 

Pärnu külje all sõideti laupäeval Eesti motoringraja meistrivõistluste teine etapp. Superbike klassis tegi Sander Luisk väga korraliku päeva ja näitas suurepärast kiirust, mille tunnistuseks on uus isiklik ringirekord 1.15,089. Esimeses sõidus sai Luisk hea stardi ja hoidis ringi jagu selja taga ka Hannes Soomerit. Sõidu lõpetas ta Ville Valtoneni ja Hannes Soomeri järel kolmandana. Teises sõidus oli kiirus väga hea, vaid poolteist aastat sportlikult ringrada sõitnud Luisk sai kirja oma uue isikliku rekordi. Kahjuks jäi nädalavahetuse teine poodium võtmata, kui ta viimasel ringil tegi sõiduvea ja kukkus ning pidi kolmandalt kohalt katkestama. 

 

Kaiko Kolkanen oli Superstock 600 klassis samuti heas hoos, esimeses sõidus läks ta liidrite tempoga kaasa ja vaatamata väikesele kontaktile konkurendiga sõitis välja kolmanda koha, ka tema parandas oma isikliku ringirekordit. Teises sõidus oli tal võimalus omas tempos sõita ja oli ka reaalne võimalus võidu peale võidelda, kuid Juha Kauhanen, kes esimese sõidu selles klassis võitis, suutis ka teises sõidus lõpus head tempot näidata ja sõidu 1,3 sekundilise eduga Kolkaneni ees võita. Kolmas oli Jani Sulin, kes oli avasõidus teine. 

 

Jüri Randla juunior startis B1200 klassis. Esimeses sõidus oli stardis korralik rüselus ja selle tagajärjel pidi Randla püüdma sellest puhtalt mööda saada. See aga tähendas kohtade kaotamist ja tagant tulles oli päris keeruline kohta parandada. Nendes oludes tegi Randla hea esituse ja lõpetas sõidu kuuendana. Teises sõidus proovis meeskond Randla tsikli juures uut seadistust, mis aga ei toiminud nii nagu oleks soovitud ja nii läks kirja seitsmes koht. 

 

Esmakordselt tegid võistlusstardi Vihur Motosport noored sõitjad. Honda 100 NSF sarjas oli kokku stardis 10 noort sõitjat, kellest kaheksa olid Vihur Motospordist. Kuue ringi pikkuse võidusõidu võitis ringrajatsiklite arvestuses Ranno Jõerand, teine Hugo-Brent Freimann ja kolmas Silvester Sarapik. Kõik kolm on Vihur Motosport kasvandikud. Eraldi arvestus oli ka noorte hulgas Supermoto tsiklitega sõitnud poistele, võitja oli siin üldarvestuses teine olnud Mathias Vetkin ja teine Uku Kandelin. Poiste emotsioon oli võimas, sest osalemine sellisel suurel võistlusel oli neile väga oluline ja tähtis. 

 

Martin Pärtelpoeg oli aga samal ajal Soomes, kus sõideti rahvusvahelise tänavaradade sarja IRRC teine etapp, Imatranajo. Võrreldes avaetapiga Hengelos olid olud Soomes, Imatras keerulisemad. Rada oli erinevate teekatte lõikudega, lisaks esimes seal ka rööpaid, kuna tegu on ikkagi igapäevaselt kasutuses oleva teega. See tähendas, et ideaaltrajektooor ei toiminud ja tuli leida parim võimalik sõidujoon nendes tingimustes. Kvalifikatsioon ei läinud Pärtelpojal hästi, koht oli 18. Kitsastel ja keeruliste oludega tänavaradadel on möödasõidud keerulised, vaatamata sellele suutis Pärtelpoeg ennast sõita mõlemas sõidus kümnendaks ja ära võtta olulised punktid. 

 

Motoringraja Eesti meistrivõistluste kolmas etapp sõidetakse 4.-6. augustil Soomes, Alastaros. IRRC sarja kolmas etapp aga juba 21.-23. juulil Belgias, Chimay's.
Märksõnad: mootorisport
Jaga:

Lisa oma kommentaar:

Peugeot sihib järgmist rallivõitu

Laupäeval algas Siiditee ralli (Silk Way Rally). Peugeot Total meeskonnas startis 3 ekipaaži.

Peugeot Total meeskond võtab keerulise väljakutse vastu keskendunult. „Varasemad kogemused on olulised, kuid need ei garanteeri häid tulemusi tulevikus. Peugeot töötab pidevalt võistlusauto arendamise kallal, kuid enne ralli algust on palju tööd kõigis valdkondades alates navigatsioonist kuni tehnilise korralduseni. Kuigi loogika ütleb, et Peugeot on favoriit on igasugune ennustamine riskantne enne sellist rallit" kommenteeris võistlust Peugeot spordiosakonna direktor Bruno Famin.

Peugeot Total meeskonnas startis 3 ekipaaži: eelmise aasta Siiditee ralli võitjad Cyril Despres / David Castera, selle aasta Dakari rallil teise koha võtnud Sebastien Loeb / Daniel Elena ja kaks viimast Dakari rallit võitnud Stephane Peterhansel / Jean-Paul Cottret.

Oma esimesed tuleristsed saab Peugeot 3008DKR Maxi, roolis Sebastien Loeb. Eesmärgiks on auto katsetamine äärmuslikes võistlustingimustes, et tuvastada probleeme mis katsetamise ajal ei ilmnenud. 3008DKR Maxi peaks ennast eriti koduselt tundma Kasahstani steppides ja Gobi kõrbe liivaluidetel. Despres ja Peterhansel astuvad võistlustulle juba end varasemalt tõestanud Peugeot 3008DKR mudeliga.

Pidevalt muutuv tee ja maastik, ekstreemsed ilmastikuolud ning keerukad navigeerimistingimused teevad Siiditee rallist ühe raskema maailmas. Ralli on raske mitte ainult sõitjatele vaid kogu meeskonnale, kes reisivad selle aja jooksul rohkem kui 8000 km. Lisaks autode hooldamisele on vaja hoolitseda ka inimressursi eest.

Peugeot Total meeskonda kuulub 78 meest ja naist, kes töötavad päeval ja öösel, kokku 22 erineval ametipositsioonil. Meeskonna kasutuses on 23 erinevat sõidukit, millest 3 on võistlusautod.

Siiditee ralli toimub 7.-22.07, võistlus algab Moskvast ning lõppeb Xi'ani linnas Hiinas. Neljateistkümne võistluspäeva jooksul sõidetakse Venemaa, Kasahstani ja Hiina teedel ligi 10000 km, millest rohkem kui 4000 km on kiiruskatseid.

Tulemused teise päeva lõpuks:

1.
PETERHANSEL Stéphane (FRA)
Peugeot 3008 DKR
2:33:31
2.
LOEB Sébastien (FRA)
Peugeot 3008 DKR Maxi
+1:19
3.
DESPRES Cyril (FRA)
Peugeot 3008 DKR
+3:32
4.
MENZIES Bryce (USA)
Mini John Cooper Works Rally
+12:00
5.
HAN Wei (CHN)
GEELY SMG BUGGY
+17:31
6.
LAVIEILLE Christian (FRA)
Baicmotor BJ40L
+19:43
7.
PELICHET Jérôme (FRA)
Toyota Hilux
+37:12
8.
LIU Yangui (CHN)
Baicmotor BJ40L
+42:19
9.
AMOS Eugenio (FRA)
Ford TRX08LMOD
+44:23
10.
CHAVIGNY Frédéric (FRA)
Sodicars BV2
+47:39

Märksõnad: mootorisport
Jaga:

Pidu läbi: Ott Tänak sõitis teelt välja

21. kiiruskatsel sõitis Tänak vastu puud ning kuigi suutis katse lõpuni sõita, siis edasi tema auto ei liigu. Auto tagumine osa põrkas valli ning seejärel ninaga vastu puud. 

SS21

1.5BELT. NEUVILLE8:58.1  
2.10FINJ. LATVALA9:06.9+8.8+8.8
3.9FRAS. LEFEBVRE9:16.8+9.9+18.7
4.8IRLC. BREEN9:19.8+3.0+21.7
5.4NZLH. PADDON9:20.9+1.1+22.8
6.14NORM. OSTBERG9:21.0+0.1+22.9
7.1FRAS. OGIER9:22.7+1.7+24.6
8.6ESPD. SORDO9:26.4+3.7+28.3
9.11FINJ. HÄNNINEN9:28.4+2.0+30.3
10.15FINT. SUNINEN9:28.4+0.0+30.3

Üldseis

1.5BELT. NEUVILLE2:25:39.6  
2.4NZLH. PADDON2:26:42.9+1:03.3+1:03.3
3.2ESTO. TANAK2:27:22.7+39.8+1:43.1
4.1FRAS. OGIER2:27:48.5+25.8+2:08.9
5.6ESPD. SORDO2:28:09.9+21.4+2:30.3
6.15FINT. SUNINEN2:28:26.8+16.9+2:47.2
7.9FRAS. LEFEBVRE2:28:42.1+15.3+3:02.5
8.14NORM. OSTBERG2:29:07.6+25.5+3:28.0
9.3GBRE. EVANS2:30:02.5+54.9+4:22.9
10.11FINJ. HÄNNINEN2:30:08.1+5.6+4:28.5
Märksõnad: mootorisport
Jaga:

Tänak lõpetas laupäeva teisel kohal

Lühikese kiiruskatsega lõppenud Poola ralli teine päev jättis Ott Tänaku viimasele päevale teiselt kohalet vastu minema. Küljest lennanud tagatiib vähendas eestleste kiirust sedavõrd, et Neuville suutis oma 18 skundilise kaotuse pöörata 3,1 sekundiliseks eduks. Latvala langes küll konkurentsist, kuid Paddon on 22,4 sekundi kaugusel.

SS19

1.3GBRE. EVANS1:44.4  
2.5BELT. NEUVILLE1:44.6+0.2+0.2
3.7NORA. MIKKELSEN1:44.8+0.2+0.4
4.14NORM. OSTBERG1:45.0+0.2+0.6
5.1FRAS. OGIER1:45.0+0.0+0.6
6.2ESTO. TANAK1:45.2+0.2+0.8
7.4NZLH. PADDON1:45.2+0.0+0.8
8.6ESPD. SORDO1:45.5+0.3+1.1
9.8IRLC. BREEN1:45.6+0.1+1.2
10.9FRAS. LEFEBVRE1:45.7+0.1+1.3
11.15FINT. SUNINEN1:46.5+0.8+2.1
12.11FINJ. HÄNNINEN1:46.8+0.3+2.4

Üldseis

1.5BELT. NEUVILLE2:10:26.3  
2.2ESTO. TANAK2:10:29.4+3.1+3.1
3.4NZLH. PADDON2:10:51.8+22.4+25.5
4.1FRAS. OGIER2:11:58.3+1:06.5+1:32.0
5.6ESPD. SORDO2:12:10.1+11.8+1:43.8
6.15FINT. SUNINEN2:12:32.5+22.4+2:06.2
7.9FRAS. LEFEBVRE2:12:46.6+14.1+2:20.3
8.14NORM. OSTBERG2:13:12.1+25.5+2:45.8
9.3GBRE. EVANS2:13:49.4+37.3+3:23.1
10.7NORA. MIKKELSEN2:14:00.9+11.5+3:34.6
11.11FINJ. HÄNNINEN2:14:04.3+3.4+3:38.0
12.34NORO. VEIBY2:20:16.4+6:12.1+9:50.1
Märksõnad: mootorisport
Jaga:

Tänak jälle liider!

Seni suhteliselt sündmustevaese Poola ralli kõige juhtumusterikkam katse. Liider Neuville auto vasak tagumine rehv purunes 2 km peale katse starti ning finišis kaotas belglane eestlasele 22,9 sekundiga. Teine esikolmiku pretendent, Latvala, jäi katsel seisma. Tänaku autol lendas küljest tagatiib.

SS16

1.4NZLH. PADDON10:23.4  
2.1FRAS. OGIER10:26.1+2.7+2.7
3.6ESPD. SORDO10:28.2+2.1+4.8
4.2ESTO. TANAK10:28.9+0.7+5.5
5.7NORA. MIKKELSEN10:32.9+4.0+9.5
6.15FINT. SUNINEN10:33.7+0.8+10.3
7.9FRAS. LEFEBVRE10:34.4+0.7+11.0
8.3GBRE. EVANS10:35.1+0.7+11.7
9.14NORM. OSTBERG10:35.7+0.6+12.3
10.8IRLC. BREEN10:40.6+4.9+17.2
11.11FINJ. HÄNNINEN10:42.1+1.5+18.7
12.5BELT. NEUVILLE10:46.3+4.2+22.9

Üldseis

1.2ESTO. TANAK1:51:03.9  
2.5BELT. NEUVILLE1:51:18.3+14.4+14.4
3.4NZLH. PADDON1:51:43.2+24.9+39.3
4.1FRAS. OGIER1:52:41.3+58.1+1:37.4
5.6ESPD. SORDO1:52:43.1+1.8+1:39.2
6.15FINT. SUNINEN1:53:08.5+25.4+2:04.6
7.9FRAS. LEFEBVRE1:53:32.1+23.6+2:28.2
8.14NORM. OSTBERG1:53:52.1+20.0+2:48.2
9.11FINJ. HÄNNINEN1:54:20.0+27.9+3:16.1
10.3GBRE. EVANS1:54:26.9+6.9+3:23.0
11.7NORA. MIKKELSEN1:54:41.8+14.9+3:37.9
12.8IRLC. BREEN2:01:40.8+6:59.0+10:36.9
Märksõnad: mootorisport
Jaga: