Peugeot 3008DKR Maxi - suurem ja võimekam

Pärast kahte võitu Dakari rallil 2016 ja 2017 aastal, avaldab Peugeot Sport 3008DKR'i järeltulija, järgmise võistlusversiooni Peugeot 3008'st.

Nagu nimest võib välja lugeda on Peugeot 3008DKR Maxi eelkäijast suurem ja dünaamilisem. Uus auto on oma võidukast eelkäijast 20 cm laiem, amordikäiku suurendati 10 cm võrra, uuendatud on suur osa veermikust. Tulemuseks paranenud stabiilsus, dünaamika ning tänu sellele ka jõudlus.

Kuigi Peugeot Sport' insenerid töötavad hetkel veel viimaste edasiarenduste kallal, siis auto debüteerib juba 7.juulil Siiditee rallil (Silk Way Rally 2017), roolis üheksakordne autoralli maailmameister Sebastien Loeb, kes saavutas käesoleva aasta Dakari rallil teise koha ning võistleb Siiditee rallil teist korda.

Peugeot Spordi meeskonna ridades osalevad Siiditee rallil ka: 2017. aasta Dakari ralli võitja  Stephane Peterhansel ja 2016. aasta Siidtee ralli võitja Cyril Despres. Nemad astuvad võistlustulle juba end varasemalt tõestanud Peugeot 3008DKR mudeliga.

Uue võistlusauto arendustöödel aitas kaasa ka neljas tiimiliige, suure kogemustega Carlos Sainz. Siiditee rallist tema osa ei võta, kuid on tagasi stardis juba järgmisel Dakari rallil.

Peugeot Sport direktori, Bruno Famini sõnul on Loeb'i roll Siiiditee rallil testida uut autot ning määrata arengusuundi. Kuid tuleb meeles pidada, et raskel 15-päevasel sündmusel saab olla vaid üks peamine eesmärk - võit.

Märksõnad: mootorisport
Jaga:

Lisa oma kommentaar:

Miko Niinemäe jätab Poola MM-ralli tervislikel põhjustel vahele

Eeloleval nädalavahetusel sõidetakse Poolas autoralli MM-sarja kaheksas etapp.


Mikolajki ümbruses sõidetav ralli on hooaja kolmandaks ralliks Junior WRC klassi osalejatele. 


Võistlusele olid registreerunud ka Miko Niinemäe - Martin Valter (Ford Fiesta R2T), kuid kahjuks eestlased eesootaval rallil siiski ei stardi. Juunis sõidetud Sardiinia MM-rallil toimunud väljasõidu järgselt tundis Miko enda kaelas tugevat valu ning otsustas ralli pooleli jätta, et Poola ralliks taas võistlusvalmis olla. Kahjuks aga on Niinemäe kaelavigastus osutunud kardetust tõsisemaks ning kolmest taastumise nädalast on jäänud väheks ning nii otsustati koos arsti ja meeskonnaga, et eesootav Poola ralli jäetakse vahele. 


Päris eemale Miko siiski Poola MM-ralli sündmustest ei jää, sest pühapäeval võtab ta ETV Rallistuudios kommentaatorina koha sisse Karl-Mihkel Elleri kõrval.

"Tõeliselt kurb on tõdeda, et meie hooaeg sai järgmise tagasilöögi. Poola ralli oleks meile kindlasti sobinud, aga tundub et seekord polnud meie kord sinna jõuda. Lisaks on raske toetajate ees, kes küll ei pane lisapingeid peale kuid tuleviku mõttes soovin igaljuhul leida neile häid väljundeid. Eks näis, mis meie hooajast edasi saab, aga igaljuhul minu tervis saab üks hetk korda ning loodetavasti saame ka sel aastal veel tugevaid esitusi teha," võttis Miko hetke seisu kokku.  

Märksõnad: mootorisport
Jaga:

Raul Jeets teeb koos Kuldar Sikuga Poolas WRC sarja debüüdi

Kahel viimasel hooajal autoralli Euroopa meistrivõistlustel osalenud Raul Jeets astub sellel hooajal sammu edasi, kui planeerib startida kolmel WRC etapil. Esimene neist on juba sellel nädalavahetusel Poolas, kalendris on veel Soome ja Wales'i WRC etapid. Lisaks WRC rallidele on plaanis startida ka kahel Eesti rallil. Võistlusautoks on Skoda Fabia R5 ja võistlusklassiks WRC 2.

 

Selle hooaja meeskonnaks on Team Tehase Auto ja meeskonna koosseis on kasvanud. Kuna seni Jeetsi kõrval istnud Andrus Toomil on keeruline MM-rallisid oma töö tõttu ajagraafikusse sobitada, siis loeb WRC rallidel Jeetsile kaarti suurte kogemustega Kuldar Sikk, Eesti rallidel aga Andrus Toom.

 

"Peale kahte hooaega Euroopa meistrivõistlustel oli soov liikuda edasi. Ja selleks on loomulikult WRC sari, mis on samm edasi ja praegusel hetkel suuresti tänu Otile ja Martinile Eestis väga suurelt pildis. Sõidame Skoda Fabia R5 võistlusautoga ja tegime möödunud nädalavahetusel Lõuna-Eestis ka korraliku testi, mille käigus läbisime 100 kilomeetrit. Võistluspaus on olnud 9 kuud ja selle testiga saime hea enesetunde ning proovisime erinevaid seadeid. Oleme viimased hooajad sõitnud R5 autoga, seega auto on tuttav ja nüüd ootame juba suure huviga starti," rääkis Raul Jeets peale

testi.

 

Poola MM-ralli algab neljapäeval Mikolajki publikukatsega ja kokku läbitakse neljal päeval 23 kiiruskatset kogupikkusega 326,64 kilomeetrit. See on Jeetsi sõnul neile tõsine väljakutse.

 

"Ei ole varem nii pikka rallit sõitnud, mis on kindlasti korralik väljakutse. Kuldari lisandumine meeskonda on väga hea, arvestades tema kogemust WRC sarjas. Poolas on hea olla teine Eesti meeskond rajal ja meie eesmärk on leida seal endale hea kiirus," rääkis Jeets enne Poola MM-rallit.

 

Poola MM-ralli algab neljapäeval Mikolajki Arena publikukatsega ja ralli finiš on pühapäeval.

Märksõnad: mootorisport
Jaga:

Lappi sõidab Toyotas ka kogu ülejäänud hooaja

Sardiinia rallil korraliku tulemuse teinud Soome noor rallisõitja Esapekka Lappi saab võimaluse kaasa teha ka kõik ülejäänud WRC etapid. Toyota meeskonnapealik Tommi Mäkinen ütles, et powerstage´i võitnud ja üldkokkuvõttes neljanda koha saanud Lappi näitas üles küpset sõitu ning oleks kindlasti pjedestaalile tõusnud, kui tema masinat poleks tabanud probleemid käigukastiga. 

Mäkineni sõnul oli üllatav, et juba enda teisel WRC etapil suutis noor sõitja nõnda kõrgele kohale tõusta. Tavaliselt kulub sisseelamiseks terve hooaeg. Lappi ise jääb tagasihoidlikumaks ja ütleb, et esimesed kaks rallit olid aeglased ning seetõttu läks kohanemine kiirelt. Nüüd aga on tulemas kiired Poola ja Soome rallid, kuid soomlane loodab ka seal konkurentsis püsida.

Märksõnad: mootorisport
Jaga:

Toyota saavutas Le Mansil rekordajaga esimese stardipositsiooni

Toyota Gazoo Racing alustab 85. Le Mansi 24 tunni sõitu esimeselt stardipositsioonilt pärast kõigi aegade kõige kiirema Circuit de la Sarthe’i ringiaja saavutamist viimases kvalifikatsioonisõidus neljapäeva õhtul.

Kamui Kobayashist sai teine Jaapani sõitja, kes on jõudnud esimesele stardipositsioonile. Kobayashi saavutas tulemuse ringiajaga 3 minutit 14,791 sekundit kell 20.14 teise kvalifikatsioonisõidu ajal TS050 HybridIS nr 7, mida ta jagab Mike Conway ja Stéphane Sarraziniga. Sõiduki keskmine kiirus oli 251,9 km/h.

See oli 2,096 sekundit kiirem kui eelmine rajarekord praeguses rajaskeemis ja keskmine kiirus oli suurem kui ühelgi teisel ringil võidusõidu 94 aasta pikkuses ajaloos. Sellega ületati eelmine rekord 251,815 km/h, mille püstitas Hans-Joachim Stuck Porsches aastal 1985.

Toyota on varem Le Mansil esimeselt stardipositsioonilt alustanud kaks korda: 1999. aastal Martin Brundle’i ja 2014. aastal Kazuki Nakajimaga. Tegemist on Toyota 12. osalemisega sarjas FIA World Endurance Championship (WEC) alates selle algusest 2012. aastal.

Esireas on seekord ainult Toyotad, kuna teiselt kohalt alustavad maailmameistrivõistlust juhtivad Sébastien Buemi, Anthony Davidson ja Kazuki TS050 Hybridis nr 8. Kazuki saavutas kolmest kvalifikatsioonisõidust kolmandas kiireima ringiaja.

Päev algas pettumusega, kui Sébastieni juhitaval autol nr 8 ilmnes esimesel ringil probleem. Õlivarustuse rikke tõttu tuli auto mootor ennetavalt välja vahetada, mistõttu jäi sõiduki teine kvalifikatsioonisõit vahele.

Nicolas Lapierre’i, Yuji Kunimoto ja José María Lópezi TS050 Hybrid nr 9 alustab sõitu viiendalt positsioonilt pärast seda, kui Nicolas püstitas kolmanda kvalifikatsioonisõidu alguses kiireima ringiaja.

Reedel ei toimu rajal midagi, et meeskonnad saaksid rahulikult autod enne sõitu ette valmistada. Peale meeskondade on tegemist ka juhtidel, kes võtavad osa traditsioonilisest paraadist läbi kesklinna. 45-minutiline soojendussõit laupäeva hommikul on viimane ettevalmistus enne võidusõitu, mis algab kell 15.00 kohaliku aja järgi. 

TS050 Hybrid nr 7 (Mike Conway, Kamui Kobayashi, Stéphane Sarrazin)

1. kvalifikatsioonisõit: 1. koht (3 min 18,793 s), 26 ringi

2. kvalifikatsioonisõit: 1. koht (3 min 14,791 s), 6 ringi

3. kvalifikatsioonisõit: 4. koht (3 min 19,928 s), 28 ringi

Stardipositsioon: esimene

Mike Conway(TS050 Hybrid nr 7): „Kamui saavutas suurepärase ringiaja ja kõik toimis ideaalselt. Me kõik jälgisime tema sõitu ja nägime, et ta on kiire. Kui saime teada, et aeg on 3 min 14 s, olime hämmastunud. Kuid Kamui on terve nädala justkui lennanud, nii et olime kindlad, et ta suudab seda.”

Kamui Kobayashi (TS050 Hybrid nr 7): „Suur tänu meeskonnale selle tulemuse eest. Istusin autosse täieliku enesekindlusega ja kui sa oled enesekindel, oled ka kiire. See oli suurepärane ring ja auto toimis ideaalselt. Hetk oli õige, kohe pärast punast lippu, ilma teiste autodeta. Ma olen esimese stardipositsiooni saavutamise üle väga uhke. Siiski on tegemist 24 tunni sõiduga, nii et oluline on selle tulemus ja me keskendume just sellele.”

Stéphane Sarrazin (TS050 Hybrid nr 7): „Kamui on terve hooaja olnud väga kiire ja nüüd näitas ta seda jälle. Meeskond tegi ära muljetavaldava töö, valmistades ette auto, mis suudab siin saavutada uue rajarekordi, nii et tänan teid kõiki. Esimeselt stardipositsioonilt alustada on tore, kuid see on ainult väike eesmärk, peamine eesmärk on alles ees.”

TS050 Hybrid nr 8 (Sébastien Buemi, Anthony Davidson, Kazuki Nakajima)

1. kvalifikatsioonisõit: 2. koht (3 min 19,431 s), 26 ringi

2. kvalifikatsioonisõit: ringiaeg puudub, 2 ringi

3. kvalifikatsioonisõit: 1. koht (3 min 17,128 s), 32 ringi

Stardipositsioon: teine

Sébastien Buemi(TS050 Hybrid nr 8): „ToyotaLE on see suurepärane päev: palju õnne autole nr 7 ja Kamuile. Uue rekordi püstitamine sellel rajal on väga muljetavaldav. Meeskond tegi väga head tööd ja mul on üldtulemuse tõttu väga hea meel. Meie jaoks ei olnud päev just kõige parem, nii et siiski teisena kvalifitseeruda on sõidu jaoks hea algus.”

Anthony Davidson (TS050 Hybrid nr 8): „Meie auto jaoks ei olnud algus eriti hea, kuna pidime teise kvalifikatsioonisõidu ajal mootorit vahetama. See valmistas pettumust, kuid suutsime saavutada teise koha, sest keskendusime peamiselt sõidutempole. Väga hea on näha meeskonda esimesel stardipositsioonil ja esireas ainult ToyotaSID. Suured õnnesoovid Kamuile ja auto nr 7 meeskonnale!”

Kazuki Nakajima(TS050 Hybrid nr 8): „See oli hea päev ja rajatingimused olid palju paremad. Kvalifikatsioonikatses ei läinud kõik päris õigesti, kuid lõpetasime siiski teisena ja andsime oma panuse meeskonna suurepärasesse tulemusse. Oleme võidusõiduhäälestuse tasakaaluga väga rahul, nii et meil on võidusõitu suundudes tugev alus.”

TS050 Hybrid nr 9 (Nicolas Lapierre, Yuji Kunimoto, José María López)

1. kvalifikatsioonisõit: 4. koht (3 min 19,958 s), 27 ringi

2. kvalifikatsioonisõit: 4. koht (3 min 19,889 s), 5 ringi

3. kvalifikatsioonisõit: 3. koht (3 min 18,625 s), 31 ringi

Stardipositsioon: viies

Nicolas Lapierre (TS050 Hybrid nr 9): „Meie jaoks valmistas see natuke pettumust, kuna sõidutempo poolest lootsin saavutada palju parema tulemuse, kuid jäin esimeses kvalifikatsioonikatses teiste autode vahele kinni. Arvan, et oleksime saanud olla teiste hulgas eespool, kuid üldiselt on mul meeskonna pärast väga hea meel.”

Yuji Kunimoto (TS050 Hybrid nr 9): „Palju õnne Kamuile ja meeskonnale selle tulemuse eest! Meil oli kvalifikatsioonisõidus natuke raske, kuid Nicolas sõitis hästi. Kahjuks oli meil ümberringi palju autosid, nii et me ei saanud ära kasutada oma auto kogu potentsiaali. Minu ringid läksid hästi ja tunnen, et arenen pidevalt edasi. Meil on hea auto.”

José María López (TS050 Hybrid nr 9): „Kogu meeskond tegi head tööd ja mul on esimese stardipositsiooni saavutamise üle väga hea meel. See on tunnustus meeskonna kõva töö eest. Ma harjusin auto ja rajaga paremini ära ning sain väga häid kogemusi. Nüüd on kõige tähtsam asi võidusõit. Põhirõhk lasub nüüd pühapäeval, kell 15.00.”

Kombineeritud kvalifikatsioonitulemused

1. koht             Nr 7 Toyota Gazoo Racing                         3 min 14,791 s
2. koht             Nr 8 Toyota Gazoo Racing                         +2,337 s
3. koht             Nr 1 Porsche (Jani/Lotterer/Tandy)                +2,468 s
4. koht             Nr 2 Porsche (Bernhard/Bamber/Hartley)     +3,276 s

5. koht            Nr 9 Toyota Gazoo Racing                        +3,834 s
6. koht             Nr 4 Bykolles (Webb/Kraihamer/Bonanomi) +9,379 s

Toyota Gazoo Racingu osalemisest kestvussõidusarjas World Endurance Championship

Toyota osales sarjas World Endurance Championship (WEC) esimest korda 1983. aastal. Sellest ajast on Toyota olnud sarja regulaarne osavõtja. Alates 1985. aastast on Toyota autod osalenud 18-l Le Mansi 24 tunni sõidul, saavutades viiel korral teise koha. Taaselustatud WEC võistlussarjast hakkas Toyota osa võtma 2012. aastal, kasutades ära nii hübriidajami arendamisega tegeleva Toyota Higashi-Fuji tehnikakeskuse teadmisi kui ka Toyota Motorsport GmbH alusraami arendamise tuge ja rajatisi. Rahvusvaheline meeskond tegutseb Kölnis Saksamaal ning sinna kuuluvad Toyota mootorispordi ja hübriidajami osakonna insenerid, kes annavad oma tehnoloogia ja teadmised edasi sõiduautode arendajatele. 2012. aastast alates on Toyota saavutanud 12 korral esimese stardipositsiooni ja võitnud 13 võidusõitu, jõudes poodiumile kokku 34 korral. 2014. aastal võitis meeskond mudeliga TS040 Hybrid juhtide ja tootjate maailmameistrivõistluste karika ning aasta hiljem tähistas Toyota 30 aasta möödumist Le Mansi sõidul osalemise algusest. Toyota Motorsport GmbH ühendab enda rolli WEC projektis oma teiste tegevustega, nagu autoralli maailmameistrivõistluste jaoks loodud mootori pakkumine Toyota naasmiseks kategooriasse 2017. aastal ning ka inseneriteenustega seotud äritegevus ja klientidele suunatud autosporditegevus.

Märksõnad: mootorisport
Jaga: