Mika Salo: Suur Võidusõit on meie sarja jaoks oluline võistlus

1.-2. juulil sõidetakse Pärnu külje all Audrus Suur Võidusõit Estonian GP 2017. Üle 150 osaleja üle Euroopa, kes osalevad Põhja-Euroopa, Eesti ja Soome meistrivõistluste etappide põnevates sõitudes on kinnituseks, see on taas selle aasta Baltikumi kõige olulisem autoringrajavõistlus. F4 Põhja-Euroopa meistrivõistluste ühe esindaja, endise F1 piloodi Mika Salo sõnul on Audrus peetav Suur Võidusõit nende sarja jaoks oluline võistlus, seda mitmel põhjusel.

 

Põhja-Euroopa meistrivõistlused vormel-4 klassis on tiheda rahvusvahelise konkurentsiga sari noortele võidusõitjatele. Kokku sõidetakse hooajal seitse etappi, lisaks Eesti etapile on kavas sõidud Soomes, Venemaal ja ka Hollandis. Suur Võidusõit on sarja neljas etapp ja praeguseks on rajal käinud 21 sõitjat. Teiste hulgas ka kaks Eesti sõitjat, Jan-Erik Meikup ja Sten Dorian Piirimägi ALM Motorsport meeskonnast. Meikup on üheksandal ja Piirimägi 13. kohal ning mõlemad ootavad kodust võistlust, et kihutada tuttavamal rajal, kui senised etapid. Kuid rada on tuttav ka sarja teistele sõitjatele, kui hooaja alguses tegid sarja sõitjad seal korralikud testid.

 

"Mul on heameel, et oleme osa Suure Võidusõidu programmist, rada ja rajakompleks on kõrgel tasemel ning samuti võistluse korraldus. Kuna sarjas sõidavad noored sõitjad, siis on äärmiselt oluline, et nad saaks sõita võimalikult erinevatel radadel. Ringrada ja Suur Võidusõit on seega sarja seisukohast äärmiselt olulised. Ootame raja äärde hulgaliselt publikut, olen kindel, et sõidud saavad olema põnevad ja tulge ikka omadele, F4 sarjas osalevatele Eesti sõitjatele kaasa elama," kutsus Mika Salo autospordisõpru 1.-2. juulil Suurele Võidusõidule.

 

Kahel võistluspäeval, 1.-2. juulil pakutakse pealtvaatajatele lisaks tippvõistlustele ka meelelahutust! Avatud on Koguperelaat koos laste mänguaala ja atraktsioonidega, toimub erinevaid tehnikaalaseid esitlusi, laupäevasel kontserdil, mis algab kell 11.00 astuvad üles Eesti üks tõusvaid poptähti - Quukivi ning hoogu lisab oma tuntud headuses Jaan Kirss.

Märksõnad: mootorisport
Jaga:

Lisa oma kommentaar:

Lappi sõidab Toyotas ka kogu ülejäänud hooaja

Sardiinia rallil korraliku tulemuse teinud Soome noor rallisõitja Esapekka Lappi saab võimaluse kaasa teha ka kõik ülejäänud WRC etapid. Toyota meeskonnapealik Tommi Mäkinen ütles, et powerstage´i võitnud ja üldkokkuvõttes neljanda koha saanud Lappi näitas üles küpset sõitu ning oleks kindlasti pjedestaalile tõusnud, kui tema masinat poleks tabanud probleemid käigukastiga. 

Mäkineni sõnul oli üllatav, et juba enda teisel WRC etapil suutis noor sõitja nõnda kõrgele kohale tõusta. Tavaliselt kulub sisseelamiseks terve hooaeg. Lappi ise jääb tagasihoidlikumaks ja ütleb, et esimesed kaks rallit olid aeglased ning seetõttu läks kohanemine kiirelt. Nüüd aga on tulemas kiired Poola ja Soome rallid, kuid soomlane loodab ka seal konkurentsis püsida.

Märksõnad: mootorisport
Jaga:

Toyota saavutas Le Mansil rekordajaga esimese stardipositsiooni

Toyota Gazoo Racing alustab 85. Le Mansi 24 tunni sõitu esimeselt stardipositsioonilt pärast kõigi aegade kõige kiirema Circuit de la Sarthe’i ringiaja saavutamist viimases kvalifikatsioonisõidus neljapäeva õhtul.

Kamui Kobayashist sai teine Jaapani sõitja, kes on jõudnud esimesele stardipositsioonile. Kobayashi saavutas tulemuse ringiajaga 3 minutit 14,791 sekundit kell 20.14 teise kvalifikatsioonisõidu ajal TS050 HybridIS nr 7, mida ta jagab Mike Conway ja Stéphane Sarraziniga. Sõiduki keskmine kiirus oli 251,9 km/h.

See oli 2,096 sekundit kiirem kui eelmine rajarekord praeguses rajaskeemis ja keskmine kiirus oli suurem kui ühelgi teisel ringil võidusõidu 94 aasta pikkuses ajaloos. Sellega ületati eelmine rekord 251,815 km/h, mille püstitas Hans-Joachim Stuck Porsches aastal 1985.

Toyota on varem Le Mansil esimeselt stardipositsioonilt alustanud kaks korda: 1999. aastal Martin Brundle’i ja 2014. aastal Kazuki Nakajimaga. Tegemist on Toyota 12. osalemisega sarjas FIA World Endurance Championship (WEC) alates selle algusest 2012. aastal.

Esireas on seekord ainult Toyotad, kuna teiselt kohalt alustavad maailmameistrivõistlust juhtivad Sébastien Buemi, Anthony Davidson ja Kazuki TS050 Hybridis nr 8. Kazuki saavutas kolmest kvalifikatsioonisõidust kolmandas kiireima ringiaja.

Päev algas pettumusega, kui Sébastieni juhitaval autol nr 8 ilmnes esimesel ringil probleem. Õlivarustuse rikke tõttu tuli auto mootor ennetavalt välja vahetada, mistõttu jäi sõiduki teine kvalifikatsioonisõit vahele.

Nicolas Lapierre’i, Yuji Kunimoto ja José María Lópezi TS050 Hybrid nr 9 alustab sõitu viiendalt positsioonilt pärast seda, kui Nicolas püstitas kolmanda kvalifikatsioonisõidu alguses kiireima ringiaja.

Reedel ei toimu rajal midagi, et meeskonnad saaksid rahulikult autod enne sõitu ette valmistada. Peale meeskondade on tegemist ka juhtidel, kes võtavad osa traditsioonilisest paraadist läbi kesklinna. 45-minutiline soojendussõit laupäeva hommikul on viimane ettevalmistus enne võidusõitu, mis algab kell 15.00 kohaliku aja järgi. 

TS050 Hybrid nr 7 (Mike Conway, Kamui Kobayashi, Stéphane Sarrazin)

1. kvalifikatsioonisõit: 1. koht (3 min 18,793 s), 26 ringi

2. kvalifikatsioonisõit: 1. koht (3 min 14,791 s), 6 ringi

3. kvalifikatsioonisõit: 4. koht (3 min 19,928 s), 28 ringi

Stardipositsioon: esimene

Mike Conway(TS050 Hybrid nr 7): „Kamui saavutas suurepärase ringiaja ja kõik toimis ideaalselt. Me kõik jälgisime tema sõitu ja nägime, et ta on kiire. Kui saime teada, et aeg on 3 min 14 s, olime hämmastunud. Kuid Kamui on terve nädala justkui lennanud, nii et olime kindlad, et ta suudab seda.”

Kamui Kobayashi (TS050 Hybrid nr 7): „Suur tänu meeskonnale selle tulemuse eest. Istusin autosse täieliku enesekindlusega ja kui sa oled enesekindel, oled ka kiire. See oli suurepärane ring ja auto toimis ideaalselt. Hetk oli õige, kohe pärast punast lippu, ilma teiste autodeta. Ma olen esimese stardipositsiooni saavutamise üle väga uhke. Siiski on tegemist 24 tunni sõiduga, nii et oluline on selle tulemus ja me keskendume just sellele.”

Stéphane Sarrazin (TS050 Hybrid nr 7): „Kamui on terve hooaja olnud väga kiire ja nüüd näitas ta seda jälle. Meeskond tegi ära muljetavaldava töö, valmistades ette auto, mis suudab siin saavutada uue rajarekordi, nii et tänan teid kõiki. Esimeselt stardipositsioonilt alustada on tore, kuid see on ainult väike eesmärk, peamine eesmärk on alles ees.”

TS050 Hybrid nr 8 (Sébastien Buemi, Anthony Davidson, Kazuki Nakajima)

1. kvalifikatsioonisõit: 2. koht (3 min 19,431 s), 26 ringi

2. kvalifikatsioonisõit: ringiaeg puudub, 2 ringi

3. kvalifikatsioonisõit: 1. koht (3 min 17,128 s), 32 ringi

Stardipositsioon: teine

Sébastien Buemi(TS050 Hybrid nr 8): „ToyotaLE on see suurepärane päev: palju õnne autole nr 7 ja Kamuile. Uue rekordi püstitamine sellel rajal on väga muljetavaldav. Meeskond tegi väga head tööd ja mul on üldtulemuse tõttu väga hea meel. Meie jaoks ei olnud päev just kõige parem, nii et siiski teisena kvalifitseeruda on sõidu jaoks hea algus.”

Anthony Davidson (TS050 Hybrid nr 8): „Meie auto jaoks ei olnud algus eriti hea, kuna pidime teise kvalifikatsioonisõidu ajal mootorit vahetama. See valmistas pettumust, kuid suutsime saavutada teise koha, sest keskendusime peamiselt sõidutempole. Väga hea on näha meeskonda esimesel stardipositsioonil ja esireas ainult ToyotaSID. Suured õnnesoovid Kamuile ja auto nr 7 meeskonnale!”

Kazuki Nakajima(TS050 Hybrid nr 8): „See oli hea päev ja rajatingimused olid palju paremad. Kvalifikatsioonikatses ei läinud kõik päris õigesti, kuid lõpetasime siiski teisena ja andsime oma panuse meeskonna suurepärasesse tulemusse. Oleme võidusõiduhäälestuse tasakaaluga väga rahul, nii et meil on võidusõitu suundudes tugev alus.”

TS050 Hybrid nr 9 (Nicolas Lapierre, Yuji Kunimoto, José María López)

1. kvalifikatsioonisõit: 4. koht (3 min 19,958 s), 27 ringi

2. kvalifikatsioonisõit: 4. koht (3 min 19,889 s), 5 ringi

3. kvalifikatsioonisõit: 3. koht (3 min 18,625 s), 31 ringi

Stardipositsioon: viies

Nicolas Lapierre (TS050 Hybrid nr 9): „Meie jaoks valmistas see natuke pettumust, kuna sõidutempo poolest lootsin saavutada palju parema tulemuse, kuid jäin esimeses kvalifikatsioonikatses teiste autode vahele kinni. Arvan, et oleksime saanud olla teiste hulgas eespool, kuid üldiselt on mul meeskonna pärast väga hea meel.”

Yuji Kunimoto (TS050 Hybrid nr 9): „Palju õnne Kamuile ja meeskonnale selle tulemuse eest! Meil oli kvalifikatsioonisõidus natuke raske, kuid Nicolas sõitis hästi. Kahjuks oli meil ümberringi palju autosid, nii et me ei saanud ära kasutada oma auto kogu potentsiaali. Minu ringid läksid hästi ja tunnen, et arenen pidevalt edasi. Meil on hea auto.”

José María López (TS050 Hybrid nr 9): „Kogu meeskond tegi head tööd ja mul on esimese stardipositsiooni saavutamise üle väga hea meel. See on tunnustus meeskonna kõva töö eest. Ma harjusin auto ja rajaga paremini ära ning sain väga häid kogemusi. Nüüd on kõige tähtsam asi võidusõit. Põhirõhk lasub nüüd pühapäeval, kell 15.00.”

Kombineeritud kvalifikatsioonitulemused

1. koht             Nr 7 Toyota Gazoo Racing                         3 min 14,791 s
2. koht             Nr 8 Toyota Gazoo Racing                         +2,337 s
3. koht             Nr 1 Porsche (Jani/Lotterer/Tandy)                +2,468 s
4. koht             Nr 2 Porsche (Bernhard/Bamber/Hartley)     +3,276 s

5. koht            Nr 9 Toyota Gazoo Racing                        +3,834 s
6. koht             Nr 4 Bykolles (Webb/Kraihamer/Bonanomi) +9,379 s

Toyota Gazoo Racingu osalemisest kestvussõidusarjas World Endurance Championship

Toyota osales sarjas World Endurance Championship (WEC) esimest korda 1983. aastal. Sellest ajast on Toyota olnud sarja regulaarne osavõtja. Alates 1985. aastast on Toyota autod osalenud 18-l Le Mansi 24 tunni sõidul, saavutades viiel korral teise koha. Taaselustatud WEC võistlussarjast hakkas Toyota osa võtma 2012. aastal, kasutades ära nii hübriidajami arendamisega tegeleva Toyota Higashi-Fuji tehnikakeskuse teadmisi kui ka Toyota Motorsport GmbH alusraami arendamise tuge ja rajatisi. Rahvusvaheline meeskond tegutseb Kölnis Saksamaal ning sinna kuuluvad Toyota mootorispordi ja hübriidajami osakonna insenerid, kes annavad oma tehnoloogia ja teadmised edasi sõiduautode arendajatele. 2012. aastast alates on Toyota saavutanud 12 korral esimese stardipositsiooni ja võitnud 13 võidusõitu, jõudes poodiumile kokku 34 korral. 2014. aastal võitis meeskond mudeliga TS040 Hybrid juhtide ja tootjate maailmameistrivõistluste karika ning aasta hiljem tähistas Toyota 30 aasta möödumist Le Mansi sõidul osalemise algusest. Toyota Motorsport GmbH ühendab enda rolli WEC projektis oma teiste tegevustega, nagu autoralli maailmameistrivõistluste jaoks loodud mootori pakkumine Toyota naasmiseks kategooriasse 2017. aastal ning ka inseneriteenustega seotud äritegevus ja klientidele suunatud autosporditegevus.

Märksõnad: mootorisport
Jaga:

Ott Tänak, Martin Järveoja võitsid Sardiinia ralli!

Eesti sportlased tõid üle 13 aasta esmakordselt koju WRC ralli etapivõidu. Viimasel powerstage´il Tänak lisapunkte ei saanud, kuid lähim konkurent, Toyotaga sõitnud Jari-Mati Latvala sai vaid ühe punkti, seega Tänak tõusis sarja üldarvestuses, soomlasest ühe punktiga mööda, kolmandale kohale.

SS19

POS#DRIVERTIMEDIFF PREVDIFF 1ST
1.12FINE. LAPPI5:10.5  
2.6ESPD. SORDO5:10.9+0.4+0.4
3.1FRAS. OGIER5:11.8+0.9+1.3
4.5BELT. NEUVILLE5:12.4+0.6+1.9
5.10FINJ. LATVALA5:12.8+0.4+2.3
6.8IRLC. BREEN5:16.3+3.5+5.8
7.3GBRE. EVANS5:18.3+2.0+7.8
8.2ESTO. TANAK5:23.9+5.6+13.4
9.9NORA. MIKKELSEN5:26.1+2.2+15.6
10.11FINJ. HÄNNINEN5:30.6+4.5+20.1

Üldseis

1.2ESTO. TANAK3:25:15.1  
2.10FINJ. LATVALA3:25:27.4+12.3+12.3
3.5BELT. NEUVILLE3:26:22.8+55.4+1:07.7
4.12FINE. LAPPI3:27:28.0+1:05.2+2:12.9
5.1FRAS. OGIER3:28:40.4+1:12.4+3:25.3
6.11FINJ. HÄNNINEN3:28:53.6+13.2+3:38.5
7.14NORM. OSTBERG3:31:46.9+2:53.3+6:31.8
8.9NORA. MIKKELSEN3:33:22.9+1:36.0+8:07.8
9.6ESPD. SORDO3:42:17.9+8:55.0+17:02.8
10.20SAUY. AL RAJHI3:43:43.4+1:25.5+18:28.3

Märksõnad: mootorisport
Jaga:

Tänak-Järveoja pärast 3. katset kaheksandad

Eile alanud Sardiinia ralli pole Fordi sõitjatele eriti edukalt alanud. Pärast eilset teist kohta publikukatsel on tänase kahe kiiruskatsega Tänak-Järveoja langenud 8. kohale, kaotades liidrile 19,3 sekundit. Rallit juhib Hänninen Toyotal. Talle järgnevad Meeke, Paddon ja Ostberg. MM-sarja liider Ogier liigub 11. positsioonil, kaotades liidrile 29,3 sekundit.

SS3

1.11FINJ. HÄNNINEN13:25.8  
2.7GBRK. MEEKE13:29.0+3.2+3.2
3.14NORM. OSTBERG13:30.4+1.4+4.6
4.4NZLH. PADDON13:32.7+2.3+6.9
5.10FINJ. LATVALA13:36.1+3.4+10.3
6.8IRLC. BREEN13:38.9+2.8+13.1
7.3GBRE. EVANS13:40.6+1.7+14.8
8.6ESPD. SORDO13:40.8+0.2+15.0
9.2ESTO. TANAK13:41.3+0.5+15.5

Üldseis

1.11FINJ. HÄNNINEN25:45.9  
2.7GBRK. MEEKE25:46.1+0.2+0.2
3.4NZLH. PADDON25:50.3+4.2+4.4
4.14NORM. OSTBERG25:51.0+0.7+5.1
5.8IRLC. BREEN26:01.6+10.6+15.7
6.10FINJ. LATVALA26:04.3+2.7+18.4
7.6ESPD. SORDO26:04.5+0.2+18.6
8.2ESTO. TANAK26:05.2+0.7+19.3
9.3GBRE. EVANS26:07.2+2.0+21.3
10.5BELT. NEUVILLE26:10.4+3.2+24.5
11.1FRAS. OGIER26:15.2+4.8+29.3
Märksõnad: mootorisport
Jaga: