Estonian R2 Challenge klassi võistlejad osalevad enne Lyoness Lääne-Eesti ralli starti turundus, koostöö ja sponsorlus koolitusel

Eeloleval nädalavahetusel, 9.-10.juunini, sõidetakse Läänemaa teedel Eesti autoralli meistrivõistluste kolmas etapp Lyoness Lääne-Eesti ralli. Järjekorras teisele Lyoness Lääne-Eesti rallile on lisaks Eesti meistritiitlit püüdvatele sõitjatele startimas ka klassi Estonian R2 Challenge  17-26 aastased noored võidusõitjad.

Hooaja teisele kruusarallile on end registreerinud üheksa R2 klassi ekipaaži, kelle hulgas ka kolm piiri tagant tulnud võistluspaari - lätlased Martinš Sesks - Andris Malnieks (Peugeot 208 R2), britid William Butler - Aaron Johnston (Ford Fiesta R2) ja soomlased Alex Forsström - Jukka Jämsen (Opel Adam R2). Eestlastest on võistlustulle minemas kuus võistluspaari, kelle hulgas ka klassi liidrid Oliver Ojaperv  - Jarno Talve  (Ford Fiesta R2) ning kaks nädalat tagasi sõidetud Neste Harju ralli Estonian R2 Challenge parimad Ken Torn - Kuldar Sikk (Ford Fiesta R2T).

Veel enne, kui noored autoralli tulevikulootused saavad kiivrid pähe tõmmata ning esimese katse starditulesid oodata, läbivad nad sarja osana toimuva koolituse.Neste Harju rallil toimunud koolituse teemadeks olid ohutus, rehvid ja vedrustus ning seda viisid läbi Silver Kütt ja Juss Roden. Lyoness Lääne-Eesti ralli eelse koolituse teemadeks on turundus, koostöö ja sponsorlus ning koolitust viib läbi Tarmo Hõbe.Hooaja jooksul on Estonian R2 Challenge võistlusklassi osalejatele veel tulemas koolitused teemadel  kiiruslegendi ja sõidu põhialused, meediaga suhtlemine, füüsiline ettevalmistus ja spordipsühholoogia.
Pärast juuli keskel toimuvat RR Estonia Tartu rallit on punktitabeli esikolmikus olevatel noortel võimalus tasuta osaleda ERC (Euroopa Autoralli meistrivõistlused) Junior Experience koolitustel.

"Esiveoliste R2 sari on juba mitu aastat olnud väga põnev ja tiheda konkurentsiga. Sellel aastal on lisaks suurtele auhinnarahadele kaasnenud ka suurem meediahuvi ning teoreetilised koolitused. Olles ise autospordiga juba üsna kaua tegelenud, tunnen, et  tegelikult on palju teemasid, millest tahaks rohkem kuulda. Igati teretulnud ettevõtmine ja ootame järgmist koolitust," sõnas Estonian R2 Challenge punktitabeli liider Oliver Ojaperv enne Lyoness Lääne-Eesti rallit.

"Koolituse eesmärk on anda Estonian R2 Challenge osalejatele teadmised ja oskused, kuidas ennast kui sportlast ja brändi müüa ning turundada, läbi selle luua ning hoida ja arendada pikaajalisi koostöösuhteid, kuidas olla atraktiivne ja paista silma nii meediale kui fännidele," tutvustas Tarmo Hõbe eesootava koolituse eesmärki.

R2 klass, kus kasutatakse esiveolisi kuni 1,6 liitrise vabalthingava mootoriga ja 1 liitrise turbomootoriga autosid, on olnud viimastel aastatel väga tiheda konkurentsiga ja sellest klassist on edasi liigutud rahvusvahelistesse sarjadesse. Võrdsuse huvides sõidetakse Eesti autoralli meistrivõistlustel R2 autode klassis, mida rahvusvaheliselt nimetatakse Estonian R2 Challenge, DMACK rehvidega. Kuna eesmärk on toetada sõitjate osalemist kas JWRC või ERC Junior klassides, on auhinnaraha võitmisel vanusepiiranguks 17-26 eluaastat. Estonian R2 Challenge on avatud ka välisvõistlejatele.

Estonian R2 Challenge auhinnafond on tänavu 32 000 eurot. Estonian R2 Challenge peaauhind on 28 000 eurot, mis on mõeldud toetamaks osalemist neljal kas ERC Junior või JWRC etapil 2018. aastal. Teine koht saab auhinnaraha 3000 eurot ja kolmas 1000 eurot.  

Rahvusvaheline koostöö ERC ja EAL vahel suurendab auhinnafondi väärtust 46 000 eurole, pakkudes noortele sõitjatele mitmeid suurepäraseid võimalusi eesmärgiga aidata jõuda neil rahvuslikult tasemelt maailma tasemele. ERC poolt on noortel võimalus sel teel läbida 3 astet : ERC Junior Experience koolitusprogramm, ERC Junior U27 meistrivõistlused (R2 autod) ja ERC Junior U28 meistrivõistlused (R5 autod).

Märksõnad: mootorisport
Jaga:

Lisa oma kommentaar:

Monaco GP-l võidutses Vettel, Ferrarile kaksikvõit

Monacos toimunud vormel-1 etapil võtsid kaksikvõidu Ferrari piloodid, sakslane Sebastian Vettel ja soomlane Kimi Räikkönen, keda finišis lahutas 3,145 sekundit.

Poodiumi kolmandale astmele kerkis Red Bulli rooli keerav austraallane Daniel Ricciardo, kes kaotas Vettelile 3,745 sekundit. Ferrarile oli see Monacos esimeseks võiduks alates 2001. aastast, kui esimesena nägi finišilippu Vetteli kaasmaalane Michael Schumacher. Oma sportlaskarjääri 45 esikoha teeninud Vettel alustas võistlust Räikköneni kõrval teiselt stardipositsioonilt, kuid sai soomlasest mööda tänu boksipeatusele. Vettelile oli see tänavu kuuest etapist kolmandaks võiduks.

Punkte teenisid ka soomlane Valtteri Bottas (Mercedes; +5,517), hollandlane Max Verstappen (Red Bull; +6,199), hispaanlane Carlos Sainz (Toro Rosso; +12,038), britt Lewis Hamilton (Mercedes; +15,801), prantslane Romain Grosjean (Haas; +18,150), brasiillane Felipe Massa (Williams; +19,445) ja taanlane Kevin Magnussen (Haas; +21,443).

MM-sarja üldarvestuses kasvatas Vettel edu Hamiltoni ees 25 punktile. Mehed on kogunud vastavalt 129 ja 104 silma. Kolmandal kohal oleval Bottasel on koos 75 punkti. Võistkondlikult moodustavad esikolmiku Ferrari 196, Mercedes 179 ning Red Bull 97 silmaga.

Märksõnad: mootorisport
Jaga:

Renault’l täitub 40 aastat F1 sarjas

Renault alustab oma Vormel 1 sarjas osalemise 40. juubeliaasta tähistamist sel nädalavahetusel Monaco F1 Grand Prix’l. 

 

Oma esimese Vormel 1 debüüdi tegi Renault 1977. aastal Suurbritanna Grand Prix’l, kus Jean-Pierre Jabouille juhtis stardijoonelt võistlusesse kõige esimese turbomootoriga Vormel 1 sõiduki RS01. Reedel, 26. mail näeb Monaco ringrajal Jabouillet’d RS01 roolis. 

 

Jabouille’I kõrval on Monacos kohal neljakordne F1 tšempion Alain Prost, kes sõidab pealtvaatajate ette RE40-ga, millega ta võitis neli etappi (Paul Ricard, Spa, Silverstone, Österreichring) ning vaid kaks punkti jäi puudu 1983. aasta tiitlivõidust sõitjate arvestuses.

 

Lisaks, Renault vormelitiimi tänane piloot Nico Hülkenberg toob Monacos esimest korda avalikkuse ette uhiuue Mégane R.Si. Mudeli ametlik esmaesitlus toimub 2017. aasta Frankfurdi autonäitusel.

 

Renault Sport Formula One Team kavandab veel mitmeid üritusi seoses Vormel 1 sarjas osalemise 40. juubeliaasta tähistamisega. 

Märksõnad: mootorisport
Jaga:

Renault e.dams võitis elektrivormelite etapi Pariisis

Renault e.dams meeskond on tänavuse FIA Formula E hooaja kuuest etapivõistlusest võitnud viis, teeninud enda nimele 190 punkti ja meeskondade arvestuses liidripositsiooni. Sõitjate arvestuses juhib võistlust Renault e.damsi sõitja Sebastien Buemi 132 punktiga, Nico Prost on kolmandal kohal 58 punktiga

 

Nädalavahetusel Pariisis peetud elektrivormelite etapp oli Renault e.damsile edukas. Võistluse kiireim oli Sebastien Buemi, kes vabatreeningutel saavutas ringiaja 1:01.998 s ning finišisse jõudis kuus tuhandikku sekundit kiiremini kui teisele kohale tulnud Jean-Eric Vergne. Buemi võitis Pariisi etapivõistluse ning Prost lõpetas selle viiendana. 

 

“Võit Pariisis oli üks meie eesmärke. Kuulata poodiumil seistes Prantsuse rahvushümni suure hulga pariislaste ees on ülim ja meile väga tähtis,” ütles Renault e.damsi kaasomanik Jean-Paul Driot.

Märksõnad: mootorisport
Jaga:

Tänakult katsevõit. Ralli võitis Ogier

Portugali ralli viimase kiiruskatse võitis Ott Tänak, teenides punktiarvestusse 5 lisa punkti. Kokkuvõtvalt tuli neljas koht.

SS19

1.2ESTO. TANAK6:38.3  
2.5BELT. NEUVILLE6:38.7+0.4+0.4
3.3GBRE. EVANS6:39.8+1.1+1.5
4.12FINE. LAPPI6:40.0+0.2+1.7
5.1FRAS. OGIER6:40.6+0.6+2.3
6.14NORM. OSTBERG6:41.5+0.9+3.2
7.10FINJ. LATVALA6:41.9+0.4+3.6
8.6ESPD. SORDO6:42.2+0.3+3.9
9.8IRLC. BREEN6:43.3+1.1+5.0
10.7GBRK. MEEKE6:45.5+2.2+7.2

Portugali ralli lõppjärjestus

1.1FRAS. OGIER3:42:55.7  
2.5BELT. NEUVILLE3:43:11.3+15.6+15.6
3.6ESPD. SORDO3:43:57.4+46.1+1:01.7
4.2ESTO. TANAK3:44:25.9+28.5+1:30.2
5.8IRLC. BREEN3:44:53.1+27.2+1:57.4
6.3GBRE. EVANS3:46:06.3+1:13.2+3:10.6
7.11FINJ. HÄNNINEN3:46:44.6+38.3+3:48.9
8.14NORM. OSTBERG3:48:25.4+1:40.8+5:29.7
9.10FINJ. LATVALA3:48:39.3+13.9+5:43.6
10.12FINE. LAPPI3:51:09.0+2:29.7+8:13.3
Märksõnad: mootorisport
WRC
Jaga: