Neste Harju Rally võitsid Georg Gross - Raigo Mõlder

EAL Eesti autoralli meistrivõistluste teine etapp Neste Harju Rally jätkus laupäeval kuue kiiruskatsega. Ralli võitjatena finišeerisid Georg Gross - Raigo Mõlder (Ford Fiesta RS WRC), kellele see oli üle kolme aasta esimeseks Eestis sõidetud ralliks.

"Üldiselt oli kihvt, kuid eks ta tahab veel natukene sõitmist, et paremini sujuma hakkaks, kuid teise ringi katsed olid juba päris head. Pidurdusmaade ja muude väikeste asjadega peab veel vaeva nägema, kuid ralli lõpuks tekkis juba päris hea tunne. Siit on nüüd hea edasi liikuda," võttis Georg Gross ralli kokku.

Võistluspäeva avakatsena sõideti Aruküla (Infraroad) esimene läbimine, mille võit läks Gross - Mõlderi ja Kaspar Koitla - Andres Otsa (Mitsubishi Lancer Evo IX) vahel jagamisele. Arava (Kiviluks) katse võitsid ralli liidrid Gross - Mõlder ning enne hoolduspausi sõidetud Voose (Maks ja Moorits) esimese läbimise parimad olid Siim Plangi - Olaf Suuder (Mitsubishi Lancer Evo X). 45. minutilisele hoolduspausile tuli liidrina WRC autol sõitnud Gross, kelle edu teist kohta hoidnud Plangi ees oli 21,8 ning Koitla ees 23,2 sekundit.

Peale hoolduspausi jätkus Neste Harju Rally hommikuste katsete korduvläbimistega. Võistluse pikima katse Aruküla (Delfi) teise läbimise parim oli Gross, kes parandas oma esimese läbimise aega 15,7 sekundi võrra. Ralli eelviimase Arava (Primend) katsevõidu võttis taaskord Gross, kellele see oli ralli seitsmendaks kiiruskatse võiduks.

Väga põnevas lõpuheitluses võttis viimase kiiruskatse võidu võistluspaar nr.5 Siim Plangi - Olaf Suuder, kes möödusid selle tulemusega absoluutarvestuses Kaspar Koitlast - Andres Otsast. Kahe Mitsubishi võistluspaari vahe jäi ralli lõpuks 1,8 sekundit. Grossile kaotas Plangi 33,5 ja Koitla 35,3 sekundiga.

EMV3 ehk N4 arvestuses lõpetasid Neste Harju Rally klassi võitjatena Siim Plangi - Olaf Suuder, kelle edu Dmitry Feofanov - Normunds Kokins (Mitsubishi Lancer Evo IX)  ees oli 3:44,7 ja Steven Viilo - Jakko Viilo (Mitsubishi Lancer Evo IX) ees 4:26,3.

Neljaveoliste rahvusliku klassi EMV4 (E12) autode arvestuse hooaja teise võistluse parimad olid Kaspar Koitla - Andres Ots. Klassi teise koha said Aiko Aigro - Kermo Kärtmann (Mitsubishi Lancer Evo VI), kes kaotasid klassivõitjatele 2:30,0 ja E12 arvestuse kolmandad olid Anre Saks - Rainer Maasik (Mitsubishi Lancer Evo VII), kes kaotasid kümne katsega Koitla - Otsale 3:36,7.

Kuni kaheliitrise mootoriga kaheveoliste autode klassis EMV5 võtsid hooaja teise klassivõidu Kristo Subi - Raido Subi.  Karel Tölp -  Martin Vihmann kaotasid Subidele 1:26,4 ja Rico Rodi - Ilmar Pukk 8:25,4.Kõik eelpool nimetatud võistluspaarid sõitsid Honda Civic Type-R võistlusautodel.

Kaheveoliste kuni 1,6 liitrise mootoriga autode EMV6 klassi ja Estonian R2 Challenge arvestuse võitsid hoolimata käigukangi purunemisest Ken Torn - Kuldar Sikk (Ford Fiesta R2T). Vaid 7,8 sekundi kaugusele jäid Torn - Sikust lätlased Martinš Sesks - Andris Malnieks (Peugeot 208 R2). Klassi kolmandad olid Oliver Ojaperv - Jarno Talve (Ford Fiesta R2), kellel autol sarnaselt klassivõitjatega murdus käigukang. Torn - Sikust jäi Ojaperv - Talvet lahutama 29,6 sekundit.

Rahvusliku rühma EMV 7 (E11) klassis, kus sõidetakse üle kaheliitrise mootoritega autodega võtsid võidu Dmitry Nikonchuk - Elena Nikonchuk (BMW M3). Klassi teised olid Raiko Aru - Veiko Kullamäe (BMW M3), kes jäid idanaabritest 45 sekundi kaugusele. Klassi kolmanda koha teenisid Valev Vähi - Raino Friedemann (BMW Compact), kes kaotasid võitjatele 4:59,2

Kaheveoliste klassi EMV8 (E10) Neste Harju ralli parimad olid Karl Jalakas - Rando Tark (BMW Compact). Klassi teised olid Priit Estermaa - Sven Andevei (Nissan Sunny), kes kaotasid klassivõitjatele 3:54,4 ning 4:28,9 jäid Estermaa - Andeveist maha Andres Ditmann - Carl Terras (VW Golf 2).

Rahvusliku E-rühma klassis EMV9 (E9), kus sõidetakse 1,6 liitrise mootoriga kaheveoliste autodega võtsid võidu Karl-Martin Volver - Marten Madissoo (BMW 316i), kellest 2:10,3 kaugusele jäid Raido Laulik - Tõnis Viidas (Nissan Sunny). Klassi kolmandad olid Tauri Pihlas - Ott Kiil (Toyota Starlet), kes kaotasid Volver - Madissoole 3:39,1.

Veoautode EMV10 (E13) arvestuse hooaja avavõistluse parimad olid Kaido Vilo - Erik Vaasa (GAZ51). Vaid 18,1 sekundi kaugusele jäid klassivõitjatest Meelis Hirsnik - Kaido Oru (GAZ51 R5). Klassi kolmanda koha teenisid Veiko Liukanen - Toivo Liukanen (GAZ 51), kes jäid Vilo - Vaasast maha 25,7 sekundiga.

Neste Harju Rally 2017 detailsed tulemused leiab Eesti autoralli meistrivõistluste uuelt veebilehelt -  autoralli.ee

Eesti autoralli meistrivõistlused jätkuvad 9.-10.juunil sõidetava Lääne-Eesti ralliga.       

Märksõnad: mootorisport
Jaga:

Lisa oma kommentaar:

Monaco GP-l võidutses Vettel, Ferrarile kaksikvõit

Monacos toimunud vormel-1 etapil võtsid kaksikvõidu Ferrari piloodid, sakslane Sebastian Vettel ja soomlane Kimi Räikkönen, keda finišis lahutas 3,145 sekundit.

Poodiumi kolmandale astmele kerkis Red Bulli rooli keerav austraallane Daniel Ricciardo, kes kaotas Vettelile 3,745 sekundit. Ferrarile oli see Monacos esimeseks võiduks alates 2001. aastast, kui esimesena nägi finišilippu Vetteli kaasmaalane Michael Schumacher. Oma sportlaskarjääri 45 esikoha teeninud Vettel alustas võistlust Räikköneni kõrval teiselt stardipositsioonilt, kuid sai soomlasest mööda tänu boksipeatusele. Vettelile oli see tänavu kuuest etapist kolmandaks võiduks.

Punkte teenisid ka soomlane Valtteri Bottas (Mercedes; +5,517), hollandlane Max Verstappen (Red Bull; +6,199), hispaanlane Carlos Sainz (Toro Rosso; +12,038), britt Lewis Hamilton (Mercedes; +15,801), prantslane Romain Grosjean (Haas; +18,150), brasiillane Felipe Massa (Williams; +19,445) ja taanlane Kevin Magnussen (Haas; +21,443).

MM-sarja üldarvestuses kasvatas Vettel edu Hamiltoni ees 25 punktile. Mehed on kogunud vastavalt 129 ja 104 silma. Kolmandal kohal oleval Bottasel on koos 75 punkti. Võistkondlikult moodustavad esikolmiku Ferrari 196, Mercedes 179 ning Red Bull 97 silmaga.

Märksõnad: mootorisport
Jaga:

Renault’l täitub 40 aastat F1 sarjas

Renault alustab oma Vormel 1 sarjas osalemise 40. juubeliaasta tähistamist sel nädalavahetusel Monaco F1 Grand Prix’l. 

 

Oma esimese Vormel 1 debüüdi tegi Renault 1977. aastal Suurbritanna Grand Prix’l, kus Jean-Pierre Jabouille juhtis stardijoonelt võistlusesse kõige esimese turbomootoriga Vormel 1 sõiduki RS01. Reedel, 26. mail näeb Monaco ringrajal Jabouillet’d RS01 roolis. 

 

Jabouille’I kõrval on Monacos kohal neljakordne F1 tšempion Alain Prost, kes sõidab pealtvaatajate ette RE40-ga, millega ta võitis neli etappi (Paul Ricard, Spa, Silverstone, Österreichring) ning vaid kaks punkti jäi puudu 1983. aasta tiitlivõidust sõitjate arvestuses.

 

Lisaks, Renault vormelitiimi tänane piloot Nico Hülkenberg toob Monacos esimest korda avalikkuse ette uhiuue Mégane R.Si. Mudeli ametlik esmaesitlus toimub 2017. aasta Frankfurdi autonäitusel.

 

Renault Sport Formula One Team kavandab veel mitmeid üritusi seoses Vormel 1 sarjas osalemise 40. juubeliaasta tähistamisega. 

Märksõnad: mootorisport
Jaga:

Renault e.dams võitis elektrivormelite etapi Pariisis

Renault e.dams meeskond on tänavuse FIA Formula E hooaja kuuest etapivõistlusest võitnud viis, teeninud enda nimele 190 punkti ja meeskondade arvestuses liidripositsiooni. Sõitjate arvestuses juhib võistlust Renault e.damsi sõitja Sebastien Buemi 132 punktiga, Nico Prost on kolmandal kohal 58 punktiga

 

Nädalavahetusel Pariisis peetud elektrivormelite etapp oli Renault e.damsile edukas. Võistluse kiireim oli Sebastien Buemi, kes vabatreeningutel saavutas ringiaja 1:01.998 s ning finišisse jõudis kuus tuhandikku sekundit kiiremini kui teisele kohale tulnud Jean-Eric Vergne. Buemi võitis Pariisi etapivõistluse ning Prost lõpetas selle viiendana. 

 

“Võit Pariisis oli üks meie eesmärke. Kuulata poodiumil seistes Prantsuse rahvushümni suure hulga pariislaste ees on ülim ja meile väga tähtis,” ütles Renault e.damsi kaasomanik Jean-Paul Driot.

Märksõnad: mootorisport
Jaga:

Tänakult katsevõit. Ralli võitis Ogier

Portugali ralli viimase kiiruskatse võitis Ott Tänak, teenides punktiarvestusse 5 lisa punkti. Kokkuvõtvalt tuli neljas koht.

SS19

1.2ESTO. TANAK6:38.3  
2.5BELT. NEUVILLE6:38.7+0.4+0.4
3.3GBRE. EVANS6:39.8+1.1+1.5
4.12FINE. LAPPI6:40.0+0.2+1.7
5.1FRAS. OGIER6:40.6+0.6+2.3
6.14NORM. OSTBERG6:41.5+0.9+3.2
7.10FINJ. LATVALA6:41.9+0.4+3.6
8.6ESPD. SORDO6:42.2+0.3+3.9
9.8IRLC. BREEN6:43.3+1.1+5.0
10.7GBRK. MEEKE6:45.5+2.2+7.2

Portugali ralli lõppjärjestus

1.1FRAS. OGIER3:42:55.7  
2.5BELT. NEUVILLE3:43:11.3+15.6+15.6
3.6ESPD. SORDO3:43:57.4+46.1+1:01.7
4.2ESTO. TANAK3:44:25.9+28.5+1:30.2
5.8IRLC. BREEN3:44:53.1+27.2+1:57.4
6.3GBRE. EVANS3:46:06.3+1:13.2+3:10.6
7.11FINJ. HÄNNINEN3:46:44.6+38.3+3:48.9
8.14NORM. OSTBERG3:48:25.4+1:40.8+5:29.7
9.10FINJ. LATVALA3:48:39.3+13.9+5:43.6
10.12FINE. LAPPI3:51:09.0+2:29.7+8:13.3
Märksõnad: mootorisport
WRC
Jaga: