Mikk Maaten jätkab hooaega kodumaal

Eesti ringrajasõitja Mikk Maaten jääb FIA Kesk-Euroopa tsooni (CEZ) võistlussarja ESET V4 Cup teiselt etapilt kõrvale.

ESET V4 Cupi avaetapil Ungaris Hungaroringil tabas Miku autot treeningul mootoririke. Kuna kohapeal seda remontida ei saanud, jäi ka võistlusel osalemata. Kahjuks selgus, et rike on oodatust tõsisem ja seetõttu ei stardi Mikk ka teisele etapil, mis sõidetakse sel nädalavahetusel Austrias A1 Ringil.

See aga ei tähenda, et Mikk võistelda ei saaks. Juba sel laupäeval ja pühapäeval on ta koos paarimehe Peep Peetersoniga stardis Pärnu külje all Auto24ringil, kus peetakse Eesti meistrivõistluste teine etapp. Sprindisõidud toimuvad laupäeval algusega kell 17.50 ja 19.05, 45-minutiline kohustusliku boksipeatusega kestussõit pühapäeval kell 10.15.

Mikk Maaten: "Kahjuks sellest mootoris vist enam asja ei saa ja seetõttu ei saa ma Austrias võistelda. Juunikuine etapp on Tšehhimaal Mostis, sinna me ka võib-olla ei jõua. Plaanid on ümber tehtud, aga need on hetkel veel plaanid. Õnneks saab ka BMW-sarjas tänu headele inimestele sõita ja eks ma osalengi selle võistlustel Eestis ja Soomes. Esimene etapp Riias ei tulnud kõige paremini välja, kohe kestussõidu stardis kadus teine käik. Võistluseelset treeningut jäi kah väheks, Riias ilma selleta end kindlalt ei tunne. Aga Pärnu võistluse koha pealt olen päris lootusrikas, autol sirgekiirust oli ja kurvides pidas ka päris hästi."

Mikk Maaten (27) alustas autode ringrajasõiduga juba 13-aastaselt, aastal 2004 tuli ta noorteklassis Eesti karikavõitjaks ja aasta hiljem meistriks. 2006. aastal võistles Mikk juba täiskasvanute arvestuses ning lõpetas Eesti meistrivõistlused teise kohaga klassis Super 1600. Pärast masust tingitud viieaastast võistluspausi naases ta ning on alates aastast 2013 lõpetanud kõik hooajad Eesti meistrivõistluste esikolmikus klassis BMW 325 Cup. Võistlemise kõrvalt on Mikk tegelenud ka Viljandi võidusõidumeeskonna arendamise ja juhtimisega ning käivitanud huviringi Noorelt Autokoolis. Tänavu võistleb Mikk lisaks kodumaale ka FIA Kesk-Euroopa tsooni sarjas ESET V4 Cup Sloveenia tiimi Pirman Racing värvides, tema võistlusautoks on kaheliitrise mootoriga Peugeot 206 ning võistlusklassiks Sprint -2.0.

Märksõnad: mootorisport
Jaga:

Lisa oma kommentaar:

M-Sport on valmis Ogier' aitamiseks tiimikäske rakendama

Kuigi autoralli MM-hooaja avaetapil Monte Carlos ei soovinud M-Sporti meeskonna pealik Malcolm Wilson meeskonna korraldustest midagi kuulda ja ootas oma pilootide vahel võitlust, siis ei välista ta, et peab neid hooaja jooksul rakendama hakkama.

"Ma tahan võita meistritiitlit sõitjate arvestuses ja see on parim võimalus, mis mul on olnud," kirjeldas ta MM-sarja hetkeseisu. "Kui ma pean seda tegema [kasutama meeskonnakäskusid], siis ma seda teen."

M-Sporti valitsevast maailmameistrist sõitja Sebastien Ogier on hetkel 102 punktiga sarja üldliider, aga jäi eelmisel etapil Argentinas alla nii Ott Tänakule kui ka Elfyn Evansile. MM-sarja kokkuvõttes on Tänak neljas ja Evans kuues. Ogier' lähemad ohustajad on Jari-Matti Latvala (Toyota) ja Thierry Neuville (Hyundai).

"Kui ma arvan, et seda on ohutu teha - arvestades, kuidas sõitjad paiknevad võrreldes rivaalidega - ja mul tuleb seda teha, siis ma ei kõhkle - teen seda," kinnitas inglane väljaandele Autosport.

Kui Wilsonilt seepeale küsiti, kas ta käituks vastavalt ka siis, kui Tänak või Evans vajaks Ogier' abi, vastas tiimipealik: "Ma arvan, et see on viimane küsimus, kas pole? Ma olen kindel, et Seb ei oleks selle üle õnnelik, kuid kui asjad pöörduksid ja Otil oleks parim šanss, siis pean nii tegema."

"Vaadakem tõele näkku: ma pidin samamoodi käituma Carlose [Sainziga] ja Coliniga [McRaega]," jätkas Wilson. "Kui me sellisesse olukorda jõuame, siis see on suurepärane positsioon, kus olla. Jah, see poleks parim osa sellest tööst ja keeruline on toimetada, aga seis iseenesest oleks suurepärane."

Prantslase eelmine tööandja Volkswagen eelistas meeskonnakäskudest hoidumist, kuigi Ogier võitis aastatel 2013-2016 neli MM-tiitlit järjest.

Märksõnad: mootorisport
Jaga:

Tänak: pinnas tundub pehme, võib tulla üllatusi

Ott Tänak (M-Sport) näitas Portugali MM-ralli testikatsel kuuendat aega, kaotades kiireimal läbimisel hispaanlasele Dani Sordole (Hyundai) 0,9 sekundiga.

"Meil oli üks amort, mida ma ei olnud varem kasutanud. Üritasin natuke mõista," lausus Tänak pärast katse neljandat ehk viimast läbimist ERR-ile. "Proovisime erinevaid seadistusi, et saada aru, kuidas ta töötab. Et vähe omale arusaama tekitada."

Võistlusradade kohta tõi eestlane välja, et Portugalis on suhteliselt palju sadanud. "Pinnas tundub väga pehme ja üllatusi võib ette tulla. Mingid kohad on suht suured kivid maa sees ja need võivad hakata välja tulema. See on selline asi, mida on raske ette näha. Aga üldiselt on teed nagu ikka, enamus on küll vastupidi või mõned uued lõigud, aga üldiselt suht sama mis siiani."

Ilmaprognoos aga jätkuvat sadu ei ennusta. "Hetkeseisuga lubab tervet rallit kuiva. Selle koha pealt peaks lihtne olema. Ilmselgelt seda puhastamist on, aga mul peaks parem olema kui esimesel kolmel. Eks näis, mis tuleb. Mingid kohad puhastavad rohkem, mingid pehmemad kohad on okei eespool startida."

"Eks me kõikidel rallidel üritame head tulemust teha ja punkte koguda," ütles Tänak. "Eks näis, mis tulema hakkab. Aga tahaks loota, et kõik toimib ja omal peaks ka kruusa peal suht okei tunne olema."

Märksõnad: mootorisport
Jaga:

Tänak läbis Portugali ralli testikatse kuuenda ajaga

Ott Tänak (M-Sport) näitas Portugali MM-ralli testikatsel kuuendat aega, kaotades kiireimal läbimisel hispaanlasele Dani Sordole (Hyundai) 0,9 sekundiga.

Sordo läbis 4,6-kilomeetrise teekonna ajaga 3.06,9 ning talle järgnesid Sebastien Ogier (Ford; +0,1), Jari-Matti Latvala (Toyota; +0,2), Elfyn Evans (+0,6) ja Mads Östberg (Ford; +0,8).

Esikümne lõpetasid Thierry Neuville (Hyundai; +1,2), Juho Hänninen (Toyota; +1,4), Hayden Paddon (Hyundai; +1,8) ja Kris Meeke (Citroen; +1,8).

Portugali MM-ralli läheb lahti täna õhtul, kui sõidetakse esimene 3,36-kilomeetrine katse. Kokku on nädalalõpul kavas 19 kiiruskatset.

Märksõnad: mootorisport
Jaga:

Renault e.dams tugevdas Monacos liidripositsiooni

Renault e.dams on FIA Formula E sarjas teeninud 151 punkti ja tugevdanud liidripositsiooni. Taas näeb meeskonna sõitjaid Sebastien Buemit ja Nico Prosti võistlemas 20. mail etapivõistlusel Pariisis.


Sebastien Buemi on hetkel elektrivormelite sarjas sõitjate arvestuses liider. Ta on enda nimele kogunud 104 punkti, oma peamist rivaali Lucas Di Grassit edestab ta 15 punktiga.


Meeskonna teine sõitja Nico Prost on end taas võistlusrajal leidnud, eelmisel nädalavahetusel Monacos peetud etapivõistluse lõpetas ta üheksandal kohal.


“Väga hea tunne on olla võitjate hulgas,” ütles Sebastien Buemi. "Monacos olin võistluse esimeses pooles kiirem ning mul õnnestus tekitada edumaa Lucase ja enda vahel. Hiljem tuli mul edu säilitamise nimel kõvasti pingutada.” Rivaal Di Grassi oli Buemile tahavaatepeeglist tihti näha.


Nico Prost ütles: “Minu kvalifikatsioonisõidu tulemused tekitasid pettumust, kuid üldiselt oli sõit suurepärane. Kui startida Monacos viimaste hulgas, siis ei saa just palju loota. Kuid autotunnetus oli hea ja meeskond tegi uskumatult head tööd.”


Uuesti astuvad Buemi ja Prost elektrivormelitega võistlustulle sel laupäeval, 20. mail Pariisis.

Märksõnad: mootorisport
Jaga: