Tallinn GP enduro stardis on mitu Euroopa-ja maailmameistrivõistluste medaliomanikku

27.-28. mail Tallinnas ja selle ümbruses sõidetav rahvusvaheline endurovõistlus Tallinn GP toob starti väga nimeka seltskonna, kes on teinud häid tulemusi Euroopa-ja maailmameistrivõistlustel ning teistel suurvõistlustel. Järgmisel nädalavahetusel stardib Tallinn GP'le Eesti ja lähinaabrite paremik ja võistlust on võimalik muuhulgas jälgida ka Tallinna linnas, Lasnamäel sõidetaval katsel.

 

Nimekatest sportlastest rääkides saame alustada Aigar Leokiga, kes tuli 2013. aastal enduro maailmameistrivõistlustel hõbedale, aasta varem oli ta saanud pronksi. Aigar kuulub ka nende sportlaste hulka, kes on tulnud enduro Euroopa meistriks, kokku on Euroopa meistreid Tallinn GP'l stardis viis - lisaks Leokile veel Toivo Nikopensius, Rannar Uusna, Priit Biene ja Eemil Helander. Lisaks meistritiitlitele on Tallinn GP stardinimekirjas olevad sportlased toonud Euroopa meistrivõistlustelt mitmeid teist karva medaleid.

Selle aasta alguses elas terve Eesti kaasa Toomas Triisa võistlusele kuulsal Dakari maratonrallil, kui Triisa võitis selle raskeimas, Malle Moto klassis. Toomas Triisa on samuti Tallinn GP stardinimekirjas.

 

Tallinn GP 2017, mis toimub 27.-28. mail raames loetakse ka enduro Eesti meistri-ja karikavõistluste etapi punkte. Tallinn GP 2017 võistluskeskus, start ja finiš asuvad Lasnamäel, Tähesaju tänaval oleva Motoneti kaubamaja parklas.

 

Tallinn GP võistlusrada on ca 65 km pikk ja selle sees sõidetakse 3 kiiruskatset Tallinnas, Maardu linnas ja Jõelähtme vallas. Kokku sõidetakse kahel päeval Tallinnas ja selle lähiümbruses 6x3 kiiruskatset ja nädalavahetuse kogupikkuseks on 500 kilomeetrit. Publikule on kõige paremini jälgitav katse Lasnamäel, Neemiku tänava ja Narva maantee nurgal olev katse, kus on kommentaator, toitlustus ja väga head parkimis võimalused ning võistluste jälgitavus.

 

Tallinn GP katsete ajakava ja ülevaade: http://zammer.weebly.com/rada1.html

 

Tallinn GP 2017 ametlik kodulehekülg http://endurotallinngp.com

Märksõnad: mootorisport
Jaga:

Lisa oma kommentaar:

Tänak: pinnas tundub pehme, võib tulla üllatusi

Ott Tänak (M-Sport) näitas Portugali MM-ralli testikatsel kuuendat aega, kaotades kiireimal läbimisel hispaanlasele Dani Sordole (Hyundai) 0,9 sekundiga.

"Meil oli üks amort, mida ma ei olnud varem kasutanud. Üritasin natuke mõista," lausus Tänak pärast katse neljandat ehk viimast läbimist ERR-ile. "Proovisime erinevaid seadistusi, et saada aru, kuidas ta töötab. Et vähe omale arusaama tekitada."

Võistlusradade kohta tõi eestlane välja, et Portugalis on suhteliselt palju sadanud. "Pinnas tundub väga pehme ja üllatusi võib ette tulla. Mingid kohad on suht suured kivid maa sees ja need võivad hakata välja tulema. See on selline asi, mida on raske ette näha. Aga üldiselt on teed nagu ikka, enamus on küll vastupidi või mõned uued lõigud, aga üldiselt suht sama mis siiani."

Ilmaprognoos aga jätkuvat sadu ei ennusta. "Hetkeseisuga lubab tervet rallit kuiva. Selle koha pealt peaks lihtne olema. Ilmselgelt seda puhastamist on, aga mul peaks parem olema kui esimesel kolmel. Eks näis, mis tuleb. Mingid kohad puhastavad rohkem, mingid pehmemad kohad on okei eespool startida."

"Eks me kõikidel rallidel üritame head tulemust teha ja punkte koguda," ütles Tänak. "Eks näis, mis tulema hakkab. Aga tahaks loota, et kõik toimib ja omal peaks ka kruusa peal suht okei tunne olema."

Märksõnad: mootorisport
Jaga:

Tänak läbis Portugali ralli testikatse kuuenda ajaga

Ott Tänak (M-Sport) näitas Portugali MM-ralli testikatsel kuuendat aega, kaotades kiireimal läbimisel hispaanlasele Dani Sordole (Hyundai) 0,9 sekundiga.

Sordo läbis 4,6-kilomeetrise teekonna ajaga 3.06,9 ning talle järgnesid Sebastien Ogier (Ford; +0,1), Jari-Matti Latvala (Toyota; +0,2), Elfyn Evans (+0,6) ja Mads Östberg (Ford; +0,8).

Esikümne lõpetasid Thierry Neuville (Hyundai; +1,2), Juho Hänninen (Toyota; +1,4), Hayden Paddon (Hyundai; +1,8) ja Kris Meeke (Citroen; +1,8).

Portugali MM-ralli läheb lahti täna õhtul, kui sõidetakse esimene 3,36-kilomeetrine katse. Kokku on nädalalõpul kavas 19 kiiruskatset.

Märksõnad: mootorisport
Jaga:

Renault e.dams tugevdas Monacos liidripositsiooni

Renault e.dams on FIA Formula E sarjas teeninud 151 punkti ja tugevdanud liidripositsiooni. Taas näeb meeskonna sõitjaid Sebastien Buemit ja Nico Prosti võistlemas 20. mail etapivõistlusel Pariisis.


Sebastien Buemi on hetkel elektrivormelite sarjas sõitjate arvestuses liider. Ta on enda nimele kogunud 104 punkti, oma peamist rivaali Lucas Di Grassit edestab ta 15 punktiga.


Meeskonna teine sõitja Nico Prost on end taas võistlusrajal leidnud, eelmisel nädalavahetusel Monacos peetud etapivõistluse lõpetas ta üheksandal kohal.


“Väga hea tunne on olla võitjate hulgas,” ütles Sebastien Buemi. "Monacos olin võistluse esimeses pooles kiirem ning mul õnnestus tekitada edumaa Lucase ja enda vahel. Hiljem tuli mul edu säilitamise nimel kõvasti pingutada.” Rivaal Di Grassi oli Buemile tahavaatepeeglist tihti näha.


Nico Prost ütles: “Minu kvalifikatsioonisõidu tulemused tekitasid pettumust, kuid üldiselt oli sõit suurepärane. Kui startida Monacos viimaste hulgas, siis ei saa just palju loota. Kuid autotunnetus oli hea ja meeskond tegi uskumatult head tööd.”


Uuesti astuvad Buemi ja Prost elektrivormelitega võistlustulle sel laupäeval, 20. mail Pariisis.

Märksõnad: mootorisport
Jaga:

Toyota Gazoo Racingu laiendatud meeskond on Portugali ralliks valmis

Toyota Gazoo Racing World Rally Team suundub Portugali rallile (18.-21. mai) eesmärgiga täiustada Yaris WRC-d selle FIA autoralli maailmameistrivõistluste debüüthooajal. Tänu mõnele keerulisele ja tehnilisele katsele on Portugali ralli nagu ikka äärmiselt karm ralli, kuid Toyota meeskond kasutab seda saamaks lisateavet selle kohta, mida on vaja tipus võistlemiseks. Esimest korda osaleb katsetamise eesmärgil kolmas auto, mida juhib Esapekka Lappi, ühinedes Jari-Matti Latvala ja Juho Hännineniga kruusasõidul, mis on 2017. hooaja kuues etapp.

Portugali ralli toimub Matosinhoses Porto lähedal riigi põhjaosas ning see koosneb klassikalistest katsetest liivastel ja kivistel teedel. Radade esimesel läbimisel võib olla pehmetel teedel raske leida haardumist, samal ajal kui teistkordsel läbimisel võivad esile tulla kivid ja tekkida sügavad vaod, mis sageli sunnivad meeskondi autode kliirensit suurendama. Rehvide valik on sageli keeruline kompromiss.

Ralli algab piduliku avamisega Lousada rallikrossi ringrajal neljapäeva õhtul ning reede lõpetatakse uue katse kahe sõiduga Braga linnatänavatel, millele järgneb kolme kruusakatse kaks sõitu. Laupäev on oma 154,56 kilomeetriga ralli pikim päev, mille jooksul läbitakse ka 37,55 km pikkune Amarante katse kaks korda ja uus Cabeceiras de Basto katse. Pühapäevaks on lisandunud ka kaks uut katset: Luilhas ja Montim. Kumbki neist katsetest läbitakse ühe korra klassikalise Fafe katse (mis on kuulus oma suure hüppe poolest) kahe läbimise vahepeal. Fafe katse on ühtlasi ralli lõpukatse Power Stage, millest saab unustamatu kõrgpunkt.

Latvala, kes on juhtide arvestuses endiselt teisel kohal, võitis Portugali ralli 2015. aastal. Hänninen ei ole võistelnud rallil alates 2014. aastast, kuid tollal toimus see Portugali lõunaosas - põhjapoolsed katsed on talle midagi uut. Lappi teeb oma MM-debüüdi just Portugalis, kus ta saavutas oma esimese võidu WRC2 kategoorias 2013. aastal enne WRC2 tiitli võitmist mullu.

Tsitaadid:

Tommi Mäkinen (meeskonna juht)

"Meil oli paar uut asja koos vedrustuse ja mõne muu osaga, mida katsetasime Portugali ralli jaoks, kuid ilm oli tõesti kehv, mistõttu on raske arvata, kui realistlikud meie tulemused on. Portugali ralli koos mõne väga tehnilise katsega on karm ralli, kuid just seetõttu on tegemist ka klassikalise ralliga. Kuigi paljud asjad on endiselt teadmata, eriti seoses tingimustega, loodame astuda kruusal veel ühe sammu edasi, täiustades autot vähehaaval, nagu oleme teinud seda kogu aasta. Selles aitab meid Portugali rallil meie kolmas katsesõiduk, millega sõidavad Esapekka ja Janne, ning see annab meile kindlasti veidi lisateavet."

Jari-Matti Latvala (auto nr 10 juht)

"Õppisin Argentinas seda, et esimene päev on väga tähtis: sa tõesti püüad jõuda esiviisikusse, et sul oleks järgmiseks päevaks hea koht. Seega sean selle Portugalis oma eesmärgiks ja kui ilm on esimesel päeval halb, siis tegelikult on minu teine koht mulle abiks, sest teetingimused tagapool võivad halveneda. Enne rallit katsetasime paari asja, proovisime mõningaid amortisaatoreid, samuti eksperimenteerimise kliirensiga, mistõttu võime ka karmides oludes kogu oma võimekuse mängu panna."

Juho Hänninen (auto nr 11 juht)

"Minu katsesõidul oli ilm veel hea - oli üsna soe ja saime proovida paari uut asja seoses vedrustuse ja diferentsiaalidega. Kuigi olen varem Portugali rallil osalenud, on see mul tegelikult esimene kord sõita põhjaosas toimuvatel katsetel. Mulle meeldivad need katsed, kuid nagu ma aru saan, võib ette tulla palju teepuhastamist, nii et loodetavasti on minu koht mulle abiks. Portugal meenutab veidi Argentinat, kuid pole nii karm, seega on minu arvates meil võimalik suurema edu saavutamiseks kasutada paljusid seal saadud õppetunde. Katsete teistkordne läbimine võib olla veidi keeruline, mistõttu peame olema ettevaatlikud."

Esapekka Lappi (auto nr 12 juht)

"Ma olen saanud sõidukit enne Portugali rallit katsetada, mis on aidanud mul paremini aimu saada mõningatest arendustegevuse tulevikusuundumustest, kuid tegelikul võistlusel ei pruugi samad tingimused olla. Loomulikult on mul väga põnev alustada oma esimest rallit Yaris WRC-ga - võimalus, mida olen oodanud kogu oma elu. Kuid see on meeskondlik pingutus ja minu ülesanne on koguda meeskonna jaoks võimalikult palju teavet auto edasiarendamiseks. Kõige tähtsam asi on jõuda finišisse: see ei ole kunagi lihtne nii keerulisel rallil, nagu seda on Portugali ralli. Ka enda kogemuse seisukohast pean kindlasti läbima kõik katsed, nii et suhtume rallisse väga rahulikult ja keskendunult."


Juhtide tulemused pärast 2017. aasta FIA autoralli maailmameistrivõistluste viiendat etappi

1 Sebastien Ogier 102

2 Jari-Matti Latvala 86

3 Thierry Neuville 84

4 Ott Tänak 66  

5 Dani Sordo 51

6 Elfyn Evans 42

7 Craig Breen 33

8 Hayden Paddon 33

9 Kris Meeke 27

10 Juho Hänninen 15

Tootjate tulemused pärast 2017. aasta FIA autoralli maailmameistrivõistluste viiendat etappi

1. M-Sport World Rally Team 162

2. Hyundai Motorsport 140

3. Toyota Gazoo Racing WRT 99

4. Citroën Total Abu Dhabi World Rally Team 71

Märksõnad: mootorisport
Jaga: