Toyota Gazoo Racing muutis juhtide valikut Le Mansi 24 tunni sõiduks

Toyota Gazoo Racing kinnitas muudatuse juhtide valikus, et optimeerida konkurentsivõimet järgmise kuu Le Mansi 24 tunni sõidul, mis on sarja FIA World Endurance Championship (WEC) kolmas sõit.

Mike Conway ja Kamui Kobayashi hakkavad Le Mansil TS050 Hybridi nr 7 jagama Stéphane Sarraziniga, taasluues nii juhtide koosseisu, mis lõpetas eelmisel aastal La Sarthe’i sõidu teisena ja saavutas maailmameistrivõistluste juhtide arvestuses kolmanda koha.

José María López on pärast õnnetust Silverstone’is ja sellest tulenevat vigastust, mis takistas tal sõitmist Spa rajal, suutnud WEC-l läbida ainult mõned võidusõiduringid. Tema liitub nüüd Nicolas Lapierre’i ja Yuji Kunimotoga autos nr 9.

TS050 Hybridi nr 8 meeskond jääb samaks. Seal võistlevad Le Mansil kolmandat aastat järjest Sébastien Buemi, Anthony Davidson ja Kazuki Nakajima.

Pärast Le Mansi jätkab meeskond võistlemist kahe autoga ning José María naaseb ülejäänud hooajaks autosse nr 7 koos Mike’i ja Kamuiga.

Meeskonna president Toshio Sato ütles: „José María vigastuse tõttu on asjaolud viimase paari nädala jooksul muutunud. Kahjuks on ta sel aastal WEC-l saanud läbida ainult mõned ringid, seega tundsime, et on õige aeg juhtide valikut muuta. Olen kindel, et Stéphane sobib autosse nr 7 hästi ja suudab võidelda esikoha eest. José María, just nagu Yuji, saab sel aastal Le Mansil palju õppida ning tutvuda raja ja sündmusega üldiselt, mis on oluline samm tuleviku jaoks.”

Toyota Gazoo Racingu osalemisest kestvussõidusarjas World Endurance Championship

Toyota osales sarjas World Endurance Championship (WEC) esimest korda 1983. aastal. Sellest ajast alates on Toyota olnud sarja regulaarne osavõtja. Alates 1985. aastast on Toyota autod osalenud 18-l Le Mansi 24 tunni sõidul, saavutades viiel korral teise koha. Taaselustatud WEC võistlussarjast hakkas Toyota osa võtma 2012. aastal, kasutades ära nii hübriidajami arendamisega tegeleva Toyota Higashi-Fuji tehnikakeskuse teadmisi kui ka Toyota Motorsport GmbH alusraami arendamise tuge ja rajatisi. Rahvusvaheline meeskond tegutseb Kölnis Saksamaal ning sinna kuuluvad Toyota mootorispordi ja hübriidajami osakonna insenerid, kes annavad oma tehnoloogia ja teadmised edasi sõiduautode arendajatele. 2012. aastast alates on Toyota saavutanud 11 korral esimese stardipositsiooni ja võitnud 13 võidusõitu, jõudes poodiumile kokku 34 korral. 2014. aastal võitis meeskond mudeliga TS040 Hybrid juhtide ja tootjate maailmameistrivõistluste karika ning aasta hiljem tähistas Toyota 30 aasta möödumist Le Mansi sõidul osalemise algusest. Toyota Motorsport GmbH ühendab oma rolli WEC projektis oma teiste tegevustega, nagu autoralli maailmameistrivõistluste jaoks loodud mootori pakkumine Toyota naasmiseks kategooriasse 2017. aastal ning ka inseneriteenustega seotud äritegevus ja klientidele suunatud autospordialane tegevus.

Märksõnad: mootorisport
Jaga:

Lisa oma kommentaar:

Renault e.dams tugevdas Monacos liidripositsiooni

Renault e.dams on FIA Formula E sarjas teeninud 151 punkti ja tugevdanud liidripositsiooni. Taas näeb meeskonna sõitjaid Sebastien Buemit ja Nico Prosti võistlemas 20. mail etapivõistlusel Pariisis.


Sebastien Buemi on hetkel elektrivormelite sarjas sõitjate arvestuses liider. Ta on enda nimele kogunud 104 punkti, oma peamist rivaali Lucas Di Grassit edestab ta 15 punktiga.


Meeskonna teine sõitja Nico Prost on end taas võistlusrajal leidnud, eelmisel nädalavahetusel Monacos peetud etapivõistluse lõpetas ta üheksandal kohal.


“Väga hea tunne on olla võitjate hulgas,” ütles Sebastien Buemi. "Monacos olin võistluse esimeses pooles kiirem ning mul õnnestus tekitada edumaa Lucase ja enda vahel. Hiljem tuli mul edu säilitamise nimel kõvasti pingutada.” Rivaal Di Grassi oli Buemile tahavaatepeeglist tihti näha.


Nico Prost ütles: “Minu kvalifikatsioonisõidu tulemused tekitasid pettumust, kuid üldiselt oli sõit suurepärane. Kui startida Monacos viimaste hulgas, siis ei saa just palju loota. Kuid autotunnetus oli hea ja meeskond tegi uskumatult head tööd.”


Uuesti astuvad Buemi ja Prost elektrivormelitega võistlustulle sel laupäeval, 20. mail Pariisis.

Märksõnad: mootorisport
Jaga:

Toyota Gazoo Racingu laiendatud meeskond on Portugali ralliks valmis

Toyota Gazoo Racing World Rally Team suundub Portugali rallile (18.-21. mai) eesmärgiga täiustada Yaris WRC-d selle FIA autoralli maailmameistrivõistluste debüüthooajal. Tänu mõnele keerulisele ja tehnilisele katsele on Portugali ralli nagu ikka äärmiselt karm ralli, kuid Toyota meeskond kasutab seda saamaks lisateavet selle kohta, mida on vaja tipus võistlemiseks. Esimest korda osaleb katsetamise eesmärgil kolmas auto, mida juhib Esapekka Lappi, ühinedes Jari-Matti Latvala ja Juho Hännineniga kruusasõidul, mis on 2017. hooaja kuues etapp.

Portugali ralli toimub Matosinhoses Porto lähedal riigi põhjaosas ning see koosneb klassikalistest katsetest liivastel ja kivistel teedel. Radade esimesel läbimisel võib olla pehmetel teedel raske leida haardumist, samal ajal kui teistkordsel läbimisel võivad esile tulla kivid ja tekkida sügavad vaod, mis sageli sunnivad meeskondi autode kliirensit suurendama. Rehvide valik on sageli keeruline kompromiss.

Ralli algab piduliku avamisega Lousada rallikrossi ringrajal neljapäeva õhtul ning reede lõpetatakse uue katse kahe sõiduga Braga linnatänavatel, millele järgneb kolme kruusakatse kaks sõitu. Laupäev on oma 154,56 kilomeetriga ralli pikim päev, mille jooksul läbitakse ka 37,55 km pikkune Amarante katse kaks korda ja uus Cabeceiras de Basto katse. Pühapäevaks on lisandunud ka kaks uut katset: Luilhas ja Montim. Kumbki neist katsetest läbitakse ühe korra klassikalise Fafe katse (mis on kuulus oma suure hüppe poolest) kahe läbimise vahepeal. Fafe katse on ühtlasi ralli lõpukatse Power Stage, millest saab unustamatu kõrgpunkt.

Latvala, kes on juhtide arvestuses endiselt teisel kohal, võitis Portugali ralli 2015. aastal. Hänninen ei ole võistelnud rallil alates 2014. aastast, kuid tollal toimus see Portugali lõunaosas - põhjapoolsed katsed on talle midagi uut. Lappi teeb oma MM-debüüdi just Portugalis, kus ta saavutas oma esimese võidu WRC2 kategoorias 2013. aastal enne WRC2 tiitli võitmist mullu.

Tsitaadid:

Tommi Mäkinen (meeskonna juht)

"Meil oli paar uut asja koos vedrustuse ja mõne muu osaga, mida katsetasime Portugali ralli jaoks, kuid ilm oli tõesti kehv, mistõttu on raske arvata, kui realistlikud meie tulemused on. Portugali ralli koos mõne väga tehnilise katsega on karm ralli, kuid just seetõttu on tegemist ka klassikalise ralliga. Kuigi paljud asjad on endiselt teadmata, eriti seoses tingimustega, loodame astuda kruusal veel ühe sammu edasi, täiustades autot vähehaaval, nagu oleme teinud seda kogu aasta. Selles aitab meid Portugali rallil meie kolmas katsesõiduk, millega sõidavad Esapekka ja Janne, ning see annab meile kindlasti veidi lisateavet."

Jari-Matti Latvala (auto nr 10 juht)

"Õppisin Argentinas seda, et esimene päev on väga tähtis: sa tõesti püüad jõuda esiviisikusse, et sul oleks järgmiseks päevaks hea koht. Seega sean selle Portugalis oma eesmärgiks ja kui ilm on esimesel päeval halb, siis tegelikult on minu teine koht mulle abiks, sest teetingimused tagapool võivad halveneda. Enne rallit katsetasime paari asja, proovisime mõningaid amortisaatoreid, samuti eksperimenteerimise kliirensiga, mistõttu võime ka karmides oludes kogu oma võimekuse mängu panna."

Juho Hänninen (auto nr 11 juht)

"Minu katsesõidul oli ilm veel hea - oli üsna soe ja saime proovida paari uut asja seoses vedrustuse ja diferentsiaalidega. Kuigi olen varem Portugali rallil osalenud, on see mul tegelikult esimene kord sõita põhjaosas toimuvatel katsetel. Mulle meeldivad need katsed, kuid nagu ma aru saan, võib ette tulla palju teepuhastamist, nii et loodetavasti on minu koht mulle abiks. Portugal meenutab veidi Argentinat, kuid pole nii karm, seega on minu arvates meil võimalik suurema edu saavutamiseks kasutada paljusid seal saadud õppetunde. Katsete teistkordne läbimine võib olla veidi keeruline, mistõttu peame olema ettevaatlikud."

Esapekka Lappi (auto nr 12 juht)

"Ma olen saanud sõidukit enne Portugali rallit katsetada, mis on aidanud mul paremini aimu saada mõningatest arendustegevuse tulevikusuundumustest, kuid tegelikul võistlusel ei pruugi samad tingimused olla. Loomulikult on mul väga põnev alustada oma esimest rallit Yaris WRC-ga - võimalus, mida olen oodanud kogu oma elu. Kuid see on meeskondlik pingutus ja minu ülesanne on koguda meeskonna jaoks võimalikult palju teavet auto edasiarendamiseks. Kõige tähtsam asi on jõuda finišisse: see ei ole kunagi lihtne nii keerulisel rallil, nagu seda on Portugali ralli. Ka enda kogemuse seisukohast pean kindlasti läbima kõik katsed, nii et suhtume rallisse väga rahulikult ja keskendunult."


Juhtide tulemused pärast 2017. aasta FIA autoralli maailmameistrivõistluste viiendat etappi

1 Sebastien Ogier 102

2 Jari-Matti Latvala 86

3 Thierry Neuville 84

4 Ott Tänak 66  

5 Dani Sordo 51

6 Elfyn Evans 42

7 Craig Breen 33

8 Hayden Paddon 33

9 Kris Meeke 27

10 Juho Hänninen 15

Tootjate tulemused pärast 2017. aasta FIA autoralli maailmameistrivõistluste viiendat etappi

1. M-Sport World Rally Team 162

2. Hyundai Motorsport 140

3. Toyota Gazoo Racing WRT 99

4. Citroën Total Abu Dhabi World Rally Team 71

Märksõnad: mootorisport
Jaga:

Barcelonas võidutses Hamilton, soomlastel oli must päev

Barcelona ringrajal toimunud vormel-1 sarja Hispaania GP võitis parimalt stardikohalt alustanud Lewis Hamilton Mercedesel.

Britile järgnesid sakslane Sebastian Vettel Ferraril 3,490 ja austraallane Daniel Ricciardo Red Bullil 1.15,820 suuruse allajäämisega võitjale.

Ülejäänud punktisaajad kaotasid Hamiltonile rohkem kui ringiga. Neljas oli Sergio Perez (Mehhiko), viies Esteban Ocon (Prantsusmaa, mõlemad Force India), kuues Nico Hülkenberg (Renault), seitsmes Pascal Wehrlein (mõlemad Saksamaa, Sauber), kaheksas Carlos Sainz (Hispaania), üheksas Daniil Kvjat (Venemaa, mõlemad Toro Rosso) ja kümnes Romain Grosjean (Prantsusmaa, Haas).

Kehv päev oli soomlastel. Eelmise etapi Sotšis võitnud Valtteri Bottas (Mercedes) jäi raja äärde tehnilise probleemi tõttu ning Kimi Räikkönen (Ferrari) sattus avaringil avariisse hollandlase Max Verstappeniga (Red Bull) ja katkestas.

MM-sarja üldliidrina jätkab Vettel, kellel on koos 104 punkti. Järgnevad Hamilton 98, Bottas 63 ja Räikkönen 49 silmaga. Võistkondlikult on teistelt eest ära rebinud Mercedes ning Ferrari, kes on kogunud vastavalt 161 ja 153 punkti.

Märksõnad: mootorisport
Jaga:

Toyota Gazoo Racingut ootab ees Belgia

Toyota Gazoo Racing suundub sel nädalavahetusel 2017. aasta FIA World Endurance Championshipi (WEC) raames Belgiasse Spa-Francorchampsi kuue tunni sõidule. See on meeskonna jaoks esimene kord võistelda kolme TS050 Hybridiga.

Pärast selle aasta esimese sõidu võitmist Silverstone’is eelmisel kuul on Toyota Gazoo Racing valmis üheks kolmest WEC kodusündmusest: Spa ringrada on vaid 120 km kaugusel Saksamaal Kölnis asuvast meeskonna peakorterist.

Spa on ka viimane võidusõit enne WEC hooaja tippsündmust, milleks on Le Mansi 24 tunni sõit 17.–18. juunil. Seda meeles pidades kasutab meeskond ära mõlemat lubatud 2017. aasta aerodünaamilistest konfiguratsioonidest.

Auto nr 7 meeskond, kuhu kuuluvad Mike Conway, Kamui Kobayashi ja José María López, kasutavad suure surujõuga TS050 Hybridi, millega nad saavutasid Silverstone’is esimese stardipositsiooni. Meeskonna jaoks lõppes võidusõit José María avariiga niiskete olude tõttu. Eeldatavalt kinnitab ta pärast puhkeperioodi neljapäevastes treeningsõitudes oma valmisolekut.

Silverstone’i sõidu võitjad ning maailmameistrivõistluste liidrid Sébastien Buemi, Anthony Davidson ja Kazuki Nakajima TS050 Hybridis nr 8 sõidavad samuti suure surujõuga autos, mille tippkiirust on vähendatud, et saavutada kurvides parem haarduvus.

Le Mansi jaoks paremini valmistumiseks kasutab TS050 Hybrid nr 9 väikese surujõu konfiguratsiooni, mis on optimeeritud Circuit de la Sarthe’i pikkade sirgete jaoks. Rooli taga liitub Stéphane Sarrazin WEC debütandi Yuji Kunimoto ja naasva Nicolas Lapierre’iga.

1922. aastal avatud Spa on WEC kavas kõige vanem ringrada ja Toyota Gazoo Racingul on seal osalemisest positiivsed mälestused. Anthony, Sébastien ja Nicolas võitsid võidusõidu koos 2014. aastal ning mõlemal TS050 Hybridil oli eelmisel aastal võimalus võita enne mootoririkete tekkimist.

Selle aasta eesmärk on jälle kord võita, valmistudes samal ajal ette ka Le Mansi jaoks, mille tarbeks optimeeritakse väikese surujõuga autot võidusõidu häälestuses ja kohandatakse kolme võistlevat autot eelseisvaks sõiduks.

Meeskonda toetavad Kölni peakorteri töötajad, kes on koos pereliikmetega kutsutud Spa ringrajale laupäevast sõitu jälgima.

Meeskonna president Toshio Sato ütles: „Hooaeg algas hästi ja me loodame, et edu jätkub ka Spas. Konkurents Porschega on tihe ja ees on ootamas järjekordne pingeline võistlus. Meie suure surujõuga TS050 Hybrid oli Silverstone’is väga edukas, kuid Spa on teistsugune rada, seetõttu oleme valmis olemiseks teinud kõvasti tööd. Sel aastal on meil esimest korda kolm autot, mis annab võimaluse proovida oma väikese surujõuga autot võidusõidutingimustes. Katsetasime seda põhjalikult kogu talve jooksul ja astume sel nädalavahetusel sammu edasi Le Mansi jaoks valmistumises.

 

Mike Conway(TS050 Hybrid nr 7):Spa on üks mu lemmikringradadest, seetõttu ootan seda põnevusega. Rada ise on väga põnev kõrguse muutuste ning kiirete ja väga erinevat tüüpi kurvidega. See on üsna keerukas, kuid meeldib mulle väga. Loodan, et Silverstone’is kasutatud aerodünaamiline pakett töötab hästi ka Spas. Palju on veel asju, mida saab täiustada, kuid oleme enesekindlad. Usun, et Porschega tuleb jälle tihe rebimine, seetõttu oleme tõeliselt keskendunud.”

 

Kamui Kobayashi (TS050 Hybrid nr 7):Spa on minu jaoks väga põnev sõit. Silverstone’is oli meil hea kiirus, seetõttu oleme hooaja teise sõidu eel väga positiivselt meelestatud. Oleme motiveeritud ja soovime anda endast parima, et sõit võita. See oleks ka hea motivatsioon Le Mansi jaoks. Ootan Spa õhustikku väga, kuna seal on palju entusiastlikke fänne ja ka TMG Kölni töötajad on seal meid toetamas.”

 

José María López (TS050 Hybrid nr 7): „LMP1 klassi autoga sõitmine Spas saab olema fantastiline. Ma pole seal juba mitu aastat sõitnud, alates oma GP2 päevist, nii et ma ootan seda väga. See nädalavahetus annab võimaluse jälle võidu nimel pingutada ja see on minu jaoks ka võimalus läbida rohkem ringe. Meie sõidu lõpp Silverstone’is valmistas pettumust, kuid ma õppisin palju ja sain kasulikke kogemusi. Ma tean, et olen piisavalt kiire, ja ma õpin kiiresti kestvussõidu teiste külgede kohta, nagu toime tulemine teiste sõidukite hulgas.”

 

Sébastien Buemi(TS050 Hybrid nr 8):Hooaeg algas meil hästi ja seega suundume Spasse suurte lootustega. See saab meie jaoks olema väga põnev ja huvitav nädalavahetus, kuna esimest korda on meil võistluses kolm autot. Tahan saada võimalikult palju punkte ja muidugi peame ka Le Mansi jaoks võimalikult palju õppima, kuna Spa on viimane sõit enne suurt võistlust. Anname endast parima ja loodame korrata Silverstone’is saadud head tulemust.”

 

Anthony Davidson (TS050 Hybrid nr 8): „Ootan põnevusega jälle Spas sõitmist, kuna see on üks mu lemmikringradadest. LMP1 klassi autoga sõitmine sellisel suurepärasel rajal on alati suur rõõm. Pärast võitu Silverstone’is loodan, et suudame jälle võita, kuid usume, et konkurents Porschega saab olema veelgi suurem. Ilmastik võib Spas mängida olulist rolli, viimases sõidus oli ilm ilus, kuid kunagi ei või teada. Meie auto on märgades oludes üldiselt väga hea, nii et oleme kõigeks valmis.”

 

Kazuki Nakajima(TS050 Hybrid nr 8):Raske on prognoosida, mis Spas juhtuma hakkab, kuna meie aerodünaamilised paketid on erinevad. Kuid hooaeg algas hästi ja me tahame, et edu jätkuks. Spa rada on tõeliselt eriline, eriti Eau Rouge – g-jõud on seal teistsugused kui kusagil mujal. See on väga keeruline ringrada, kus on palju kiireid kurve, mistõttu ootan seda väga. Meie autoga on sellel võrratu sõita.”

Stéphane Sarrazin (TS050 Hybrid nr 9): „Ootan väga, et saaks uuesti TS050 Hybridiga sõita, eriti pärast selle sõiduomaduste nägemist Silverstone’is. Seda oli suurepärane vaadata ja loodan, et auto on võimas ka väikese surujõuga konfiguratsioonis. Loodan, nagu alati, et saavutame hea tulemuse, kuid sel nädalavahetusel on meie auto jaoks kõige tähtsam Le Mansiks korralikult valmistuda. Meil on vaja saada väikese surujõuga auto kohta palju andmeid ja teha oma esimeses ühises sõidus suurepärasel tasemel koostööd.”

Yuji Kunimoto (TS050 Hybrid nr 9): „See on minu esimene sõit WEC sarjas ja esimene kord Spa rajal, mistõttu on see minu jaoks väga põnev. Olen teistelt juhtidelt Spa kohta palju kuulnud ning muidugi tean seda ka videomängudest ja telerist. Ootan väga, et saaksin seal TS050 Hybridiga sõita. Mul on hea meel, et mul on autos nr 9 meeskonnakaaslasteks kogenud juhid nagu Stéphane ja Nicolas, kuna usun, et nad oskavad mulle anda palju kasulikku nõu. Ootan sõitu väga!”

Nicolas Lapierre (TS050 Hybrid nr 9): „Spa on suurepärane ringrada ja see on minu jaoks olnud väga hea. Võitsime koos Anthony ja Sébastieniga selle 2014. aastal ning eelmisel aastal võitsin LMP2 klassis, seega on mul rajast head mälestused. Ootan põnevusega esimest korda TS050 Hybridiga sõitmist võidusõidul ja Spa on selleks ideaalne koht. Samuti ootan pikisilmi oma esimest võidusõitu koos Stéphane’i ja Yujiga. Me saame juba väga hästi läbi. Seega tean, et suudame teha head koostööd meeskonna jaoks positiivse tulemuse saavutamise nimel.”

Toyota Gazoo Racing Spa-Francorchampsi kuue tunni sõidul

2013       Nr 7: kvalifikatsioonisõit 4. koht; võidusõit: ei lõpetanud. Nr 8: kvalifikatsioonisõit 5. koht; võidusõit 4. koht.

2014       Nr 7: kvalifikatsioonisõit 4. koht; võidusõit 3. koht. Nr 8: kvalifikatsioonisõit 2. koht; võidusõit 1. koht.

2015       Nr 1: kvalifikatsioonisõit 6. koht; võidusõit 8. koht. Nr 2: kvalifikatsioonisõit 7. koht; võidusõit 5. koht.

2016       Nr 5: kvalifikatsioonisõit 5. koht; võidusõit 26. koht. Nr 6: kvalifikatsioonisõit 3. koht; võidusõit: ei lõpetanud.

 

 

Toyota Gazoo Racingu osalemisest kestvussõidusarjas World Endurance Championship

Toyota osales sarjas World Endurance Championship (WEC) esimest korda 1983. aastal. Sellest ajast alates on Toyota olnud sarja regulaarne osavõtja. Alates 1985. aastast on Toyota autod osalenud 18-l Le Mansi 24 tunni sõidul, saavutades viiel korral teise koha. Taaselustatud WEC võistlussarjast hakkas Toyota osa võtma 2012. aastal, kasutades ära nii hübriidajami arendamisega tegeleva Toyota Higashi-Fuji tehnikakeskuse teadmisi kui ka Toyota Motorsport GmbH alusraami arendamise tuge ja rajatisi. Rahvusvaheline meeskond tegutseb Kölnis Saksamaal ning sinna kuuluvad Toyota motospordi ja hübriidajami osakonna insenerid, kes annavad oma tehnoloogia ja teadmised edasi sõiduautode arendajatele. 2012. aastast alates on Toyota saavutanud 11 korral esimese stardipositsiooni ja võitnud 12 võidusõitu, jõudes poodiumile kokku 32 korral. 2014. aastal võitis meeskond mudeliga TS040 Hybrid juhtide ja tootjate maailmameistrivõistluste karika ning aasta hiljem tähistas Toyota 30 aasta möödumist Le Mansi sõidul osalemise algusest. Toyota Motorsport GmbH ühendab oma rolli WEC projektis oma teiste tegevustega, nagu autoralli maailmameistrivõistluste jaoks loodud mootori pakkumine Toyota naasmiseks kategooriasse 2017. aastal ning ka inseneriteenustega seotud äritegevus ja klientidele suunatud autospordialane tegevus.

Märksõnad: mootorisport
Jaga: