Ogier lõhkus testidel auto, mida Tänak testib täna

Sel hooajal M-Sporti meeskonnaga liitunud autoralli valitsev maailmameister Sebastien Ogier tegi eilsel testisõidul avarii, mis lõhkus Ford Fiesta vasaku tagumise ratta ja vedrustuse.

Meeskonna bossi Malcolm Wilsoni sõnul olid kahjud siiski minimaalsed ega raisanud väärt testiaega kuigi palju. "Me oleme testiga rahul," sõnas Wilson väljaandele Autosport. "Saime Sebilt ja Julienilt väga head tagasisidet ja nad tõestasid oma väärtust meeskonnale."

"Kaotasime väikese tagasilöögiga mõne tunni," tunnistas Wilson. "Aga poisid said masina taas rajale ning Sebastien viis testipäeva lõpuni. Ideaalmaailmas oleksime soovinud, et ta oleks saanus asfaldil rohkem treenida, aga nii need asjad juba on."

 

"Meil oli ühest-kahest asjast juttu, aga muidu on kõik hästi," jätkas Wilson. "Eile oli ta terve päeva masinas ja sõitis maha mõned head miilid. Ta sai Fiestaga kõvasti kogemusi nagu ka jaanuari alguses Rootsis."

Täna ja homme harjutab sama masinaga M-Sporti teine piloot Ott Tänak. Reedel kruvitakse aga Michelini rehvide asemele DMACK-i toodang ja autosse istub kolmas piloot Elfyn Evans.

Autoralli MM-hooaja esimene etapp ehk Monte Carlo ralli peetakse 20.-22. jaanuaril, kui 17 katseta läbitakse kokku üle 380 kilomeetri.

Märksõnad: mootorisport
Jaga:

Lisa oma kommentaar:

Chrysler 200 ja Dodge Dart said Marchionnelt hävitava hinnangu

FCA lõpetab Põhja-Ameerikas Chrysler 200 ja Dodge Darti tootmise. Antud mudeleid mujal ei valmistatagi, kuigi Dodge Dart jätkab Hiinas Fiat Vaggio nime all. 

Autotööstuses tuleb uusi mudeleid pidevalt juurde ning mõned vanemad kaovad tasapisi ära. Iseenesest pole selle midagi erilist. Chrysler 200 ja Dodge Dart eristuvad teistest, sest tegu oli võrdlemisi kõrgelt hinnatud autodega. 

Tootmise lõpetamise põhjuseks pole nende kahe mudeli puhul mitte madalad müüginumbrid vaid väike kasum. FCA tegevjuht Sergio Marchionne ütles konkreetselt välja, et need kaks mudelit on FCA viimase kaheksa aasta kaks kõige läbikukkunumat mudelit. "Ma ei tea ühtegi investeeringut, mis oleks nii halb olnud, nagu need kaks olid," sõnas Marchionne. 

Mitte, et nende näol oleks tegu olnud Chrysleri ja Dodge'i kõige populaarsemate mudelitega, aga majandusliku ebaedu tõi hoopis selliste keskmise suurusega sedaanide turul valitsev ülitugev konkurents. Chrysler ja Dodge lihtsalt ei suutnud neid kahte mudelit kasumi teenimiseks piisavalt kallilt müüa. 

Marchionne sõnul keskendub FCA nüüd veidi agressiivsemalt linnamaasturite ja pikapite arendamisele, sest selles suunas liigub ka inimeste nõudlus. 

Märksõnad: autouudised
fca marchionne chrysler 200 dart
Jaga:

Tesla ületas USA-s 100 000 müüdud auto piiri

USA panustab mõnes mõttes üle ootuste paljude elektriautode subsideerimisse. USA keskvalitsus toetab elektriautode oste 7500 dollariga, sellele lisanduvad teatud osariikides veel ka kohalikud soodustused. Kui 100 000-dollarilise elektriauto puhul pole võit väga suur, siis Chevrolet Bolti, Tesla Model 3 ning teiste elektriautode puhul on tegu juba märkimisväärse soodustusega. 

7500-dollarilise soodustusega käib kaasas klausel, et see kehtib vaid iga autotootja esimese 200 000 USA-s müüdud auto jaoks. Tesla ületas eelmise aasta lõpus USA-s 100 000 müüdud auto piiri, ehk pool sellest limiidist on neil juba täis. Arvestades järjest suurenevaid tootmismahte ning juba selle aasta teise poolde planeeritud Model 3 tootmist, võib eeldada, et Tesla ületab juba käesoleval aastal 200 000 müüdud auto piiri. 

Toetused vähenevad küll järkjärgult, iga poole aasta järel 50 protsendi võrra, kuid hetkel Teslaga enim konkureerival General Motorsil ja Chevrolet Boltil toetuste lõppemise probleemi hetkel pole. See tähendab, et juba järgmisel aastal võib Tesla Model 3 kaotada oma 7500-dollarilise toetuse, samas kui Chevy Bolt seda edasi naudib. 

Model 3 reservatsiooninimekirjas tagapool ootavad inimesed peavad aga arvestama, et nemad maksusoodustusteks tõenäoliselt enam ei kvalifitseeru. 

Märksõnad: autouudised
model 3 toetused
Jaga:

Dakari tänane katse jääb ära, Toomas Triisa jätkab oma klassi liidrikohal

Kui Toomas Triisa ütles enne Dakari kaheksandat katset, mis oli tänavuse maratonkatse teine osa, et see saab olema tänavuse ralli raskeim päev, siis nii ka oli. Kuid vaevalt pidas ta silmas seda, mis eile Lõuna-Ameerikas, Jujuy ja Salta piirkonnas toimus. Eilne katse startis Boliiviast, Uyunist ja päeva lõpuks pidid sõitjad laagrisse jõudma Saltasse, mis asub Argentinas. Suuremas osas sinna ka jõuti, kuid sellele eelnes väga palju sündmusi, mis mõjutasid kohalike elu ja ka seda, et tänane katse ära jääb.

 

Juba hommikul teatati, et seoses vihmasadudega on tõusnud veetase jõgedes, kust osa trassi pidi läbi minema. Nii lõppes eilse katse, millel kokku pikkus 492 kilomeetrit, esimene osa varem, juba 174 kilomeetril. Sealt edasi algas neutralisatsiooniala , mis lõppes Argentina piiril. Neutralisatsiooniala pikkuseks tuli sellega 176 kilomeetrit ja katse lühenes sellega 73 kilomeetrit. Peale katse finišit tuli läbida veel 350 kilomeetrine ülesõit, enne kui jõutakse Saltasse. Kokku siis pea 900 kilomeetrine võistluspäev. Vähemalt nii oli planeeritud.

 

Kuid kõik muutus, kui viimase 40 aasta suurimad tulvaveed, mis tõid endaga kaasa ka maalihked, muutsid läbimatuks maantee, kustkaudu pidid Saltasse liikuma nii sõitjad kui meeskonnad ja kogu ülejäänud Dakari logistika. Dakar Dakariks, kohalike elanike jaoks oli see katastroof, väidetavalt on inimohvreid, teed ja linnad olid vee all, vesi oli kohati tõusnud osades linnades üle meetri kõrgusele. Dakari korraldajad suunasid ka oma ressursid kohalike elanike abistamiseks ja otsisid samal ajal võimalust sõitjad ja muu Dakari karavan saata ikkagi Saltasse. Põhitee oli läbimatu ja selle puhastamine võtab aega vähemalt 40 tundi. Alternatiivne tee leiti, see lisas päeva distantsile veel 200 kilomeetrit ja kusjuures, kõige suuremad veokid seda teed kasutada ei saanud ja pidi tegema üle 400 kilomeetrise ringi, et jõuda Saltasse. Laagrisse jõudsid sõitjad ja meeskonnad alates kella üheksast õhtul kohaliku aja järgi.

 

Selle kõige tulemusel võtsid korraldajad vastu ainuõige otsuse, jätta tänane katse ära ja päeva jooksul liiguvad sõitjad ja meeskonnad Chilecitosse, kust saab Dakar jätkuda juba homme hommikul.

 

Võistluse poolelt ka infot. Toomas Triisa ja Mart Meeru tegid taas korraliku päeva, see oli viimane katse, kui oldi 3000-4000 meetri kõrgusel ja nagu aru saada, ei teinud ilmaolud asja lihtsamaks. Triisa (Husqvarna) oli katsel Malle-Moto klassis teine, etapi võitis Robert jr Van Pelt (Husqvarna), Triisa kaotus talle katsel oli 2.52. Meeru (Husqvarna) oli katsel selle klassi üheksas (+26.13). Toomas Triisa on endiselt Malle-Moto klassi liider, tema edu teisel kohal oleva Lyndon Poskitti ees on 53.44. Meeru on kuuendal kohal ja kaotab Triisale 2.33:52.

Üldarvestuses võitis katse Joan Barreda Bort (Honda). Triisa oli 45 (+44.16) ja Meeru 67 (+1.07:37). Dakari tsiklite liider on Sam Sunderland (KTM), Triisa on 35 (+4.08:40) ja Meeru 61 (+6.42:32).

Märksõnad: mootorisport
Jaga:

2016 oli Lamborghini ajaloo parim aasta

Lamborghinile oli sarnaselt Rolls-Royce’ile ja McLarenile möödunud aasta ajaloo edukaim. 12 kuuga osteti 3457 Itaalia superautot.

Lamborghini müüs 2015. aastal 3245 autot ning mullu veidi üle 200 rohkem. Itaallased ületasid pärast kuut järjestikust aastat kasvu esmakordselt 3400 piiri. Seda, mis seisust Lamborghini tuli, näitabki kuue aasta tagune tulemus - 2010. aastal müüdi kaks ja pool korda vähem autosid.

“2016. aastal näitas Lamborghini, et ta on suurepärase vormis,” ütles tootja juhatuse esimees ja tegevjuht Stefano Domenicali. “Oli järjekordne rekordaasta ja ületasime kõik äriplaanides ettekirjutatud eesmärgid. See näitab meie sisu, järjepidevust ning häid oskusi tooteid arendada ja müüa,” lisas mees.


Lamborghinil on poolesajas riigis 135 esindust. Itaallaste suurimaks turuks on USA. Jänkid ostsid 1041 Lambot. USAle järgnevad Jaapan, Suurbritannia, Saksamaa, Kanada, Lähis-Ida ja Hiina. Kõige populaarsem mudel on Huracan, mida osteti 2353 tükki.

Märksõnad: autouudised
Jaga: