Dakari tänane katse jääb ära, Toomas Triisa jätkab oma klassi liidrikohal

Kui Toomas Triisa ütles enne Dakari kaheksandat katset, mis oli tänavuse maratonkatse teine osa, et see saab olema tänavuse ralli raskeim päev, siis nii ka oli. Kuid vaevalt pidas ta silmas seda, mis eile Lõuna-Ameerikas, Jujuy ja Salta piirkonnas toimus. Eilne katse startis Boliiviast, Uyunist ja päeva lõpuks pidid sõitjad laagrisse jõudma Saltasse, mis asub Argentinas. Suuremas osas sinna ka jõuti, kuid sellele eelnes väga palju sündmusi, mis mõjutasid kohalike elu ja ka seda, et tänane katse ära jääb.

 

Juba hommikul teatati, et seoses vihmasadudega on tõusnud veetase jõgedes, kust osa trassi pidi läbi minema. Nii lõppes eilse katse, millel kokku pikkus 492 kilomeetrit, esimene osa varem, juba 174 kilomeetril. Sealt edasi algas neutralisatsiooniala , mis lõppes Argentina piiril. Neutralisatsiooniala pikkuseks tuli sellega 176 kilomeetrit ja katse lühenes sellega 73 kilomeetrit. Peale katse finišit tuli läbida veel 350 kilomeetrine ülesõit, enne kui jõutakse Saltasse. Kokku siis pea 900 kilomeetrine võistluspäev. Vähemalt nii oli planeeritud.

 

Kuid kõik muutus, kui viimase 40 aasta suurimad tulvaveed, mis tõid endaga kaasa ka maalihked, muutsid läbimatuks maantee, kustkaudu pidid Saltasse liikuma nii sõitjad kui meeskonnad ja kogu ülejäänud Dakari logistika. Dakar Dakariks, kohalike elanike jaoks oli see katastroof, väidetavalt on inimohvreid, teed ja linnad olid vee all, vesi oli kohati tõusnud osades linnades üle meetri kõrgusele. Dakari korraldajad suunasid ka oma ressursid kohalike elanike abistamiseks ja otsisid samal ajal võimalust sõitjad ja muu Dakari karavan saata ikkagi Saltasse. Põhitee oli läbimatu ja selle puhastamine võtab aega vähemalt 40 tundi. Alternatiivne tee leiti, see lisas päeva distantsile veel 200 kilomeetrit ja kusjuures, kõige suuremad veokid seda teed kasutada ei saanud ja pidi tegema üle 400 kilomeetrise ringi, et jõuda Saltasse. Laagrisse jõudsid sõitjad ja meeskonnad alates kella üheksast õhtul kohaliku aja järgi.

 

Selle kõige tulemusel võtsid korraldajad vastu ainuõige otsuse, jätta tänane katse ära ja päeva jooksul liiguvad sõitjad ja meeskonnad Chilecitosse, kust saab Dakar jätkuda juba homme hommikul.

 

Võistluse poolelt ka infot. Toomas Triisa ja Mart Meeru tegid taas korraliku päeva, see oli viimane katse, kui oldi 3000-4000 meetri kõrgusel ja nagu aru saada, ei teinud ilmaolud asja lihtsamaks. Triisa (Husqvarna) oli katsel Malle-Moto klassis teine, etapi võitis Robert jr Van Pelt (Husqvarna), Triisa kaotus talle katsel oli 2.52. Meeru (Husqvarna) oli katsel selle klassi üheksas (+26.13). Toomas Triisa on endiselt Malle-Moto klassi liider, tema edu teisel kohal oleva Lyndon Poskitti ees on 53.44. Meeru on kuuendal kohal ja kaotab Triisale 2.33:52.

Üldarvestuses võitis katse Joan Barreda Bort (Honda). Triisa oli 45 (+44.16) ja Meeru 67 (+1.07:37). Dakari tsiklite liider on Sam Sunderland (KTM), Triisa on 35 (+4.08:40) ja Meeru 61 (+6.42:32).

Märksõnad: mootorisport
Jaga:

Lisa oma kommentaar:

2016 oli Lamborghini ajaloo parim aasta

Lamborghinile oli sarnaselt Rolls-Royce’ile ja McLarenile möödunud aasta ajaloo edukaim. 12 kuuga osteti 3457 Itaalia superautot.

Lamborghini müüs 2015. aastal 3245 autot ning mullu veidi üle 200 rohkem. Itaallased ületasid pärast kuut järjestikust aastat kasvu esmakordselt 3400 piiri. Seda, mis seisust Lamborghini tuli, näitabki kuue aasta tagune tulemus - 2010. aastal müüdi kaks ja pool korda vähem autosid.

“2016. aastal näitas Lamborghini, et ta on suurepärase vormis,” ütles tootja juhatuse esimees ja tegevjuht Stefano Domenicali. “Oli järjekordne rekordaasta ja ületasime kõik äriplaanides ettekirjutatud eesmärgid. See näitab meie sisu, järjepidevust ning häid oskusi tooteid arendada ja müüa,” lisas mees.


Lamborghinil on poolesajas riigis 135 esindust. Itaallaste suurimaks turuks on USA. Jänkid ostsid 1041 Lambot. USAle järgnevad Jaapan, Suurbritannia, Saksamaa, Kanada, Lähis-Ida ja Hiina. Kõige populaarsem mudel on Huracan, mida osteti 2353 tükki.

Märksõnad: autouudised
Jaga:

Tegevjuht vihjas Mercedes-Maybach linnamaasturile

Mercedes-Benzi pealik Dieter Zetsche ütles Detroidi automessil, mis muide veel käib, et me kõik näeme Mercedes-Maybachi üliluksuslikku linnamaasturit.

Saksa tootja ninamees ei tahtnud loomulikult detailidesse laskuda, kuid jutud, et hiljuti loodud Mercedes-Maybach loob oma vinge maasturi, on kõlanud kaua ja jõudnud paljude kõrvu.

Kuulujuttude järgi põhineks selline maastur GLS mudelil. Arvestades, et praegune GLS on juba üsna pikalt turul olnud, siis tõenäoliselt ei pane Maybach sellele põlvkonnale käsi külge, vaid ootab uut generatsiooni. Seega tuleb veel paar aastat kannatada enne, kui näeme kõrge kliirensiga võimsuse ja rikkuse sümbioosi.


Ei saa ka välistada, et Maybach loob hoopis elektrilise linnamaasturi, mis kuuluks Mercedese EQ elektriautode margi alla. See jutt läheb kokku Mercedese turundusejuhi öelduga, kes ütles, et mingi hetk elektrifitseeritakse ka Mercedes-AMG ja Maybach mudelid.

Märksõnad: autouudised
Mercedes-Maybach
Jaga:

Järgmine Grand Cherokee võib põhineda Alfa Romeo platvormil

Fiat Chrysler Automobilesi pealik Sergio Marchionne ütles, et viienda põlvkonna Jeep Grand Cherokee ehitatakse suure tõenäosusega Alfa Romeo uuele Giorgio arhitektuurile

Giorgio arendus maksis miljard eurot, mistõttu on arusaadav, et järjest rohkem FCA mudeleid kasutab seda enda põhjana. Esimesed Giorgiole ehitatud autod oli Giulia sedaan ja Stelvio linnamaastur. Nüüd lisandub neile ka Jeep Grand Cherokee.

Automaailm sai sellest plaanist teada Detroidi autonäitusel Sergio Marchionne vahendusel. Tegevjuht on üsna kindel, et Giorgiost saab maasturi põhjaks - “kui just kahe kuuga midagi ei juhtu.”


Autocar kirjutab, et FCA võib uue Grand Cherokee ehitada 2018. või 2019. aastaks.

Märksõnad: autouudised
Jaga:

Le Pen’ sõnul survestaks ta autotootjaid sarnaselt Trumpile

Prantsusmaa presidendikandidaat Marine Le Pen ütles, et ta tahaks sundida kodumaiseid tootjaid naasma Prantsusmaale.

Le Pen võtab malli varsti USA presidendiks vannutatavalt Donald Trumpilt. Ta ähvardab kehtestada välismaal valmistatud autodele tollimaksu, kuna välismaine tootmine võtab ameeriklastelt töö ära. Trump kiitis Fordi, mis loobus eelmine nädal uue Mehhiko tehase ehitamisest, ja Fiat Chryslerit, mis loob USAsse uusi komplekse.

Le Pen’i rääkis Prantsuse televisioonis, et ta võtaks PSA Grupi ja Renault vastu kasutusele sama meetmed. “Ma olen neid meetmeid juba aastaid nõudnud,” ütles ta. Le Pen seostab kodumaal tootmist ja maksu maksmist patriotismiga.


Nii Renault kui ka PSA Grupp toodavad autosid ja nende juppe Lõuna- ja Ida-Euroopa riikides. Lisaks plaanitakse laieneda Põhja-Aafrikasse.

Märksõnad: autouudised
Jaga: