Dakari tänane katse jääb ära, Toomas Triisa jätkab oma klassi liidrikohal

Kui Toomas Triisa ütles enne Dakari kaheksandat katset, mis oli tänavuse maratonkatse teine osa, et see saab olema tänavuse ralli raskeim päev, siis nii ka oli. Kuid vaevalt pidas ta silmas seda, mis eile Lõuna-Ameerikas, Jujuy ja Salta piirkonnas toimus. Eilne katse startis Boliiviast, Uyunist ja päeva lõpuks pidid sõitjad laagrisse jõudma Saltasse, mis asub Argentinas. Suuremas osas sinna ka jõuti, kuid sellele eelnes väga palju sündmusi, mis mõjutasid kohalike elu ja ka seda, et tänane katse ära jääb.

 

Juba hommikul teatati, et seoses vihmasadudega on tõusnud veetase jõgedes, kust osa trassi pidi läbi minema. Nii lõppes eilse katse, millel kokku pikkus 492 kilomeetrit, esimene osa varem, juba 174 kilomeetril. Sealt edasi algas neutralisatsiooniala , mis lõppes Argentina piiril. Neutralisatsiooniala pikkuseks tuli sellega 176 kilomeetrit ja katse lühenes sellega 73 kilomeetrit. Peale katse finišit tuli läbida veel 350 kilomeetrine ülesõit, enne kui jõutakse Saltasse. Kokku siis pea 900 kilomeetrine võistluspäev. Vähemalt nii oli planeeritud.

 

Kuid kõik muutus, kui viimase 40 aasta suurimad tulvaveed, mis tõid endaga kaasa ka maalihked, muutsid läbimatuks maantee, kustkaudu pidid Saltasse liikuma nii sõitjad kui meeskonnad ja kogu ülejäänud Dakari logistika. Dakar Dakariks, kohalike elanike jaoks oli see katastroof, väidetavalt on inimohvreid, teed ja linnad olid vee all, vesi oli kohati tõusnud osades linnades üle meetri kõrgusele. Dakari korraldajad suunasid ka oma ressursid kohalike elanike abistamiseks ja otsisid samal ajal võimalust sõitjad ja muu Dakari karavan saata ikkagi Saltasse. Põhitee oli läbimatu ja selle puhastamine võtab aega vähemalt 40 tundi. Alternatiivne tee leiti, see lisas päeva distantsile veel 200 kilomeetrit ja kusjuures, kõige suuremad veokid seda teed kasutada ei saanud ja pidi tegema üle 400 kilomeetrise ringi, et jõuda Saltasse. Laagrisse jõudsid sõitjad ja meeskonnad alates kella üheksast õhtul kohaliku aja järgi.

 

Selle kõige tulemusel võtsid korraldajad vastu ainuõige otsuse, jätta tänane katse ära ja päeva jooksul liiguvad sõitjad ja meeskonnad Chilecitosse, kust saab Dakar jätkuda juba homme hommikul.

 

Võistluse poolelt ka infot. Toomas Triisa ja Mart Meeru tegid taas korraliku päeva, see oli viimane katse, kui oldi 3000-4000 meetri kõrgusel ja nagu aru saada, ei teinud ilmaolud asja lihtsamaks. Triisa (Husqvarna) oli katsel Malle-Moto klassis teine, etapi võitis Robert jr Van Pelt (Husqvarna), Triisa kaotus talle katsel oli 2.52. Meeru (Husqvarna) oli katsel selle klassi üheksas (+26.13). Toomas Triisa on endiselt Malle-Moto klassi liider, tema edu teisel kohal oleva Lyndon Poskitti ees on 53.44. Meeru on kuuendal kohal ja kaotab Triisale 2.33:52.

Üldarvestuses võitis katse Joan Barreda Bort (Honda). Triisa oli 45 (+44.16) ja Meeru 67 (+1.07:37). Dakari tsiklite liider on Sam Sunderland (KTM), Triisa on 35 (+4.08:40) ja Meeru 61 (+6.42:32).

Märksõnad: mootorisport
Jaga:

Lisa oma kommentaar:

Vormel-1 sarjast lahkunud mehhiklane leidis endale ajutise töökoha

Möödunud hooajal Haasi vormel-1 meeskonda kuulunud Esteban Gutierrez teeb kaasa selle aasta aprillis kodumaal Mehhikos toimuval elektrivormelite sarja etapil.

Gutierrez jäi mullu punktita ning Haas otsustas mehe taanlase Kevin Magnusseni vastu vahetada. Haasi teise sõitjana jätkab ka 26. märtsil Austraalias algaval hooajal prantslane Romain Grosjean.

25-aastasele Gutierrezile pakutakse vormel-E sarjas sõitjakohta hooajaks 2017/2018, kuid mehhiklane pole oma tuleviku osas otsust veel langetanud.

Märksõnad: mootorisport
Jaga:

Bottase siirdumist Mercedesesse segab Massa leping

Soome vormel-1 piloodi Valtteri Bottase siirdumist Williamsist Mercedesesse segab Felipe Massa eelleping vormel-E tiimiga.

Nimelt pidi brasiillane möödunud hooaja järel autospordi kuningliku sarjaga lõpparve tegema, kuid kuna Mercedes soovib palgata Bottast, siis lubas Massa Williamsis jätkata. Paraku oodatakse teda ka Formula E-s, kuid Williams ei taha ilma vähemalt ühe kogenud piloodita uuele hooajale vastu minna. 

Koht 2016. aastal MM-tiitli võitnud Mercedeses vabanes pärast seda, kui sõitjate arvestuses maailmameistriks kroonitud sakslane Nico Rosberg tõmbus mulluse hooaja järel tippspordist tagasi.

Märksõnad: mootorisport
Jaga:

Video: õnnetus, mille pärast jäi Carlos Sainz’i Dakari ralli pooleli

Endine WRC ässa Carlos Sainz’i tänavune Dakari ralli sai läbi neljandal katsel, kui varasemalt aega kaotanud Sainz võttis aja tasa tegemiseks liigseid riske ja rullus üle katuse.

Sainz oli võtmas uuesti liidrikohta, kui ta veidi enne katse lõppu paiskus üle katuse. Juht tunnistas, et õnnetuse järgselt saadavad teda alaseljavalud. Sainz’il on kahju, et nii läks. “Taas me kaotasime katse alguses liiga palju aega ning ma sõitsin seda tagasi. Ja kui võtta nii palju riske, siis sellised õnnetused juhtuvad,” rääkis ta Motorsport.com’ile.

Peugeot 3008 DKR purunesid muuhulgas radiaator ja käigukast.

Märksõnad: mootorisport
Dakari ralli
Jaga:

M-Spordis töökohata jäänud norralane jätkab WRC-sarjas

Mullu M-Spordi meeskonda kuulunud norralane Mads Östberg jätkab autoralli MM-sarja WRC-klassis eratiimi sõitjana.

Östberg jätkab Fordil, kuid tihedat koostööd tahetakse teha tšehhi Martin Prokopi võistkonnaga. Östberg on varemgi M-Spordi masinaga MM-sarjas sõitnud, kui aastatel 2011 ja 2012 esindas eratiimi Adapta värve.

Hooaja esimesel etapil Monte Carlos norralane ei osale ning seal asendab teda britt Elfyn Evans. Märtsis toimuva Mehhiko ralli kavatseb Östberg samuti vahele jätta, sest mees peaks saama sel ajal isaks.

Märksõnad: mootorisport
Jaga: