Toomas Triisa tõusis Dakaril Malle-Moto klassi liidriks

Täna sõideti Dakaril peale puhkepäeva seitsmes katse. See viis sõitjad Boliivia pealinnast, La Paz'ist Uyunisse ja tegu oli Dakar Team Estonia poolt vaadates eduka katsega, kui Toomas Triisa (Husqvarna) tõusis ilma kõrvalise abita klassi Malle-Moto liidriks, kui võitis selles arvestuses tänase katse. Mart Meeru (Husqvarna) oli katsel kaheksas ja klassi kokkuvõttes jätkab viiendal kohal.

 

Tänane katse oli samuti ilmaolude tõttu muudetud, kokku oli pandud ära jäänud kuuenda ja tänase, seitsmenda katse osad. Lõpppunkt jäi ikka samaks, varasematest Dakaridest tuttav Uyuni Boliivias. Täna oli tänavuse Dakari maratonkatse esimene osa, Malle-Moto sõitjatele see suuri muudatusi kaasa ei too, nemad sõidavad nagunii ilma kõrvalise abita. Ülejäänud sõitjad peavad aga täna samuti hakkama saama ilma taustajõudude abita, kui nende meeskonnad sõidavad otse Dakari kaheksanda katse laagrisse. Toomas Triisa tegi täna väga hea päeva, peale 400 kilomeetrist ülesõitu toimunud 160 kilomeetrisel katsel oli ta oma klassi võitja, edestades teiseks tulnud Manuel Luccheset 5.47. Mart Meeru oli kaheksas, kaotades Toomasele pisut üle poole tunni. Senine Malle-Moto liider Jose Julian Kozac (KTM) kaotas täna kõvasti aega, kui ta tsikkel veeti kaasvõistleja poolt nööri otsas katse finišisse ja sealt edasi tänasesse laagrisse. See tähendas, et ta kukkus üldarvestuses kolmandaks (+1:04.47). Teisel kohal on peale seitsmendat katset Lyndon Poskitt (+52.15). Mart on viiendal kohal (+2:10.31).

 

Üldarvestuses olid meie mehed katsel järgnevatel kohtadel: Toomas 32 (+27.24) ja Mart 71 (+1:01.52). Tänase katse võitis Ricky Brabec (Honda). Üldliider on peale tänast katset Sam Sunderland (KTM), Toomas on 33 (+3:28.18) ja Mart on 58 (+5:38.49).

 

Teisipäeval sõidetav Dakari kaheksas katse toob sõitjad mägedest allapoole, kui tullakse tagasi Argentinasse. Salta, kus asub laager, on 1100 meetri kõrgusel ja see tähendab ka temperatuuride tõusu. Siiski on pea 900 kilomeetri pikkusel päeval vaja tõusta veel 4500 meetri kõrgusele. Päev algab Uyuni laagrist välja sõites lühikese ülesõiduga, millele järgneb 492 kilomeetrine katse, mille sees on piiriületuse tarbeks taas neutralisatsiooniala. Nende ridade kirjutamise hetkel pole veel teada, kas vihmasajud on muutnud mingi osa ka teisipäeva trassist läbimatuks ja kas tuleb selles osas muudatusi. Igal juhul ootab sõitjaid ees offroadi mägedes ja katse lõpuosas ka liivadüüne.

 

Alternatiivne live feed, kus saab ka Malle-Moto klassi eraldi näha: http://www.trackingdakar.nl/

 

Red Bull TV teeb igal päeval päeva kokkuvõtte ja seda saab vaadata siit: redbull.tv

Märksõnad: mootorisport
Jaga:

Lisa oma kommentaar:

Video: õnnetus, mille pärast jäi Carlos Sainz’i Dakari ralli pooleli

Endine WRC ässa Carlos Sainz’i tänavune Dakari ralli sai läbi neljandal katsel, kui varasemalt aega kaotanud Sainz võttis aja tasa tegemiseks liigseid riske ja rullus üle katuse.

Sainz oli võtmas uuesti liidrikohta, kui ta veidi enne katse lõppu paiskus üle katuse. Juht tunnistas, et õnnetuse järgselt saadavad teda alaseljavalud. Sainz’il on kahju, et nii läks. “Taas me kaotasime katse alguses liiga palju aega ning ma sõitsin seda tagasi. Ja kui võtta nii palju riske, siis sellised õnnetused juhtuvad,” rääkis ta Motorsport.com’ile.

Peugeot 3008 DKR purunesid muuhulgas radiaator ja käigukast.

Märksõnad: mootorisport
Dakari ralli
Jaga:

M-Spordis töökohata jäänud norralane jätkab WRC-sarjas

Mullu M-Spordi meeskonda kuulunud norralane Mads Östberg jätkab autoralli MM-sarja WRC-klassis eratiimi sõitjana.

Östberg jätkab Fordil, kuid tihedat koostööd tahetakse teha tšehhi Martin Prokopi võistkonnaga. Östberg on varemgi M-Spordi masinaga MM-sarjas sõitnud, kui aastatel 2011 ja 2012 esindas eratiimi Adapta värve.

Hooaja esimesel etapil Monte Carlos norralane ei osale ning seal asendab teda britt Elfyn Evans. Märtsis toimuva Mehhiko ralli kavatseb Östberg samuti vahele jätta, sest mees peaks saama sel ajal isaks.

Märksõnad: mootorisport
Jaga:

Ecclestone Ferrarist: vormel-1 tiimi pidamine pole itaallaste DNA-s

Vormel-1 sarja eestvedaja Bernie Ecclestone'i meelest on Ferrari ebaedu taga itaallased.

"See pole Vetteli, vaid auto ja tiimi süü, et ta ei võida," ütles britt. "Ferrari on siirdunud Michael Schumacheri ja Jean Todti eelsesse aega, kui tiimis töötas liiga palju itaallasi. Mul ei ole nende vastu midagi, kuid vormel-1 tiimi pidamine pole itaallaste DNA-s."

Sebastian Vettel võitis 2015. aastal Ferrari roolis kolm etappi, kuid mullu ei kerkinud sakslane kordagi poodiumi kõrgeimale astmele ning oli kokkuvõttes neljas.

Märksõnad: mootorisport
Jaga:

Ogier: mul ei ole midagi kaotada

Neljal viimasel hooajal Volkswageni roolis autoralli maailmameistriks kroonitud Sebastien Ogier oli sunnitud meeskonda vahetama, sest sakslased lahkusid MM-sarjast.

Prantslane sõlmis lepingu Forde kasutava M-Sport meeskonnaga, kuhu kuulub ka Ott Tänak. "Ma olen võitnud palju, kuid olen olukorras, kus mul ei ole midagi kaotada," ütles Ogier. "Ma ei pea kellelegi midagi tõestama."

M-Sport saavutas oma senise viimase võidu 2012. aastal, kui Suurbritannias võidutses soomlane Jari-Matti Latvala. Viimane individuaalne MM-tiitel võideti Fordil aga 1981. aastal, mil sellega sai hakkama Latvala kaasmaalane Ari Vatanen. "Minu jaoks on heaks väljakutseks tiimi uuesti tippu tõstmine," tõdes Ogier.

Märksõnad: mootorisport
Jaga: