Toomas Triisa tõusis Dakaril Malle-Moto klassi liidriks

Täna sõideti Dakaril peale puhkepäeva seitsmes katse. See viis sõitjad Boliivia pealinnast, La Paz'ist Uyunisse ja tegu oli Dakar Team Estonia poolt vaadates eduka katsega, kui Toomas Triisa (Husqvarna) tõusis ilma kõrvalise abita klassi Malle-Moto liidriks, kui võitis selles arvestuses tänase katse. Mart Meeru (Husqvarna) oli katsel kaheksas ja klassi kokkuvõttes jätkab viiendal kohal.

 

Tänane katse oli samuti ilmaolude tõttu muudetud, kokku oli pandud ära jäänud kuuenda ja tänase, seitsmenda katse osad. Lõpppunkt jäi ikka samaks, varasematest Dakaridest tuttav Uyuni Boliivias. Täna oli tänavuse Dakari maratonkatse esimene osa, Malle-Moto sõitjatele see suuri muudatusi kaasa ei too, nemad sõidavad nagunii ilma kõrvalise abita. Ülejäänud sõitjad peavad aga täna samuti hakkama saama ilma taustajõudude abita, kui nende meeskonnad sõidavad otse Dakari kaheksanda katse laagrisse. Toomas Triisa tegi täna väga hea päeva, peale 400 kilomeetrist ülesõitu toimunud 160 kilomeetrisel katsel oli ta oma klassi võitja, edestades teiseks tulnud Manuel Luccheset 5.47. Mart Meeru oli kaheksas, kaotades Toomasele pisut üle poole tunni. Senine Malle-Moto liider Jose Julian Kozac (KTM) kaotas täna kõvasti aega, kui ta tsikkel veeti kaasvõistleja poolt nööri otsas katse finišisse ja sealt edasi tänasesse laagrisse. See tähendas, et ta kukkus üldarvestuses kolmandaks (+1:04.47). Teisel kohal on peale seitsmendat katset Lyndon Poskitt (+52.15). Mart on viiendal kohal (+2:10.31).

 

Üldarvestuses olid meie mehed katsel järgnevatel kohtadel: Toomas 32 (+27.24) ja Mart 71 (+1:01.52). Tänase katse võitis Ricky Brabec (Honda). Üldliider on peale tänast katset Sam Sunderland (KTM), Toomas on 33 (+3:28.18) ja Mart on 58 (+5:38.49).

 

Teisipäeval sõidetav Dakari kaheksas katse toob sõitjad mägedest allapoole, kui tullakse tagasi Argentinasse. Salta, kus asub laager, on 1100 meetri kõrgusel ja see tähendab ka temperatuuride tõusu. Siiski on pea 900 kilomeetri pikkusel päeval vaja tõusta veel 4500 meetri kõrgusele. Päev algab Uyuni laagrist välja sõites lühikese ülesõiduga, millele järgneb 492 kilomeetrine katse, mille sees on piiriületuse tarbeks taas neutralisatsiooniala. Nende ridade kirjutamise hetkel pole veel teada, kas vihmasajud on muutnud mingi osa ka teisipäeva trassist läbimatuks ja kas tuleb selles osas muudatusi. Igal juhul ootab sõitjaid ees offroadi mägedes ja katse lõpuosas ka liivadüüne.

 

Alternatiivne live feed, kus saab ka Malle-Moto klassi eraldi näha: http://www.trackingdakar.nl/

 

Red Bull TV teeb igal päeval päeva kokkuvõtte ja seda saab vaadata siit: redbull.tv

Märksõnad: mootorisport
Jaga:

Lisa oma kommentaar:

Video: omapärase järelhaagisega pikap

Nii nagu video üles võtnud härra ütleb: võimalik vaid Kansas Citys ehk Ameerika Ühendriikides.

Märksõnad: kurioosumid
Jaga:

Video: Darvini auhinna kandidaadid - the best of!

Tundub, et kõige populaarsemad viisid end ära tappa on elektriliinid ja rongid. Tähelepanu! Video pole sobiv alaealistele ja nõrganärvilistele!

Märksõnad: kurioosumid
Jaga:

Video: Mercedese Digital Light - revolutsioonilised esituled

Arvuti poolt juhitud üle miljoni väikese tulukese suudavad auto ette manada juhti abistava pildi või kogunisti ülekäiguraja jalakäijale, kui juhil on himu teda üle tee lasta. Kuidas asi reaalses elus välja näeb, vaata juba videoklipi vahendusel.

Süsteemi loomisel olid abiks mitmed suured firmad ning seda rahastas Saksamaa valitsus. Muide, innovaatilisi lahendusi võib peagi oodata ka Fordilt ja Opelilt.

Märksõnad: autouudised
Jaga:

FOTOD: Volkswagen tutvustas hipihõngulist ideeautot I.D. Buzz

Volkswagen võtab ette ja näitab iga natuke aja tagant mõnda uut versiooni klassikalisest Volkswagen Camper Van hipibussist. Nii on tehtud juba viimased 15 aastat, kuid kahjuks pole ükski neist autodest tootmisse jõudnud. Võibolla on asi selles, et hipidel pole piisavalt raha endale auto ostmiseks (nali!). 

Seekordne versioon Camper Vanist jääb originaalile üllatavalt truuks. Kuigi ilmselgelt on aru saada, et I.D. Buzzi puhul tegu on pigem tulevikku suunatud mudeliga, tunneb V-kujulise esiosa järgi ikkagi auto eelkäija ära. Suurimat kahtlust tekitavad ideeauto disainis masina esituled, mis meenutavad mõned tunduvalt väiksema ja madalama auto omi. See on ehk koht, kus võiks Camper Vanilt rohkem õppust võtta. 

I.D. Buzz on tehniliselt huvitav väikebuss. Sõiduk on ehitatud Volkswageni modulaarsele MEB platvormile ning auto üheks eesmärgiks ongi demonstreerida MEB platvormi paindlikust. Või siis MEB-i sobivust neliveolise väikebussi jaoks. Auto on loomulikult elektriline ning mootorid suudavad parematel hetkedel ratastesse pressida 370 hobujõudu. Sõitmiseks vajalik energia saadakse 111 kWh akublokist. Kuigi ilmselgelt pole selle masinaga päris elu teste läbi viidud, ennustab Volkswagen, et masina sõiduulatuseks on USA tsükli järgi umbes 430 km. 

Volkswageni sõnul võiks I.D. Buzz olla tänu autosse paigutatud sensoritele, radaritele ja kaameratele täiesti autonoomne. Seda eeldusel, et tarkvara riistvara võimekusele järgi jõuab.

Hetkel pole mingeid plaane I.D. Buzz või sellesarnane auto uuesti tootmisse tuua. Arvestades, et auto ehitatakse MEB-platvormile, võib aga juhtuda, et Volkswagen suudab sellesarnase mudeli tootmist õigustada isegi siis, kui müügimahud väga suureks ei kasva. Enne 2020. aastat pole aga mõtet oma lootusi üle kütta. 

Märksõnad: autouudised
ideeauto concept i.d. buzz
Jaga: