Dakari viiendat katset lühendati keerulise ilmaolude tõttu

Dakari viies päev jätkus merepinnast 3000-4000 meetri kõrgusel. Päeva pikkus oli planeeritud kokku 692 kilomeetriseks, millest katse moodustas 447 kilomeetrit. Päeva lõpuks peaks sõitjad jõudma Oruro linna, kus on viienda päeva laager. Tänane katse lõppes aga planeeritust varem, seda alanud vihmasadudest põhjustatud läbimatute lõikude tõttu. Nimelt võtsid korraldajad vastu otsuse, lõpetada päev tänase katse esimese poole lõpus, enne neutralisatsiooniala. Sellest punktist suunatakse sõitjad mööda teed Oruro poole.

 

Juba hommikul hakkas Boliivias, kus Dakar praegu kulgeb, vihma sadama ja võrreldes esimeste päevadega on temperatuurid kõvasti langenud ja Toomas Triisa sõnul oli neljandal päeval juba vägagi külm sõita. Esialgsete ja mitteametlike andmete kohaselt oli Toomas Triisa (Husqvarna) Malle Moto klassis tänasel lühendatud katsel teine, kaotust klassi võitnud Jose Julian Kozac'ile tuli täna 8.30 ja nüüd on Malle Moto klassi liidri ja teisel kohal oleva Triisa vahe 13.36. Mart Meeru oli täna Malle-Moto klassis viies (+34.20) ja ta jätkab ka kokkuvõttes viiendana, jäädes Malle-Moto liidrist 1.15.35 kaugusele. Üldarvestuse kohad olid meestel täna vastavalt 42 (+54.58) ja 58 (+1:20.48). Päeva võitis Sam Sunderland (KTM), kes tõusis ka üldliidriks.

 

Laupäeval on vaja sõitjatel teha veel viimane pingutus, sest peale kuuendat päeva, mis lõppeb Boliivia pealinnas La Pazis, ootab neid ees Dakari ametlik puhkepäev. Aga see ei saa olema lihtne, sest ilmaolud peaks olema sarnased tänasega veel lähipäevil. Päeva pikkus on 786 kilomeetrit, katset sellest 527 kilomeetrit. Kõrgeim punkt asub 4250 meetri kõrgusel ja päeva jooksul saavad sõitjad näha lummavaid vaateid, kui selleks aega jääb. Igal juhul taas üks raske päev ees, peale mida ootab ees puhkepäev.

 

 

Alternatiivne live feed, kus saab ka Malle-Moto klassi eraldi näha: http://www.trackingdakar.nl/

 

Red Bull TV teeb igal päeval päeva kokkuvõtte ja seda saab vaadata siit: redbull.tv

Märksõnad: mootorisport
Jaga:

Lisa oma kommentaar:

Lämmijärve ja Pihkva järve jääle võib minna jalgsi

7. jaanuarist võib minna jalgsi Lämmijärve, Pihkva, Vaniku, Pattina, Kriiva ja Pabra järve jääle. Peipsi jääkate on veel ohtlikult nõrk, mistõttu sellele minek on keelatud.

Kalastushuvilistel tuleb hoiduda jõgede ja ojade suudmetele liiga lähedale minemast, sest jää neis kohtades on liikuva vee tõttu ohtlikult nõrk. Peipsi järvejää inimest kindlapeale veel ei kanna, sõidukitest rääkimata ning seepärast on Peipsile minek ka keelatud.

Lõuna prefektuuri piirivalvekapten Mati Mikson viitas nädalavahetusel ees ootavale pakasele ning soovitas järvejääle minejatel end ennekõike soojalt riidesse panna. "Järvele minnes võtke kaasa ka laetud mobiiltelefon, et ohu korral oleks võimalik hädaabinumbril helistada ja meid appi kutsuda. Kindlasti ei tohiks järvejääl olles viimse piirini vastu panna külmale. Kui väljas on käre pakane, tuleks viivitamatult liikuda tagasi kaldasse, et iseenda tervist asjata ohtu ei seataks," soovitas Mikson.

Piirivalvurid tuletavad meelde, et järvejääle minek ja tagasitulek tuleb registreerida lähimas kordonis, kuna selliselt on võimalik ennetada õnnetusjuhtumeid ja säästa inimelusid. Värskeimat infot jääolude kohta saab politsei kodulehelt, lähimast kordonist või PPA kliendiinfo telefonilt 612 3000.

Märksõnad: paevauudised
Jaga:

Renault näitab uusi innovatsioonilahendusi tarbeelektroonikamessil CES

Sel nädalalõpul Las Vegases peetaval tarbeelektroonikamessil CES tutvustavad uusi innovatsiooniprojekte Renault Grupp ja kontserni neli tehnoloogiapartnerit – OSVehicle, ARM, Pilot ja Sensoria. 

 

Renault-Nissani alliansi esimees ja tegevjuht Carlos Ghosn tutvustab CES-il ka Nissani uusi lahendusi, millest paljudesse on panustanud alliansi insenerid ühistööna või ühiskasutuses olevate tehnoloogiate abil.

 

“Renault on autosid ehitanud juba üle 100 aasta ning täna elab autotööstus erakordselt kiires muutusteajas.  Et suudame töötada kõikides uutes suundades ja leiame uutele tehnoloogiatele rakendusvõimalusi tulevikustsenaariumites, näitab, et oleme tegemas üha uusi avastusi transpordinduses, sõidukite internetti ühendamises, nullemissioonis ja suudame muuta oma klientide elu palju lihtsamaks,” ütles Renault Grupi insenerivaldkonna asepresident Pierrick Cornet. “CES on maailma suurim show, kus näidatakse, mis juhtub tarbetehnoloogia vallas järgmisena. Meil on hea meel olla siin kohal koos oma partneritega ja Renault-Nissiani alliansiga.”

 

Maailma esimene avatud lähtekoodiga massturustatav sõiduk

 

Renault esitleb Twizy põhjal välja arendatud avatud tooteplatvormi – kompaktset ja kergekaalulist elektrisõidukit, mille kereosad on eemaldatud ja lähtekood avatud. Startupidele, sõltumatutele laboritele, teadlastele, leiutajatele annab see võimaluse kopeerida ja muuta olemasolevat tarkvara ning luua elektriautodest täiesti uusi versioone. 

 

Koostöös OSVechile’iga valminud avatud lähtekoodiga sõidukiplatvorm annab võimalused uuteks disainitöödeks ja uute insenerilahenduste leiutamiseks. 

 

Oma teise koostööpartneriga ARM-iga on Renault’l kavas avada arendajatele Twizy tark- ja riistvaraarhitektuur, et tekiks uued  võimalused uute lahenduste väljatöötamiseks juhiabisüsteemide, isesõitvate autode või sõidukite internetti ühendamise valdkonnas.

 

Elektroluminestsents laadimiskaabel

 

Pilot ja Renault on valmis saanud maailma esimese elektroluminestsents laadimiskaabli elektriautodele. 

 

Nutikas kaabel, mis on eelkõige mõeldud laadimispunktides kasutamiseks, näitab aku täituvust ja elektri liikumist. Mida tühjem on aku, seda kiirem on kaablil nähtav elektri liikumine. Kui aku hakkab täis saama, siis elektroluminestseeruva valguse liikumine kaablil aeglustub. Kui auto aku on täis laetud, lülitab kaabel end täiesti välja.

 

Tehnoloogia on inspireeritud Piloti hiljutisest leiutisest – nutiseadmete  laadimiskaablist, mis töötab samal põhimõttel.

  

Pühapäeva rallisõitjale

 

T-särk, mis mõõdab sõidukijuhi südametööd, on juba leiutatud. Nüüd esitlevad Renault ja Sensoria sokke, mille abil on võimalik parandada isegi juhi jalgade tööd. 

 

Sokid salvestavad jalgade töö äppi, mis samal ajal salvestab ka sõiduki andmeid – kiirust, pidurdamist, kiirendust. Kõik informatsioon kokku annavad sõitjale võimaluse analüüsida oma saavutusi autosõidul – või miks ma mitte ringrajal, sest Renault’l on rallisõidukogemusi juba üle sajandi.

Märksõnad: autouudised
Jaga:

Jaguar Land Rover ostab osaluse tehnoloogiafirmas CloudCar

Jaguar Land Rover soetab autode multisüsteeme arendavas firmas CloudCar väikeosaluse. Partnerlusega soovitakse välja töötada uusi kõrgtehnoloogili autosid.

CloudCar on JLR’i alltöövõtja olnud juba aastaid ning firma on endale nime teinud häälkäskluste arendamisel. Autotootja kavatseb CloudCar’i viimast tehnoloogiat kasutada tulevases elektrilises linnamaasturis.


Jaguar Land Rover ütles, et investeerib CloudCar’i 12 miljonit naela. Seda, kui suure osaluse JLR ostab, pole teada.

Märksõnad: autouudised
Jaga:

Nissan tahab isesõitvad autod varustada juhtimiskeskuses olevate tagavarajuhtidega

Isesõitvate autode suunas liikumine pole lihtne. Näiteks Toyota on öelnud, et usaldusväärse tarkvara loomiseks peab see eelneva testimise käigus läbima üle 14 miljardi kilomeetri. Selliseid andmekoguseid on võimalik koguda Google'i laadse profesionaalsete juhtidega testprogrammi abil, kuid see võtab tohutult aega. Teine variant on läheneda nagu Tesla, kes kasutab tavainimesi oma tarkvara testimiseks. 

Kui jagada autode isesõitmise võime 5 tasemesse, siis 2. tasand on see, mida tänapäeval juba päris mitmel autol pakutakse. See tähendab näiteks maanteel iseseisvat roolikeeramist ning märguande peale isegi iseseisvat aeglasemast autost möödumist. See nõuab aga pidevat juhi tähelepanu ning tarkvara suudab juhti lihtsalt teatud oludes abistada. Tesla pakub veidi võimekamat tarkvara, mida klassifitseeritakse 3. taseme isesõitvaks tarkvaraks. Seal tekib juba probleem, kuidas hoida juhi tähelepanu teel, sest auto saab enamikes situatsioonidega iseseisvalt hakkama, kuid kriitilistel hetkedel võib siiski eksida. Google näiteks väidab, et kui juhil lubatakse käed roolilt ära võtta, siis tegelikult ei saa neilt enam eeldada, et nad kriisi korral juhtimise üle võtaks. Situatsioonist aru saamiseks ja adekvaatseks reageerimiseks lihtsalt pole aega. 

Nissan mõtles probleemi lahenduseks välja nutika viisi. Nimelt tahab Nissan autonoomsuse suunas areneva auto ja mugavust armastava juhi vahele panna ühe lisatasandi. See tähendab, et kui teedele tuuakse 3. taseme isesõitvad Nissanid, oleksid need kogu aeg ühenduses keskusega, kus võimekad juhid saaksid vajadusel auto juhtimise üle võtta. Nissan kutsub seda Seamless Autonomous Mobilityks, eh k S.A.M.-iks. 

Sellise lahenduse abil saaks Nissan oma tehniliselt veel pooliku isesõitva auto välja reklaamida kui täielikult isesõitva auto ning tootja ja riiklikud ametivõimud ei peaks liialt muret tundma uue tehnoloogia põhjustatavate õnnetuste üle. 

Isesõitvate autodega juhtuvad õnnetused on tootjate jaoks märkimisväärselt suurema kaaluga kui tavalised õnnetused. Praeguseks on teada üks juhtum, kus Tesla Model S iseseisvalt veoautoga kokku põrkas ja samal ajal väidetavalt filmi vaadanud autojuht hukkus. Hukkunutega õnnetusi toimub liikluses iga päev, kuid vaid Tesla õnnetus domineeris mitu kuud peaaegu igapäevaselt erinevate väljaannete esilehtedele. Sellises olukorras pole autotootjate jaoks aktsepteeritav olukord, kus isesõitvad autod õnnetuste arvu näiteks 50 protsendi võrra vähendavad. Ühiskond mõnes mõttes aktsepteerib, et autoga sõitjatest mingi osa saab oma või kaassõitja vea läbi surma. Samas pole jõutud sellele tasemele, et aktsepteerida, kui õnnetuse põhjustajaks on inimese asemel arvuti. 

Nissani S.A.M.-iga kaasnevad kahtlemata ka mitmed probleemid, neist suurim on ehk vastutus. Kui Nissan nõustub võtma kriitilises situatsiooni kontrolli juhtimise üle, siis sellega teatatakse, et suudetakse autos olijaid ka turvalisena hoida. Inimesed aga teatavasti eksivad ning varem või hiljem eksiksid ka need Nissani suures keskuses olevad tipptasemel autojuhid. Kes sellises olukorras vastutab ning kes peaks vastutama, on hetkel veel vastamata küsimused. Nissani S.A.M. on huvitav idee, kuid hetkel on see siiski vaid idee. 

Märksõnad: autouudised
s.a.m isesõitvad autod
Jaga: