Triisa ja Meeru lõpetasid neljanda raske katse Dakaril oma klassi neljanda ja viiendana

Dakari maratonralli neljas päev tähendas sõitjatele 521 kilomeetrist tööpäeva, millest 416 kilomeetrit oli katse. Katse sees oli ka lühike neutralisatsiooniala, kui ületati Argentina-Boliivia piir. Kui kolmandal päeval tõusti korraks merepinnast pea 5000 meetri kõrgusele, siis neljas päev viis sõitjad 3500-4000 meetri kõrgusele ja sellisele kõrgusele jäädakse järgnevaks kuueks päevaks, kui sõidetakse Boliivia Andides, mis maailma kõrguselt teine platoo Tiibeti järel. Neljanda päeva laager on 3000 meetri kõrgusel Boliivia linnas Tupizas. Päev oli taas raske ja keeruline, seda nii hõreda õhu kui merepinnast 3000 meetri kõrguste düünide tõttu ja navigeerimine oli taas päeva üks märksõna.

 

Tänase katse esimene osa oli sarnaselt kolmanda päevaga navigeerimise osas keeruline, lisaks sõideti seda pehmetes düünides ja endas mitte väga kindlaid sõitjaid oli palju. Korraldajad on sellel aastal teinud roadbooki selliseks, kus on infot vähem, eesmärgiga teha sõit keerulisemaks ja et see meenutaks rohkem algusaegade Dakari.

 

Toomas Triisa (Husqvarna) alustas päeva esimeses kontrollpunktis Malle-Moto klassi kolmanda vaheajaga, järgmises kontrollpunktis oli ta kaotanud aega ja oli kuues. Sealt edasi liikus ta kergelt tõusvas tempos ja lõpetas päeva oma klassi neljanda tulemusega, kaotades Malle-Moto klassi tänasele kiireimale sõitjale, Lyndon Poskittile (KTM) 9.25. Mart Meeru (Husqvarna) sõitis läbi katse viiendal-kuuendal kohal ja katse finišis oli ta viies, kaotades Poskittile 12.41. Tsiklite üldarvestuse võitja oli Matthias Walkner (KTM), Triisa oli katsel kokkuvõttes 49 (+1:16.38) ja Meeru 53 (+1:19.54). Kukkumise ja jalaluumurruga lõppes tänavune Dakar eelmise aasta võitjale, Toby Price'ile (KTM). Tsiklite üldliider on Joan Barreda Bort (Honda), kes oli täna teine. Malle-Moto klassis on Toomas Triisa peale neljandat päeva teine, taas liidriks tõusnud Jose Julian Kozac'ile kaotab ta 5.06, Mart Meeru on selle klassi viies. Üldarvestuses on Triisa 39 (+2:20.29) ja Meeru 55 (+3:30.58).

 

Dakari viies päev jätkub merepinnast 3000-4000 meetri kõrgusel. Päeva pikkus on kokku 692 kilomeetrit, millest katse moodustab 447 kilomeetrit. Päeva lõpuks jõutakse Oruro linna, kus on viienda päeva laager. Katset iseloomustab vahelduv maastik ja pinnas, taas on sees neutralisatsiooni lõik, seda juba varasematest Dakari maratonrallidest tuttava Uyuni ümbruses. Väike osa sõidetakse ka maailma suurimal soolaväljal Uyunis, mis võib olla ka vihmasadude tõttu vesine, soolavesi on olnud varasematel aastatel tehnikale probleemiks. Kuiva ilma korral on see lõik v'ga kiire, kus tullakse põhjagaasiga. Katse lõpuosas on ootamas sõitjaid taas liivadüünid.

 

Toomas Triisa stardib tänasele päevale Eesti aja järgi kell 12.07, Mart kell 12.09. Katse stardiajad on vastavalt 13.47 ja 13.49.

 

 

Alternatiivne live feed, kus saab ka Malle-Moto klassi eraldi näha: http://www.trackingdakar.nl/

 

Red Bull TV teeb igal päeval päeva kokkuvõtte ja seda saab vaadata siit: redbull.tv

Märksõnad: mootorisport
Jaga:

Lisa oma kommentaar:

Ogier: mul ei ole midagi kaotada

Neljal viimasel hooajal Volkswageni roolis autoralli maailmameistriks kroonitud Sebastien Ogier oli sunnitud meeskonda vahetama, sest sakslased lahkusid MM-sarjast.

Prantslane sõlmis lepingu Forde kasutava M-Sport meeskonnaga, kuhu kuulub ka Ott Tänak. "Ma olen võitnud palju, kuid olen olukorras, kus mul ei ole midagi kaotada," ütles Ogier. "Ma ei pea kellelegi midagi tõestama."

M-Sport saavutas oma senise viimase võidu 2012. aastal, kui Suurbritannias võidutses soomlane Jari-Matti Latvala. Viimane individuaalne MM-tiitel võideti Fordil aga 1981. aastal, mil sellega sai hakkama Latvala kaasmaalane Ari Vatanen. "Minu jaoks on heaks väljakutseks tiimi uuesti tippu tõstmine," tõdes Ogier.

Märksõnad: mootorisport
Jaga:

Bottase liitumine Mercedesega peaaegu kindel, konkurent siirdus Sauberisse

Portaali Motorsport.com teatel liitub sakslasest F1 piloot Pascal Wehrlein tuleval hooajal Sauberiga, mis muudab veelgi reaalsemaks soomlase Valtteri Bottase siirdumise Mercedesesse.

22-aastane Wehrlein on olnud viimastel hooaegadel Mercedese testisõitja ja teda peeti Bottase kõrval peamiseks kandidaadiks Nico Rosbergist tühjaks jäävale sõitjakohale, kirjutab ERRi spordiportaal.

Motorsport.com allikate kohaselt on aga Wehrleini leping Sauberiga vormistamise küsimus. Šveitsi võistkonnas asendaks ta brasiillast Felipe Nasrit ja oleks uueks tiimikaaslaseks rootslasele Marcus Ericssonile.

Lõppenud hooajal sõitis Wehrlein Manori eest ja teenis Austrias saavutatud kümnenda koha eest ka ühe MM-punkti. Nasr sai kaks punkti eelviimasel etapil Brasiilias näidatud üheksanda koha eest.

27-aastane Bottas on kogu oma F1 karjääri veetnud Williamsi ridades. Parimana sai ta 2014. aastal kokkuvõttes neljanda koha ja tuli mullu kuuendaks. Ta on tõusnud üheksal korral poodiumile, aga mitte kordagi veel selle kõrgeimale astmele.

Märksõnad: mootorisport
Jaga:

Vormel-1 legend ei mõista Kimi Räikköneni suurt populaarsust

Kolmekordne vormel-1 sarja maailmameister Jackie Stewart ei saa aru, miks soomlasest Ferrari piloot Kimi Räikkönen nii suures soosingus on.

„Lewis Hamilton on moodsa aja superkangelane,“ arutles šotlane. „Sebastian Vettel on aga vaikne sangar. Siiski on Räikkönen neist populaarsem. Soomlane ütleb harva midagi ja võib-olla see inimestele meeldibki.“

Stewart kiitis Red Bulliga kihutavat noorukest hollandlast Max Verstappenit. „Ta meenutab mulle Mario Andrettit, Jochen Rindti ja Francois Cevert’i oma karjääri algusaegadel,“ lausus Stewart. „Lõppenud hooaeg oli Verstappeni jaoks läbimurde aastaks.“

Märksõnad: mootorisport
Jaga:

Räikkönen: loodetavasti oleme järgmisel aastal konkurentsivõimelisemad

Vormel-1 MM-sarjas 2015. aastal Mercedese järel konstruktorite arvestuses teiseks tulnud Ferrari ei suutnud lõppenud hooajal võtta ühtegi etapivõitu ning loovutas teise koha Red Bullile.

„Me tegime rasket tööd ja andsime endast kõik, kuid kahjuks polnud tulemused sellised, nagu me oleks soovinud,“ vahendab ERRi spordiportaal Ferrari piloodi Kimi Räikköneni sõnu. „Me katsetame erinevaid asju ja proovime edasi areneda ning õppida.“

„Loodetavasti oleme järgmisel aastal uue autoga konkurentsivõimelisemad ja ma olen kindel, et me anname hea lahingu.“

Ferrari jäi 2016. aastal Mercedesest maha koguni 367 ning Red Bullist 70 punktiga. Soomlane lõpetas sõitjate arvestuses kuuendal kohal, neljandaks tulnud tiimikaaslasest Sebastian Vettelist 26 punkti kaugusel. Kuigi 2015. aastal oli Räikkönen neljas, oli eelmisel aastal oli kahe sõitja vahe lausa 128 silma.

„Kui ma neid kahte aastat võrdlen, oli minu jaoks tegemist parema aastaga, kuid ma ei saa siiski väga rahul olla,“ sõnas Räikkönen. „Lõpptulemus polnud lähedalgi sellele, mida me tahtsime. Oli ilusaid hetki, aga kui kogu aasta kokku võtta, ei saa me olla rahul sellega, kuidas aasta meie jaoks möödus.“

Märksõnad: mootorisport
Jaga: