Toomas Triisa tõusis Dakaril Malle-Moto klassi liidriks

Dakari kolmas päev viis sõitjad peale kahe esimest kuuma päeva jahedamatesse oludesse. Kuid madalamad temperatuurid tähendasid tõusmist merepinnast kõrgemale, hõredamasse õhku, mis vähendas mootorite võimsust ja tegi olukorra keeruliseks sõitjatele. Kolmandal päeval sõideti kokku 780 kilomeetrit, millest kiiruskatset oli 364 kilomeetrit. Päev viis sõitjad San Miguel De Tucumanist veel põhja poole Argentinasse, San Salvador de Jujuy'sse. Katse oli jagatud kaheks ja vahepeal pidid sõitjad nn neutralisatsiooni alas sõitma roadbooki järgi katse teise osa starti ja seda kindlaks ettenähtud ajaks. Andide jalamil sõites tõusti kohati päris kõrgele merepinnast, maksimum on 5000 meetri peal ja katse finiš oli 4000 meetri kõrgusel. See tähendas, et temperatuur oli katse alguses pea 40 soojakraadi, madalaim temperatuur katsel oli 5 plusskaardi ümber. Kolmanda päeva laager asub San Salvador de Jujuy's, mis on 1300 meetri kõrgusel merepinnast. Päev oli keeruline ka navigeerimise poolelt, sest mindi teedelt ära avatud loodusesse ja mägedesse, kus õige tee ja erinevate kontrollpunktide leidmine oli keerulisem kui kahel esimesel päeval. Eksimist oli palju, nii proffide kui amatööride hulgas.

 

Dakar Team Estonia sõitjad tegid väga tugeva esituse, Toomas Triisa (Husqvarna) tõusis esmalt Malle Moto klasse liidriks katsel ja kui ta katse finišisse jõudis oli ta tõusnud ka üldarvestuses Malle-Moto klassi liidriks. Tema edu teisel kohal oleva, senise liidri Jose Julian Kozac'i (KTM) ees on viis minutit, katsel edestas Triisa Argentina sõitjat 15 minutiga.

 

"Väga keeruline päev oli. Navigeerimine oli paras pähkel, õnneks saime sellega hakkama, eriti alguses, kus paljud eksisid. Olud muutusid palju, alguses oli kuum, neutralisatsoonialas, 5000 meetri kõrguses oli nii lund kui vihma. Hõre õhk mõjus koormavalt aga päeva tulemusega saab väga rahul olla," rääkis Triisa peale kolmandat võistluspäeva.

 

Mart Meeru osas viskas korraldaja ajavõtusüsteem Eesti fännidele paraja vimka, kui Meeru kontrollpunktide ajad ei tulnud korralikult läbi. Seda suurem oli rahulolu, kui Meeru aeg tuli. Katsel oli Meeru Malle Moto kuues, kaotades Triisale 52 minutiga. Üldkokkuvõttes on Meeru Malle-Moto klassi kaheksas, vahe Triisaga on 1.24.

 

Üldarvestuses võitis Dakari kolmanda katse hispaanlane Joan Barreda Bort (Honda) edestades Sam Sunderlandi (KTM) ja prantslast Renet'd (Husqvarna), vahed olid vastavalt 12.29 ja 15.30. Triisa oli katsel 36 (+1.10.43) ja Meeru (+2.02.47). Barreda Bort on ka üldliider, Triisa on 36 (+1.40.56) ja Meeru 74 (+3.04.53).

 

Dakari neljas päev tähendab sõitjatele 521 kilomeetrist tööpäeva, millest 416 kilomeetrit on katse. Katse sees on ka lühike neutralisatsiooniala, kui ületatakse Argentina-Boliivia piir. Kui kolmandal päeval tõusti korraks merepinnast pea 5000 meetri kõrgusele, siis neljas päev viib sõitjad 3500-4000 meetri kõrgusele ja sellisele kõrgusele jäädakse järgnevaks kuueks päevaks. Laagrisse sätitakse ennast 3000 meetri kõrgusel Boliivia linnas Tupizas. See, mis ootab sõitjaid ees neljandal päeval on paljudele uus kogemus. Nimelt ootavad sõitjaid ees sellel kõrgusel järsud liivadüünid, mis paneb masinad ja sõitjad tõsiselt proovile. Mootor on nõrgem ja hõre õhk võtab ka sõitjad korralikult läbi.

 

Red Bull TV teeb igal päeval päeva kokkuvõtte ja seda saab vaadata siit: redbull.tv

 

2017. aastal stardivad Toomas Triisa ja Mart Meeru Dakaril Malle-Moto klassis, kus tuleb kõik ise teha. 2014. aastal startisid Mart Meeru ja Toomas Triisa esmakordselt Dakari maratonrallil ja nende kohad üldarvestuses olid vastavalt 40 ja 52. 2015. aastal startis Mart eestlastest ainsana Dakaril ja tema lõppkohaks jäi 38. 2017. aasta Dakari maratonralli stardib esmakordselt 2. jaanuaril Paraguaist ja liigub edasi Boliiviasse ning finiš on 14. jaanuaril Buenos Aireses.

Märksõnad: mootorisport
Jaga:

Lisa oma kommentaar:

Ogier: mul ei ole midagi kaotada

Neljal viimasel hooajal Volkswageni roolis autoralli maailmameistriks kroonitud Sebastien Ogier oli sunnitud meeskonda vahetama, sest sakslased lahkusid MM-sarjast.

Prantslane sõlmis lepingu Forde kasutava M-Sport meeskonnaga, kuhu kuulub ka Ott Tänak. "Ma olen võitnud palju, kuid olen olukorras, kus mul ei ole midagi kaotada," ütles Ogier. "Ma ei pea kellelegi midagi tõestama."

M-Sport saavutas oma senise viimase võidu 2012. aastal, kui Suurbritannias võidutses soomlane Jari-Matti Latvala. Viimane individuaalne MM-tiitel võideti Fordil aga 1981. aastal, mil sellega sai hakkama Latvala kaasmaalane Ari Vatanen. "Minu jaoks on heaks väljakutseks tiimi uuesti tippu tõstmine," tõdes Ogier.

Märksõnad: mootorisport
Jaga:

Bottase liitumine Mercedesega peaaegu kindel, konkurent siirdus Sauberisse

Portaali Motorsport.com teatel liitub sakslasest F1 piloot Pascal Wehrlein tuleval hooajal Sauberiga, mis muudab veelgi reaalsemaks soomlase Valtteri Bottase siirdumise Mercedesesse.

22-aastane Wehrlein on olnud viimastel hooaegadel Mercedese testisõitja ja teda peeti Bottase kõrval peamiseks kandidaadiks Nico Rosbergist tühjaks jäävale sõitjakohale, kirjutab ERRi spordiportaal.

Motorsport.com allikate kohaselt on aga Wehrleini leping Sauberiga vormistamise küsimus. Šveitsi võistkonnas asendaks ta brasiillast Felipe Nasrit ja oleks uueks tiimikaaslaseks rootslasele Marcus Ericssonile.

Lõppenud hooajal sõitis Wehrlein Manori eest ja teenis Austrias saavutatud kümnenda koha eest ka ühe MM-punkti. Nasr sai kaks punkti eelviimasel etapil Brasiilias näidatud üheksanda koha eest.

27-aastane Bottas on kogu oma F1 karjääri veetnud Williamsi ridades. Parimana sai ta 2014. aastal kokkuvõttes neljanda koha ja tuli mullu kuuendaks. Ta on tõusnud üheksal korral poodiumile, aga mitte kordagi veel selle kõrgeimale astmele.

Märksõnad: mootorisport
Jaga:

Vormel-1 legend ei mõista Kimi Räikköneni suurt populaarsust

Kolmekordne vormel-1 sarja maailmameister Jackie Stewart ei saa aru, miks soomlasest Ferrari piloot Kimi Räikkönen nii suures soosingus on.

„Lewis Hamilton on moodsa aja superkangelane,“ arutles šotlane. „Sebastian Vettel on aga vaikne sangar. Siiski on Räikkönen neist populaarsem. Soomlane ütleb harva midagi ja võib-olla see inimestele meeldibki.“

Stewart kiitis Red Bulliga kihutavat noorukest hollandlast Max Verstappenit. „Ta meenutab mulle Mario Andrettit, Jochen Rindti ja Francois Cevert’i oma karjääri algusaegadel,“ lausus Stewart. „Lõppenud hooaeg oli Verstappeni jaoks läbimurde aastaks.“

Märksõnad: mootorisport
Jaga:

Räikkönen: loodetavasti oleme järgmisel aastal konkurentsivõimelisemad

Vormel-1 MM-sarjas 2015. aastal Mercedese järel konstruktorite arvestuses teiseks tulnud Ferrari ei suutnud lõppenud hooajal võtta ühtegi etapivõitu ning loovutas teise koha Red Bullile.

„Me tegime rasket tööd ja andsime endast kõik, kuid kahjuks polnud tulemused sellised, nagu me oleks soovinud,“ vahendab ERRi spordiportaal Ferrari piloodi Kimi Räikköneni sõnu. „Me katsetame erinevaid asju ja proovime edasi areneda ning õppida.“

„Loodetavasti oleme järgmisel aastal uue autoga konkurentsivõimelisemad ja ma olen kindel, et me anname hea lahingu.“

Ferrari jäi 2016. aastal Mercedesest maha koguni 367 ning Red Bullist 70 punktiga. Soomlane lõpetas sõitjate arvestuses kuuendal kohal, neljandaks tulnud tiimikaaslasest Sebastian Vettelist 26 punkti kaugusel. Kuigi 2015. aastal oli Räikkönen neljas, oli eelmisel aastal oli kahe sõitja vahe lausa 128 silma.

„Kui ma neid kahte aastat võrdlen, oli minu jaoks tegemist parema aastaga, kuid ma ei saa siiski väga rahul olla,“ sõnas Räikkönen. „Lõpptulemus polnud lähedalgi sellele, mida me tahtsime. Oli ilusaid hetki, aga kui kogu aasta kokku võtta, ei saa me olla rahul sellega, kuidas aasta meie jaoks möödus.“

Märksõnad: mootorisport
Jaga: