Toomas Triisa tõusis Dakaril Malle-Moto klassi liidriks

Dakari kolmas päev viis sõitjad peale kahe esimest kuuma päeva jahedamatesse oludesse. Kuid madalamad temperatuurid tähendasid tõusmist merepinnast kõrgemale, hõredamasse õhku, mis vähendas mootorite võimsust ja tegi olukorra keeruliseks sõitjatele. Kolmandal päeval sõideti kokku 780 kilomeetrit, millest kiiruskatset oli 364 kilomeetrit. Päev viis sõitjad San Miguel De Tucumanist veel põhja poole Argentinasse, San Salvador de Jujuy'sse. Katse oli jagatud kaheks ja vahepeal pidid sõitjad nn neutralisatsiooni alas sõitma roadbooki järgi katse teise osa starti ja seda kindlaks ettenähtud ajaks. Andide jalamil sõites tõusti kohati päris kõrgele merepinnast, maksimum on 5000 meetri peal ja katse finiš oli 4000 meetri kõrgusel. See tähendas, et temperatuur oli katse alguses pea 40 soojakraadi, madalaim temperatuur katsel oli 5 plusskaardi ümber. Kolmanda päeva laager asub San Salvador de Jujuy's, mis on 1300 meetri kõrgusel merepinnast. Päev oli keeruline ka navigeerimise poolelt, sest mindi teedelt ära avatud loodusesse ja mägedesse, kus õige tee ja erinevate kontrollpunktide leidmine oli keerulisem kui kahel esimesel päeval. Eksimist oli palju, nii proffide kui amatööride hulgas.

 

Dakar Team Estonia sõitjad tegid väga tugeva esituse, Toomas Triisa (Husqvarna) tõusis esmalt Malle Moto klasse liidriks katsel ja kui ta katse finišisse jõudis oli ta tõusnud ka üldarvestuses Malle-Moto klassi liidriks. Tema edu teisel kohal oleva, senise liidri Jose Julian Kozac'i (KTM) ees on viis minutit, katsel edestas Triisa Argentina sõitjat 15 minutiga.

 

"Väga keeruline päev oli. Navigeerimine oli paras pähkel, õnneks saime sellega hakkama, eriti alguses, kus paljud eksisid. Olud muutusid palju, alguses oli kuum, neutralisatsoonialas, 5000 meetri kõrguses oli nii lund kui vihma. Hõre õhk mõjus koormavalt aga päeva tulemusega saab väga rahul olla," rääkis Triisa peale kolmandat võistluspäeva.

 

Mart Meeru osas viskas korraldaja ajavõtusüsteem Eesti fännidele paraja vimka, kui Meeru kontrollpunktide ajad ei tulnud korralikult läbi. Seda suurem oli rahulolu, kui Meeru aeg tuli. Katsel oli Meeru Malle Moto kuues, kaotades Triisale 52 minutiga. Üldkokkuvõttes on Meeru Malle-Moto klassi kaheksas, vahe Triisaga on 1.24.

 

Üldarvestuses võitis Dakari kolmanda katse hispaanlane Joan Barreda Bort (Honda) edestades Sam Sunderlandi (KTM) ja prantslast Renet'd (Husqvarna), vahed olid vastavalt 12.29 ja 15.30. Triisa oli katsel 36 (+1.10.43) ja Meeru (+2.02.47). Barreda Bort on ka üldliider, Triisa on 36 (+1.40.56) ja Meeru 74 (+3.04.53).

 

Dakari neljas päev tähendab sõitjatele 521 kilomeetrist tööpäeva, millest 416 kilomeetrit on katse. Katse sees on ka lühike neutralisatsiooniala, kui ületatakse Argentina-Boliivia piir. Kui kolmandal päeval tõusti korraks merepinnast pea 5000 meetri kõrgusele, siis neljas päev viib sõitjad 3500-4000 meetri kõrgusele ja sellisele kõrgusele jäädakse järgnevaks kuueks päevaks. Laagrisse sätitakse ennast 3000 meetri kõrgusel Boliivia linnas Tupizas. See, mis ootab sõitjaid ees neljandal päeval on paljudele uus kogemus. Nimelt ootavad sõitjaid ees sellel kõrgusel järsud liivadüünid, mis paneb masinad ja sõitjad tõsiselt proovile. Mootor on nõrgem ja hõre õhk võtab ka sõitjad korralikult läbi.

 

Red Bull TV teeb igal päeval päeva kokkuvõtte ja seda saab vaadata siit: redbull.tv

 

2017. aastal stardivad Toomas Triisa ja Mart Meeru Dakaril Malle-Moto klassis, kus tuleb kõik ise teha. 2014. aastal startisid Mart Meeru ja Toomas Triisa esmakordselt Dakari maratonrallil ja nende kohad üldarvestuses olid vastavalt 40 ja 52. 2015. aastal startis Mart eestlastest ainsana Dakaril ja tema lõppkohaks jäi 38. 2017. aasta Dakari maratonralli stardib esmakordselt 2. jaanuaril Paraguaist ja liigub edasi Boliiviasse ning finiš on 14. jaanuaril Buenos Aireses.

Märksõnad: mootorisport
Jaga:

Lisa oma kommentaar:

Liiklusõnnetused

04.01.2017 kella 08.05 ajal toimus liiklusõnnetus Tallinnas Õismäe tee 115 juures, kus reguleerimata jalakäijate ülekäigurajal teed ületanud 46-aastane naine sai löögi sõiduautolt Hyundai i20, mida juhtis 54-aastane naine. Jalakäija soovis, et juht viiks ta tööle ja meditsiinilist abi ei soovinud. Hiljem kutsuti kiirabi ning jalakäija toimetati Põhja-Eesti Regionaalhaiglasse kontrolli.

04.01.2017 kella 12.45 ajal toimus liiklusõnnetus Tallinnas Õismäe tee 120 juures, kus 21-aastane mees sõitis sõiduautoga Volkswagen Golf parkimiskohalt välja tagurdades otsa 73-aastasele naisele, kes kokkupõrke tulemusena kukkus. Jalakäija toimetati Põhja-Eesti Regionaalhaiglasse. Juhtumi täpsemad asjaolud on selgitamisel. Politsei palub sündmuse pealtnägijatel ühendust võtta telefonil 612 3000 või emailil põhja.lmt@politsei.ee.

04.01.2017 kella 12.30 ajal toimus liiklusõnnetus Pärnus Aia ja Karja tänava ristmikul, kus sõiduautot Volvo juhtinud 46-aastane mees sõitis otsa peateel liikunud sõiduautole  Opel Corsa, mida juhtis 72-aastane naine. Opeli juht toimetati Pärnu Haiglasse.

Märksõnad: paevauudised
Jaga:

Prantsusmaa aastavahetuspidustustel süüdati ligi 1000 autot

Suurbritannia väljaanne Telegraph kirjutab kummalisest Prantsusmaal levivast traditsioonist, kus inimesed süütavad uut aastat vastu võttes sõidukeid.

Usutavasti sai komme alguses 1990ndatel suurriigi idaosas, täpsemalt Strasbourgi kandis, kui ümbruskonnas elanud vaesed sisserändajad muutusid välgumihklitega hooletuks. Aasta-aastalt autode põlemine kasvas ja levis suurematesse linnadesse. Arvatakse, et enamus süütamisi panevad toime enda saatusega rahulolematud noored.

Ainuüksi kukeaastat vastu võttes pandi tuli otsa 945 autole, neist osa hävines täielikult. Võrreldes mullusega märgati pea 20-protsendilist kasvu.

Prantsusmaa politsei pidas aastavahetusel kinni 454 inimest, kellest ka 301 vahistati.


Märksõnad: kurioosumid
Jaga:

Fotod: Lexus lõi 23 aastat tagasi omapärase ideeauto

1994. aastal polnud šokeeriv mitte ainult seetõttu, et Kurt Cobain võttis endalt elu ja parvlaev Estonia uppus. Samal aastal nägi ilmavalgust ka GS 300 põhinev Lexus Landau ideeauto.

Kontseptsiooni välimus pole suurem asi, aga tähelepanu tõmbab selle mootor. 4-liitrine V8 ajam toodab 249 hj (186 kW) ja see pärineb Toyota Aristolt. Automaatkastiga luukpäral on nelikvedu ning selle disainis Italdesign Giugiaro. Sama firma vastutas ka tollase GS’i välimuse eest.


Landau oli Lexus GS’ist 60 cm lühem, kuid 5 cm kõrgem. Nii jäi salongi üsnagi ruumikaks. Auto nimi on viide 19. sajandi luksuslikele vankritele.

Märksõnad: autouudised
Jaga:

Video: Faraday Future esitles kiiret, võimast ja elegantset elektriautot

Hiina päritolu, kuid Californias tegutsev alustav elektriautode tootja Faraday Future esitles eile Las Vegases CES tarbijaelektroonikanäitusel oma esimest tootmisse minevat mudelit FF91. Tegu on mitu kuud rahaprobleemide käes vaevelnud Faraday Future'i jaoks olulise sündmusega, mis õnnestumise korral võib ettevõtte taas ree peale lükata. 

Faraday Future'i esitletud mudeli, FF91 näol on tegu peaaegu tootmisvalmis isendi prototüübiga. Crossover on aerodünaamiliselt voolujoonelise kujuga, kasutades disaini juures lihtsaid, mõnes mõttes isegi elegantselt tagasihoidlikke joone. Masinale annavad omapärase välimuse tervet esiosa kattev ribajas LED-valgustitest koosnev esituli. Tuuleklaasi ees vajadusel välja tõusev lidar ning salongis tuuleklaasi ülemises osas paiknevad sensorid viitavad autosse algusest peale sisse ehitatud autonoomseks sõiduks vajalikule riistvarale. Silma hakkavad ka tillukesed tahavaatepeeglid, mis on tegelikkuses kaamerad, mis kuvavad salongis olevatele ekraanidele pildi auto küljel ja taga toimuvast. Peeglid vahetati kaamerate vastu peamiselt õhutakistuse vähendamiseks. 

FF91 ehitatakse FF- Variable Platform Architecture'i peale. Samale platvormile loodetakse tulevikus veelgi mudeleid lisada. CES-il esitletud prototüüp on varustatud elektrimootoritega, mis kokku genereerivad koguni 1050 hobujõudu. Sellest piisab, et suures plaanis võrdlemisisuur ja kobakas auto nullist 60 miilise tunnikiiruseni (96,5 km/h) kõigest 2.39 sekundiga kiirendada. Pole paha. 

Mootorid saavad oma energia sõitjate istumise alla paigaldatud 130 kWh akublokist, mis lubab autol ühe laadimisega läbida kuni 600 km. Kiirlaadijaga saab aku väidetavalt vähem kui tunniga täis laadida. FF on oma akubloki üle uhke, kuna teist nii suure mahutavusega versiooni keegi teine ei paku. Aku loodi koostöös LG Chemiga ning väidetavalt on see praegu saadaolevatest parima energiatihedusega akublokk maailmas. 

Et tegu on kalli ja luksuskliendile suunatud masinaga, pani FF auto arendamisel suurt rõhku salongile, eriti tagumisele istmereale. Kui auto hinnad jäävad eeldatavalt 150 000 ja 200 000 dollari vahele, on tõenäoline, et auto omanik soovib päris palju aega veeta just tagaistmel. Selleks on tagumine rida varustatud mugavate istmetega, mille asendeid saab igatepidi muuta ja sättida. Lisaks veel mitmed nutikad lahendused nagu näiteks aknale koputuste abil akende tumendamine ning Hiina LeEcoga koostöös disainitud info- ja meelelahutussüsteem. 

Prototüüp kasutab ka mitmeid hetkel veel ulmelisi lahendusi nagu näiteks eraldi kaamera juhi tuvastamiseks. Kui näotuvastusporgramm kinnitab, et just omanik autole läheneb, oskab masin ukse iseseisvalt avada, eemaldades seeläbi vajaduse võtme järele. 

FF91 tulevased ostjad saavad ettevõtte kodulehel mudeli enda jaoks 5000 dollarilise sissemakse eest broneerida. Tootmine peaks seniste plaanide kohaselt pihta hakkama 2018. aastal, kuid, nagu eelnevalt juba mainitud, siis see eeldab majanduslikest probleemidest üle saamist. Arvestades senist mainekahju, on FF-il kindlasti keeruline tekitada suur nõudlus esimeste mudelite järgi, kuid esialgu avaldatud info põhjal võiks FF91 vägagi intrigeerivaks ja võimekaks mudeliks kujuneda.

Märksõnad: autouudised
Jaga: