Dakari ralli üldliidriks tõusis Loeb, Triisa on tsiklitel 48. kohal

Dakari rallil osalevatel Eesti motomeestel Toomas Triisal ja Mart Meerul on Lõuna-Ameerikas seljataga teine võistluspäev.

Võistlejaid ootas täna Argentinas 803 km pikkune etapp, millest 275 km oli kiiruskatseid. Autode konkurentsis oli kiireim üheksakordne autoralli maailmameister Sebastien Loeb (Peugeot) ning prantslane tõusis ka üldliidriks. Mootorratturite seas teenis etapivõidu ja kerkis üldliidriks tiitlikaitsja Toby Price (KTM) Austraaliast.

Stardis oli 142 motomeest, kelle seas Toomas Triisa näitas 44. ning Mart Meeru (mõlemad Husqvarna) 78. aega. Mootorratturite arvestuses on Triisa kokkuvõttes 48. ja Meeru 80. positsioonil. Malle-moto klassis, kus sõitjad peavad oma sõiduvahendi eest ise hoolt kandma, hoiab Triisa 5. ning Meeru 10. kohta.

Ees on veel kümme etappi ja ralli kestab 14. jaanuarini.

Märksõnad: mootorisport
Jaga:

Lisa oma kommentaar:

Peugeot Total meeskond on Dakari rallil kõrgete ootustega

Paraguay pealinnas Asuncionis start Dakari rallile. Peugeot Total meeskonnas alustas 4 ekipaaži, esimene päev sõideti ettevaatlikult ning lõpetati probleemideta.

Carlos Sainz saavutas esimese päeva lõpuks 4nda koha. "Avaetapp oli raske, rada kitsas ja auklik, kuid meil läks hästi ja lõpetasime probleemideta," ütles Carlos etapi kohta.

Sebastien Loeb sõitis välja 6nda koha. "Rada oli keeruline, ei sobinud minu sõidustiiliga. Maastik ei sobinud hästi meie autole, otsustasime riske mitte võtta ja sõita ettevaatlikult," kommenteeris mees avapäeva.

Cyril Despres lõpetas esimese päeva 8nda kohaga. "See on minu 17. Dakari ralli, kuid tänane on üks raksemaid ralli alguseid, mis ma mäletan. Esimesed kolm kilomeetrit oli väga lihtne aega kaotada, rada oli kurviline ja vihmakahjustustega. Uue 3008 DKR'ga on väga lõbus sõita, kuid peame hoidma pead selged ja ei tohi teha vigu," sõnas Cyril avapäeva lõpus.

Stephane Peterhansel oli avaetapi lõpuks 12ndal kohal. "Sõitsin väga ettevaatlikult kuna viimati võistlesin pool aastat tagasi. Olin pinges ja ei leidnud oma õiget tempot, kui õnneks on ajavahed väikesed ja auto sõidab hästi. Pean ennast homseks kokku võtma," ütles Stephane.

Dakar on kahtlemata üks ilusamaid, aga samas ka raskemaid rallisid maailmas. Peugeot Total meeskond on rallil kõrgete ootustega. Ekipaažide varasemad tulemused ja kogemused on aukartustäratavad.

Kahekordne autoralli maailmameister ja 2010. aasta Dakari ralli võitja Carlos Sainz koos kaardilugeja Lucas Cruz'iga lähevad revanši võtma. Eelmisel aastal olid nad sunnitud esikohalt katkestama kõigest kolm päeva enne finišit. Pärast Maroko ralli teist kohta on nad kindlasti ühed esikoha pretendendid.

Sebastien Loeb ja Daniel Elena jagasid kabiini esimest korda aastal 1997. Pea 20 aastat hiljem, pärast 78-t ralli võitu ja 9-t ralli maailmameistritiitlit toob Peugeot mehed uuesti kokku. Sebastien ja Daniel näitasid oma klassi eelmise aasta Dakari rallil, kus domineerisid rallit terve esimese nädala, kuid lõpetasid 9ndal kohal.

Cyril Desprès ja  David Castera osalevad rallil auto kategoorias kolmandat korda. Cyril on võitnud ralli 5 korral mootorrataste arvestuses, samal ajal kui David on aastaid olnud ralli korraldusmeeskonnas. Koos võitsid mehed 2016 aasta Siiditee ralli.

Dakari ralli tiitlikaitsjad Stephane Peterhansel ja Jean-Paul Cottret on konkurentsitult enim auhindu võitnud duo pikamaa off-road rallidel. Stephane on võitnud Dakari ralli 12-l korral, 6 korda mootorrattal ja 6 korda autoroolis.

Tagaveolisel Peugeot 3008 DKR'l on 3-liitrine topeltturboga diiselmootor, mis arendab 340 hj ja 800 nm väänet.

Seekord läbib ralli kolme Lõuna-Ameerika riiki: Paraguay, Boliivia ja Argentiina, kogudistantsiks rohkem kui 8800 km, millest kiiruskatseid 4093 km. 6 päeva rallist toimub mägedes, rohkem kui 3000 m kõrgusel merepinnast.

Tulemused esimese päeva lõpuks:

  1. AL ATTIYAH Nasser (QAT) / BAUMEL Matthieu (FRA), Toyota Hi-Lux, 25m41s
    2. PONS Xavier (ESP) / GARCIA Ruben (ESP), Ford, +24s
    3. ROMA Nani (ESP) / HARO Bravo (ESP), Toyota Hi-Lux, +29s
    4. SAINZ Carlos (ESP) /CRUZ Lucas (ESP), PEUGEOT 3008DKR, +33s
    5. DE VILLIERS Giniel (ZAF) / VON ZITZEWITZ Dirk (ZAF), Toyota Hi-Lux, +41s
    6. LOEB Sébastien (FRA) / ELENA Daniel (MC), PEUGEOT 3008DKR, +55s
    8. DESPRES Cyril (FR) / David CASTERA (FRA), PEUGEOT 3008DKR, +1m14s
    12. PETERHANSEL Stéphane (FRA) / COTTRET Jean-Paul (FRA), PEUGEOT 3008DKR, +1m34s
Märksõnad: mootorisport
Jaga:

Lux Express Venemaa liinilubade peatamise taga kellegi pahatahtlikkust ei näe

Tallinna-Peterburi ja Helsingi-Peterburi liinidel sõitnud Lux Expressi Venemaa tütarfirma ZAO Evrolainsi liiniluba peatati esiklaasi mõrade ja dokumentide puuduliku vormistuse tõttu. Ettevõtte juhi sõnul nad pahatahtlikkust enda suhtes ei kahtlusta, ehkki leiavad, et alust loa peatamiseks polnud.

Lux Expressi Venemaal registreeritud tütarfirma ZAO Evrolains sai 26. detsembril ettekirjutuse: kolme bussi esiklaasis on mõrad ning rahvusvaheliste vedude dokumentatsioonis on puudujääke. Muuhulgas puudutasid etteheited peatuste tegemist parkimise keelualal, mida on kinnitanud ka reisijad. Samuti käivitati buss, mille kasutamiseks luba puudus, nähtub auditist. Mõlema rikkumisega kaasnes trahv, vahendas ERRi uudisteportaal.

Aega puuduste likvideerimiseks anti kolm kuud. Ettevõte suhtus märkustesse tõsiselt ning asuski puudustega tegelema, ent nädal hiljem tuli juba uus otsus: rahvusvaheliste vedude liiniluba peatada.

Eesti ettevõte Lux Express sisenes Venemaa turule 2014. aasta juunis, pahandades sealse kohaliku turu kohe välja: reise pakuti soodsamalt ja mugavamalt, kui kohalikud tegijad, kes isegi Putinile kaebekirja uue konkurendi kohta kirjutasid.

Märksõnad: paevauudised
Jaga:

Nordica taotleb luba tütarfirma osaluse LOT-ile üleandmiseks

Nordica kaubamärki kasutav riiklik lennufirma Nordic Aviation Group esitas konkurentsiametile taotluse, et saada luba anda üle 49 protsenti lennukeid ja lennusertifikaate haldavast tütarfirmast Regional Jet riikliku lennufirma strateegilisele partnerile Poola LOT-ile.

Pooled esitasid koondumise teate 30. detsembril. Selle järgi tahavad Nordic Aviation Group ja Polskie Linie Lotnicze LOT S.A. omandada ühiselt valitseva mõju Regional Jet OÜ üle. Senini on Regional Jet täielikult Nordic Aviationi omanduses.

Nordica teatas novembri alguses, et lõpetab aasta kestnud koostöö Sloveenia lennufirmaga Adria Airways ning alustab selle asemel koostööd Poola lennufirmaga LOT Polish Airlines, kellega hakkab jagama ühist kommertsplatvormi, piletimüügisüsteemi ja liinikoodi.

Lennuteenuste ekspordi suurenemisel lisandub käesoleva aasta jooksul Nordica lennukiparki kolm lennukit ja luuakse üle 70 töökoha. Strateegilise koostöö ühe olulise osana omandab LOT 49 protsenti Nordica tütarfirmast Regional Jet.

LOT on Poola riigile kuuluv lennuettevõte, mis teeb päevas keskmiselt 200 lendu 60 sihtkohta neljal mandril, vedades aastas umbes viit miljonit reisijat.

Regional Jet OÜ on Nordic Aviationi lennulubade ja -sertifikaate haldamiseks loodud tütarfirma, lennuametilt sai ettevõte lennutegevuseloa mullu veebruaris.

Märksõnad: paevauudised
Jaga:

Tallink: Megastari valmimine on graafikus

Tallink kinnitab, et nende uue shuttle-tüüpi kiirlaeva Megastar valmimine Turu laevatehases on graafikus ning 29. jaanuarile plaanitud esimene reis toimub plaanikohaselt.

Tallinki uus shuttle-tüüpi kiirlaev Megastar saab Turu laevatehases veel viimast lihvi ja valmistub 29. jaanuarist liinile minema. Läänemere suurima kiirlaeva esimene liinireis toimub Tallinnast Helsingisse.

Ühe esimese maagaasil sõitva kiirlaeva sõiduaeg kahe pealinna vahel on sama, mis senistel kiirlaevadel - kaks tundi. Laeva sõidukiirus on 27 sõlme.

212-meetrine 2850 reisijat ja 800 sõiduautot mahutav laev on peale- ja mahalaadimise kiiruse huvides ehitatud kahetasandiliseks - sõiduautod saavad peale ülemiselt, suured sõidukid alumiselt rambilt. Päevas teeb Megastar kuus reisi ning töö intensiivsuse tõttu võetakse kasutusele kolm vahetust. Kõik kaptenid on Eesti päritolu, pika Tallinkis töötamise kogemusega mehed: Vahur Sõstra, Ain Aksalu ja Raul Metshein, neist esimene juhib ka Megastari esimest sõitu.

Spetsiaalselt uue laeva äraproovimise pärast omale reisi broneeritud pole, kui päris esimene reis välja arvata, tõdes Tallinki kommunikatsioonijuht Luulea Lääne. "Inimesed on väga praktilised ja olulisim, mida jälgitakse, on nädalapäev ja kellaaeg, et sõit sobiks," kirjeldas Lääne ERR.ee-le.

Märksõnad: paevauudised
Jaga: