Toomas Triisa ja Mart Meeru alustasid Dakari maratonrallit korralikult

Peale 1. jaanuaril Paraguai pealinnas Asuncionis toimunud Dakari maratonralli pidulikku avamist, startisid võistlejad täna esimesele katsele, mis viis nad Argentinasse. Terve päeva distants oli 454 kilomeetrit, katset sellest 39 kilomeetri jagu. Ühesõnaga, selline rahulikum sissejuhatus selle aasta Dakarile, mis on korraldajate sõnul raskeim senine Dakar Lõuna-Ameerikas. Dakar Team Estonia sõitjad Toomas Triisa ja Mart Meeru, kes tänavu osalevad Dakaril Malle-Moto klassis, said oma tulemused kenasti kirja, Toomas oli tsiklite üldarvestuses 60. kohal (+5.49) ja Mart 111. kohal (+10.09). Mõlemad sõidavad Husqvarna tsikliga. Malle-Moto klassis on nende kohad vastavalt 6 ja 15.

 

Tsiklite arvestuses oli avapäeval kiireim Xavier De Soultrait, kes aga ei soovinud teisel päeval esimesena rajale minna ning ületas teadlikult ülesõidul kiirust ja teenis sellega minutilise karistuse. Kuna tsiklid stardivad ees, siis oleks ta olnud nö rajaleidja rollis. Nii on Dakari liider tsiklite klassis peale avapäeva Juan Pederero Garcia Ricky Brabeci ja Paolo Goncalvese ees. Vahed on väikesed, TOP 10 mahub minuti sisse.

 

Meie sõitjad jäid lühikese kuid tehnilise katsega rahule. "Kuigi võis tunduda, et on lühike katse, siis tegelikult oli see päris ohtlik. Päev oli palav (ca 40 soojakraadi) ja tolmune, kuid oma tulemusega olen rahul," oli Toomas Triisa kommentaar.

"Navigeerimise kohalt oli täna väga lihtne, katse läks paljuski lintide vahel ja kuumus mulle õnneks liiga ei teinud," lisas Mart Meeru.

 

Malle-Moto klass, kus eestlased sõidavad on karmide reeglitega. Nagu oleme juba varem öelnud, peavad nad kõik parandustööd tsikli juures ise ära tegema, laagrites on nende jaoks oma eraldatud ala, kuhu teistel asja pole, sisse ja välja käimine sellest alast on selle klassi sõitjatele samuti selgelt paika pandud. Mardil ja Toomasel polnud täna tsiklite juures suurt tööd teha. Kiire puhastus ja oligi asi valmis. Poisid tegid roadbookid uueks päevaks valmis ja said puhkama minna.

 

Dakari teine päev stardib Argentinas, Resistencia linnast ja päeva finish on San Miguel de Tucumanis. Kokku ootab sõitjaid ees 803 kilomeetrit, millest 275 on kiiruskatset. Kihutatakse Chaco piirkonnas, kus on läbi ajaloo sõidetud mitmete WRC rallide kiiruskatseid. Kindlasti saab olema palju tolmu ja navigeerimine on juba keerulisem. Kui aga sajab vihma, siis saab olema korralik mudaralli. Päev saab olema pikk ja keeruline, Toomas stardib laagrist kohaliku aja järgi kell 5.05, Mart aga kell 5.23. Eesti aja järgi on need kellaajad 10.05 ja 10.23 ja siis on ees pea 450 kilomeetrine ülesõit katsele. Katsele stardivad nad Eesti aja järgi kell 15.35 ja 15.53 ja peale katset on veel pisut alla 100 kilomeetri minna tänasesse laagrisse.

 

Red Bull TV teeb igal päeval päeva kokkuvõtte ja seda saab vaadata siit: redbull.tv

 

2017. aastal stardivad Toomas Triisa ja Mart Meeru Dakaril Malle-Moto klassis, kus tuleb kõik ise teha. 2014. aastal startisid Mart Meeru ja Toomas Triisa esmakordselt Dakari maratonrallil ja nende kohad üldarvestuses olid vastavalt 40 ja 52. 2015. aastal startis Mart eestlastest ainsana Dakaril ja tema lõppkohaks jäi 38. 2017. aasta Dakari maratonralli stardib esmakordselt 2. jaanuaril Paraguaist ja liigub edasi Boliiviasse ning finiš on 14. jaanuaril Buenos Aireses.

Märksõnad: mootorisport
Jaga:

Lisa oma kommentaar:

Bottase liitumine Mercedesega peaaegu kindel, konkurent siirdus Sauberisse

Portaali Motorsport.com teatel liitub sakslasest F1 piloot Pascal Wehrlein tuleval hooajal Sauberiga, mis muudab veelgi reaalsemaks soomlase Valtteri Bottase siirdumise Mercedesesse.

22-aastane Wehrlein on olnud viimastel hooaegadel Mercedese testisõitja ja teda peeti Bottase kõrval peamiseks kandidaadiks Nico Rosbergist tühjaks jäävale sõitjakohale, kirjutab ERRi spordiportaal.

Motorsport.com allikate kohaselt on aga Wehrleini leping Sauberiga vormistamise küsimus. Šveitsi võistkonnas asendaks ta brasiillast Felipe Nasrit ja oleks uueks tiimikaaslaseks rootslasele Marcus Ericssonile.

Lõppenud hooajal sõitis Wehrlein Manori eest ja teenis Austrias saavutatud kümnenda koha eest ka ühe MM-punkti. Nasr sai kaks punkti eelviimasel etapil Brasiilias näidatud üheksanda koha eest.

27-aastane Bottas on kogu oma F1 karjääri veetnud Williamsi ridades. Parimana sai ta 2014. aastal kokkuvõttes neljanda koha ja tuli mullu kuuendaks. Ta on tõusnud üheksal korral poodiumile, aga mitte kordagi veel selle kõrgeimale astmele.

Märksõnad: mootorisport
Jaga:

Vormel-1 legend ei mõista Kimi Räikköneni suurt populaarsust

Kolmekordne vormel-1 sarja maailmameister Jackie Stewart ei saa aru, miks soomlasest Ferrari piloot Kimi Räikkönen nii suures soosingus on.

„Lewis Hamilton on moodsa aja superkangelane,“ arutles šotlane. „Sebastian Vettel on aga vaikne sangar. Siiski on Räikkönen neist populaarsem. Soomlane ütleb harva midagi ja võib-olla see inimestele meeldibki.“

Stewart kiitis Red Bulliga kihutavat noorukest hollandlast Max Verstappenit. „Ta meenutab mulle Mario Andrettit, Jochen Rindti ja Francois Cevert’i oma karjääri algusaegadel,“ lausus Stewart. „Lõppenud hooaeg oli Verstappeni jaoks läbimurde aastaks.“

Märksõnad: mootorisport
Jaga:

Räikkönen: loodetavasti oleme järgmisel aastal konkurentsivõimelisemad

Vormel-1 MM-sarjas 2015. aastal Mercedese järel konstruktorite arvestuses teiseks tulnud Ferrari ei suutnud lõppenud hooajal võtta ühtegi etapivõitu ning loovutas teise koha Red Bullile.

„Me tegime rasket tööd ja andsime endast kõik, kuid kahjuks polnud tulemused sellised, nagu me oleks soovinud,“ vahendab ERRi spordiportaal Ferrari piloodi Kimi Räikköneni sõnu. „Me katsetame erinevaid asju ja proovime edasi areneda ning õppida.“

„Loodetavasti oleme järgmisel aastal uue autoga konkurentsivõimelisemad ja ma olen kindel, et me anname hea lahingu.“

Ferrari jäi 2016. aastal Mercedesest maha koguni 367 ning Red Bullist 70 punktiga. Soomlane lõpetas sõitjate arvestuses kuuendal kohal, neljandaks tulnud tiimikaaslasest Sebastian Vettelist 26 punkti kaugusel. Kuigi 2015. aastal oli Räikkönen neljas, oli eelmisel aastal oli kahe sõitja vahe lausa 128 silma.

„Kui ma neid kahte aastat võrdlen, oli minu jaoks tegemist parema aastaga, kuid ma ei saa siiski väga rahul olla,“ sõnas Räikkönen. „Lõpptulemus polnud lähedalgi sellele, mida me tahtsime. Oli ilusaid hetki, aga kui kogu aasta kokku võtta, ei saa me olla rahul sellega, kuidas aasta meie jaoks möödus.“

Märksõnad: mootorisport
Jaga:

Pirelli tegi juba teatavaks järgmise hooaja kahe esimese etapi rehvivalikud

Vormel-1 sarja rehvitootja Pirelli teatas järgmise hooaja kahe esimese Austraalia ja Hiina etapi rehviseosed.

Mõlemal etapil on kasutada punased super- ja kollased pehmed rehvid. Austraalias on nimistus ka lilla ultrapehme ning Hiinas valge keskmise seguga rehv. Melbourne'is peavad sõitjad kvalifikatsiooni kolmandas osas kasutama vähemalt ühte lilla ning võistluses punase või kollase märgistusega rehvi. Shanghai kvalifikatsiooni otsustavas faasis on kohustuslik punase märgistusega rehv ning sõidus kollase või valge märgistusega.

2017. aasta Austraalia GP toimub 26. märtsil ning Hiina GP 9. aprillil.

Vormel-1 sarja rehvimuudatustega saab ennast kurssi viia allolevast videost.

Märksõnad: mootorisport
Jaga: