Toomas Triisa ja Mart Meeru alustasid Dakari maratonrallit korralikult

Peale 1. jaanuaril Paraguai pealinnas Asuncionis toimunud Dakari maratonralli pidulikku avamist, startisid võistlejad täna esimesele katsele, mis viis nad Argentinasse. Terve päeva distants oli 454 kilomeetrit, katset sellest 39 kilomeetri jagu. Ühesõnaga, selline rahulikum sissejuhatus selle aasta Dakarile, mis on korraldajate sõnul raskeim senine Dakar Lõuna-Ameerikas. Dakar Team Estonia sõitjad Toomas Triisa ja Mart Meeru, kes tänavu osalevad Dakaril Malle-Moto klassis, said oma tulemused kenasti kirja, Toomas oli tsiklite üldarvestuses 60. kohal (+5.49) ja Mart 111. kohal (+10.09). Mõlemad sõidavad Husqvarna tsikliga. Malle-Moto klassis on nende kohad vastavalt 6 ja 15.

 

Tsiklite arvestuses oli avapäeval kiireim Xavier De Soultrait, kes aga ei soovinud teisel päeval esimesena rajale minna ning ületas teadlikult ülesõidul kiirust ja teenis sellega minutilise karistuse. Kuna tsiklid stardivad ees, siis oleks ta olnud nö rajaleidja rollis. Nii on Dakari liider tsiklite klassis peale avapäeva Juan Pederero Garcia Ricky Brabeci ja Paolo Goncalvese ees. Vahed on väikesed, TOP 10 mahub minuti sisse.

 

Meie sõitjad jäid lühikese kuid tehnilise katsega rahule. "Kuigi võis tunduda, et on lühike katse, siis tegelikult oli see päris ohtlik. Päev oli palav (ca 40 soojakraadi) ja tolmune, kuid oma tulemusega olen rahul," oli Toomas Triisa kommentaar.

"Navigeerimise kohalt oli täna väga lihtne, katse läks paljuski lintide vahel ja kuumus mulle õnneks liiga ei teinud," lisas Mart Meeru.

 

Malle-Moto klass, kus eestlased sõidavad on karmide reeglitega. Nagu oleme juba varem öelnud, peavad nad kõik parandustööd tsikli juures ise ära tegema, laagrites on nende jaoks oma eraldatud ala, kuhu teistel asja pole, sisse ja välja käimine sellest alast on selle klassi sõitjatele samuti selgelt paika pandud. Mardil ja Toomasel polnud täna tsiklite juures suurt tööd teha. Kiire puhastus ja oligi asi valmis. Poisid tegid roadbookid uueks päevaks valmis ja said puhkama minna.

 

Dakari teine päev stardib Argentinas, Resistencia linnast ja päeva finish on San Miguel de Tucumanis. Kokku ootab sõitjaid ees 803 kilomeetrit, millest 275 on kiiruskatset. Kihutatakse Chaco piirkonnas, kus on läbi ajaloo sõidetud mitmete WRC rallide kiiruskatseid. Kindlasti saab olema palju tolmu ja navigeerimine on juba keerulisem. Kui aga sajab vihma, siis saab olema korralik mudaralli. Päev saab olema pikk ja keeruline, Toomas stardib laagrist kohaliku aja järgi kell 5.05, Mart aga kell 5.23. Eesti aja järgi on need kellaajad 10.05 ja 10.23 ja siis on ees pea 450 kilomeetrine ülesõit katsele. Katsele stardivad nad Eesti aja järgi kell 15.35 ja 15.53 ja peale katset on veel pisut alla 100 kilomeetri minna tänasesse laagrisse.

 

Red Bull TV teeb igal päeval päeva kokkuvõtte ja seda saab vaadata siit: redbull.tv

 

2017. aastal stardivad Toomas Triisa ja Mart Meeru Dakaril Malle-Moto klassis, kus tuleb kõik ise teha. 2014. aastal startisid Mart Meeru ja Toomas Triisa esmakordselt Dakari maratonrallil ja nende kohad üldarvestuses olid vastavalt 40 ja 52. 2015. aastal startis Mart eestlastest ainsana Dakaril ja tema lõppkohaks jäi 38. 2017. aasta Dakari maratonralli stardib esmakordselt 2. jaanuaril Paraguaist ja liigub edasi Boliiviasse ning finiš on 14. jaanuaril Buenos Aireses.

Märksõnad: mootorisport
Jaga:

Lisa oma kommentaar:

404 Not Found

Not Found

The requested URL /alone/1 was not found on this server.

Bottase liitumine Mercedesega peaaegu kindel, konkurent siirdus Sauberisse

Portaali Motorsport.com teatel liitub sakslasest F1 piloot Pascal Wehrlein tuleval hooajal Sauberiga, mis muudab veelgi reaalsemaks soomlase Valtteri Bottase siirdumise Mercedesesse.

22-aastane Wehrlein on olnud viimastel hooaegadel Mercedese testisõitja ja teda peeti Bottase kõrval peamiseks kandidaadiks Nico Rosbergist tühjaks jäävale sõitjakohale, kirjutab ERRi spordiportaal.

Motorsport.com allikate kohaselt on aga Wehrleini leping Sauberiga vormistamise küsimus. Šveitsi võistkonnas asendaks ta brasiillast Felipe Nasrit ja oleks uueks tiimikaaslaseks rootslasele Marcus Ericssonile.

Lõppenud hooajal sõitis Wehrlein Manori eest ja teenis Austrias saavutatud kümnenda koha eest ka ühe MM-punkti. Nasr sai kaks punkti eelviimasel etapil Brasiilias näidatud üheksanda koha eest.

27-aastane Bottas on kogu oma F1 karjääri veetnud Williamsi ridades. Parimana sai ta 2014. aastal kokkuvõttes neljanda koha ja tuli mullu kuuendaks. Ta on tõusnud üheksal korral poodiumile, aga mitte kordagi veel selle kõrgeimale astmele.

Märksõnad: mootorisport
Jaga:

Vormel-1 legend ei mõista Kimi Räikköneni suurt populaarsust

Kolmekordne vormel-1 sarja maailmameister Jackie Stewart ei saa aru, miks soomlasest Ferrari piloot Kimi Räikkönen nii suures soosingus on.

„Lewis Hamilton on moodsa aja superkangelane,“ arutles šotlane. „Sebastian Vettel on aga vaikne sangar. Siiski on Räikkönen neist populaarsem. Soomlane ütleb harva midagi ja võib-olla see inimestele meeldibki.“

Stewart kiitis Red Bulliga kihutavat noorukest hollandlast Max Verstappenit. „Ta meenutab mulle Mario Andrettit, Jochen Rindti ja Francois Cevert’i oma karjääri algusaegadel,“ lausus Stewart. „Lõppenud hooaeg oli Verstappeni jaoks läbimurde aastaks.“

Märksõnad: mootorisport
Jaga:

Ott Tänak plaanib osaleda Saaremaa rallil

Autoralli maailmameistrivõistluste etappide soodne ajagraafik võimaldab Ott Tänakul startida 50. Saaremaa rallil ja mehe enda kinnitusel on ta kodusaarel kihutamisest väga huvitatud.

Oktoobris on autoralli MM-i WRC sarjas kaks etappi – 5.-8. sõidetakse Hispaanias ja 26.-29. Suurbritannias. Kuna kodune Saaremaa ralli sõidetakse 13.-14. oktoobril on meie esirallimehel suurepärane võimalus kihutada kodupubliku ees, vahendab ERRi spordiportaal.

“Püüan võimalusel kohal olla,” ütles Ott Tänak Saare maakonna spordiaasta pidulikul lõpetamisel. Koos Raigo Mõlderiga maakonna parimaks võistkonnaks valitud rallipiloot lisas, et auto ja kõik selleks olenev on olemas.

Märksõnad: mootorisport
Jaga: