Mazda vihjab vesinikuga töötavale vankelmootorile

Iga natukese aja tagant tuleb Mazdalt jälle mõni signaal, et taas võidakse elustada vankel- või rootormootor. Samas on Mazda tunnistanud, rootormootor pole nii efektiivne kui traditsioonilisemad kolbmootorid ning karmide keskkonnanõuete tingimustes ei pruugi selle müük olla realistlik. 

Austraalia veebiväljaanne Motoring sai küüned taha aga Mazda oma ajakirjas Zoom-Zoom sügisel ilmuvale artiklile, kus arutatakse vankelmootori põhimõtte kasutamist vesinikuauto juures. Sellisel juhul paisataks õhku niikuinii vaid veeauru, mistõttu poleks ka suurem kütusekulu liialt suur probleem. 

Varasemalt on Mazdalt tulnud ka signaale, nagu võiks rootormootor eriti efektiivselt töötada niiöelda abimootorina, mis toodaks elektriauto akudesse lisaenergiat, suurendade niimoodi elektriauto sõiduulatust. 

Hetkel on tegu aga vaid spekulatsioonidega. Teatud seltskondades on tulnud ka signaale, nagu võiks Mazda veel 2017. aastal esitleda vankelmootoriga RX-9 sportautot, kuid aasta on peaaegu läbi ning kuna ametlikku infot selle kohta pole väljastama hakatud, on vähemalt 2017. aasta debüüti ehk liiga palju loodetud. Tavaliselt hakkavad autotootjad erilisematest mudelitest juba mitu kuud varem teatud infokilde jagama, Mazda RX mudeli puhul pole sellega aga veel alustatud. Samas on Mazda kinnitanud, et töö vankelmootori kallal käib ning see tähendab, et arendusse pandavast rahast tahetakse eeldatavalt millalgi ka midagi teenida. 

Märksõnad: mazda
rx-8 rx-9 vankelmootor rootormootor vesinik
Jaga:

Lisa oma kommentaar:

Mazda esitleb varsti uut sädemevaba bensiinimootorit

Mazda tippjuhid rääkisid veel eelmisel nädalal entusiastlikult, kuidas nemad hetkel elektriautodele liialt ei panusta ning otsivad sisepõlemismootoritele järjest efektiivsemaid ja paremaid lahendusi. 

Mazda SkyActiv mootorid on osutunud äärmiselt efektiivseks ning suudavad tänu mootorites saavutatavale kõrgele kompressioonile saavutada sisuliselt hübriidautodega võrreldavat kütusekulu. SkyActiv II perekonna mootorid astuvad aga sammu edasi ning nendes jõuallikatest peaks kaduma bensiinimootoritega traditsiooniliselt kaasas käivad küünlad. SkyActiv II mootorites plahvatab kütus suure rõhu tõttu, paljuski sarnaselt diiselmootoritega. 

Mazda plaanib uut mootorit esitleda septembris toimuval Frankfurdi autonäitusel, oktoobris Tokyo näitusel tahetakse see mootori juba esimesse ideeautosse panna. Esimesena peaks uue mootori endale saama uus Mazda3, misjärel liigub tehnoloogia tasapisi ka teiste mudeliteni. 

Märksõnad: autouudised
mazda3 skyactiv skyactiv ii hcci
Jaga:

Video: Esinduses hooldatud Mazda mootor

Tüüp kaadri taga räägib, et nende juurde toodi Mazda, tugeva kolksuga mootoris. Väidetavalt olla autot enne hooldatud vaid kohalikus esinduses. Mootorit lahti võttes selgus, et ilmselt polnud selles õli kordagi vahetatud, sest vastasel korral ei näinuks jõuallikas selline välja.

 Läbisõiduks öeldi olevat 70 000 kilomeetrit. Aga milline näeb välja 133 000 km õlivahetuseta läbinud mootor, vaata juba SIIT!

Märksõnad: autouudised
kurioosum
Jaga:

Frankfurdis näeb järgmise põlvkonna Mazda3

Mazda tutvustab augusti lõpus Frankfurdi tehnoloogiakonverentsil uue sisepõlemismootoriga Mazda3 mudelit.

Uus bensiiniajami tehnoloogia kannab nime homogenous charge compression ignition (HCCI) ning see töötab diiselmootorile sarnaselt -  kütus sütib juba silindrisse pritsimisel kokkupuutel kuuma õhuga. Motoring kirjutab, et see tehnoloogia saab nimeks Skyactiv II. Selles mootoris kasutatakse süüteküünlaid kasutatakse ainult madalatel pööretel.

Mazda insenerid lubavad 30-protsendilist efektiivsuse kasvu. Selle ajamiga uued Mazda3-d tulevad müügile järgmisel aastal. Auto debüüt peaks toimuma oktoobris Tokyos.

Märksõnad: autouudised
Jaga:

Mazda ei usu, et sisepõlemismootorid kuhugi kaoksid

Kuigi autotootjad investeerivad üha julgemalt elektriautodesse ning hiljuti teatas suunamuutusest ka varasemalt skeptiline FCA, on siiski mõned tootjad, kes usuvad vanade heade sisepõlemismootorite ülemuslikkusesse. Näiteks Mazda.

Mazda asepresident Robert Davis rääkis Michiganis peetud autotööstuse konverentsil, et sisepõlemismootorite hukk on üldiselt ülepingutatud teema ning lähiajal ei tohiks need veel kuskile kaduda. Davise hinnangul saab sisepõlemismootoreid praegusest veelgi efektiivsemaks muuta, mistõttu pole nende stagnatsiooni veel oodata. 

Mazda on elektrifitseerimise osas pigem tagasihoidlikuks jäänud ning on selle asemel panustanud oma Skyactiv bensiini- ja diiselmootorite arendamisele. Davise sõnul on küll uuritud ka elektriliste elementide kasutusele võttu, sealhulgas ka hübriidmootorite kasutamist, kuid ka nende juures mängib suurt rolli see vana ja hea sisepõlemismootor. Seega, enne kui hakatakse uutesse tehnoloogiatesse suuri summasid pumpama, tahab Mazda valmis meisterdada hea ja tõeliselt efektiivse sisepõlemismootori. 

Davis kritiseeris ka elektriautodele suunatud riiklike toetusi, öeldes, et autotööstus võiks parem ise järjest karmimaks muutuvatele regulatsioonidele lahenduse leida. Siinkohal on mehe jutus kahtlemata ka tõetera sees, sest vaevalt, et elektriautod ilma praeguste toetusteta tänasel moel konkureerida suudaks. Ainuüksi USA-s toetab riik elektriautode ostu 7500 dollariga. 

Kuigi ka Mazda hinnangul on elektriautod autotranspordi tulevik pikemas perspektiivis, jäävad nende hinnangul vähemalt lähitulevikus siiski domineerima klassikalised sisepõlemismootoriga autod. 

Märksõnad: autouudised
robert davis skyactiv sisepõlemismootor
Jaga: