Mazda vihjab vesinikuga töötavale vankelmootorile

Iga natukese aja tagant tuleb Mazdalt jälle mõni signaal, et taas võidakse elustada vankel- või rootormootor. Samas on Mazda tunnistanud, rootormootor pole nii efektiivne kui traditsioonilisemad kolbmootorid ning karmide keskkonnanõuete tingimustes ei pruugi selle müük olla realistlik. 

Austraalia veebiväljaanne Motoring sai küüned taha aga Mazda oma ajakirjas Zoom-Zoom sügisel ilmuvale artiklile, kus arutatakse vankelmootori põhimõtte kasutamist vesinikuauto juures. Sellisel juhul paisataks õhku niikuinii vaid veeauru, mistõttu poleks ka suurem kütusekulu liialt suur probleem. 

Varasemalt on Mazdalt tulnud ka signaale, nagu võiks rootormootor eriti efektiivselt töötada niiöelda abimootorina, mis toodaks elektriauto akudesse lisaenergiat, suurendade niimoodi elektriauto sõiduulatust. 

Hetkel on tegu aga vaid spekulatsioonidega. Teatud seltskondades on tulnud ka signaale, nagu võiks Mazda veel 2017. aastal esitleda vankelmootoriga RX-9 sportautot, kuid aasta on peaaegu läbi ning kuna ametlikku infot selle kohta pole väljastama hakatud, on vähemalt 2017. aasta debüüti ehk liiga palju loodetud. Tavaliselt hakkavad autotootjad erilisematest mudelitest juba mitu kuud varem teatud infokilde jagama, Mazda RX mudeli puhul pole sellega aga veel alustatud. Samas on Mazda kinnitanud, et töö vankelmootori kallal käib ning see tähendab, et arendusse pandavast rahast tahetakse eeldatavalt millalgi ka midagi teenida. 

Märksõnad: mazda
rx-8 rx-9 vankelmootor rootormootor vesinik
Jaga:

Lisa oma kommentaar:

Fotod: Mazda avas Augsburgis klassikaliste autode muuseumi

Saksamaal Ragnar Klavanile tuttavas Augsburgi linnas avati esimene Mazda muuseum väljaspool Jaapanit.


1920. aastal asutatud Mazdal on aastatega kogunenud palju neljarattalisi, mida uhkusega näidati ning suure sünnipäeva eel ehitati Saksamaal muuseum, kus saab uurida 45 mudelit. Nende hulgas on 1967. aastast Cosmo Sport, 1969. aastast Luce RX87 ning veerandsada aastat vana RX-7. Lisaks veel R360, K360 ning AZ-1.

Märksõnad: autouudised
Jaga:

Video: “tavaline” ülevaade 1995. aasta Mazda Miatast

YouTube’i kanal RegularCars teeb ülevaateid autodest, mis ei ole midagi väga erilist - nad on tavalised. Tavalisest on kaugel aga see ülevaade Mazda Miatast.



Märksõnad: autouudised
Jaga:

Mazda patenteeris elektriautode toetamiseks sobiva vankelmootori

Vankelmootorid kaovad kindlast fännibaasist hoolimata tasapisi ajaloohämarusse. Ainsa jõuallikana pole need lihtsalt piisavalt efektiivsed, et tänapäeva üha karmimaks muutuvate heitgaasinõuetega regulatsioonidele vastata. 

Samas, vankelmootoritel on olemas oma fännibaas, kes seda jõuallikat kindlasti näha tahab ning kuulsusrikkale ajaloole tahaks järgmise peatüki kirjutada ka Mazda, eeldusel muidugi, et kogu projekt kasumlik on. Tundub aga, et Mazda on vankelmootoritele väikese niši leidnud - elektriautod. 

Nimelt uuendas Mazda oma patente ning käis seal välja huvitava idee - vankelmootoriga elektriauto. Tegu oleks teatud mõtte elektriautoga, millel on lisaks sisse ehitatud väike sisepõlemismootor, mille abil vajadusel elektrienergiat juurde toota. Auto rattaid liigutaksid ainult elektrimootorid. Sarnast lahendust kasutatakse ka näiteks Chevrolet Volti ja BMW i3 juures. 

Vankelmootori eelised antud kontekstis on väiksem kaal ning väiksem müra ja vibratsioon, mis samuti võimaldavad helisummutuselt jmt kokku hoida. Lisaks on Mazda leidnud mooduse, kuidas mootoris ringi liikuv rootor efektiivselt seisma jätta, nii et klappideta mootorisse liigset kütust sisse ei voolaks. 

Mazda esitles mõned aastad tagasi ka sarnase põhimõttega ideeautot Mazda2 RE Range-Extender, mille puhul paigaldati autosse akude laadimiseks tilluke, kõigest 330 cc rootormootor. Vahepeal kadus see masin ära, kuid tundub, et kulisside taga arendustöö käis. 

Samas peab aru andma, et antud juhul on tegu lihtsalt Mazda intellektuaalomandi kaitsmisega ning mingeid konkreetseid plaane isegi väikese vankelmootori turule toomise kohta hetkel pole.

Märksõnad: autouudised
mazda2 vankelmootor rootormootor
Jaga:

Mazdal saab järgmise aasta lõpuks valmis üliefektiivne mootor

Mazdal on töös üliefektiivse sisepõlemismootori arendamine. Ajam võib tarbida kuni 30% vähem kütust ja paiskab õhku vähem heitgaase.

Süsteem nimega HCCI (Homogeneous charge compression ignition) surub õhu ja kütuse segu silindris nii kaua kokku kuni see süttib. Tavalises mootoris kasutatakse süttimiseks küünla abi. See tehnoloogia muudab bensiinimootori töö sarnaseks diiselajami tööpõhimõtetega.

Portaal Nikkei kirjutab, et uus tehnoloogia saab valmis 2018. aasta lõpuks ning esimesena kasutab seda uuendatud Mazda3. HCCI oleks osa Mazda Skyactiv 2 tehnoloogiast ning aitab vähendada kütusekulu.


Mazda tippametnik ütles 2014. aastal, et nad tahavad Skyactiv 2 lahendustega muuta mootorid 30% võrra efektiivsemaks.

Märksõnad: autouudised
Jaga: