Hiinlaste Geely omandas 51% Lotuse aktsiatest

Hiina autotootja Geely teatas eile, et ostis 49,9 protsendilise osaluse Malaisia autotootjasse Protonisse. Kuigi Proton omab ka Briti sportautode tootjat, tahtis Geely Lotusese üle suuremat kontrolli ning ostis omakorda Protoni käest 51 protsenti Lotuse aktsiatest. Ülejäänud Lotuse aktsiad läksid Etika Automotive'i omandusse. 

Protonist ja Lotusest olid väidetavalt huvitatud veel ka PSA Group ja Suzuki, kuid Geely tegi parima pakkumise. Geely püüab mõlemad autotootjad majanduslikest raskustest hoolimata elule turgutada. 

Sümbioosset suhet võib oodata eelkõige Lotusega. Lotus on tuntud kui ülikergete autode valmistaja ning Geely tunneb kindlasti huvi, kas ja mil määral Lotuse tehnoloogiat ka niiöelda tavaautode juures kasutada saaks. Samas on Geely valmis Lotusesse mudelivaliku uuendamise ja arendamise nimel investeerima. 

Teatavasti ostis Geely 2009. aastal ka Volvo, mis on kõigist Hiinaga seotud hirmudest tänaseks aga tõsiselt õitsema löönud. Uute investeeringute abil võib fööniksina tõusta ka Lotus. 

Märksõnad: lotus
geely proton
Jaga:

Lisa oma kommentaar:

Video: Lotus Evorale pandi Tesla elektrimootor

Portaal InsideEVs kirjutab Sasha Anisest, kes “Blue Lightning Project’i” raames tõstis Lotus Evora sisse Tesla elektrimootori ja Chevrolet Volti akud.

Elektrimootor pärineb Model S 85 seeriast ning see saadi lammutuskojast - üks rohelise auto omanik oli oma Tesla mahakandmiseks sõitnud. Model S’i elektrimootor arendab tehasest tulles 360 hobujõudu. Volti kaks akut annavad kokku 32 kWh.

Kui Anis ja ta sõber Lotus Evora stendile sõitsid, said nad võimsuseks 440 hobujõudu, kuid ruumi parandusteks ja edasiminekuteks on.

Sasha Anis oli projekti jaoks autot valides kahe valiku vahel, kas Evora või Porsche Caymani. Caymani keeruline ehitus muutis Lotuse paremaks valikuks. Evoral on alumiiniumist kere, mis tuleb lihtsalt ja ühes tükis ära.

Tesla Roadster põhines Evora väikevennal - Lotus Elisel.



Märksõnad: autouudised
Tesla
Jaga:

Lotus muutis niigi kerge Elise veel kergemaks Elise Sprindiks

Lotused on kerged. Lotus Elise on kerge, tavalise Elise Sporti tühimass on kõigest 856 kg. Tundub aga, et Lotusele sellest ei piisanud ning kuidagimoodi õnnestus neil essalt veel 26 alla võtta, tuues Elise Sprinti tühimassi 830 kg-ni.

Väljakutse seisnes selles, et juba tavaline Elise on auto, kust on kõik ebavajalik eemaldatud, seega kohti kaalu kokkuhoiuks on mõnevõrra keeruline leida. Siiski, Lotuse insenerid vahetasid tavalise aku Li-Ion aku vastu, vahetasid välja käigukangi, paigutasid autosse süsinikkiust istmed, asendasid mootorikatte ja veel mõned paneelid kergemate polükarbonaatdetailide vastu ning paigutasid autosse ka kergema rooli, mis kõik kokku vähendasid kaalu veel 26 kg võrra. 

Jõuallikate juures muutusi ei tehtud, seal saab jätkuvalt valida 1,6-liitrise või 1,8-liitrise ülelaaduriga neljasilindrise vahel, mis kiirendavad nullist sajani vastavalt 5,9 või 4,1 sekundiga. 

Väikese, kerge ja väleda Lotus Sprinti hinnad algavad 37 300 naelast (43 200 eurost). 

Märksõnad: autouudised
elise elise sprint
Jaga:

Video: kuidas mööduda kaassõitjatest

Austraallane Dean Evans näitas 2005. aastal Austraalias toimunud K-seeria Lotuse Elise sarjas oskusi ning tõusis enne ringi läbimist 16. kohalt esimeseks.


Märksõnad: autouudised
Jaga:

Lotus suurendas Exige võimsust, vähendas kaalu

Lotus jätkab oma võitlust võimalikult kergete autode nimel. Kuigi kõik Lotused on juba praegu ülikerged ja suudavad seetõttu võrdlemisi väikeste mootoritega ringirajal vägagi muljetavaldavaid aegu näidata, siis Lotus leiab aeg-ajal jälle mõne koha, kust veel kilogramme maha võtta. 

Lotusel avaldas uue Exige versiooni Exige Sport 380 ning see on varasemast 25 kg võrra kergem. Kui kogu auto kaalub kõigest 1100 kg, siis pole sellise kokkuhoiu leidmine sugugi kerge. Lotus võttis igalt poolt natukene. Süsinikkiust aerodünaamilised detailid hoidsid kokku peaaegu 3 kg, kergemast materjalist "tagaklaas" peaaegu ühe kg, veel natuke istmetelt, veel natuke piduritelt ja nii see kokku tuli. Kõige suurem kaalu kokkuhoid tuli aga auto akult, mis vahetati Li-Ion versiooni vastu välja. Seal õnnestus päästa koguni 10 kg. 

Kusjuures kaalu alandamise käigus õnnestus samal ajal mootorit grammike võimsamaks tuunida. Nagu nimigi ütleb, võluti Toyota juurtega 3,5-liitrisest V6-st välja 380 hobujõudu ning 410 Nm väänet. Sellest piisab 3,5 sekundiga nullist 98 km/h kiirendamiseks ning tippkiiruseks lubatakse 286 km/h.

Märksõnad: autouudised
Jaga: