Väikseim Lexus USA-s on nüüd NX

2017. mudeliaasta CT200h  jääb jänkide jaoks viimaseks ning Lexuse uueks baasmudeliks USAs saab NX crossover. Ülejäänud maailm saab ka edaspidi väikest CT200h osta. Lexuse otsus ei tule suure üllatusena, sest mullu ostsid jänkid 8900 CT200h-d. Samas müüdi 25 000 GLA-d ja 31 500 Audi A3.

CT200h ülekanne pärineb eelmise põlvkonna Toyota Priuselt. See tähendab, et Lexust viib edasi 1,8-liitrine neljasilindriline ajam, mida toetab 650-voldine elektrimootor. Need kaks kokku liites saame hübriidi võimsuseks 134 hj (100 kW). USA-s aga ollakse harjunud palju võimsamate jõuallikatega.

Lexus muidugi käed rüpes ei istu. Erinevate allikate sõnul on Lexus arendamas CT200h mantlipärijat. Oodata on jõulisema välimusega, ruumikamat ja veelgi ökonoomsema hübriidlahendusega autot. 

Märksõnad: lexus
Jaga:

Lisa oma kommentaar:

Väikseim Lexus USA-s on nüüd NX

2017. mudeliaasta CT200h  jääb jänkide jaoks viimaseks ning Lexuse uueks baasmudeliks USAs saab NX crossover. Ülejäänud maailm saab ka edaspidi väikest CT200h osta. Lexuse otsus ei tule suure üllatusena, sest mullu ostsid jänkid 8900 CT200h-d. Samas müüdi 25 000 GLA-d ja 31 500 Audi A3.

CT200h ülekanne pärineb eelmise põlvkonna Toyota Priuselt. See tähendab, et Lexust viib edasi 1,8-liitrine neljasilindriline ajam, mida toetab 650-voldine elektrimootor. Need kaks kokku liites saame hübriidi võimsuseks 134 hj (100 kW). USA-s aga ollakse harjunud palju võimsamate jõuallikatega.

Lexus muidugi käed rüpes ei istu. Erinevate allikate sõnul on Lexus arendamas CT200h mantlipärijat. Oodata on jõulisema välimusega, ruumikamat ja veelgi ökonoomsema hübriidlahendusega autot. 

Märksõnad: autouudised
Jaga:

Lexus on viinud koolidesse juba üle pooletuhande raamatu

Vähem kui kuu ajaga on Lexus kampaania “Disain läheb kooli” käigus viinud Eesti, Läti ja Leedu koolidesse 552 kaasaegse disaini olulisimat auhinda välja andva Red Doti entsüklopeedilist teost.

 

Ühtekokku jõuab Baltimaade koolidesse 1600 disainiraamatut (400 komplekti) koguväärtusega 20 000 eurot. Iga kampaaniaperioodil Lexuse hübriidmudeliga testisõitu tegev inimene saab valida kooli, kuhu eksklusiivne komplekt toimetatakse.

 

Toyota Balticu Lexuse ärivaldkonna juhi Raigo Kaseoru sõnul soovitakse kampaania käigus tuua tippdisain noortele kätte, inspireerida loovat mõtlemist, ärksat meelt ja isetegemise huvi.

“Lexuse idee on väga hästi vastu võtnud nii testisõitjad, koolid kui õpilased. Mul on väga hea meel, et napi kuu ajaga on juba ligi kolmandik raamatuist uue kodu leidnud,” ütles Kaseorg. “Kaasaegne disain ei tähenda ainult visuaalselt nauditavat tulemust. Lisaks välisele ilule peab see olema funktsionaalne, nutikas ja keskkonnasäästlik. Loodame, et suudame selle teadmise järgmise põlvkonnani viia ja inspireerida neid tegema suuri asju.”

Red Doti raamatute komplekt koosneb neljast 360–570-leheküljelisest raamatust, mille neli teemat on tegemine, elamine, nautimine ja töötamine. Kõigis raamatutes on intervjuud oma valdkonna tippdisaineritega, toodete pildid ja tutvustused. Eestis on praeguseks välja jagatud 112, Lätis 184 ja Leedus 256 raamatut ehk 138 komplekti.

“Rahvusvaheliselt toetab Lexus mitmeid tuntuid disainisündmusi ja annab noortele disaineritele võimaluse oma töid maailmale esitada. Näiteks hiljutisel Milano disaininädal olid esindatud ka mitmed eesti disainerid,” lisas Kaseorg. “Lexus usub, et loovuse abil on võimalik ehitada paremat homset ja et disainiõpetus võiks olla sama tähtis kui näiteks IT- ja programmeerimisoskus. Homses maailmas on need ilmselt lausa lahutamatud.”

Alates 2005. aastast, mil esimene hübriidmaastur RX 400h turule tuli, on müüdud maailmas kokku üle miljoni Lexuse hübriidauto. Hübriidtehnoloogia võidukäigust Eestis annab tunnistust see, et möödunud aastal oli pea 90% kõigist siinsel turul müüdud Lexuse autodest hübriidid.

Märksõnad: autouudised
Jaga:

Lexuse hübriide müüakse konkurentidest 18 korda enam

Viimase 12 aasta jooksul on Eestis müüdud Lexuse hübriide üle 18 korra enam kui teiste premium-klassi automarkide hübriidmudeleid kokku.

 

Alates 2006. aastast kuni selle aasta märtsini on Eestis registreeritud 994 premium-klassi hübriidi, millest koguni 942 on olnud Lexused.

Sarnane on statistika ka teistes Baltimaades. Lätis müüdud 1321 hübriidist 1300 on olnud Lexused, Leedus on samad numbrid 893 ja 854.

Lexus Tallinna tegevjuhi Taavi Lepiku sõnul on edu toonud teadlik keskendumine innovatsioonile ja rohelisele tehnoloogiale, ühendades võimsuse ja keskkonnasäästlikkuse.

“Hübriidi eelis on see, et saad hea kiirenduse, sujuva sõidu, vaikse salongi, keskkonnasäästu ja võimsuse ühes komplektis. Me näeme väga selgelt, et tänase turu jaoks on võimas hübriidmootor sageli eelistatum valik kui saastavam diisel- või bensiinimootor,” ütles Lepik. “Mõni tosin aastat tagasi esimese Lexuse hübriidi ostnud klient on autot vahetanud kolm või neli korda ja alati valinud uue hübriidi mitte diisli. Teine aga on oma Lexuse hübriidiga sõitnud sadu tuhandeid kilomeetreid, kuid kasutab edukalt sama akut. Hübriidtehnoloogia on väga kvaliteetne ja vastupidav isegi meie oludes.”

Kui näiteks aastal 2011 osteti Eestis 62 premium-klassi hübriidi, millest vaid kolm ei olnud Lexused, siis mullu oli sama näitaja 158 ja 12 ehkki müügikasv turul on olnud ligi kolmekordne, on konkurendid jäänud sisuliselt sama kaugele.

“Huvitaval kombel pakub enamik autotootjaid Eestis oma mudelivalikust vaid üksikuid hübriidvariante ja neidki tavamudelist kallima hinnaga. Oleme võtnud vastupidise suuna, pakkudes kõiki mudeleid ka täishübriididena ja võrdväärse hinnaga, konkureerivate diiselmudelitega” märkis Lepik. “Kindlasti pole alust ka müüdil, et hübriidtehnoloogia ei sobi meie kliimasse. Vastupidi, sobib isegi paremini. Lexuse kasutatav innovaatiline tehnoloogia on põhjalikult katsetatud ja end praktikas tõestanud, toimides iga ilmaga ka Eestis. Lisaks on mõju loodusele märkimisväärselt väiksem kui tavasõidukitel.”

Lepik rõhutas, et kui Euroopa riikides, kus sõidukitele kehtib saastemaks, on menukad riigi tuge nautivad pistikhübriidid, siis Eesti klient eelistab juhtmevaba tehnoloogiat, kus laadimine toimub ilma lisanduva ajakuluta sõidu pealt, ning ostab hübriidi eeskätt soovist teha loodussõbralikumaid valikuid.

“Inimesed räägivad väga palju kaugest tulevikust, kus autod sõidavad ise ja kütuseks on vesinik. Tegelikult on teedel liikuvad hübriidautod mitmes mõttes ulmelised, kasutades tehnoloogiaid, millest veel hiljuti alles unistada osati,” rääkis Lepik.

Alates 2005. aastast, mil esimene hübriidmaastur RX 400h turule tuli, on müüdud maailmas kokku üle miljoni Lexuse hübriidauto. Hübriidtehnoloogia võidukäigust ka Eestis annab tunnistust see, et möödunud aastal oli 88,89% kõigist siinsel turul müüdud Lexuse autodest hübriidid. Lexuse hübriidmudelid on leidnud kindla koha Lexuse klientide südames tänu madalale kütusekulule, väiksematele CO2-emissioonile, vaiksele ja mugavale salongile ning töökindlusele.

Märksõnad: autouudised
Jaga:

Lexuse ekspositsioon kujunes Milano disaininädala tõmbenumbriks

Milano disaininädala tõmbenumbriks kujunes Lexuse ekspositsioon “Yet”, kus lisaks Lexuse disainiauhinna finalistidele olid väljas näituse tarbeks loodud väga erilised tööd.

Lexuse hobuserauakujulise ekspositsiooni peaesineja oli Massachusettsi tehnoloogiainstituudi (MIT) professor, arhitekt ja disainer Neri Oxman, kes püstitas La Triennale di Milanosse, linna austatuimasse disainimuuseumisse kolm kolme meetri kõrgust klaasist kolumni.

Installatsioon “Ancient Yet Modern” (“Iidne, aga modernne”) loodi innovaatilise 3D-printimise lahendusega, mis võimaldas seda tehnoloogiat esmakordselt kasutada arhitektuurilisel skaalal.

Aeglaselt üles-alla liikuva led-valgusega valgustatud sammaste struktuur koosnes tehnoloogiliselt täpselt tekitatud optilistest läätsedest. Disaininädala pilgupüüdjat kasutab Oxman klaasi optiliste omaduste uurimiseks, kus kohtuvad optika ja materjali struktuur. Antoni Gaudí Sagrada Familia kirikust inspireeritud tööga on kaitstud või kaitsmisel mitu MITi magistri- ja doktorikraadi.

Valguse ja varjuga mängib ka Lexus Design Grand Prix 2017 pälvinud Jaapani kunstniku Hiroto Yoshizoe ruumiprojekt “Pixel”. See on sõrestik, mis võimaldab inimestel kogeda valguse ja varju mitmekülgsust täiuslikult ning luua arvukaid optilisi efekte. Yoshizoe, kelle mentoriks on arhitektuursete objektide ja installatsioonidega tuntust kogunud New Yorgi arhitektuuri- ja disainistuudio Snarkitecture, lõi “Pixeli” tavalisest ehituspoest pärit materjalidest. Ühtekokku jahtis Lexuse disainiauhinda üle 1100 osaleja 63 riigist.

Lexus Design Award 2017 kohtuniku ja disainikriitiku Alice Rawsthorni sõnul annab konkurss võimaluse esitleda teemasid ja probleeme, mis on noorte disainerite jaoks hetkel kõige olulisemad.

“Tänavu esitatud tööde kvaliteet ja ampluaa oli erakordne ning kõigepealt tosina finalisti, siis nelja prototüübi ja lõpuks võitja selgitamine oli väga keeruline ning põhjustas žüriis tulise ja nauditava debati,” ütles Rawsthorn. “Prototüübini jõudnud tööd tegelesid kompleksete ja oluliste teemadega nagu põgenikud, hoonete keskkonnakaitse veetleval ja poeetilisel moel, käsitöömeisterlikkuse ja tärkavate tehnoloogiate ühendamine ning laste julgustamine muusikainstrumentide mängimiseks. Iga finalist adresseeris tänavuse aasta teemat “Yet” (“Aga”) tohutu kujutlusvõime, mitmekülgsuse ja aplombiga.”

Esmakordselt aastal 2005 Milano disaininädalal osalenud Lexus tähistas kümnendat osalusjuubelit paarikümnemeetri pikkuse fotoinstallatsiooniga, mille alt läbi jalutamine oli kui liikumine retrospektiivsel ajateljel.

Märksõnad: autouudised
Jaga: