Lexus LFA asendajat ei näe nii pea

Lexus Euroopa juht Alain Uyttenhoven rääkis Autocar’ile, et millalgi võib tootja uuesti käsile võtta superauto arendamise, kuid tema hinnangul ei ole täieliku tippmudeli loomine hetkel mõistlik. “LFA on küll ikooniks, kuid praegu soovime keskenduda emotsionaalsete ja taskukohasemate sõidukite valmistamisele,” ütles ta.

Piiratud koguses toodetud LFA kasutab 4,8-liitrist V10 mootorit, mis arendab 553 hj ja 480 Nm. Lexusel kulub sajani kiirendamiseks kulub 3,7 sekundit ja selle tippkiirus on enam kui 320 km/h.

Märksõnad: lexus
Jaga:

Lisa oma kommentaar:

Lexuse hübriide müüakse konkurentidest 18 korda enam

Viimase 12 aasta jooksul on Eestis müüdud Lexuse hübriide üle 18 korra enam kui teiste premium-klassi automarkide hübriidmudeleid kokku.

 

Alates 2006. aastast kuni selle aasta märtsini on Eestis registreeritud 994 premium-klassi hübriidi, millest koguni 942 on olnud Lexused.

Sarnane on statistika ka teistes Baltimaades. Lätis müüdud 1321 hübriidist 1300 on olnud Lexused, Leedus on samad numbrid 893 ja 854.

Lexus Tallinna tegevjuhi Taavi Lepiku sõnul on edu toonud teadlik keskendumine innovatsioonile ja rohelisele tehnoloogiale, ühendades võimsuse ja keskkonnasäästlikkuse.

“Hübriidi eelis on see, et saad hea kiirenduse, sujuva sõidu, vaikse salongi, keskkonnasäästu ja võimsuse ühes komplektis. Me näeme väga selgelt, et tänase turu jaoks on võimas hübriidmootor sageli eelistatum valik kui saastavam diisel- või bensiinimootor,” ütles Lepik. “Mõni tosin aastat tagasi esimese Lexuse hübriidi ostnud klient on autot vahetanud kolm või neli korda ja alati valinud uue hübriidi mitte diisli. Teine aga on oma Lexuse hübriidiga sõitnud sadu tuhandeid kilomeetreid, kuid kasutab edukalt sama akut. Hübriidtehnoloogia on väga kvaliteetne ja vastupidav isegi meie oludes.”

Kui näiteks aastal 2011 osteti Eestis 62 premium-klassi hübriidi, millest vaid kolm ei olnud Lexused, siis mullu oli sama näitaja 158 ja 12 ehkki müügikasv turul on olnud ligi kolmekordne, on konkurendid jäänud sisuliselt sama kaugele.

“Huvitaval kombel pakub enamik autotootjaid Eestis oma mudelivalikust vaid üksikuid hübriidvariante ja neidki tavamudelist kallima hinnaga. Oleme võtnud vastupidise suuna, pakkudes kõiki mudeleid ka täishübriididena ja võrdväärse hinnaga, konkureerivate diiselmudelitega” märkis Lepik. “Kindlasti pole alust ka müüdil, et hübriidtehnoloogia ei sobi meie kliimasse. Vastupidi, sobib isegi paremini. Lexuse kasutatav innovaatiline tehnoloogia on põhjalikult katsetatud ja end praktikas tõestanud, toimides iga ilmaga ka Eestis. Lisaks on mõju loodusele märkimisväärselt väiksem kui tavasõidukitel.”

Lepik rõhutas, et kui Euroopa riikides, kus sõidukitele kehtib saastemaks, on menukad riigi tuge nautivad pistikhübriidid, siis Eesti klient eelistab juhtmevaba tehnoloogiat, kus laadimine toimub ilma lisanduva ajakuluta sõidu pealt, ning ostab hübriidi eeskätt soovist teha loodussõbralikumaid valikuid.

“Inimesed räägivad väga palju kaugest tulevikust, kus autod sõidavad ise ja kütuseks on vesinik. Tegelikult on teedel liikuvad hübriidautod mitmes mõttes ulmelised, kasutades tehnoloogiaid, millest veel hiljuti alles unistada osati,” rääkis Lepik.

Alates 2005. aastast, mil esimene hübriidmaastur RX 400h turule tuli, on müüdud maailmas kokku üle miljoni Lexuse hübriidauto. Hübriidtehnoloogia võidukäigust ka Eestis annab tunnistust see, et möödunud aastal oli 88,89% kõigist siinsel turul müüdud Lexuse autodest hübriidid. Lexuse hübriidmudelid on leidnud kindla koha Lexuse klientide südames tänu madalale kütusekulule, väiksematele CO2-emissioonile, vaiksele ja mugavale salongile ning töökindlusele.

Märksõnad: autouudised
Jaga:

Lexuse ekspositsioon kujunes Milano disaininädala tõmbenumbriks

Milano disaininädala tõmbenumbriks kujunes Lexuse ekspositsioon “Yet”, kus lisaks Lexuse disainiauhinna finalistidele olid väljas näituse tarbeks loodud väga erilised tööd.

Lexuse hobuserauakujulise ekspositsiooni peaesineja oli Massachusettsi tehnoloogiainstituudi (MIT) professor, arhitekt ja disainer Neri Oxman, kes püstitas La Triennale di Milanosse, linna austatuimasse disainimuuseumisse kolm kolme meetri kõrgust klaasist kolumni.

Installatsioon “Ancient Yet Modern” (“Iidne, aga modernne”) loodi innovaatilise 3D-printimise lahendusega, mis võimaldas seda tehnoloogiat esmakordselt kasutada arhitektuurilisel skaalal.

Aeglaselt üles-alla liikuva led-valgusega valgustatud sammaste struktuur koosnes tehnoloogiliselt täpselt tekitatud optilistest läätsedest. Disaininädala pilgupüüdjat kasutab Oxman klaasi optiliste omaduste uurimiseks, kus kohtuvad optika ja materjali struktuur. Antoni Gaudí Sagrada Familia kirikust inspireeritud tööga on kaitstud või kaitsmisel mitu MITi magistri- ja doktorikraadi.

Valguse ja varjuga mängib ka Lexus Design Grand Prix 2017 pälvinud Jaapani kunstniku Hiroto Yoshizoe ruumiprojekt “Pixel”. See on sõrestik, mis võimaldab inimestel kogeda valguse ja varju mitmekülgsust täiuslikult ning luua arvukaid optilisi efekte. Yoshizoe, kelle mentoriks on arhitektuursete objektide ja installatsioonidega tuntust kogunud New Yorgi arhitektuuri- ja disainistuudio Snarkitecture, lõi “Pixeli” tavalisest ehituspoest pärit materjalidest. Ühtekokku jahtis Lexuse disainiauhinda üle 1100 osaleja 63 riigist.

Lexus Design Award 2017 kohtuniku ja disainikriitiku Alice Rawsthorni sõnul annab konkurss võimaluse esitleda teemasid ja probleeme, mis on noorte disainerite jaoks hetkel kõige olulisemad.

“Tänavu esitatud tööde kvaliteet ja ampluaa oli erakordne ning kõigepealt tosina finalisti, siis nelja prototüübi ja lõpuks võitja selgitamine oli väga keeruline ning põhjustas žüriis tulise ja nauditava debati,” ütles Rawsthorn. “Prototüübini jõudnud tööd tegelesid kompleksete ja oluliste teemadega nagu põgenikud, hoonete keskkonnakaitse veetleval ja poeetilisel moel, käsitöömeisterlikkuse ja tärkavate tehnoloogiate ühendamine ning laste julgustamine muusikainstrumentide mängimiseks. Iga finalist adresseeris tänavuse aasta teemat “Yet” (“Aga”) tohutu kujutlusvõime, mitmekülgsuse ja aplombiga.”

Esmakordselt aastal 2005 Milano disaininädalal osalenud Lexus tähistas kümnendat osalusjuubelit paarikümnemeetri pikkuse fotoinstallatsiooniga, mille alt läbi jalutamine oli kui liikumine retrospektiivsel ajateljel.

Märksõnad: autouudised
Jaga:

Fotod: värske Lexus NX

Pärast ligi nelja aastat turul uuendas Lexus NX mudelit. Shanghais esitletav NX on värskenduskuuri järgselt saanud ajakohasema välimuse.

Disainerid muutsid nii esivõre kui ka pamperi välimust ning eesmärk oli, et need sulanduksid paremini kokku kapoti ja esiustega. Lisavalikus on ka nüüd uued tuled. Tagumisi tulesid on veidi muudetud, sama kehtib ka tagadifuusori kohta. Tippvariandi ostja saab ka uued 18-tollised veljed.

Salongi paigaldati eelmisest suurem 10,3-tolline ekraan ning rohked nupud vahetati nelja lihtsasti kasutatava lüliti vastu. Tootja sõnul on kõik salongis leiduvad nupud ja lülitid satiinmetalli läikega.

NX 2018 vahetab ka nime. Õigemini vahetab vaid üks variant - varasem NX 200t hakkab kandma NX 300 nime. NX-l säilib 2-liitrine turbomootor ning NX hübriid kasutab 2,5-liitrist ajamit ja kahte elektrimootorit.


Olulised täiendused tehti ka kere all. Lexusel on parem vedrustus, mis suudab ka ise kohaneda sõiduoludele vastavalt. AVS adaptiivne vedrustus pärineb LC 500 mudelilt.

Märksõnad: autouudised
Jaga:

Apple sai Californias loa isesõitvate autode testimiseks

Veel möödunud aastal ringlesid Apple'i ümber kuulujutud, nagu plaaniks tehnoloogiagigant millalgi kümnendivahetusel turule tuua oma isesõitva auto. Siis lagunes projekt mitmete tippjuhtide lahkumisega mingil hetkel koost ära, kindlasti mängisid oma rolli ka autotootmiseks vajalikud ülisuured investeeringud ning Tesla eeskuju, kust võis õppida, et autode tootmisliini töölepanek pole sugugi nii lihtne, nagu peale vaadates arvata võiks. 

Kuigi oma auto valmistamisest on Apple sisuliselt loobunud, pole loobutud isesõitva tehnoloogia välja töötamisest. Nimelt andis California osariik Apple'ile loa isesõitvate autode testimiseks. Apple sai loa oma tehnoloogia testimiseks esialgu kolme selleks ümber ehitatud Lexus RX540h-ga. Kolm autot pole küll palju, kuid see võib osutuda alles alguseks, ehk kui Apple'i esimesed päevad ja nädalad mööduvad edukalt ja nende valitud tehnoloogilised lahendused töötavad, võidakse isesõitvate testautode arvu juba märkimisväärselt suurendada. 

Tehnoloogiafirmadele pole autoturule sisenemine aga sugugi lihtsaks tehtud. Alphabeti allüksus Waymo on ehk kõige kauem isesõitvate autodega tegelenud, kuid senimaani pole autotootjad just väga suurt entusiasmi Waymo riist- ja tarkvara kasutusele võtmiseks näidanud. Autotootjad kardavad põhjusega, et võivad niimoodi muutuda vaid allhankijateks ning ehkki Google'il on nüüdseks olemas esialgne kokkulepe FCA-ga, püüavad enamik suuremaid autotootjaid sellegipoolest oma tehnoloogiaga turule tulla. Apple'it ootavad kindlasti ees sarnased väljakutsed. 

Märksõnad: autouudised
Jaga: