Video: Clarkson, Hammond ja May mängivad Forza Horizon 3

The Grand Touri seltskond proovib uut automängu!

Märksõnad: kurioosumid
Jaga:

Lisa oma kommentaar:

2016. aasta oli Mercedes-Benzi jaoks rekordiline

2016. aasta oli Mercedes-Benzi jaoks läbi aegade kõige edukam. Kogumüük ületas esmakordselt kahe miljoni sõiduki piiri ning paljudel turgudel tõusti edukaimaks premium-margiks. Läbi aegade parimad tulemused saavutasid ka Mercedes-AMG ja smart, mille autosid müüdi orienteerivalt 100 000 (kasv +44,1%) ja 144 800 (kasv +21%).

Stuttgart – 2016. aastal andis Mercedes-Benz klientidele üle 2 083 888 sõidukit. Lisaks sellele, et Mercedes-Benzi kasv ületas ülemaailmselt kodumaiste konkurentide kasvu, oldi premium-segmendis kõige edukam.

Dr Dieter Zetsche, Daimler AG juhatuse esimees ja Mercedes-Benzi tegevjuht: “2016 oli Mercedes-Benzi ajaloo kõige edukam aasta, ühtlasi juba kuues rekordaasta järjest. Teedrajava disainiga uued autod inspireerivad meie kliente ning eriti tugeva tõusuga ennekõike Hiinas ja Euroopas oleme me tõusnud premium-segmendi tippu. Ning me kiirendame edasi – uute tehnoloogiate, toodete ja teenustega.”

Mercedes-Benzi mudeliportfell koos alambrändidega Mercedes-AMG ja Mercedes-Maybach on laiaulatuslikum kui eales varem. Ning pistikhübriidide programm on täies hoos: kaheksa mudeliga pakub Mercedes-Benz premium-klassis parimat valikut.

2016. aasta lõppes ka rekordilise detsembriga, mis oli ühtlasi 46. järjestikune rekordkuu (müüdi 190 269 autot; +6,8%). Kokkuvõttes oli Mercedes-Benz 2016. aastal populaarseim noobelmark lisaks Saksamaale ja USA-le veel näiteks Saksamaal, Itaalias, Portugalis, Jaapanis, Lõuna-Koreas, Austraalias, Taiwanis, USA-s ja Kanadas.

Läbi aegade parim müük ja kahekohaline kasvunumber Euroopas

Eelmisel aastal oli Mercedes-Benzi suurim turg Euroopa, kus peamiselt tänu uue E-klassi ja maasturite edukusele kasvas müük 12,4%. Nagu paljudes muudeski regioonides, saavutati Euroopas müügirekord. Kaubaks läks ligikaudu 900 000 Mercedes-Benzi sõidukit. Saksamaa osaks oli selles 293 209 autot (+7,2%), Ühendkuningriigis oli müügikasv 16,6%, Prantsusmaal 16,7%, Itaalias 16,6%, Hispaanias +18,2% ja Belgias 17,5%.

Aasia - Vaikse ookeani piirkonnas oli nõudlus Mercedes-Benzi mudelite järgi samuti kõrgem kui eales varem, müüdi 734 169 sõidukit (+19,3%). Riikide arvestuses oli Mercedes-Benzi suurim turg taas Hiina, kus müüdi 472 844 sõidukit (kasv tervelt +26,6%). Rekordid löödi ka Jaapanis (+3,5%), Lõuna-Koreas ja mujal. USA-s anti klientidele üle 340 237 sõidukit.

C-klass on endiselt populaarseim

Mercedes-Benzi edukaim mudel oli 2016. aastal C-klass, mille sedaani ja universaali müüdi kokku orienteerivalt 425 000 eksemplari. Väga edukas oli ka uus E-klass (üle veerand miljoni auto; +7,9%) ning praeguse S-klassi kogumüük alates esmasitlusest kerkis üle 300 000. 2016. aastal säilitas S-klass ka maailma enimmüüdud luksussedaani positsiooni.

Maasturite müük kasvas tervelt 34,3% 706 170 sõidukini, eriti edukas oli GLC. „Maastikuatode esiisa” G-klass saavutas peaaegu 20 000 eksemplariga uue rekordi, tarbeautodest kasvas kõige enam ehk peaaegu 50% võrra V-klassi müük.

Erakordne oli 2016. aasta ka Mercedes-AMG jaoks. Kokku anti klientidele üle ligikaudu 100 000 seda marki autot, mis tähendab, et kasv ületas 40 %. Seega on viimase kolme aasta jooksul Mercedes-AMG müük tõusnud kolm korda! Möödunud aasta edu üheks aluseks oli kasvanud tooteportfell, kuhu lisandus üle kümne uue mudeli. AMG edukaimad turud olid taas USA, Saksamaa ja Hiina.

smarti müük kasvas 21% võrra 144 479 autoni ning smart fortwo ja forfour olid nõutumad kui kunagi varem. smarti põhiturud olid Saksamaa ja Itaalia, suuruselt kolmandal turul Hiinas müüdi 60% rohkem smarte kui aasta varem.

Märksõnad: autouudised
Jaga:

FOTOD: Nende autodega jätsime 2016. aastal hüvasti

2016. aasta jäi viimaseks mitmele tuntud ja vähem tuntud autole. Siinkohal toome välja 10 eelmisel aastal tootmisest maha võetud ja mainimisväärset mudelt. 

1. Land Rover Defender

Land Rover valmistas Defenderit 68 aastat, olles sellega üks vanemaid mudeleid kogu autotööstuses. Defenderist on kümnendite jooksul kujunenud seiklushimuliste autosõprade tõeline lemmikauto, millega võib julgelt ükskõik millist maailma paika avastama minna. 

Kuigi väike hulk entusiaste on Defenderile siiamaani truuks jäänud, pidi Land Rover raske otsuse uute regulatsioonide taustal siiski vastu võtma. Viimaseks naelaks kirstus olid 2015. aastal Euroopas rakendunud uued turvastandardid, millele klassikaline Defender lihtsalt enam ei vastanud. Land Rover aga töötab järgmise põlvkonna Defenderi kallal, mis peaks klientideni jõudma loodetavasti juba 2017. aastal. 

2. Toyota FJ Cruiser

Teise hingelt tõelise maastikuauto saatis viimasele teekonnale Toyota, kui lõpetas augustis FJ Cruiseri tootmise. Kui üha rohkem inimesi kolib linnadesse ning otsib endale mõnda mugavad linnamaasturit, väheneb ka nõudlus puhtalt maastikuautoks loodud masinate järele. FJ Cruiser loodi legendaarse FJ40 Land Cruiseri järglaseks ning mudel saavutas ka teatud määral edu, eriti Austraalias, kuid kahjuks ei suutnud Toyota mudeli edasist tootmist enam õigustada. Viimane FJ Cruiser veeres tootmisliinilt maha augustis. 

3. Scion tC

Toyota saatis eelmisel aastal penisonile kogu Scioni brändi. Esimesed Scionid läksid Põhja-Ameerika turgu vallutama juba 2003. aastal ning esimese hooga võeti need väga hästi vastu, kusjuures enamik Scioni klientidest olid inimesed, kes polnud varem Toyotat omanud. Nii nagu kasvasid vanemaks need noored, kes alguses entusiastlikult Scioni kasuks otsustasid, vähenesid ka Scioni müüginumbrid ning kuigi Scioni kõige populaarsemat tC mudelit müüdi kokku veidi rohkem kui 400 000 tükki, lõppes eelmisel aastal Scion tC ning ka kõikide teiste sama brändi mudelite tootmine. 

4. BMW Z4

BMW asendas 2002. aastal Z3-e Z4-ga. BMW valmistab Z-mudeleid, et konkureerida näiteks Porsche Boxsteri, Audi TT ja Marcedes-Benz SLK-ga. Tegu oli igati vahva autoga, mis kombineeris endas ühelt poolt mugavuse, teisalt krapsakuse. Auto jäi aga juba piisavalt vanaks ning tundub, et BMW-l on koos Toyotaga plaanis luua uus Z5, mistõttu otsustatiga Z4 valmistamine lõpetada. 

5. Chrysler 200

Kuigi Chrysler 200 ei hiilanud kordagi millegi eriti silmapaistvaga, oli sellegipoolest tegu korraliku autoga, mis tõi endaga kaasa ka korralikud müüginumbrid. Sellest hoolimata otsustas FCA Chrysler 200 tootmise peatada ning mõned päevad tagasi andis FCA tegevjuht sellele lõpuks ka ammendava põhjuse: Chrysler 200 võitles nii tugeva konkurentsiga segmendis, et seal oli sisuliselt võimatu piisavalt head kasumit teenida. Ja niisama tootmisrõõmu pärast suured tootja ju autosid ei valmista. 

6. Volvo S80

Rootsi autotootja Volvo on viimastel aastatel näinud kõva vaeva uute autode valmis vorpimisel ning samal ajal on püütud ennast positsioneerida ka veel rohkem luksusbrändi suunas. See aga tähendas lõppu Volvo S80 jaoks, mis lihtsalt ei suutnud BMW, Audi ja Mercedes-Benziga konkureerida. S80 asemel tõi Volvo müüki uue S90, mis jätkab küll S80 traditsioone, ainult et suurema kere võimsama mootori ja üleüldse luksuslikuma sisuga. 

7. Volkswagen Phaeton

Ei tule just tihti ette, et autotootja oma lipulaeva tootmise lõpetab. Nii juhtus aga möödunud aastal, kui Volkswagen otsustas lõpetada Phaetoni valmistamise. Phaetoni juures polnud otseselt midagi viga ning müüginumbrid ei näidanud ka viimastel aastatel suurt langustrendi. Samas ei suutnud Phaeton 15 aastaga saavutada seda kuulsust ja populaarsust, mida autolt oodati ning hetkel aktiivselt raha lugev Volkswagen otsustas suhteliselt väheolulisest mudelist lihtsalt loobuda. 

8. Roewe 750

Kui briti autotootja MG Rover 2005. aastal pankrotti läks, müügi Rover 75 tehniline info Hiina autotootjale SAIC. SAIC Rover 75 nime kätte ei saanud ning nii ristiti masin ümber Roewe 750-ks. Kuigi SAIC seda vahepeal teatud määral uuendas, siis lõpuks jäi Roewe 750 lihtsalt ajale jalgu ning masina populaarsusele ei aidanud kaasa ka võrdlemisi kallis hind. 

9. Mini Paceman

Mini alustas 2012. aastal teatud mõttes eksperimendiga - Mini Pacemani näol loodi kolmeukseline väikemaastur. Lõpptulemus oli küll sportliku väljanägemise ja iseloomuga masin, millel aga praktiline otstarve puudus ning samale järeldusele jõudsid ka kliendid. Mini proovis Pacemaniga avastada niši, mida aga ei eksisteerinud. 

10. Audi R8 e-tron

Siinkohal võib vaielda, mil määral Audi R8 e-tron üldse kunagi tootmisse jõudis, kuid tegu oli Audi katsega luua tõeliselt hea elektriauto. 450 km sõiduulatus, 456-hobujõulised mootorid, 3,9-sekundiline kiirendus nullist sajani on kõik väga väärikad arvud ning auto näeb ka igati põnev välja, kuid Audi ei teinud mudelit kunagi lihtsalt kättesaadavaks ning 1 miljoni eurone hinnalipik oli ehk isegi sellise auto jaoks veidi liiga kallis. 

Märksõnad: autouudised
Jaga:

FOTOD: Sellised vargad tuleks jalgupidi risti lüüa!

Auto lõhuti selleks, et kätte saada tulede pesuvedeliku paak. Päris räme, peaks ütlema.

Märksõnad: kurioosumid
Jaga:

Ogier lõhkus testidel auto, mida Tänak testib täna

Sel hooajal M-Sporti meeskonnaga liitunud autoralli valitsev maailmameister Sebastien Ogier tegi eilsel testisõidul avarii, mis lõhkus Ford Fiesta vasaku tagumise ratta ja vedrustuse.

Meeskonna bossi Malcolm Wilsoni sõnul olid kahjud siiski minimaalsed ega raisanud väärt testiaega kuigi palju. "Me oleme testiga rahul," sõnas Wilson väljaandele Autosport. "Saime Sebilt ja Julienilt väga head tagasisidet ja nad tõestasid oma väärtust meeskonnale."

"Kaotasime väikese tagasilöögiga mõne tunni," tunnistas Wilson. "Aga poisid said masina taas rajale ning Sebastien viis testipäeva lõpuni. Ideaalmaailmas oleksime soovinud, et ta oleks saanus asfaldil rohkem treenida, aga nii need asjad juba on."

 

"Meil oli ühest-kahest asjast juttu, aga muidu on kõik hästi," jätkas Wilson. "Eile oli ta terve päeva masinas ja sõitis maha mõned head miilid. Ta sai Fiestaga kõvasti kogemusi nagu ka jaanuari alguses Rootsis."

Täna ja homme harjutab sama masinaga M-Sporti teine piloot Ott Tänak. Reedel kruvitakse aga Michelini rehvide asemele DMACK-i toodang ja autosse istub kolmas piloot Elfyn Evans.

Autoralli MM-hooaja esimene etapp ehk Monte Carlo ralli peetakse 20.-22. jaanuaril, kui 17 katseta läbitakse kokku üle 380 kilomeetri.

Märksõnad: mootorisport
Jaga: