FOTOD: Eriskummalised avariid

Vahel satuvad autod väga kummalistesse kohtadesse.

Märksõnad: kurioosumid
Jaga:

Lisa oma kommentaar:

Honda elektrifitseerib järgmise paari aasta jooksul pooled uutest mudelitest

Honda tahab lähiaastatel tuua turule rohkelt elektrifitseeritud autosid. Enamik neist jõuavad müüki hübriididena, kusjuures järgmisel aastal tahetakse esitleda ka täiesti uut hübriid-mudelit. 

Seni veel nimetu hübriid saab olema täiesti uus auto, mis kannab ehitataksegi nullist üles hübriidauto omapärasid arvestades, mitte ei muudeta mõni olemasolev sisepõlemismootoriga masin hübriidiks. On võimalik, et Honda uus hübriid peaks hakkama asendama 2014. aastal tootmisest maha võetud Insighti, kuigi kinnitust sellele pole. 

Lisaks täiesti uuele hübriidile teatas Honda, et järgmise kahe aasta jooksul moodustavad mingil moel elektrifitseeritud autod kõikidest esitletud mudelitest rohkem kui poole. Näiteks toob Honda juba käes olev aasta lõpus müüki Clarity elektriauto ning samast mudelist ka pistikhübriidi. Hübriidelemente võib oodata ka Honda suurematele autodele, näiteks CR-V-le ning välistatud pole ka pikapi Ridgeline hübriidversioon. 

Märksõnad: autouudised
elektriauto
Jaga:

Elektriautode tootmisest unistav idufirma Rivian ostis endise Mitsubishi tehase

Kui Tesla tahtis hakata autosid tootma, ostsid nad varasemalt General Motorsi ja Toyota ühises kasutuses olnud tehase ja kohandasid selle oma vajadustele vastavaks. Teine ambitsioonikas autotootja Faraday Future on valinud veelgi julgema tee - ilma suurema tootmiskogemuseta tahab FF ise nullist üles ehitada tehase, mis vastab täpselt nende vajadustele. Kuigi pikas perspektiivis võib oma tehas efektiivsem olla, on millegi nullist üles ehitamine üldjuhul kallim kui kuskile olemasolevasse kohta sissekolimine. Ning nagu Faraday Future näitab, siis selleks pikas perspektiivis kasu lõikamiseks peab kõigepealt lähikeses perspektiivis ellu jääma. 

Tesla jälgedes käimise on valinud ka vähetuntud elektriautode tootja Rivian Automotive. Rivian Automotive asutati tegelikult juba 2009. aastal. Tollal kandis ettevõte nime Mainstream Motors. Vahetult peale asutamist muudeti nimi Avera Automotive'iks ning alates 2011. kannab ettevõte Riviani nime. 

Kuigi Rivianil pole ette näidata konkreetset tootmiskogemust, soovib ettevõte sellega siiski alustada. Selleks osteti Illinoisi osariiki, 200 km kaugusele Chicagost tehas, mis varasemalt oli Mitsubishi ja Chrysleri kasutuses. Kuigi tehingu hind pole teada, ostis eelmine omanik selle eelmise aasta keskel kõigest 2,5 miljoni dollari eest. 

Rivian plaanib tehasesse ja oma tootmise alustamisse järgmise viie aastaga investeerida 40,5 miljonit dollarit. Tootmisega loodetakse alustada juba 2019. aastal. Rivian kauples kohalikult Normal linnalt välja ka madaldatud maksumäära ning miljoni dollari suuruse stipendiumi, kuid need eeldavad, et 2024. aastaks tõuseb töötajate arv 1000-ni ning Rivian investeerib tehasesse 175 miljonit dollarit. 

Selliste summade ja töötajate arvuga pole oodata, et Rivian lähima kümne aasta jooksul Teslaga konkureeriks või isegi Faraday Future'i ambitsioonidega sammu pidada suudaks. Tegelikult on Riviani tulevikuplaanidest üldse väga vähe teada. Kui aga tõepoolest plaanitakse 2019. oma autot müüma hakata, siis tähendab see, et juba käesoleva aasta jooksul peaks Rivian esimesi prototüüpe testima hakkama. Loodetavasti avalikustatakse koos sellega ka täiendavat informatsiooni ettevõtte tulevikuplaanide kohta. 

Märksõnad: autouudised
Jaga:

FOTOD: Kättemaks parkimishälvikule

Valesti pargitud Range Roveri uksepraod lasti montaaživahtu täis. Karm lugu, kui arvestada, et auto avamine võib päris keeruliseks osutuda.

Märksõnad: kurioosumid
Jaga:

Faraday Future esimese mudeli on endale broneerinud juba 64 000 inimest

Faraday Future jaoks oli nüüdseks täpselt nädal tagasi toimunud esimese tootmisse mineva mudel FF91 esitlus elulise tähtsusega. Senimaani pole konkreetsemaid teateid ettevõtte edasistest tegevusplaanidest tulnud, küll aga on teada, kui paljud inimesed endale FF91-e niiöelda broneerisid. 

Faraday Future kasutab uue auto turule toomisel sarnaselt Teslale lahendust, kus huvilised saavad endale oma koha järjekorras broneerida. Et tootmise algust planeeritakse alles 2018. aastasse ning alguses ei tasu loota, et kõik planeeritult sujub, on populaarse mudeli korral ootejärjekord tõenäoliselt võrdlemisi pikk. Mäletatavasti küsis Tesla peale Model S-i esitlust auto broneerimise eest 1000 dollarit ning selle summa eest pani endale koha järjekorras kinni umbes 400 000 inimest. Läheb aega, millal hetkel järjekorra lõpus olevad inimesed oma auto kätte saavad. 

Et Faraday Future'i FF91 saab olema umbes viis korda kallim kui Tesla Model 3, siis küsis FF järjekorras koha broneerimise eest 5000 dollarit (selle summa saab sarnaselt Teslale ettevõttelt alati tagasi küsida). Samal ajal lubas FF huvilistel ka tasuta oma nimi kirja panna, kuigi broneerimistasu tasunud inimesi teenindatakse eelisjärjekorras.

FF teatas, et eelmise nädala lõpu seisuga olid endale FF91 broneerinud 64 124 inimest. Tegu on päris hea numbriga ning kui see korrutada 5000 dollariga, oleks FF-ile justkui laekunud üle 320 miljoni dollari tegevuse jätkamiseks. Et ettevõte ise ei eristanud, kui paljud uue auto eest maksid ja kui paljud mitte, peab realistlikult lähenedes paraku eeldama, et enamik inimesi valis siiski tasuta variandi. 

Samas suutis FF91 inimestes huvi tekitada ning seda näitab ka kalli luksusauto broneerijate suur hulk. Nüüd on pall investorite käes, kes peavad otsustama, kas tagada Faraday Future rahastus piisavaks ajaks, et ettevõte oma tootmise püsti saaks panna. 

Märksõnad: autouudised
ff91
Jaga: