Jaguar esitles XJ kõige võimsamat versiooni

Kuigi XJ on Jaguari mudelivaliku hetkel kõige eakam mudel, jätkab Jaguar auto järk-järgulist arendamist. Uus XJR575 on selle mudeliseeria läbi aegade kõige võimsam masin ning peaks autole enne kunagi tulevikus toimuvat suuremat uuenduskuuri vahepealseks ajaks uue elu ja värskuse sisse puhuma. 

XJR575 saab endale ülelaaduriga 5,0-liitrise V8, millel võimsust nimele kohaselt 575 hobujõudu ning väänet 700 Nm. Masin on "eelkäijast" sellega 25 hobujõu võrra võimsam. Nullist sajani kiirendab uus XJ 4,2 sekundiga, kusjuures elektrooniliselt piiratud tippkiiruse 300 km/h saavutab auto kõigest 44 sekundiga. 

Lisaks uuele mootorile saavad XJR575 huvilised valida kahe vaid sellele mudelile pakutava värvilahenduse vahel, kõik mudelid saavad ka unikaalse mootorikatte, tagatiiva, küljepaneelid ning esikaitseraua. Komplekti kuuluvad veel ka 20-tollised musta värvi veljed. 

Peamiselt just kiiruse ilmestamiseks korraldas Jaguar intervjuu auto disaineri Wayne Burgessiga 44-sekundilise intervjuu. Aega oli 44 sekundit, sest just nii kaua läks masinal aega tippkiiruseni kiirendamiseks, seda kusjuures märjal rajal. 

Märksõnad: jaguar
xj xjr575 burgess
Jaga:

Lisa oma kommentaar:

Kehvas seisus Jaguar E-Type restaureeritakse

Üks 70 000 toodetud E-Type’ist jõudis autode taastamisele keskenduva Classic Motor Cars of Bridgnorthi (CMC) kätte ning nüüd hakatakse kehvas seisus Jaguari taastama.

Šassiinumbriga 875256 Jaguar E-Type on üks esimesest viiesajast E-Type’ist, mis üldse toodeti. Auto ajaloo kohta on teada nii palju, et see toimetati 1961. aasta juulis Brüsselisse ning 14 aastat hiljem imporditi auto Luksemburgi.


CMC esindaja ütles, et projekt on paras väljakutse, kuid kõik tehase osad on olemas. Nüüd peavad mehhaanikud ja insenerid vaatama, milliseid orginaalosi saab taastada ja milliseid mitte. See on CMC jaoks teine E-Type, mida lähiaastatel restaureeritakse. Eelmise, Prantsusmaalt leitud Jaguari taastamisele kulus 3000 tundi.

Fotodel on korda tehtud Prantsusmaalt leitud E-Type.

Märksõnad: autouudised
Jaga:

Jaguar esitles XJ kõige võimsamat versiooni

Kuigi XJ on Jaguari mudelivaliku hetkel kõige eakam mudel, jätkab Jaguar auto järk-järgulist arendamist. Uus XJR575 on selle mudeliseeria läbi aegade kõige võimsam masin ning peaks autole enne kunagi tulevikus toimuvat suuremat uuenduskuuri vahepealseks ajaks uue elu ja värskuse sisse puhuma. 

XJR575 saab endale ülelaaduriga 5,0-liitrise V8, millel võimsust nimele kohaselt 575 hobujõudu ning väänet 700 Nm. Masin on "eelkäijast" sellega 25 hobujõu võrra võimsam. Nullist sajani kiirendab uus XJ 4,2 sekundiga, kusjuures elektrooniliselt piiratud tippkiiruse 300 km/h saavutab auto kõigest 44 sekundiga. 

Lisaks uuele mootorile saavad XJR575 huvilised valida kahe vaid sellele mudelile pakutava värvilahenduse vahel, kõik mudelid saavad ka unikaalse mootorikatte, tagatiiva, küljepaneelid ning esikaitseraua. Komplekti kuuluvad veel ka 20-tollised musta värvi veljed. 

Peamiselt just kiiruse ilmestamiseks korraldas Jaguar intervjuu auto disaineri Wayne Burgessiga 44-sekundilise intervjuu. Aega oli 44 sekundit, sest just nii kaua läks masinal aega tippkiiruseni kiirendamiseks, seda kusjuures märjal rajal. 

Märksõnad: autouudised
xj xjr575 burgess
Jaga:

Video: Jaguar esitles E-Pace'i spiraalpöördega

Jaguari tulevikuplaanide elluviimisel saab olema äärmisel oluline roll nende uuel crossoveri - E-Pace'il. Masinat on siin-seal juba pikemat aega näidatud, kuid nüüd toimus lõpuks ametlik esitlus. Et kogu üritust veelgi põnevamaks muuta, tegi E-Pace ka barrel rolli ehk spiraalpöörde. 

Uhiuus E-Pace sõitis suure hooga hüppesse, tegi 270-kraadise pöörde ning maandus 15 meetri kaugusel, pääsedes sellega ka Guinessi rekorditeraamatusse. 

Jaguar E-Pace on mõnevõrra väiksem, kui 2016. aastal esitletud F-Pace. Sellegipoolest mahub sinna mugavalt istumia viis inimest, kelle transpordiks saab kasutada hetkel kuni 300-hobujõulise 2,0-liitrsei turboga neljasilindrilise R-Dynamic mootori abi. E-Pace'il on ka üheksakäiguline automaatkäigusast ning nelivedu, kusjuures sisuliselt kogu mootori energia saab soovi korral vaid ühe telje peale saata. Loomulikult on valikus ka ohtralt erinevaid sõidurežiime, mis kohandavad käiguvahetused ja gaasipedaali tundlikuse jmt vastavalt vajadusele. 

Ka salongist leiab ohtralt tänapäevast tehnoloogiat, alates 10-tollisest puutetundlikust ekraanist, kvaliteetsest Meridian helisüsteemist kuni 4G ühenduste ja võrku ühendatud navigatsioonisüsteemini välja. 

Jaguar loodab, et E-Pace muutub kiiresti nende kõige populaarsemaks mudeliks, mis võib vabalt ka juhtuda. Näiteks IHS Marketi analüütikud usuvad, et 2019. aastal ostetakse kokku 61 500 E-Pace, moodustades seega peaaegu neljandiku kõigist müüdud Jaguari mudelitest. 

Märksõnad: autouudised
e-pace
Jaga:

Jaguar ootab, et E-Pace’ist saab nende enim müüdud auto

Jaguar ennustab, et nende uuest E-Pace linnamaasturist saab enim ostetud mudel. E-Pace peaks mööduma suurest vennast F-Pace’ist, kuna ta on taskukohasema hinnaga.

“Ta tuleb odavam ja klientide sihtrühm on laiem,” ütles Jaguari disainijuht Ian Callum. Ta arvab, et E-Pace’i nõudlus ületab koheselt müügile jõudes F-Pace’i oma. E-Pace peaks müügile jõudma järgmise aasta alguses.

Jaguari hinnangul on 80% E-Pace’i ostjatest esmakordsed Jaguari ostjad. Brittide väikseim linnamaastur hakkab võitlema BMW X1, Audi Q3, Volvo XC40  ja Mercedes GLA mudelitega.

Märtsis lõppenud rahandusaasta lõpuks oli Jaguari populaarseim mudel F-Pace, mida osteti pea 68 000 tükki. Kokku müüs Jaguar ca 173 000 masinat. E-Pace peaks aitama Jaguaril müüa aastas veerand miljonit autot. E-Pace’i toodetakse Austrias ja Hiinas.

Märksõnad: autouudised
Jaga: