Honda uues tuuletunnelis suudetakse õhk liikuma panna kiirusel 309 km/h

Selleks, et tulevased Hondad suudaksid õhku enda ümber piisavalt hästi suunata, ehitab Jaapani tootja 116 miljoni euro eest Ohiosse tuuletunneli

East Liberty linnas on Hondal olemas arenduskeskus ning suvel alustatakse tuuletunneli juurdeehitusega. Tunnelisse, kus õhk liigub kuni 309 km/h, paigaldatakse mikrofone ja kaameraid ning nende abil soovitakse luua sellise aerodünaamikaga mudeleid, mis vähendaksid tuulemüra. Tunnelis saab testida nii võidusõidukeid kui ka tavaautosid.


Praegu jälgitakse arenduskeskuses, kui hästi töötavad pidurid, kuidas auto peab vastu kokkupõrgetele ning autode vastupidavust, kütusekulu, heitgaaside hulka, juhitavust ja võimsust.

Märksõnad: honda
Jaga:

Lisa oma kommentaar:

Video: 2017 Honda Civic Type R püstitas Nürburgringil uue rekordi

Autotootjad võitlevad ikka ja alati Nürburgring Nordschleife parimate aega nimel ning uue rekordi korral võib kindel olla, et seda ka väärikalt esitletakse. Paraku ei testita kõiki autosid ühtse standardi järgi ning tegu on vaid ühe ringrajaga, mistõttu ei tohiks Nordschleife aegade põhjal autodest väga kaugeleulatuvaid järeldusi teha, kuid rekordipüstitusi on sellegipoolest põnev vaadata. 

Esiveoliste "tänavalegaalsete" masinate mitteametlikus kategoorias püstitas uue rekordi 2017 Honda Civic Type R, mis läbis 20,8 kilomeetrise ringraja 7 minuti ja 43,8 sekundiga. Sellega ületati veidi rohkem kui kolme sekundiga samamoodi esiveolise Volkswagen Golf GTI Clubsport S-i parim aeg. 

Honda insenerida sõnul muudavad uue Type R-i kiiremaks pikem teljevahe, laiemad rehvid, parem vedrustus ning efektiivsem aerodünaamikapakett. Rekordi püstitamiseks kasutatud auto ehitati küll mõneti ümber, näiteks salongi paigaldati turvapuur ning selle lisatud kaalu tasakaalustamiseks eemaldati näiteks tagaistmed ning info- ja meelelahutussüsteem. Honda sõnul see aga auto võimekust ei muutnud. Ka auto alla kruvitud rehvidega võib linnatänavail ringi vurada, kuigi need on siiski suunatud rohkem ringrajakasutajale. 

Märksõnad: autouudised
civic type r nürburgring nordschleife rekord
Jaga:

Honda uus crossover võib saada nimeks Passport

Honda võib taaselustada Passporti nime, mida hakkaks kandma Jaapani tootja uusim crossover.

Passport linnamaasturit müüdi aastatel 1993-2002 ning see oli uue märgi saanud Isuzu Rodeoga. Passport ei saavutanud loodetud edu ning lõpuks asendati see Pilotiga. Nüüd aga kirjutab Car & Driver, et Honda võib Passporti nime uuesti käibele võtta.

Portaali järgi registreeris Honda USA patendiameti ja kaubamärkide ametis Passporti nime. Seda nime hakkaks kasutama lühikese teljevahega Pilot. Crossoverit hakatakse arvatavasti 2018. aastal tootma Alabama tehases ning selle baashind jääb 30 000 dollari juurde.

Honda tahab uue mudeliga pakkuda klientidele võimalust osta CR-Vst suuremat autot ilma, et peaks kohe ostma suurema ja kallima Piloti. Tulevane linnamaastur kasutab Piloti 3,5-liitrist V6 ajamit, mis käib välja 280 hj (208 kW) ja 355 Nm.


Honda pole kinnitanud Passporti nime taaskasutamist.

Märksõnad: autouudised
Jaga:

Honda uues tuuletunnelis suudetakse õhk liikuma panna kiirusel 309 km/h

Selleks, et tulevased Hondad suudaksid õhku enda ümber piisavalt hästi suunata, ehitab Jaapani tootja 116 miljoni euro eest Ohiosse tuuletunneli

East Liberty linnas on Hondal olemas arenduskeskus ning suvel alustatakse tuuletunneli juurdeehitusega. Tunnelisse, kus õhk liigub kuni 309 km/h, paigaldatakse mikrofone ja kaameraid ning nende abil soovitakse luua sellise aerodünaamikaga mudeleid, mis vähendaksid tuulemüra. Tunnelis saab testida nii võidusõidukeid kui ka tavaautosid.


Praegu jälgitakse arenduskeskuses, kui hästi töötavad pidurid, kuidas auto peab vastu kokkupõrgetele ning autode vastupidavust, kütusekulu, heitgaaside hulka, juhitavust ja võimsust.

Märksõnad: autouudised
Jaga:

Honda näitas Clarity elektrilist ja hübriidversiooni

Honda esitles eelmisel aastal täiesti uut mudelit Clarity. Tollal oli tegu vesinikuautoga, kuid masinast pidi valmima lisaks ka elektriversioon ning pistikhübriid. New Yorgi autonäitusel sai visioon lõpuks teoks ning Clarity koondabki nüüd ühe nime all kolme keskkonnasäästlikku mudelit. 

Neist kõige populaarsemaks osutub tõenäoliselt Clarity Plug-In Hybrid, mis oma 17-kWh akublokiga suudab ainult elektri pealt läbida vägagi väärikad 67 km. Kui aku aga tühjenema hakkab, lülitub tööle ka 1,5-liitrine ja 181-hobujõuline sisepõlemismootor. Koos väikese kütusepaagiga suudab masin ilma peatumata kokku läbida umbes 530 km, kuigi seejärel saab paagi uuesti täis tankida ja kiirelt sõitu jätkata. 

Clarity Electric saab endale aga juba mõnevõrra võimekama 25,5 kWh akubloki, millest peaks piisama umbes 130 km läbimiseks. Aku täis laadimiseks kulub kodustel tingimustel veidi rohkem kui kolm tundi, võimsamate kiirlaadijatega saab aga ka juba poole tunniga 80 protsenti mahutavusest taastada. Võrreldes teiste turule tulevate konkurentidega jääb Clarity Electric ehk mõnevõrra nõrgaks, seda eriti umbes 30 000 eurose hinna tõttu, kuid hetkel on Honda jaoks tegemist pigem masinaga, millega püütakse USA seadusi rahuldada. Clarity Electricut hakatakse müüma hetkel vaid suurte elektriautode toetusega Californias ja Oregonis, hiljem võidakse laieneda ka mujale. 

Kuna autod esitleti New Yorgis, siis hetkel pole teada, mis plaanid on Hondal nendega Euroopas. Arvestades, et möödunud aasta lõpul toodi Euroopasse Clarity Fuel Cell ning et Honda teatas Genfis, et plaanib agressiivselt elektriliste autode osakaalu Euroopas müüdavate autode seas kasvatada, võib eeldada, et nii hübriid kui ka elektriline Calrity jõuavad pigem varem kui hiljem ka siiakanti. 

Märksõnad: autouudised
clarity vesinikauto elektriauto hübriid
Jaga: