Honda uues tuuletunnelis suudetakse õhk liikuma panna kiirusel 309 km/h

Selleks, et tulevased Hondad suudaksid õhku enda ümber piisavalt hästi suunata, ehitab Jaapani tootja 116 miljoni euro eest Ohiosse tuuletunneli

East Liberty linnas on Hondal olemas arenduskeskus ning suvel alustatakse tuuletunneli juurdeehitusega. Tunnelisse, kus õhk liigub kuni 309 km/h, paigaldatakse mikrofone ja kaameraid ning nende abil soovitakse luua sellise aerodünaamikaga mudeleid, mis vähendaksid tuulemüra. Tunnelis saab testida nii võidusõidukeid kui ka tavaautosid.


Praegu jälgitakse arenduskeskuses, kui hästi töötavad pidurid, kuidas auto peab vastu kokkupõrgetele ning autode vastupidavust, kütusekulu, heitgaaside hulka, juhitavust ja võimsust.

Märksõnad: honda
Jaga:

Lisa oma kommentaar:

Honda hakkab importima linnamaastureid Jaapanist Euroopasse

Honda kavatseb importida Jaapanist Euroopasse kahte linnamaasturit. Tootja tahab CR-V ja HR-V mudelite importimisega suurendada koduste tehaste toodangut.

Tootjal oli varem plaan, et eurooplaste jaoks hakatakse järgmise põlvkonna CR-V’d Kanadas Ontarios tootma ning seda järgmisel sügisel. Praegune Euroopa variant valmib Inglismaal Swindonis.

Honda ütles möödunud aasta lõpus, et hakkab Kanada tehast kasutama Põhja-Ameerika klientide nälja rahustamiseks, mitte Kanadast Euroopasse autosid saatma. Uued Vanasse Maailmasse saadetavad CR-V’d ehitatakse ainult Jaapanis.

Lisaks lõpetab Honda 2019. aastal HR-V Mehhikost Euroopasse saatmise ning selle mudeli tootmine viiakse Jaapanisse Yoriisse.

“On mõistlik panna oma kodutehased täistuuridel tööle,” ütles Honda Suurbritannia tootejuht David Hodgetts. Honda toodang kodumaal väheneb, sest mudelite müük väheneb.

Märksõnad: autouudised
Jaga:

Honda Civic Type R oleks automaatkastiga liiga raske

Uus Honda Civic Type R on müügil vaid kuuekäigulise manuaalkastiga, sest automaatkast muudaks nobeda esiveolise liiga raskeks.

Jaapani tootjas ülekannete arendamise eest vastutav Yuji Matsumochi ütles Car Advice’ile põhjuse, miks otsustati jääda ainult manuaalkasti juurde. Peamine põhjus oli automaatkasti raskus. Type R kaal on jaotatud nõnda, et 62,5% sellest on esi- ja 37,5% tagateljel.

“Kuna Type R on esiveoline, siis ta vajab ka kergeid ülekandeid,” rääkis Matsumochi. “Esiosa on autol raske, mistõttu pidime käigukasti arvelt kaalu vähendama,” ütles ta ning lisas, et manuaalkastiga on lõbusam sõita.

Civic Type R’i kapoti all on 2-liitrine turbomootor, mis toodab 306 hj (228 kW).

Märksõnad: autouudised
Jaga:

Takata pankrot paneb eelkõige Jaapani autotootjad keerulisse olukorda

Turvapatjade tootja Takata kuulutas nädala alguses välja pankroti ning püüab nüüd oma tegevust pingevabamas keskkonnas restruktueerida. Viimati hinnati Takata turvapatjade väljavahetamise hinnaks 15 miljardit dollarit ning autotootjad lootsid, et suurema osa selle eest vastutab just Takata. 

Summa jaguneb küll mitme erineva autotootja vahel, olenevalt sellest, kui palju Takata turvapatju nende autodesse paigutatud oli. Samas on näiteks Honda aga juba praeguseks kutsunud tagasi ja välja vahetanud turvapatju rohkem kui 5 miljardi dollari eest. Suuremaid summasid on selle alla pannud ka Toyota, Subaru, Mazda, Mitsubishi ja Nissan. 

Kõik need tootjad eeldasid, et Takata kompenseerib suurema osa tagasikutsumistele kuluvast summast. Nüüd, kus Takata on aga pankroti kuulutanud, võimaldavad pankrotikaitse seadused neil osadest kohustustest loobuda. Autotootjad võivad sellega kaotada võimaluse Takata tekitatud kahju sissenõudmiseks. 

Honda pressiesindaja teatas samas, tegelikult on nad asjade sellise käiguga mingil määral arvestanud. Takatat on pankrot ähvardanud tegelikult juba alates turvapatjade skandaali algusest, sest vähe oli neid, kes uskusid, et Takata suudaks üksinda oma tohutute kohustustega hakkama saada. Summad on aga päris suured ning kui selgub, et teedel liigub veel rohkem ohtlike turvapatjadega autosid, võivad ka nende vahetamise kulud mingi hetk autotootjate elu tõeliselt raskeks muuta. 

Märksõnad: autouudised
takata toyota subaru mazda mitsubishi nissan turvapadi
Jaga:

Honda Civic Type R peaks vurtsu juurde saama

Honda tahab luua rohkem versioone Civic Type R’ist eesmärgiga hoida nobeda luukpära müüki stabiilsena.

Civicu mudelite peainsener Hideki Matsumoto rääkis Automotive News’ile, et nad tahavad säilitada stabiilset müüki. Üks viis seda saavutada on pakkuda rohkem kui üht tüüpi Civic Type R’i.

Ta lisas, et praegu arutatakse võimalust luua 306-hobujõulisest Civic Type R’ist veel võimsam variant. Lauast on läbi käinud ka jaapanlase neljaveoliseks muutmise mõte. Siis muutub Civic sarnaseks rivaalidega nagu Ford Focus RS ja Volkswagen Golf R.

Võimalik on ka auto mugavamaks tegemine. Seda selleks, et autoga saaks pikki otsi ette võtta ilma, et oleks vajadus lõpp-punktis seljaarsti juurde minna. Selleks muudetakse vedrustus pehmemaks.

Märksõnad: autouudised
Jaga: