Ecclestone Ferrarist: vormel-1 tiimi pidamine pole itaallaste DNA-s

Vormel-1 sarja eestvedaja Bernie Ecclestone'i meelest on Ferrari ebaedu taga itaallased.

"See pole Vetteli, vaid auto ja tiimi süü, et ta ei võida," ütles britt. "Ferrari on siirdunud Michael Schumacheri ja Jean Todti eelsesse aega, kui tiimis töötas liiga palju itaallasi. Mul ei ole nende vastu midagi, kuid vormel-1 tiimi pidamine pole itaallaste DNA-s."

Sebastian Vettel võitis 2015. aastal Ferrari roolis kolm etappi, kuid mullu ei kerkinud sakslane kordagi poodiumi kõrgeimale astmele ning oli kokkuvõttes neljas.

Märksõnad: formula-1
Jaga:

Lisa oma kommentaar:

Elektrimüüja vahetamise aktiivsus kasvas aastaga 42 protsenti

Eleringi tarkvõrgu platvormi kaudu liikuvate andmete põhjal vahetus elektrilepingut omavates tarbimiskohtades elektrimüüja 2016. aasta jooksul ligi 26 000 korral, mis 42 protsenti enam võrreldes 2015. aastaga.

Keskmiselt vahetas eelmisel aastal igas kuus müüjat ligi 2200 tarbimiskohta ja 2015. aastal enam kui 1500 tarbimiskohta.

Kõige aktiivsemalt vahetatakse müüjat tavapäraselt jaanuari alguses. Alanud aasta 1. jaanuarist vahetus elektrimüüja ligi 9400 tarbimiskohas. Aasta eest oli sama näitaja üle 9900 ja 2015. aasta alguses ligi 10 000.

2017. aasta alguse seisuga on leping elektri ostmiseks olemas ligikaudu 580 000 tarbimiskohas. Ilma elektrilepinguta tarbimiskohti, kus elektrit tarbitakse üldteenusega, on praegu ligikaudu 140 000.

Elektrilepingu omanike arv on aastaga kasvanud 1000 võrra ja üldteenuse kasutajate arv 3000 võrra.

Kokku on Eestis praegu elektri tarbimiskohti ligikaudu 720 000, mis on 4000 võrra enam kui aasta tagasi.

Märksõnad: paevauudised
Jaga:

Video: Pukseerimine tappis juhi

Katkenud tross lendas otse sõiduki kabiini ning tappis selle juhi.

Märksõnad: kurioosumid
Jaga:

Continental Supersports on kõige võimsam Bentley

Bentley ehitas Continental Supersports mudeli, mille 6-liitrine W12 käib kahe turbo abil välja 700 hobujõudu.

Bentley näitab aasta lõpus uut Continental GT mudelit, kuid tootja tahab enne seda veel praegusele mudeliga kenasti hüvasti jätta. Nii sündiski Supersports - Bentley võimsaim, parima kiirenduse ja kiireim seeriatoodetav mudel.

Selle 6-liitrine W12 arendab 700 hobujõudu ja 1016 Nm. 60 miilini kiirendamiseks kulub 3,4 sekundit ning Bentley väidab, et luksusmasina läheb välja kuni 336 km/h. Supersporti saab osta ka kabrioletina. See variant saavutab 60 miilise tunnikiiruse 3,7 sekundiga ja tippkiiruseks on 330 km/h. Arvestades nende kaalu - kupee 2,75 tonni ja kabriolett 2,9 tonni -  on need näitajad vägevad.

Neljaveoline Bentley kasutab kaheksakäigulist automaatkasti ning üldiselt jõud on telgede vahel jagatud nii, et tagarattad saavad 60% jõust, kuid see muutub sõltuvalt teeoludest. Lisaks on Supersports täis muud tipptehnoloogiat.

Bentley Continental Supersports tuleb müügile sel aastal. Auto hind pole teada, kuid odav see olema ei saa.

Märksõnad: autouudised
Jaga:

Triisa ja Meeru lõpetasid neljanda raske katse Dakaril oma klassi neljanda ja viiendana

Dakari maratonralli neljas päev tähendas sõitjatele 521 kilomeetrist tööpäeva, millest 416 kilomeetrit oli katse. Katse sees oli ka lühike neutralisatsiooniala, kui ületati Argentina-Boliivia piir. Kui kolmandal päeval tõusti korraks merepinnast pea 5000 meetri kõrgusele, siis neljas päev viis sõitjad 3500-4000 meetri kõrgusele ja sellisele kõrgusele jäädakse järgnevaks kuueks päevaks, kui sõidetakse Boliivia Andides, mis maailma kõrguselt teine platoo Tiibeti järel. Neljanda päeva laager on 3000 meetri kõrgusel Boliivia linnas Tupizas. Päev oli taas raske ja keeruline, seda nii hõreda õhu kui merepinnast 3000 meetri kõrguste düünide tõttu ja navigeerimine oli taas päeva üks märksõna.

 

Tänase katse esimene osa oli sarnaselt kolmanda päevaga navigeerimise osas keeruline, lisaks sõideti seda pehmetes düünides ja endas mitte väga kindlaid sõitjaid oli palju. Korraldajad on sellel aastal teinud roadbooki selliseks, kus on infot vähem, eesmärgiga teha sõit keerulisemaks ja et see meenutaks rohkem algusaegade Dakari.

 

Toomas Triisa (Husqvarna) alustas päeva esimeses kontrollpunktis Malle-Moto klassi kolmanda vaheajaga, järgmises kontrollpunktis oli ta kaotanud aega ja oli kuues. Sealt edasi liikus ta kergelt tõusvas tempos ja lõpetas päeva oma klassi neljanda tulemusega, kaotades Malle-Moto klassi tänasele kiireimale sõitjale, Lyndon Poskittile (KTM) 9.25. Mart Meeru (Husqvarna) sõitis läbi katse viiendal-kuuendal kohal ja katse finišis oli ta viies, kaotades Poskittile 12.41. Tsiklite üldarvestuse võitja oli Matthias Walkner (KTM), Triisa oli katsel kokkuvõttes 49 (+1:16.38) ja Meeru 53 (+1:19.54). Kukkumise ja jalaluumurruga lõppes tänavune Dakar eelmise aasta võitjale, Toby Price'ile (KTM). Tsiklite üldliider on Joan Barreda Bort (Honda), kes oli täna teine. Malle-Moto klassis on Toomas Triisa peale neljandat päeva teine, taas liidriks tõusnud Jose Julian Kozac'ile kaotab ta 5.06, Mart Meeru on selle klassi viies. Üldarvestuses on Triisa 39 (+2:20.29) ja Meeru 55 (+3:30.58).

 

Dakari viies päev jätkub merepinnast 3000-4000 meetri kõrgusel. Päeva pikkus on kokku 692 kilomeetrit, millest katse moodustab 447 kilomeetrit. Päeva lõpuks jõutakse Oruro linna, kus on viienda päeva laager. Katset iseloomustab vahelduv maastik ja pinnas, taas on sees neutralisatsiooni lõik, seda juba varasematest Dakari maratonrallidest tuttava Uyuni ümbruses. Väike osa sõidetakse ka maailma suurimal soolaväljal Uyunis, mis võib olla ka vihmasadude tõttu vesine, soolavesi on olnud varasematel aastatel tehnikale probleemiks. Kuiva ilma korral on see lõik v'ga kiire, kus tullakse põhjagaasiga. Katse lõpuosas on ootamas sõitjaid taas liivadüünid.

 

Toomas Triisa stardib tänasele päevale Eesti aja järgi kell 12.07, Mart kell 12.09. Katse stardiajad on vastavalt 13.47 ja 13.49.

 

 

Alternatiivne live feed, kus saab ka Malle-Moto klassi eraldi näha: http://www.trackingdakar.nl/

 

Red Bull TV teeb igal päeval päeva kokkuvõtte ja seda saab vaadata siit: redbull.tv

Märksõnad: mootorisport
Jaga: