FCA-s on hetkel toimumas kultuurirevolutsioon

FCA brände on teinekord süüdistatud teistest mõnevõrra kehvemas kvaliteedis ning seda on paraku näidanud ka mitmed uuringud. Selliseid perioode on aastate jooksul läbinud mitmed erinevad autotootjad, vahepeal jäädakse lihtsalt liialt loorberitele puhkama ja kvaliteet veidi kannatab. 

Ellu jäämiseks on aga vaja muutuda ning just seda teeb ka FCA, kelle sõnul hakkavad kvaliteeti parandavad reformid üha paremaid tulemusi näitama ning kogu kontsern on tänaseks "tunduvalt paremas kohas" kui näiteks seitse aastat tagasi. 

FCA probleemid algasid juba mõned aastad tagasi, kui nende kvaliteediosakonna juht peale ameeriklaste kaebusi taandati. 2015. aastal järgnesid kaks kümnetesse miljonitesse dollaritesse ulatuvat trahvi ning eelmisel aastal vahetati välja päris mitu klientidega suhtlemise ja autode kvaliteedi eest vastutavat tippjuhti. 

Näiteks toob FCA esile uue USA-s müüdava Chrysler Pacifica, mis on läbinud seniolematu kvaliteedikontrolli ning vallutanud uute mahtuniversaalide kvaliteediedetabelites kõrgeima koha. FCA sõnul on muutuse esile toonud tehastes toimunud kultuurirevolutsioon, mille raames suhtlevad juhid senisest enam tehasetööliste ning ka klientidega. Tulemuseks on probleemide kiirem ilmsikstulek ning nende kiirem lahendamine. 

Tänased protsessid ja juba saavutatud tulemused annavad FCA-le alust loota, et edaspidi muutuvad nende autod iga aastaga üha paremaks ja kvaliteetsemaks.  

Märksõnad: fiat
pacifica kvaliteet chrysler
Jaga:

Lisa oma kommentaar:

FCA-s on hetkel toimumas kultuurirevolutsioon

FCA brände on teinekord süüdistatud teistest mõnevõrra kehvemas kvaliteedis ning seda on paraku näidanud ka mitmed uuringud. Selliseid perioode on aastate jooksul läbinud mitmed erinevad autotootjad, vahepeal jäädakse lihtsalt liialt loorberitele puhkama ja kvaliteet veidi kannatab. 

Ellu jäämiseks on aga vaja muutuda ning just seda teeb ka FCA, kelle sõnul hakkavad kvaliteeti parandavad reformid üha paremaid tulemusi näitama ning kogu kontsern on tänaseks "tunduvalt paremas kohas" kui näiteks seitse aastat tagasi. 

FCA probleemid algasid juba mõned aastad tagasi, kui nende kvaliteediosakonna juht peale ameeriklaste kaebusi taandati. 2015. aastal järgnesid kaks kümnetesse miljonitesse dollaritesse ulatuvat trahvi ning eelmisel aastal vahetati välja päris mitu klientidega suhtlemise ja autode kvaliteedi eest vastutavat tippjuhti. 

Näiteks toob FCA esile uue USA-s müüdava Chrysler Pacifica, mis on läbinud seniolematu kvaliteedikontrolli ning vallutanud uute mahtuniversaalide kvaliteediedetabelites kõrgeima koha. FCA sõnul on muutuse esile toonud tehastes toimunud kultuurirevolutsioon, mille raames suhtlevad juhid senisest enam tehasetööliste ning ka klientidega. Tulemuseks on probleemide kiirem ilmsikstulek ning nende kiirem lahendamine. 

Tänased protsessid ja juba saavutatud tulemused annavad FCA-le alust loota, et edaspidi muutuvad nende autod iga aastaga üha paremaks ja kvaliteetsemaks.  

Märksõnad: autouudised
pacifica kvaliteet chrysler
Jaga:

Ka FCA hüppab elektrifitseerimisevagunisse

Kuigi FCA on seni paljuski tänu oma tegevjuhi Sergio Marchionne vastuseisule elektriautodest pigem eemale hoidnud, siis nüüd võetakse kogu projekt sega agressiivsemalt ette. 

Marchionne ütles investoritega peetud konverentsikõnes, et FCA on seni elektrifitseerimise osas olnud ettevaatlikum, kuid seda ainult seetõttu, et varasemalt polnud see realistlikult lähenedes lihtsalt piisavalt perspektiivikas valdkond. Nüüd, kus tehnoloogia on arenenud ning lubab järgmise kümnendi keskpaigaks tõeliselt konkurentsivõimelisi elektriautosid, on aeg ka FCA-l julgemalt nende suunas vaadata. 

Kõige suurem ja julgem muutus ootab ees Maseratit, mis on traditsiooniliselt tuntud oma suurte mootorite poolest. Alates 2019. aastast alustab Maserati aga täiesti uut ajastut, ehk kõik sellest hetkest alates esitletud uued mudelid on vähemal või rohkemal määral elektrilised. Enamik tuleb mingis hübriidversioonis, kuid mingi hetk peaks valmima ka täielikult elektriline Maserati. 

Marchionne teatas, et vaatab huviga ka elektrivormelite sarja Formula E suunas. Viimaste nädalate-kuude jooksul on mitmed suured autotootjad teatanud oma üha suuremast rollist Formula E-s võistlemisel. FCA praegune lüke elektriautode suunas peaks 2022. aastaks looma olukorra, kus vähemalt pooled FCA poolt müüdud mudelid on ühel või teisel moel elektrifitseeritud. 

Märksõnad: autouudised
fca marchionne maserati elektriauto formula e
Jaga:

Serbia peaminister nõuab, et Fiati tehase töötajad lõpetaksid streigi

Serbia peaminister Ana Brnabic nõuab, et kohalikus Fiati tehases pannakse punkt nüüd juba teist nädalat kestvale streigile. Tema hinnangul ohustab streikijate käitumine riigi majandust ja ka töökohti.

Kragujevacis asuv ühisettevõte kuulub 67% osas Fiat Chrysler Automobiles’ile, ülejäänud osa on Serbia riigi käes. Tehases valmivad Fiat 500L mudelid ning seal töötab ligi 2400 inimest. Mullu valmistati 84 376 autot, mida on 15% vähem kui aasta varem.

Eelmisel aastal vähendati tehasetöötajate arvu ning kolme vahetuse asemel on tööl kaks. Töötajad nõuavad paremat palka ning rohkem tööd.

Serbia majandus peaks sel aastal analüütikute hinnangul kolme protsendi võrra kasvama.

Märksõnad: autouudised
Jaga:

Euroopa Komisjon nõuab Itaalialt Fiati heitgaaside kohta infot, ähvardab kohtusse pöördumisega

Peale Volkswageni diiselmootorite petutarkvara skandaali on ametivõimud autotootjad senisest karmima järelvalve alla võtnud ning möödunud aastal esitasid saksa ametnikud FCA-le süüdistuse illegaalsete emissioonisüsteemide kasutamises. Itaalia transpordiministeerium lükkas need süüdistused tagasi, väites, et kõik on reeglitepärane. 

Sakslased väitsid, et Fiati osa Fiati mudelite õhku eraldatavate heitgaaside hulk suureneb märkimisväärselt peale 22-minutilist sõitmist. Laboratooriumis testitakse masinaid 20 minutit ning siit tekkis igati õigustatud küsimus, kas peale 22 minutit liiklemist mootori töörežiimi muutmine on millegagi põhjendatud. Itaallased leidsid, et testitud Fiat 500X vastas kõigile kehtestatud regulatsioonidele. 

Euroopa Komisjon pole aga antud seletustega rahul ning nõuab nüüd itaallastelt ametlikke põhjendusi, miks peab kõne all olev süsteem FCA autodel olema. Itaalia ametnikel on nüüd kaks kuud aega Euroopa Komisjoni kahtlused ümber lükata, peale mida võidaks asi juba kohtusse anda. Itaallased on täpsete uuringute läbi viimiseks aga juba aega juurde küsinud. 

Probleem võib tekkida sellest, et Euroopa Liidu seadused lubavad igal riigil oma kohalike tootjate toodangut ise kontrollida. Samas võib siin arusaadavalt tekkida huvide konflikt, sest ega Itaalia valitsus ei taha ilmselgelt majandusele olulist ettevõtet keerulisse olukorda panna. Samas säilib riikidel järelvalvekohustus ning kui Euroopa Komisjon tuvastab, et riik järelvalvet tehes reegleid rikub, võib Itaaliat ees oodata trahv. 

Märksõnad: autouudised
euroopa komisjon heitgaasiemissioonid
Jaga: