Euroopa Komisjon nõuab Itaalialt Fiati heitgaaside kohta infot, ähvardab kohtusse pöördumisega

Peale Volkswageni diiselmootorite petutarkvara skandaali on ametivõimud autotootjad senisest karmima järelvalve alla võtnud ning möödunud aastal esitasid saksa ametnikud FCA-le süüdistuse illegaalsete emissioonisüsteemide kasutamises. Itaalia transpordiministeerium lükkas need süüdistused tagasi, väites, et kõik on reeglitepärane. 

Sakslased väitsid, et Fiati osa Fiati mudelite õhku eraldatavate heitgaaside hulk suureneb märkimisväärselt peale 22-minutilist sõitmist. Laboratooriumis testitakse masinaid 20 minutit ning siit tekkis igati õigustatud küsimus, kas peale 22 minutit liiklemist mootori töörežiimi muutmine on millegagi põhjendatud. Itaallased leidsid, et testitud Fiat 500X vastas kõigile kehtestatud regulatsioonidele. 

Euroopa Komisjon pole aga antud seletustega rahul ning nõuab nüüd itaallastelt ametlikke põhjendusi, miks peab kõne all olev süsteem FCA autodel olema. Itaalia ametnikel on nüüd kaks kuud aega Euroopa Komisjoni kahtlused ümber lükata, peale mida võidaks asi juba kohtusse anda. Itaallased on täpsete uuringute läbi viimiseks aga juba aega juurde küsinud. 

Probleem võib tekkida sellest, et Euroopa Liidu seadused lubavad igal riigil oma kohalike tootjate toodangut ise kontrollida. Samas võib siin arusaadavalt tekkida huvide konflikt, sest ega Itaalia valitsus ei taha ilmselgelt majandusele olulist ettevõtet keerulisse olukorda panna. Samas säilib riikidel järelvalvekohustus ning kui Euroopa Komisjon tuvastab, et riik järelvalvet tehes reegleid rikub, võib Itaaliat ees oodata trahv. 

Märksõnad: fiat
euroopa komisjon heitgaasiemissioonid
Jaga:

Lisa oma kommentaar:

Fiati esindused Itaalias streigivad, sest nad said autod, mida nad ei tellinud

Fiat Chrysler Automobilesi esindused Itaalias protestisid tootja suhtes, sest nendeni toimetati 6000 autot, mida nad ei tellinud.

Edasimüüjad avastasid üleliigsed ja soovimatud sõidukid veebruari lõpus, kui vaadati üle oma varud. Autodeks on ebapopulaarne Tipo väikeautod ja suured Ducato kaubikud.

“Me saime märkimisväärse koguse Tiposid, mida me ei tellinud. Lisaks on need vale lisavarustusega, mis teeb nende müümise veelgi raskemaks,” ütles üks edasimüüja. “Meil oli Tiposid juba niigi üle.”

Teine esindus ütles, et nad said üleöö 5000 autot, mida on tänavu kokku müüdud üldse 4000. Esindused ei soovinud oma nime avalikustada, kartes FCA reaktsiooni. Selle lükkega liikus 90 miljoni euro väärtuses autosid tootja raamatutes edasimüüjateni.


Diilerid on vihased, sest nende varud on niigi suured. Mõnel on lausa kaheksa või üheksa kuu jagu Tiposid, kuid soovituslik on omada varus kuni kahe kuu jagu mudeleid.

Märksõnad: autouudised
Jaga:

Saksamaa ministeerium leidis testides, et Fiat manipuleeris heitgaasiandmetega

Saksamaa transpordiministeerium teatas eelmise nädala lõpus, et Fiati testides leiti selle seest seade, mis näiliselt vähendab heitgaaside kogust.

Ministeerium keeldus detailide avaldamisest, kuid ütles, et saadab kogutud tulemused Euroopa Komisjonile. Komisjon on ka varem Fiatiga seotud heitgaaside võltsimise teemat uurinud. Fiat lükkas ümber väite nagu kasutaksid nende autod ebaseaduslikku vidinat.

Saksamaa kontrollib pärast Volkswageni laiaulatusliku petmise ilmsiks tulekut palju tõhusamalt riigis müüdavaid autosid. Saksa leht Der Spiegel kirjutab, et ametnikud avastasid Fiat 500X’i testides, et pärast pooleteise tunni möödumist lülitub väljalaskesüsteemi filtrisüsteem end välja.

Väidetavalt on tegu Fiati uue seadmega, mille abil jätta mulje loodussõbralikust autost. Väljaande andmetel leiti Fiatist ka varem sarnane seade, siis töötas filter ainult 22 minutit. Heitgaasitesti pikkus on aga 20 minutit.


Fiat Chrysler Automobiles ütles, et nad ei saa kommenteerida Saksa ametkonna testide õigsust ja tulemusi, sest nad pole neid näinud.

Märksõnad: autouudised
Jaga:

Sakslased tuunisid itaallaste Fiat 500 kiiremaks, võimsaks, vingemaks

Fiat 500 on küll väike, kuid samas siiski iseloomuga masin. Nõudlikumale kliendile jääb baasmudelist võibolla väheks, nii tillukesse asja ei õnnestu paratamatult kõike seda pakkida, mis Land Cruiserissse mahub. 

Saksa tuuningfirma Pogea Racing leidis, et midagi siiski parandada annab ning nii muudetigi Fiat 500 Abarth tunduvalt võimsamaks, tunduvalt kiiremaks ja tunduvalt põnevamaks. 

Kuigi Pogea versiooni Fiat 500-st kasutab mõnes mõttes originaalilt pärit 1,4 liitrist turbomootorit, õnnestus sakslastel jõuallikast välja võluda kokku 405 hobujõudu, ehk sisuliselt kolm korda rohkem kui originaalil. See tähendas aga mootoris väga põhjalikku ümberehitust ning paljude detailide välja vahetamist. Väänet on masinal 444 Nm ning nullist sajani kiirendab tilluke auto 4,7 sekundiga, kusjuures tippkiiruseks lubatakse 286 km/h. Sellise auto kohta on tegu juba päris hirmuata kiirusega. 

Pogea valmistas autole ka väikese disainiuuenduse, lisades süsinikkiust detaile, millega antakse Fiat 500-le agressiivsem mulje. Sellele aitab kaasa ka madalam vedrustus. 

Kõige vahvam Pogea Abarthide juures on aga see, et need on täiesti tänavakõlbulikud. Küll aga peab auto eest välja käima umbes 60 000 eurot ning sedagi võrdlemisi kiiresti, sest kokku valmistab Pogea oma tuuningpaketiga Fiat 500 Abartheid vaid viis tükki. 

Märksõnad: autouudised
pogea 500 abarth
Jaga:

Marchionne: väikesed diiselmootorid asendatakse hübriididega

Kuigi mõned autotootjad jätkavad jätkuvalt diiselmootoriga autode turule toomisega, siis päris mitmed on diiselmootorid eriti just väiksemate linnaautode juures maha kandnud. Sama sõnumi andis edasi ka FCA tegevjuht Sergio Marchionne, kelle sõnul on saavad diislite takistuseks eelkõige heitgaaside hulgas olevad lämmastikuoksiidid, millest praktikas ka keeruline vabaneda on. 

Marchionne oli üsna enesekindel, väites et automaailmas on vähe asju, milles võiks täiesti kindel olla, kuid üks nendest on, et väikese mahutavusega diiselmootorid on surnud. 

Järjest karmimaks muutuvad keskkonnanõuded ei lase aga ka bensiinimootoritel rahulikult edasi eksisteerida. Marchionne sõnul on niiöelda "tavalised" hübriidlahendused aga tihtipeale liiga kallid ning nende näol on tegu ikkagi pigem nišitootega. Lahendusena pakub ta välja 48-voldiseid "poolhübriide", annaksid madalamast hinnast hoolimata väiksema kütusekulu. 

Diiselmootorite kadumist võib oodata juba järgmise põlvkonna Fiat 500 juures. Hetkel pakutakse sellele teiste seas 1,3-liitrist MultiJet diislit, kuid 2019. aastal esitletav järgmine põlvkond peaks sellest 48V hübriidi vastu loobuma. 

Siit võib välja lugeda ka Marchionne teatavat soojenemist elektriliste masinate suunal. Varasemalt on ta elektriautode osas väga skeptiline olnud, väites et tehnoloogia pole hetkel veel piisavalt küps ning tootjad lihtsalt raiskavad sellega oma raha. 

Märksõnad: autouudised
marchionne 500 48v hübriid
Jaga: