FCA sulgeb lõplikult Dodge Vipereid valmistava tehase

FCA teatas, et sulgeb peale viimaste Dodge Viperite tootmist selleks kasutatava Detroidis asuva tehase lõplikult ning sellega saab vähemalt esialgu otsa ka Dodge Viperite valmistamine. FCA teatas juba 2015. aastal, et Dodge Viperi tootmine lõpetatakse, kuid viimase hetke entusiastid tegid veel veebruaris tellimusi, mille täitmisega plaanitakse ühele poole jõuda augusti lõpuks. Peale seda teha ka suletakse ning seal töötavad 87 inimest viiakse üle ümberkaudsetesse tootmishoonetesse. 

Kuigi Dodge Viper on paljuski ikooniline mudel, on see tänapäeval kaotanud osa tähtsusest ning majanduslikust mõistlikusest. Viperi valmistamine oli FCA jaoks lihtsalt liiga kallis. Tegu oli nii unikaalse mudeliga, et Viperi juures ei saanud kasutada ühtegi FCA olemasolevat kerearhitektuuri ning väikese tootmismahu juures ei suudetud mudelit enam kasumlikuna hoida. 

Dodge Viperi valmistamine algas 1991. aastal ning 26 aasta jooksul jõuti valmistada vähem kui 30 000 mudelit. Väikesest tootmismahust hoolimata on Viper aga leidnud tee popkultuuri ja paljude inimeste unistustesse. Praktiline elu seda aga ei toetanud ning auto jäi alati väikese seltskonna nišimasinaks. 

Märksõnad: dodge
fca viper sportauto
Jaga:

Lisa oma kommentaar:

Dodge Challenger SRT Demon foto lekkis veebi

Pärast mitmeid Dodge’i poolt välja saadetud Challenger SRT Demoni tiisereid saame võimsat muskelautot näha täies hiilguses. Põrguliku Demoni ametlik debüüt toimub varsti algaval New Yorgi autonäitusel.


Nüüd me näeme, milline Demon välja näeb, kuid jätkuvalt on puudu numbrid - me ei tea, kui palju hobuseid Challengeri kapoti all peitub.

Märksõnad: autouudised
Jaga:

Video: Hennessey esitles kiirendusvõistlustele sobivat Camaro Exorcisti

Dodge esitleb järgmisel nädalal eeldavalt põrguliselt kiiret Challenger Demonit, kuid tundub, et Hennessey on selleks hästi valmistunud ning esitles juba nädal varem oma versiooni Camaro ZL1-st, mis oma 1000 hobujõuga ja Exorcisti nimega asub koheselt Challenger Demoniga konkureerima. 

Välimuse juures pole Hennessey suurt revolutsiooni läbi viinud ning kui sobiv värviskeem välja arvata, on tegu tavalisele Camaro ZL1-ga. Küll aga leiab uut ja põnevat kapoti alt, kuna Hennessey võlus Camaro V8-st välja 1000 hobujõudu ning 1300 Nm. 

Selle saavutamiseks vahetas Hennessey täielikult välja originaalil olnud ülelaaduri, loomulikult suurema vastu. Lisaks uuendati ka jahutussüsteeme. Mootori seest leiab veel uue nukkvõlli, efektiivsemad silindripead ning palju muud. Viimase lihvi annab ka uus mootorit juhtiv tarkvara. 

Kõik see kiirendab Hennessey Camaro Exorcisti nullist 96 km/h vähem kui kolme sekundiga, veerandmiili läbimiseks kulub masinal vähem kui kümme sekundit. Seda muidugi vastavate kiirenduseks sobivate rehvidega, mille Hennessey hea meelega klientidele ka müüb. 

Kogu see lõbu läheb maksma 55 000 dollarit (52 000 eurot), kuid selle hinna sees pole originaalautot. Koos Camaro ZL1-ga läheb pakett maksma juba 118 000 dollarit (110 000 eurot). Suure hinnalipikuga kaasneb ka teatav eksklusiivsus, kuna Hennessey plaanib Exorcisti toota vaid 100 tükki aastas. 

Märksõnad: autouudised
hennessey camaro exorcist
Jaga:

Meelitusvideo Dodge Challenger Demonist

Dodge lasi välja videos, milles räägitakse paari sõnaga, milliseid juppe pidi võimsas autos nagu Challenger SRT Demon kasutama.

Dodge ehitab Challenger Demon variandi, mis on võimsam ja agressiivsem kui Hellcat. Poleks osanud arvata, et Dodge muudab enda mudelirivi veelgi agressiivsemaks. Kuid nii on.

Klipp keskendub vastupidavate detailidele, mis tagavad, et ülekanne ülelaaduri mootori väljapanekule vastu peaks. Täna me veel ei tea, kui võimas ajam on. Kindlasti on see rohkemate hobustega varustatud kui Hellcat, mis käis välja 707 hj (527 kW).

Ei saa välistada, et Demoni nime hakkab kandma neljaveoline Challenger, mida on ka testimas märgatud. Dodge näitab Challenger Demonit aprillis New Yorgi autonäitusel.


Märksõnad: autouudised
Jaga:

Video: Dodge Challenger SRT Demon annab rehvidele valu

Võimas mootor ning hea kiirendus pole väärt midagi, kui rehvid kogu seda energiat ühe hooga asfaldisse panna ei suuda. Dodge uue Challenger SRT Demoni juures seda viga ei tee ning kruvib autole juba salongist lahkudes alla kiirendusvõistluseks sobivad rehvid. 

Pehmed ja laiemad rehvid ning kiirenduseks sobiv ülekanne suurendavad Dodge'i sõnul Challenger SRT Demoni asfaltiga kokkupuutepinda 15 protsendi võrra, parandades pidamist varasemaga võrreldes kaks korda. See tähendab, et sobivates oludes on masinaga lausa lust koha pealt kiirendada. 

Kuigi masina esitlus toimub alles aprillis New Yorgis, teeb Dodge aktiivset tööd mudeli vastu huvi äratamiseks. Tuleb tunnistada, et see ka toimib. Eriti hästi mõjuvad Demon-kirjadega Nitto NT05R rehvid, mis kiirendades silmnähtavalt deformeeruvad. Seda kõike loomulikult selleks, et vajalikul hetkel võimalikult hea pidamine tagada. 

Märksõnad: autouudised
challenger srt demon challenger fca
Jaga: