Daimler kutsub Euroopas tagasi kolm miljonit diiselautot

Daimler teatas, et nende juhtkond kiitis heaks meetmed, mille abil vähendada kolme miljoni diiselmootoriga Mercedes-Benzide heitgaaside kogust. See kõik läheb tootjale maksma 220 miljonit eurot.

Nende sammudega vähendatakse hingamisteede haigusi põhjustava lämmastikoksiidide õhku paiskamist. “Avalik debatt diiselmootorite üle põhjustab inimestes ebakindlust,” ütles Daimleri tegevjuht Dieter Zetsche. “Ärevuse vähendamiseks võtsime kasutusele lisameetmed, millega suurendada diiselautosid omavatele inimestele usku nendesse ja sellesse tehnoloogiasse,” rääkis Zetsche.

Daimler ei küsi autode uuendamise eest klientidelt raha ning nende tagasi kutsumisega alustatakse järgmisel nädalal. Tootja täiustab kõiki Euro 5 ja 6 normidele vastavaid sõidukeid koostöös Saksa ametkondadega.

Tagasi kutsumine tuleb huvitaval ajal. Saksa võimud kutsusid möödunud nädalal vaibale Mercedese juhtivtöötajad ning küsitlesid neid heitgaasitestide ja -koguste teemal. Selle aasta 23. mail otsis politsei läbi Daimleri kontorid ja tehased, otsides tõendeid heitgaasikogustega manipuleerimisest.

Märksõnad: daimler
Mercedes-Benz
Jaga:

Lisa oma kommentaar:

Daimleri Uberi rivaal laienes Rumeeniasse

Daimlerile kuuluv sõidujagamisteenus Mytaxi nõustus ostma Rumeenia konkurendi. Daimler loodab luua üle-Euroopalise teenuse, mis konkureerib Uberiga.

Rumeenia firma Clever Taxi, mis tegutseb 20 linnas, ostmiseks kulus kaheksakohaline summa. Mytaxi aina laieneb. Ettevõte ostis aasta alguses Kreekas tegutseva Taxibeati ning nüüd soovitakse kanda kinnitada Ida-Euroopas.

Sõidujagamisteenused ja tulevik, mis on täis isejuhtivaid autosid. paneb paljusid arvama, et inimesed hakkavad pigem maksma kindla sõidu eest, mitte ei osta isiklikku autot. Daimler ja teised autotootjad aga ei taha, et Uber ja teised sarnased ettevõtted hakkaksid autotootjate ees sõite vahendama. Selleks investeeritakse oma sõidujagamisteenuseid arendavatesse firmadesse.


Nii on teinud peale Daimleri ka Volkswagen Grupp ja General Motors. Samas leidub analüütikuid, kes kahtlevad kas Uberi ja teised sarnased sõidujagamisteenuseid pakkuvad ettevõtted suudavad püsida konkurentsis, kui riikide seadusandlus ei muuda taksoteenuse nõudeid leebemaks.

Märksõnad: autouudised
Jaga:

Daimler ja BAIC hakkavad Hiinas autosid tootma

Saksa tootja Daimler ja nende Hiina partner BAIC Motor leppisid kokku viisi, kuidas toodetakse Pekingi tehases Mercedeseid.

Tähtsa lepingu sõlmimist tähistasid Saksa kantsler Angela Merkel ja Hiina valitsusjuht Li Keqiang. Daimler lubab lepingutes, et uuendab tootmiskomplekse, misjärel saavad hiinlased toota loodussõbralikke uut energiat kasutavaid autosid. See tähendab hübriide ja elektriautosid.

Hiinas toimuva eest vastutav Daimleri juhatuse liige Hubertus Troska ütles, et Hiina on suurim uue energia pealt töötavate autode ostja ning Daimler jätkab tööd ja panustamist, et selliseid autosid tuleks aina juurde.

Daimler nõustus ostma osaluse BAIC Motorsi tütarettevõttes Beijing Electric Vehicle. Nagu nimi vihjab, on tegu elektriautosid tootva Hiina üksusega. Pole teada, kui suure osaluse sakslased soetasid.

Hetkel toodab BAIC-i ja Daimleri ühistehas sisepõlemismootoriga Mercedeseid.

Märksõnad: autouudised
Mercedes-Benz BAIC
Jaga:

Ka Daimler panustab vesiniku asemel elektrile

Viimasel ajal on mitmed autotootjad teatanud, et tõmbavad tagasi oma vesinikuautode plaane ning keskenduvad hetkel pigem elektriautode arendamisele. Sinna nimekirja lisandus nüüd ka Daimler. 

Daimler loodab nimelt aastaks 2022 tuua müügile 10 uut elektriautot, mis aitaksid ühelt poolt vähendada kasvuhoonegaaside õhku paiskamise hulka ja vähendaksid ka survet niigi juba väga efektiivseks arendatud sisepõlemismootoritele. 

Veel viis aastat tagasi olid elektri- ja vesinikautod suhteliselt samas paadis. Mõlemad tehnoloogiad olid kallid, ilma kindla kliendibaasita ning ka nende sõiduulatus oli piiratud. Suures osas Nissani, Tesla nüüd ka Chevrolet eestvedamisel on elektriautod aga tasapisi kanda kinnitamas ning oma jätkusuutlikust tõendamas, mis omakorda annab teistele autotootjatele kindluse sellesse tehnoloogiasse julgemalt investeerida. Suurt rolli mängib ka laadimis- ja tankimistaristu. Kui elektriautosid saab viimases hädas laadida ka tavalisest pistikust, siis vesinikautod nõuavad kallite vesinikutanklate ehitamist. Lisaks on viimaste aastate jooksul kiirelt arenenud ka avalikult kasutatavate kiirlaadimisjaamade võrgustikud, mis peaks leevendama inimeste hirmu tühja akuga poolele teele jäämise osas. 

Daimleri tegevjuht Dieter Zetsche teatas, et koos lisainvesteeringutega elektriautode arendusse võetakse osa ressursse ära kütuselementide uurimiselt, kuigi ka nende kallal töö ikkagi jätkub. Vesinikuautodel on laadimiskiiruse osas teatav eelis, mis võib eriti kasulikuks osutuda sõiduautode asemel hoopis busside ja veoautode juures. Aga seda näitab alles tulevik. 

Märksõnad: autouudised
mercedes-benz smart vesinik elektriauto zetsche
Jaga:

Daimler ehitab elektriautosid olemasolevates tehastes

Saksa autogigant Daimler kavatseb toota uusi elektriautosid olemasolevates Mercedese tehastes.

Suurtootja plaanib integreerida elektriautode ja sisepõlemismootoriga mudelite valmistamise. “Selliselt me kasutame ära elektromobiilsuse viimast sõna ning meil on rohkem võimalusi. Lisaks pole vaja ka nii suuri investeeringuid teha,” ütles Mercedes-Benz Cars’i tootmisjuht Markus Schäfer.

Daimler on varem öelnud, et Mercedes-Benz ja Smart tulevad 2025. aastaks välja rohkem kui kümne elektriautoga ning nende osakaal müügist peaks jääma 15 ja 25 protsendi vahele.

Esimene uus EQ elektribrändi alla kuuluv auto pannakse kokku Saksamaal Bremenis. Eile kinnitati, et ka Sindelfingeni kompleksis asutakse loodussõbralike sõidukeid valmistama.

Daimler investeerib elektriautode arendusse kuni 10 miljardit eurot ning ametiühingud töötavad selle nimel, et suur osa rahast jääks Saksamaale.


Saksamaal hakkab elektriautosid Bremeni ja Sindelfingeni tehase kõrval tootma ka Rasttati kompleks, lisaks ka Smart mudeleid loov Hambachi tehas Prantsusmaal.

Märksõnad: autouudised
Jaga: