Daimler ja BAIC hakkavad Hiinas autosid tootma

Saksa tootja Daimler ja nende Hiina partner BAIC Motor leppisid kokku viisi, kuidas toodetakse Pekingi tehases Mercedeseid.

Tähtsa lepingu sõlmimist tähistasid Saksa kantsler Angela Merkel ja Hiina valitsusjuht Li Keqiang. Daimler lubab lepingutes, et uuendab tootmiskomplekse, misjärel saavad hiinlased toota loodussõbralikke uut energiat kasutavaid autosid. See tähendab hübriide ja elektriautosid.

Hiinas toimuva eest vastutav Daimleri juhatuse liige Hubertus Troska ütles, et Hiina on suurim uue energia pealt töötavate autode ostja ning Daimler jätkab tööd ja panustamist, et selliseid autosid tuleks aina juurde.

Daimler nõustus ostma osaluse BAIC Motorsi tütarettevõttes Beijing Electric Vehicle. Nagu nimi vihjab, on tegu elektriautosid tootva Hiina üksusega. Pole teada, kui suure osaluse sakslased soetasid.

Hetkel toodab BAIC-i ja Daimleri ühistehas sisepõlemismootoriga Mercedeseid.

Märksõnad: daimler
Mercedes-Benz BAIC
Jaga:

Lisa oma kommentaar:

Daimler ja BAIC hakkavad Hiinas autosid tootma

Saksa tootja Daimler ja nende Hiina partner BAIC Motor leppisid kokku viisi, kuidas toodetakse Pekingi tehases Mercedeseid.

Tähtsa lepingu sõlmimist tähistasid Saksa kantsler Angela Merkel ja Hiina valitsusjuht Li Keqiang. Daimler lubab lepingutes, et uuendab tootmiskomplekse, misjärel saavad hiinlased toota loodussõbralikke uut energiat kasutavaid autosid. See tähendab hübriide ja elektriautosid.

Hiinas toimuva eest vastutav Daimleri juhatuse liige Hubertus Troska ütles, et Hiina on suurim uue energia pealt töötavate autode ostja ning Daimler jätkab tööd ja panustamist, et selliseid autosid tuleks aina juurde.

Daimler nõustus ostma osaluse BAIC Motorsi tütarettevõttes Beijing Electric Vehicle. Nagu nimi vihjab, on tegu elektriautosid tootva Hiina üksusega. Pole teada, kui suure osaluse sakslased soetasid.

Hetkel toodab BAIC-i ja Daimleri ühistehas sisepõlemismootoriga Mercedeseid.

Märksõnad: autouudised
Mercedes-Benz BAIC
Jaga:

Ka Daimler panustab vesiniku asemel elektrile

Viimasel ajal on mitmed autotootjad teatanud, et tõmbavad tagasi oma vesinikuautode plaane ning keskenduvad hetkel pigem elektriautode arendamisele. Sinna nimekirja lisandus nüüd ka Daimler. 

Daimler loodab nimelt aastaks 2022 tuua müügile 10 uut elektriautot, mis aitaksid ühelt poolt vähendada kasvuhoonegaaside õhku paiskamise hulka ja vähendaksid ka survet niigi juba väga efektiivseks arendatud sisepõlemismootoritele. 

Veel viis aastat tagasi olid elektri- ja vesinikautod suhteliselt samas paadis. Mõlemad tehnoloogiad olid kallid, ilma kindla kliendibaasita ning ka nende sõiduulatus oli piiratud. Suures osas Nissani, Tesla nüüd ka Chevrolet eestvedamisel on elektriautod aga tasapisi kanda kinnitamas ning oma jätkusuutlikust tõendamas, mis omakorda annab teistele autotootjatele kindluse sellesse tehnoloogiasse julgemalt investeerida. Suurt rolli mängib ka laadimis- ja tankimistaristu. Kui elektriautosid saab viimases hädas laadida ka tavalisest pistikust, siis vesinikautod nõuavad kallite vesinikutanklate ehitamist. Lisaks on viimaste aastate jooksul kiirelt arenenud ka avalikult kasutatavate kiirlaadimisjaamade võrgustikud, mis peaks leevendama inimeste hirmu tühja akuga poolele teele jäämise osas. 

Daimleri tegevjuht Dieter Zetsche teatas, et koos lisainvesteeringutega elektriautode arendusse võetakse osa ressursse ära kütuselementide uurimiselt, kuigi ka nende kallal töö ikkagi jätkub. Vesinikuautodel on laadimiskiiruse osas teatav eelis, mis võib eriti kasulikuks osutuda sõiduautode asemel hoopis busside ja veoautode juures. Aga seda näitab alles tulevik. 

Märksõnad: autouudised
mercedes-benz smart vesinik elektriauto zetsche
Jaga:

Daimler ehitab elektriautosid olemasolevates tehastes

Saksa autogigant Daimler kavatseb toota uusi elektriautosid olemasolevates Mercedese tehastes.

Suurtootja plaanib integreerida elektriautode ja sisepõlemismootoriga mudelite valmistamise. “Selliselt me kasutame ära elektromobiilsuse viimast sõna ning meil on rohkem võimalusi. Lisaks pole vaja ka nii suuri investeeringuid teha,” ütles Mercedes-Benz Cars’i tootmisjuht Markus Schäfer.

Daimler on varem öelnud, et Mercedes-Benz ja Smart tulevad 2025. aastaks välja rohkem kui kümne elektriautoga ning nende osakaal müügist peaks jääma 15 ja 25 protsendi vahele.

Esimene uus EQ elektribrändi alla kuuluv auto pannakse kokku Saksamaal Bremenis. Eile kinnitati, et ka Sindelfingeni kompleksis asutakse loodussõbralike sõidukeid valmistama.

Daimler investeerib elektriautode arendusse kuni 10 miljardit eurot ning ametiühingud töötavad selle nimel, et suur osa rahast jääks Saksamaale.


Saksamaal hakkab elektriautosid Bremeni ja Sindelfingeni tehase kõrval tootma ka Rasttati kompleks, lisaks ka Smart mudeleid loov Hambachi tehas Prantsusmaal.

Märksõnad: autouudised
Jaga:

Uber ja Daimler alustavad laialdast koostööd isesõitvate autode valdkonnas

Isesõitvad autod liiguvad ühe kiiremini kommertskasutuse suunas. Üheks tõenäoliseks variandiks on Tesla mudel, kus masinad inimeste käes ise sõitu õpivad, et siis mingil hetkel nii targaks saada, et juhtimine üle võtta. 

Uber ja ka mõned teised sõidujagamisteenust pakkuvad ettevõtted proovivad lähenemist, kus niiöelda beta-versioonis isesõitva tarkvaraga autod pannakse juba praegu või lähitulevikus kliente vedama, kuid autodes on ka profesionaalsed juhid, kes oskavad ja suudavad vajadusel juhtimise üle võtta. 

Uber on seni alustanud koostööd näiteks Volvoga, kus Volvo autodele paigaldatakse Uberi isesõitev tarkvara ning neid kasutatakse inimeste transpordiks. Eile teatasid Uber ja Daimler, et ka nemad alustavad üheskoos isesõitvate autode arendamisega, kuigi nende kahe koostöö erineb natuke Uberi ja Volvo koostööst. 

Uberi ja Daimleri koostöö näeb ette, et Daimler (või nende alla kuuluv Mercedes-Benz) ehitab valmis ma tehnoloogiaga isesõitvad autod, mille Uber kasutusse võtab ja millega Uber inimesi vedama hakkab. Uberi tegevjuhi Travis Kalanicku sõnul võeti selline käik ette, kuna "Me ei saa seda üksi teha. Autotootjad nagu Daimler on meie strateegia elluviimisel olulised, kuna Uberil pole autode ehitamise kogemust ja autode ehitamine on tegelikult väga keeruline."

Koostöövorm sobib ka Daimlerile, kes tahab ühendatud, autonoomseid ja inimeste vahel jagatavaid teenuseid arendada. Kuigi sõidujagamisteenuse osas võiks ettevõtteid konkurentideks lugeda, on antud koostöövorm mõlemale kasulik, kuna Daimler saab oma tehnoloogiat testida ja arendada ning Uber saab inimesi transportida ning kogub samuti infot isesõitvate autode kohta. 

Märksõnad: autouudised
uber isesõitev auto
Jaga: