Proovisõit - uuenenud Daciad

Dacia mudelivalik aasta-aastalt muudkui suureneb ja suureneb ning kunagise sedaani Logan kõrvale on tekkinu terve rida üsna erineva otstarbega sõiduriistu. Tänasel päeval suudab Dacia midagi juba päris mitmesse segmenti pakkuda ning kui teemaks on inimeste või kauba transport võimalikult madalate kuludega, siis Dacia on alati üheks mängu osaliseks.

Siiski pole Dacias võetud autode maksumuse vähendamist ülimaks eesmärgiks. Loomulikult esindatakse nn. säästuautode kategooriat, kuid ka selles üritatakse klientidele võimalikult palju mugavusi luua.

Viimasel Pariisi autonäitusel – kus siis veel – toodi välja kõige viimased uuendustepaketid. Kuulub ju Dacia Renault kontserni, järelikult on Pariisi autonäituse näol tegemist aasta tähtsaima sündmusega kogu galaktikas. Ebaharilik oli aga fakt, et kui tavaliselt tehakse uuendusi mõnele üksikule mudelile, siis nüüd pakutakse neid kõiki väikeste variatsioonidega kogu olemasolevale perekonnale. Sandero, Sandero Stepway, Logan, Logan MCV ning Dokker, Dokker Van ja Lodgy saavad uued esituled, mille signatuur muudab autod jõulisemaks, dünaamilisemaks ja modernsemaks. Sarnane nelja valgusruuduga motiiv jõuab ka autode tagaossa. Olenevalt mudelitest lisatakse kroomi ja uusi ilukilpe ratastele.

Uued materjalid jõuavad ka sõitjateruumi viimistlusse. Pole küll palju, kuid need näevad paremad välja, on kvaliteetsemad ja vastupidavamad. Osa juhtnuppe paigutati mugavuse tõstmiseks samuti ümber. Tähtsamaks võib aga pidada uusi juhti abistavaid elektroonilisi lahendusi nagu tagurduskaamera ja nõlvalt stardiabi.

Teiseks suuremaks uuenduseks on SCe 75 üheliitrise töömahuga kolmesilindriline bensiinimootor. Dacia on kontsernis esimene mark, kuhu neid uusi jõuallikaid pakkuma hakatakse, kuid ilmselt üsna pea jõuavad need ka teistele Renault-Nissani kontserni väikeautodele. Sooritusvõime näitajateks on 75 hobujõudu ning 97 Nm. Erilise elastsusega mootor just ei hiilga, kuid eesmärgiks on siin kütusekulu ja heitmenäitajate allatoomine. Varasemast 1,2liitrisest jõuallikast on see pea 20 kilogrammi kergem ning palju vaeva nähti ka hõõrdumise vähendamisega. Siin mängisid peamist rolli alumiiniumsulamid ning grafiidi ning igasuguste muude peente materjalidega töödeldud kolbide välisküljed. Kuid mitte ainult.

Kolmandaks uudiseks on topeltsiduritega automatkast EDC Dusteri varustuses. Seda pakutakse koos diiselmootoriga dCi 110 4x2 S&S. Suhteliselt uues autos tegi see mingit pinisevat häält, kuid eeldatavasti võiks sissesõidetud sõlmedel ära kaduda. EDC kasutab kahte sidurit: üks neist juhib paaritute käikude (esimene, kolmas, viies) ja teine paariskäikude (teine, neljas, kuues) ja tagasikäigu tööd. Käike vahetatakse elektriliselt, kasti tööd suunab juhtmoodul. Üks sidur lahutab ja teine ühendab samaaegselt järgmise käigu, nii tagatakse energiakadudeta jätkuv haardumine. Sellise süsteemi eeliseks on muu hulgas kiire käiguvahetus kuni oludele vastava kõrgeima käiguni ja seeläbi kütusekulu ja CO2 heitmete minimeerimine. EDC tehnoloogia tagab ka lisamugavuse ja kiire reageerimise juhi soovidele. EDC-ga käib kaasas nõlvalt startimise abisüsteem. Nagu kahe siduri puhul ikka, muudab see käiguvahetuse kiiremaks ning sõidu sujuvamaks.

Niisiis ei soovi Dacia kiiresti arenevas maailmas sugugi kõrvaltvaatajaks jääda ning pigem tahab ise omasuguste seas standardeid seada. Odavamate autode seas on neil ju korralik maine ette näidata ning pideva uuenemise taustal saab see ainult paraneda.

Märksõnad: dacia
proovisõit
Jaga:

Lisa oma kommentaar:

Dusteri ja uute Outdooride eriversioonid ning uus ja ökonoomsem mootor SCe 75

Dacia esitles Genfi autonäitusel Dusteri ja kõiki uusi Outdoor eriversioone: Sandero, Dokker, Lodgy ja uus Logan MCV. Eriversioonid on kõrgeima varustustasemega ja uudsete kerevärvidega: valikus on hall ‘Island Grey’ ja oranž ‘Ocre Orange’.

 

Outdooride mudelivalik saab lisaks 16-tollised Erbe Grey Flex rattad, Duster saab 16-tollised teemantlõigatud mustad alumiiniumveljed Cyclades. Sõltuvalt turust on nii uuele Lodgyle kui ka uuele Dokkerile saadaval uued 16-tollised Altica alumiiniumveljed.

 

Erimudelite sõitjateruum saab eksklusiivse eri materjalidest kombineeritud polstri. Istmetele lisavad omanäolisust oranžid ‘Cuivré Orange’ õmblused ja tikitud kiri ‘Duster’. Ka põrandamattidel on näha oranže õmbluseid.

 

Oranži viimistluse leiab ka keskkonsoolilt ja ventilatsiooniavade ümbert.

 

Erimudelitel on rohkem varustust, sealhulgas kliimaseade, Media Nav Evolution multimeediasüsteem, tagumised parkimisandurid ja kiirushoidik koos kiirusepiirajaga (sõltuvalt turust). Dusteri varustusse kuulub ka Dacia ‘Baroudeur Pack’ (sõltuvalt turust), mis sisaldab rattakoobaste küljekarpide kaitseid.

 

Balti riikides jõuab mudel müügile varustatuna EDC automaatkäigukastiga.  

 

Uhiuus ja veelgi ökonoomsem mootor SCe 75

 

Dacia on Renault Grupi esimene mark, mis saab uhiuue Euro 6 heitmestandardile vastava vabalthingava bensiinimootori SCe 75. See üheliitrise töömahuga kolmesilindriline mootor annab baasversioonis 75 hobujõudu (6300 p/min) ja 97 Nm (3500 p/min). Selle muljetavaldavalt säästliku ning keskkonnasõbraliku mootori saavad nii uue Sandero, Logani kui ka Logan MCV baasversioonid. Võrreldes oma eelkäijaga – mootoriga 1,2 16V, 75 hj – on kütusekulu ja CO2 heide pea 10% väiksem. Uue Sandero ja Logani keskmine kütusekulu on selle mootoriga 5,2 l/100km ja CO2 heide 117g/km. Logan MCV vastavad näitajad on 5,4 l/100km (120g/km CO2). Lisasäästu annab mootori hooldusvaba kettajam. 

 

Renault Grupi insenerid on sellise kütusekulu ja CO2 heitmete vähenemise saavutanud mitmekülgse lähenemisega: muu hulgas on 1,2-liitrise eelkäijaga võrreldes mootori massi vähendatud 20 kg võrra, seda peamiselt tänu alumiiniumist mootoriplokile. Lisaks on kasutatud tervet rida muid moodsaid tehnoloogiaid nagu muutuva jõudlusega õlipump, mis võimaldab õlivoolu optimeerida vastavalt mootori pööretele. Samuti kasutab mootor DLC-kattega kaetud klapitõukureid ja grafiidiga kaetud kolbide väliskülgi, mis minimeerivad hõõrdumise.

 

Eeliseid annavad ka topeltnukkvõllide muutuv ajastus ning käikude läbimõeldud ülekanded, mis tagavad madalatel pööretel parema kiirenduse ning lisavad sõidunaudingut.

 

SCe 75 vastab kõikidele Renault-Nissani Liidu kvaliteedistandarditele. Samuti vastab see modernne, säästlik ja soodsa hinnaga jõuallikas Dacia põhiväärtustele. 

Märksõnad: autouudised
Dacia Outdoor
Jaga:

Tulekul uus Dacia Logan MCV Outdoor

Dacia toob Genfi autonäitusele modernsema, ruumikama ja hinnaskaala madalamas osas paikneva uue universaali – Logan MCV Outdoori. See uudismudel ning lisaks Dacia piiratud koguses turule jõudvad erimudelid võtavad Genfi autonäitusel kohad sisse alates 7. märtsist.

 

Uuel Logan MCV Outdooril on olemas kõik praeguse Logan MCV hinnatud omadused:

• Suur sõitjateruum koos viie täismõõdus istmega

• 573-liitrine pakiruum, mis on üks suurimaid kõikide mudeliklasside lõikes

 

Uue Logan MCV Outdooril välimuses on sitkust ja enesekindlust, selle disainimisel on inspiratsiooni saadud crossoverite kujustusvõtetest. Sellel on 50 mm kõrgem kliirens, põhjakaitsed esi- ja tagaosas, Dusterile sarnanev esivõre, küljekarpide kaitsed ning omanäoline sõitjateruum. Tegemist on esmaklassiliselt praktilise ja väga suure mahutavusega sõidukiga eriti konkurentsivõimelise hinna eest. 

 

Lisaks tutvustab Dacia Genfis piiratud kogustes turule jõudvaid Dusteri ning Stepway mudeliperekonna eriversioone, sealhulgas Sanderot, Dokkerit, Lodgyt ja uut Logan MCV-d. Dusteri eriversiooni nimi on eri turgudel erinev. Eriversioonide kerevärvid on hall (Island Grey) ja oranž (Ocre Orange), viimane on saadaval vaid Sandero Stepwayle. Sõitjateruumis püüavad pilkusid eksklusiivsed polstrimaterjalid ja tepingud. Erimudelitel näeb ka uusi rattaid.

 

Uute mudelitega toetab Dacia oma brändi tugevnemist pärast rekordilist 2016. aastat, mil Dacia müüs 44 turul 584 219 sõidukit, 2015. aastaga võrreldes oli kasv 6%. Müük suurenes kõikides regioonides, 28 turul kasvas Dacia turuosa või sündisid uued müügirekordid.

 

“Pärast erakordselt edukat 2016. aastat ning just viimastel kuudel toimunud uute mudelite esitlusi ja uute müügirekordite püstitamisi tahab Dacia jätkata võidulainel. Uus Logan MCV Outdoori näol toob Dacia turule universaalkerega auto, millel on rekordiliselt suur sõitjateruum ja madal hinnatase. Oma tänasele positsioonile  turulon Dacial jõudnud vaid 12 aastaga, brändil on selja taga 4 miljonit klienti üle maailma ning kiiresti sama suurele numbrile lähenev fännide kogukond Facebookis,” märkis Renault Grupi Euroopa regiooni juht Jean-Christophe Kugler.

 

Dacia esitleb oma uusi mudeleid 2017. aastal Genfi autonäitusel, mille uksed ajakirjanikele avatakse 7. märtsil ning mess avatakse kõigile külastajatele  9. märtsil. 

Märksõnad: autouudised
Jaga:

Dacia uuendab mudelivalikut

Pariisi autonäitusel esitles Dacia uut disaini neljale põhimudelile: Sanderole, Sandero Stepwayle, Loganile ja Logan MCV-le. Uus valgustuslahendus, uus sõitjateruum, panipaigad ja varustus muudavad autod modernsemaks, kuid need on jätkuvalt taskukohase hinnaga. Mõned uuendused saavad endale ka Dokker, Dokker Van ja Lodgy. Lisaks laiendab Dacia uue Sandero, uue Sandero Stepway, uue Logani ja uue Logan MCV mootori- ja käigukastivalikut. Dacia saab uue, senisest modernsema, taskukohasema ja säästlikuma bensiinimootori SCe 75. Edaspidi on Duster saadaval ka EDC (Efficient Dual Clutch) automaatkäigukastiga.

1.1 Uus Sandero, uus Sandero Stepway, uus Logan ja uus Logan MCV-d ning Dokkeri, Dokker Vani ja Lodgy uuendused
Jõuline välisdisain
Sandero, Sandero Stepway, Logan ja Logan MCV saavad uue esiosa. Ees ja taga kasutatakse uut valguslahendust1, mis lisab auto välimusele dünaamilisust ja modernsust. Eesmiste LED päevasõidutulede juures kasutatakse mustrit, mis meenutab nelja üksteise peale asetatud nelinurka – see on Dacia uus valgussigantuur. Uuendused muudavad mudelite esiosa laiemaks ja atleetlikumaks. Tagaosas püüab pilku nelja valgusruuduga tunnusvalgustus.
Jõulisust lisavad uus kaitseraua kuju ning kroomelemendid esivõre ja udutulede juures.

Sandero Stepway saab uue – Dusteri kujustusest mõjutatud esiosa. Kaitseraua must toon harmoneerub esivõre kroom-kolmurkadega. Maastikuauto pärasust lisavad kõrgem kliirens, läikivmatid kroom-põhjakaitsed esi- ja tagaosas ning katusereelingud. Autole lisab muljet jõulisusest ja iseloomukusest kroomitud väljalasketoru ots tagaosas.

Uuendatakse ka ilukilpide ja valuvelgede valikut (sõltuvalt turust ja mudelist). Elegantsust saab auto profiilile lisada Flex-ilukilpidega.

Modernne sõitjateruum
Uute mudelite sõitjateruum on senisest esinduslikum. Näha on läikivmatti kroomviimistlust roolirattal, ventilatsiooniavade ja näidikute ümber ning keskkonsoolil, uste käepidemetel ja käigukangil.
Uue nelja "kodaraga" rooliratta signaalinupp asub rooli keskel ning kannab Dacia embleemi. Kõrgemate varustustasemetega käib kaasas eksklusiivse Soft Feel viimistlusega rool, mis on vastupidav ja meeldiv puudutada.
Kogu mudelivalik saab uued polstritekstiilid, mis toovad autodesse värskust ja mugavust. Uue Sandero Stepway polstritel on reljeefne 3D-muster ja nägusust lisavad õmblused.

Rohkem varustus ja mugavust
Uute mudelite varustusse kuuluvad praktilised juhiabisüsteemid, mille ülesanne on juhi elu lihtsamaks muuta – muu hulgas tagurduskaamera (sõltuvalt versioonist) ja nõlvalt startimise abisüsteem. Dacia on elektriliste aknatõstukite lülitid ümber paigutanud, nüüd asuvad need ustel. Juhi jaoks on aknalülitil käepärane ühe vajutuse funktsioon ning mugavust suurendab juhiistmega integreeritud eest liigutatav käetugi (sõltuvalt mudelist; lihtsustab ligipääsu lülititele istmete vahel).

Sõitjateruum on avar nagu Daciatel ikka ja tänu mitmetele panipaikadele ka senisest praktilisem – näiteks on kaasreisija istme kõrval mobiiltelefonitasku, keskkonsooli küljel asub tasapind väikeste asjade hoidmiseks ning selle taga on pudelihoidik. Samuti 12-voldine pistikupesa, mis võimaldab tagaistmel nutiseadmeid laadida.

Dokkeri, Dokker Vani ja Lodgy uued, 2017. aasta versioonid

Dacia uut disaini saab näha ka uuel Dokkeril, uuel Dokker Vanil ja uuel Lodgyl.

Kõigil kolmel uuel mudelil on kroomviimistlusega esivõre2. Stepway versioonidele on saadaval ka uued Dark Metal Flex rattad. 16-tollised ALTICA alumiiniumveljed asendavad ülejäänud mudelitele seni paigaldatud rattad. Uue Lodgy tagaluugil on sportlik kroomliist.

Sõitjateruum saab muu uuenenud mudelivalikuga võrreldavaid viimistluselemente, näiteks läikivmatid-kroom-detailid uuel nelja kodaraga roolirattal, keskkonsoolil ja ventilatsiooniavade ümber ja juhi ühe-puute aknalülitil. Kahevärviline armatuurlaud on asendatud süsimusta armatuurlauaga. Uus polster mõjub kaasaegsemalt. Uue Dokkeri Stepway versiooni polstritel on sama 3D-muster mis Sandero Stepwayl. Uues Lodgys ja Dokkeris on tagumises reas istujate käeulatuses kaks lahtivolditavat lauda ning võrktasku kõrvalistujale.

Manööverdamise kergendamiseks on uue Dokkeri ja uue Dokker Vani varustusse lisatud tagurduskaamera – sama, mis Lodgyle on juba saadaval.

1.2 Uus ja ökonoomsem SCe 75 mootor
Dacia on Renault Grupi esimene mark, mis pakub uhiuut vabalthingavat bensiinimootorit SCe 75. See üheliitrise töömahuga kolmesilindriline mootor annab baasversioonis 75 hobujõudu ja 97 Nm. Võrreldes oma eelkäijaga (1,2 16V, 75 hj) on see mootor ökonoomsem ja CO2 heide peaaegu 10 protsendi3 võrra väiksem.
Selline sääst on saavutatud mootori massi vähendamisega 20 kg võrra – seda tänu alumiiniumist mootoriplokile ja moodsatele tehnoloogiatele nagu näiteks:
muutuva jõudlusega õlipump,
DLC (Diamond Like Carbon) kattega kaetud klapitõukurid ja grafiidiga kaetud kolbide välisküljed.
Topeltnukkvõllide muutuv ajastus Variable Valve Timing (VVT) tagab lisavõimekuse ja suurema sõidumugavuse.
SCe 75 vastab kõikidele Renault-Nissani Liidu kvaliteedistandarditele. Samuti vastab see modernne, säästlik ja soodsa hinnaga jõuallikas Dacia põhiväärtustele ja jõuab müügile 2017. aasta alguses (sõltuvalt turust).

SCe 75-baasmootori kõrval on Dacia põhimudelitele saadaval veel suur valik mootorite ja käigukastide kombinatsioone:
Bensiin: TCe 90 Stop&Start (S&S) süsteemiga, TCe90 S&S LPG / TCe 90 S&S, mille paariliseks on Easy-R automatiseeritud manuaalkäigukast.
Diisel: dCi 75 S&S / dCi 90 S&S koos manuaalkäigukasti või automatiseeritud Easy-R käigukastiga.
Kogu Dacia valik on nüüdsest saadaval LPG gaasimootoritega (sõltuvalt turust).

1.3 EDC automaatkäigukastiga Duster ja suurem sõidunauding
12 aastaga on Euroopas automaatkäigukastide osakaal kasvanud kuuelt protsendilt 18 protsendile (2015. aasta seisuga). Dacia EDC (Efficient Dual Clutch) automaatkäigukast on loodud alternatiiviks manuaalkastile. Dusterile on EDC käigukast saadaval koos diiselmootoriga dCi 110 4x2 S&S. 

See kuuekäiguline EDC topeltsiduriga automaatkast ühendab endas automaatkäigukasti mugavuse ja sujuvuse ning manuaalkäigukastile omase ökonoomsuse ja madala CO2 heitme.

EDC kasutab kahte sidurit: üks neist juhib paaritute käikude (esimene, kolmas, viies) ja teine paariskäikude (teine, neljas, kuues) ja tagasikäigu tööd.
Käike vahetatakse elektriliselt, kasti tööd suunab juhtmoodul. Üks sidur lahutab ja teine ühendab samaaegselt järgmise käigu, nii tagatakse energiakadudeta jätkuv haardumine.
Sellise süsteemi eeliseks on muu hulgas kiire käiguvahetus kuni oludele vastava kõrgeima käiguni ja seeläbi kütusekulu ja CO2 heitmete minimeerimine. EDC tehnoloogia tagab ka lisamugavuse ja kiire reageerimise juhi soovidele. EDC-ga käib kaasas nõlvalt startimise abisüsteem.

2. Rekordmüük
2016. aasta oktoobri lõpuga on Dacia tänavu maailmas müünud üle 477 967 auto, kasv on olnud kuueprotsendiline. Dacia turuosa kasvas Euroopas ühe kümnendikpunkti võrra (2,4 protsenti), kaks kümnendikpunkti (8,2 protsenti) Euraasia regioonis ja kaheksa kümendikpunkti (18,5 protsenti) Magribi regioonis.
Tervelt 27 turul 44-st, kus Daciaid müüakse, saavutati uued turuosa- või müügirekordid.

- Euroopas oli Dacia kogumüük 346 882 autot – see on uus rekord ja kasv 11,1 protsenti. Sandero ja Duster olid jaeklientide seas oma klassis vastavalt kolmandal ja teisel kohal4.
- Prantsusmaal kasvas Daciate müük 11,5 protsenti 94 055 sõidukini ja püstitas uue müügirekordi jaeklientide arvestuses (üle 92 727 auto). Sandero müük tõusis 15,6 protsenti, auto kerkis müügitabelis kolme koha võrra. Jaeklientide arvestuses oli Sandero Prantsusmaal enimmüüdud auto.
- Teistel Euroopa turgudel kasvas Dacia müük 10,9 protsenti 252 827 autoni. Itaalias saavutati 45 065 autoga rekordtulemus, kasv oli 15,1 protsenti. Senised rekordid löödi ka Hispaanias (45 669 autot) ja Poolas (15 781 autot).
- Marokos kasvas Dacia müük 16,4 protsenti 33 801 autoni. Dacia on sõiduautode ning väikeste tarbesõidukite turul 26-protsendilise osakaaluga liider.
- Türgis saavutas Dacia 34 840 müüdud autoga uue turuosarekordi (kasv 4,8 protsenti). Rumeenias, kus Dacia on populaarseim mark, kasvas müük 3,5 protsenti 31 316 autoni.

Dacia eesmärk on 44 turul, kus juba täna tegutsetakse, oma populaarsust veelgi kasvatada.

3. Dacia edu taga on tugevad tootmistehased
Dacia uusi mudeleid toodetakse Pitestis Rumeenias, Tangieris ja Casablancas Marokos ning Oranis Alžeerias. Et kasvavat nõudlust rahuldada, töötavad kõik tehased kolmes vahetuses. Et suuta reageerida autoostjate eripalgelistele ootustele, on Dacia võtnud endale eesmärgiks toota oma turgudele võimalikult lähedal.

Pitesti oli esimene tehas, mis andis panuse Dacia edulukku, just siin hakati 2004. aastal esimesena valmistama Loganeid. Pitestis toodetakse hetkel uut Loganit, uut Logan MCV-d, uut Sanderot, uut Sandero Stepwayd ja uut Dusterit. Pitesti on mitmekülgne tootmisrajatis, mis hõlmab kerekoostetehast, mootoritehast, logistikakeskust ja valukoda. Tehases töötab täisvõimsusel.

Margi populaarsuse kasvamisel avati 2012. aastal tehas Tangieris. Täna valmivad seal uus Lodgy, uus Dokker ja uus Dokker Van, samuti uued Sandero ja Sandero Stepway. 2017. aastal hakatakse Tangieris valmistama ka uut Logan MCV-d.
Tänu taastuvate ressursside kasutamisele on Tangieri tehas loodud peaaegu CO2 heitmete vabaks. Termoenergia toodetakse tehases endas ja elekter saadakse taastuvatest allikatest. See on esimene ja ainus selline tehas. Samuti on Tangieri tehas konstrueeritud nii, et sellest ei jõuaks loodusesse tööstuslikku heitvett. See taaskasutab ja töötleb ümber tööstuslikku heitvett. Olmereovesi läbib enne tehasest väljumist bioloogilise töötluse.
Renault Grupil on Marokos ka teine tehas – SOMACA. See asub Casablancas ja seal toodetakse uut Loganit, uus Sanderot ja uut Sandero Stepwayd.
Kõige värskem tehas avati kahe aasta eest Oranis. 2016. aasta juunis hakati seal Alžeeria turule valmistama uut Sandero Stepwayd.

4. Aktiivne Dacia kogukond
Dacia on alates 2004. aastast märkimisväärselt kasvanud ning saavutanud autoturul erakordse status quo. Dacia valikus on praegu seitse mudelit, autosid toodetakse neljas tehases, turustatakse 44 turul ja ülemaailmne kogumüük ületab nelja miljonit sõidukit. Sotsiaalmeedias on Dacial üle 3,3-miljoniline kogukond, mis on aktiivne ja andnud margi edusse märkimisväärse panuse.

Dacia ja jagamismajandus
Dacia on populaarne tänu mudelivalikule ja Dacia jälgijate aktiivsele kogukonnale. See kogukond sündis spontaanselt 11 aastat tagasi, mil Logani esitlusele järgnevalt toimusid esimesed Dacia piknikud. Prantsusmaal korraldatud kaheksandast piknikust võttis osa üle 11 000 inimese, sarnastel üritustel Taanis ja Saksamaal osales vastavalt 3000 ja 5500 inimest. Need traditsiooniks saanud piknikud pakuvad võimalust osa saada meelelahutusprogrammist ning suhelda teiste Dacia entusiastidega.

Et oma seniste klientidega suhelda ja nende veelgi rohkem inimestele võimalust anda olla kogukonda kaasatud, on Dacia loonud Prantsusmaale ‘Système Dacia’ kogukonnaplatvormi, mis annab võimaluse jagada müügipakkumisi, nõuandeid ja muud informatsiooni praeguste ja tulevaste Dacia kasutajate vahel. Esmaseks kokkupuuteks Daciaga on võimalik sõiduproov kokku leppida mõne juba Daciat omava inimesega.

Inimeselt-inimesele autorent on järgmine oluline viis, mille abil Dacia oma mudelivalikut tutvustab. See on põhjus, miks Dacia teeb koostööd ettevõttega Drivy, mis on põhitegija Prantsusmaa seda tüüpi autorenditurul. Ühtlasi käivitati 18–29-aastastele suunatud programm ‘Dacia Jeunes’, mille üheks peaeesmärgiks on lihtsustada noorte inimeste autoostu. Seda tänu spetsiaalsetele pakkumistele nagu näiteks esimese aasta kindlustus hinnaga vaid 1 euro, teemaksu tasumise süsteem, hoolduste sooduskupongid jne.

Märksõnad: autouudised
Jaga:

Dacia Duster Blackshadow – šikim erimudel

Dacia toob turule šiki erimudeli Duster Blackshadow, mis disaini poolest on loodud pigem linna kui maale. Blackshadow’l on läikivmust iluvõre ja küljepeeglid ning Théma mustad alumiiniumveljed.

 

Blackshadow’l on tavamudeliga võrreldes mugavamad istmed, nahkkattega rooliratas ja läikivmustad detailid armatuurlaual. Erimudeli standardvarustuses on tagumised parkimisandurid, kruiiskontroll ja Media Nav Evolution multimedia-navigatsioonisüsteem, istmesoojendus kuulub lisavarustusse.

 

Blackshadow jõudis Eesti autoturule novembris, hind alates 13 390 eurost. Erimudelit müüakse piiratud koguses kuni 2017. aasta sügiseni.

 

Dacia Duster Blackshadow disainielemendid:

- Läikivmust iluvõre ja küljepeeglid,

- Kroomitud udutulede servad,

- Mustad Théma alumiiniumveljed,

- Tumedaks toonitud tagaklaas,

- Kroomitud põhjakaitsed ees ja taga, 

- Kahes toonis (kroomitud ja mustad) katusereelingud,

- Kroomitud summutiots.

 

Sõitjateruumi lisad:

- Läikivmust armatuurlaua liist,

- Duster Edition tekstiilpolster,

- Nahkkattega rool.

 

Stadardvarustusse kuulub:

- Media Nav Evolution multimedia-navigatsioonisüsteem 7-tollise puuteekraaniga, internetti ühendatud navigatsioonisüsteem, raadio, pistikupesa, USB-liides, audiostiimimine, Bluetooth®-i valmidus

- Udutuled,

- Elektrilised esimesed küljeaknad,

- Elektrilise niiskusetõrjega uksepeeglid,

- Juhi pikkusega kohandavad juhiiste, rool ja turvavööd,

- Manuaalne kliimaseade.

 

Mootorivalik:

- SCe 115 4*2 bensiinimootor,

- SCe 115 4*4 bensiinimootor,

- dCi 110 4*4 diiselmootor.

 

Dacia Duster Blackshadow on saadaval varustatuna Stop&Start süsteemiga.

Märksõnad: autouudised
Dacia Duster
Jaga: