Citroën jättis hüdraulilise vedrustusega hüvasti

Citroën lõpetas alates 2007. aasta sügisest tootmises olnud C5 mudeli valmistamise ning ütles seeläbi ka nägemist hüdraulilise vedrustusele, vähemalt praeguseks.

Viimane C5 pandi kokku Rennes’i tehases asuvas tehases. Hetkel tähendab see ka lõppu tootja tuntud hüdropneumaatilisele vedrustusele. Citroën kuulutas 2015. aastal, et asendab selle tehnoloogia millegi uue ja paremaga. Peamine põhjus, miks hüdrovedrustusest lahti öeldi, oli kõrged kulud ja väikene nõudlus.

Teise põlvkonna C5 müüdi kümne aastaga 635 000 tükki, neist enamus Euroopasse. Eelmisel aastal ostsid eurooplased aga vaid 10 000 C5 mudelit.

Märksõnad: citroen
Jaga:

Lisa oma kommentaar:

Citroënil valmib järgmise põlve elektriauto 2020. aastaks

Citroëni täielikult elektril sõitvad autod ei jää omaette, vaid moodustavad sisepõlemismootoritega varustatud mudelitega ühe perekonna.

“Meie elektriautode strateegia näeb ette, et me ei ehita autot, mis keskenduks lihtsalt elektri kasutamisele, vaid me tahame pakkuda kõikide mudelite ulatuses elektriautot. Nii saab klient valida bensiini- ja elektrimootori vahel,” ütles Citroëni tegevjuht Linda Jackson.

Citroëni esimene elektriauto töötatakse välja koos emafirma PSA Grupiga ning ehitatakse e-CMP elektrisõidukite platvormile. Jackson ei lisanud, millises klassis elektriauto inimeste südameid võitma hakkab.

PSA on varem öelnud, et e-CMP arhitektuur arendati väikeautode jaoks. Luksusmark DS tuleb enda elektriautoga välja 2019. aastal. PSA pakub platvormi Peugeot, Citroëni ja DS markidele. Nii loodussõbralike autode ehitamiseks mõeldud e-CMP kui ka sisepõlemismootoriga mudelite arendamiseks loodud CMP arhitektuuri aitas välja töötada ka PSA Hiina partner Dongfeng Motors.

PSA saab e-CMP platvormi kasutav elektrisõiduk läbida kuni 450 kilomeetrit. Citroën müüb hetkel kahte täielikult elektril töötavat autot - C-Zero mikroautot ja väikest kabrioletti e-Mehari.


Hoolimata sellest, et Nissan ostis Citroëni partneri Mitsubishi, jätkavad autotootjad koostööd. “See ei muuda midagi,” ütles Jackson.

Märksõnad: autouudised
Jaga:

PSA on keeruline ülesanne samaaegselt parandada positsiooni Hiinas ning liita endaga Opel

PSA Grupi tegevjuhil Carlos Tavaresil on ees keerulised ja rasked ajad. Tal tuleb parandada müüki Hiinas ning liita hiljuti ostetud Opel kontserniga.

Esimese kolme kuuga langes PSA autode müük Hiinas ja Kagu-Aasias pea poole võrra 83 045 autoni. 2016. aastal võrdluses aasta varasemaga oli langus samuti tuntav. Siis kahanes turuosa 16% jagu.

PSA finantspealiku Jean-Baptiste de Chatillon’i sõnul on probleemid Hiinas sügavad ning neid ei saa lahendada turusõbralike linnamaasturite müüki paiskamisega. “Peame uuesti üles ehitama suhted edasimüüjatega ning palkama uusi talente ühisettevõtetesse. Lisaks üle vaatama, kuidas me Hiinas mudeleid müüme,” ütles de Chatillon, kelle sõnul on peamiseks probleemiks turundus- ja müügioskuste puudumine.


Ta tunnistas, et PSA võitleb kõvasti, et Hiinas kulusid vähendada, kuid need ei vähene õigel kiirusel. Finantsjuht ei oota kiiret lahendust. “Loomulikult teeme oma parima, kuid kulub kuid enne kui näeme samme paremuse poole,” ütles ta.

Märksõnad: autouudised
PSA Grupp
Jaga:

Citroën jätkab linnamaasturite turu vallutamist C5 Aircrossiga

Citroën tahab Euroopa ja Hiina linnamaasturite turgu raputada C5 Aircrossi mudeliga. Auto esineb sel nädalal Shanghai autonäitusel.

PSA Gruppi kuuluv Citroën lasi praegu välja kaks C5 Aircrossi tiiserit. Auto kohta saame rohkem infot pärast tänast esinemist. C5 Aircross läheb Hiinas müügile selle aasta teises pooles ning Euroopas enne aasta lõppu.

EMP2 (Efficient Modular Platform) platvormile ehitatud Citroëni kohta pole hetkel rohkem andmeid. Sama arhitektuuri kasutavad ka Peugeot 3008 ja DS 7 Crossback.

C5 Aircrossile eelnes Aircross SUV ideeauto, mida näidati esimest korda 2015. aastal samuti Shanghais. Autot hakatakse tootma Prantsusmaal Rennes’is.


Mullu langes Citroëni müük Hiinas 17% 250 000 autoni ning Hiina turg moodustab Citroëni müügist viiendiku. PSA Grupi langus oli 16% 618 000 autoni.

Märksõnad: autouudised
Jaga:

Video: kerelaiendused muudavad Citroën Jumperi klassikaliseks Type H kaubikuks

Maailmas pole just palju kommertssõidukid, mida autokollektsionäärid oma kogusse sooviksid. 70-aastaseks saanud Citroën Type H on üks vähestest.

Citroën Type H rügas Euroopa maapiirkondades aastaid stiilselt tööd ning sel autol on oma karisma, mis paneb ta meeldima. Esimest korda 1947. aastal tutvustatud Type H tootmisega alustati aasta hiljem. Fabrizio Caselani ja disainer David Obendorfer otsustasid 70 aasta möödumist debüüdist tähistada kerelaiendustega.

Nüüd on võimalik muuta moderne Citroën Jumper klassikaliseks Type H väikekaubikuks. Kahjuks on kerelaienduste arv piiratud - kokku ehitatakse vaid 70 Type H välimusega Jumperit ning kõik need valmivad Itaalias.


Märksõnad: autouudised
Jaga: