FCA sõnul pole nad loobunud Chrysleri müümisest Jaapanis

Fiat Chrysler Automobiles lükkas ümber väite, nagu nad lõpetaksid Jaapanis Chrysleri mudelite müümise. Portaal Nikkei kirjutas, et tootja loobub kehva tulemuse tõttu järgmisel aastal USA margi müümise kauges saareriigis.

Tootja teatas, et nad keskendavad Jaapanis küll Jeepi brändile, kuid ega sellepärast pole Chryslerist loobutud. Samas on täiesti arusaadav, miks selline kuuldus levis. Tootja, kes müüb Jaapanis veel Jeepi, Fiati, Alfa Romeo ja Abarthi mudeleid, suutis mullu müüa vaid 300 Chryslerit.

Chryslerit ostvate inimeste arv seal on 2000. aastast stabiilselt kukkund. FCA pakub jaapanlaste vaid ühte Chryslerit ning selleks on 300s luksussedaan. Neid müüakse Jeepi esindustes.

Fiatil ja Jeepil läheb paremini ning nende ostjate arv kasvab. Neid autosid osteti vastavalt 6700 ja 9400 ning nad mahuvad kümne enim ostetud välismaa margi hulka. Eelmisel aastal ostsid jaapanlased 295 000 välismaa autot. Seega oli iga kümnes masin pärit väljaspool Jaapanit.

Märksõnad: chrysler
FCA
Jaga:

Lisa oma kommentaar:

FCA tegevjuht ei kohkuks hea pakkumise korral Jeepi ja Rami müümise ees

Kuigi hetkel näita ükski märk, et Fiat Chrysler Automobiles müüks endale kuuluvat Jeepi ja Rami, ei oleks tegevjuht Sergio Marchionne sobiva pakkumise korral probleem öelda markidele head aega.

Tema käest küsiti, kas tema FCA strateegia võib hõlmata ka seda, et müüakse Jeep ja Ram ning tema lühike ja konkreetne vastus oli jah. Samas me ei tea täpselt, millises kontekstis jah öeldi.

Pole ju mingi saladus, et FCA otsib partnereid, kellega koos autosid arendades saaks kulusid vähendada. Selle kõige varjus on räägitud ka Alfa Romeo ja Maserati müümisest. Hiljuti aga Marchionne loobus koostööst - võib-olla seetõttu, et FCA esimese kvartali tulemused tulid oodatused paremad.


Kuid võib üsna kindlalt võita, et FCA müüb Jeepi ja Rami vaid siis, kui neil ei jää muud üle või tehakse pakkumine, millest keeldumine tekitaks küsimusi juhtkonna vaimses tervises. Jeep ja Ram kuuluvad Chrysleri alla. Jeep osteti Chrysleri poolt 1980. aastatel.

Märksõnad: autouudised
Jeep Ram FCA
Jaga:

Marchionne: Autonoomse võimekusega Chrysler Portal võib tootmisse jõuda kõigest 2 aastaga

FCA esitles käesoleva aastal alguses CES tarbijaelektroonikanäitusel ideeauto Chrysler Portali. Tegu on autonoomse elektriautoga, mis oma futuristliku disaini, värvimuutvate LED-valgustite ja külgedele libisevate ustega on suunatud eelkõige niiöelda Y-generatsiooni tarbijatele. 

FCA on seni kõige uuematesse tehnoloogiatesse suhteliselt konservatiivselt suhtunud. Elektriautode osas on mitmed konkurendid tunduvalt suuremad eesmärgid võtnud ning FCA ei pühendudnud kuigi tugevalt ka isesõitvate autode arendamisse. Möödunud aastal alanud partnerlus Waymoga on seda aga mõnevõrra muutnud ning juba lähiajal tahetakse isesõitvate Chrysler Pacificate arvu suurendada 600ni. 

Sergio Marchionne hoiatas aga, et kõikide munade ühte kasti panemine võib saatuslikuks osutuda ning vihjas, et FCA oleks valmis Portali tootmisversiooni turule tooma kõigest kahe aastaga. Ka varasemalt on FCA tippjuhid öelnud, et Portalis nähakse kontserni pereautode tulevikku.

Hetkel pole aga lõpuni selge, mida täpselt Marchionne öelda tahtis. Üheks variandiks on, et FCA asub ise oma autonoomset tehnoloogia välja arendama või teeb seda igaks juhuks paralleelselt Waymoga. Autonoomse elektriautona planeeritud Portal sobiks samas suurepäraselt ka Waymo laienemisplaanidega, eriti kui nad oma isesõitva tehnoloogia usaldusväärsemaks ja töökindlamaks muudavad. 

Märksõnad: autouudised
marchionne portal waymo isesõitev auto
Jaga:

Waymo laiendab isesõitvate autode testimist veel 500 auto võrra

Alphabet Inc alla kuuluv isesõitvaid autosid välja arendav Waymo teatas, et laiendab oma senist testprogrammi 500 auto võrra. 

Kuigi pole täpselt teada, kui palju isesõitvaid autosid Waymo käsutuses hetke on, sõlmisid nad umbes aasta tagasi koostööleppe FCA-ga 100 Chrysler Pacifica mahtuniversaali muretsemiseks. Enne seda testisid nad oma tehnoloogiat umbes 70 autoga, ehk võib eeldada, et antud käiguga suureneb Waymo isesõitvate testautode hulk rohkem kui kaks korda. 

Ka seekord võtab Waymo testimiseks kasutusele Chrysler Pacificad, kusjuures nendega hakataks Arizonas, Phoenixis inimesi transportima. Tegu saab olema Waymo esimese niiöelda avaliku testiga, kus nende isesõitva tehnoloogia juurde lastakse ka tavainimesed. Igaks juhuks tuleb vähemalt praeguses staadiumis autoga kaasa ka inimesest juht, kes jälgib teel toimuvat ja on valmis vajadusel juhtimise üle võtma. 

Waymo pole viimastel kuudel oma isesõitvate autode osas ehk nii palju lärmi teinud kui mõni teine ettevõte, kuid just nemad alustasid oma masinate testimist kõige varem ning erinevate hinnangute kohaselt peaks Waymol olema ka kõige paremini töötav süsteem, kuigi selle kasutatav riistvara on suhteliselt kallis. Igatahes annab praegune käik märku sellest, et Waymo jätkab täistuuridel edasi minekut ning astub reaalsete klientide transportimisega olulisee sammu täiesti autonoomsete autode valmimise suunas. 

Märksõnad: autouudised
google waymo alphabet chrysler pacifica isesõitev auto
Jaga:

Chrysler võib Portal ideeauto tootmisega alustada 2019. aastal

Tarbeelektroonikamessil CES debüüdi teinud Chrysler Portal ideeauto võib pärast 2018. aastat tootmisesse.

FCA tegevjuht Sergio Marchionne arvab, et auto võib lähitulevikus tootmisesse jõuda ning sama mõtet kordas ka Fiat Chrysleri juht Põhja-Ameerikas Tim Kuniskis. “Me ei ole varjanud seda, et näeme Portalit uue futuristliku pereautona. Me kutsume Portalit viienda põlvkonna autoks,” rääkis Kuniskis kontseptsioonist.

Kuniskis ütles, et Portal on uut tüüpi auto, mis eristub tavapärasest universaalkerega autost, peresõidukist ja linnamaasturist.

Autot arendades sooviti luua inimeste jaoks kolmas koht kodu ja töökoha kõrval. Futuristlik lihtsasti mõisteteva tehnoloogiaga varustatud sõitjateruum ehitati kvaliteetsetest materjalidest ja siin on rohkelt ruumi pikakoivalistele.


Kuuekohalist Portali viib edasi 100 kWh aku, mis võimaldab kuni 400 kilomeetrist sõitu. Portal varustati rohkete sensoritega, sealhulgas kasutatakse omapäi liikumiseks kaameraid, radarit, LIDARit ja ultraheli. Üks olulisemaid tehnoloogiaid on aga juhi ja kaasreisijaid ära tundev näotuvastus.

Märksõnad: autouudised
Jaga: