Isejuhtiv Chevrolet Bolt ja jalgrattur põrkasid kokku

Chevrolet testib oma autonoomset tehnoloogiat teatavasti elektriliste Chevrolet Boltide abil. Mai lõpus toimus seal omapärane kokkupõrge, kus keegi õnneks tõsiseid vigastusi ei saanud. 

Nimelt sõitis Bolt 25. mail San Franciscos iseseisvalt oma sõidurajal ja sooritas parajasti vasakpööret. Sisemisel sõidurajal olnud auto hakkas ootamatult aga Bolti rajale kalduma. Kokkupõrke vältimiseks otsustas Bolti tarkvara äkitselt pidurdada. Sellele ei suutnud aga reageerida täpselt auto taga sõitnud jalgrattur, kes Boltile tagant sisse põrutas. 

Autos olijad vigastada ei saanud. Jalgrattur kriimustas põlve ning lubas igaks juhuks arsti juurest läbi käija, kuid ka temal esialgu midagi tõsist ei tuvastatud. 

Oma rajalt kõrvale kalduvad autod on linnaliikluses tegelikult tavaline probleem. Mäletatavasti muudeti isegi Tallinnas Niine tänava ja Põhja puiestee ristumine üherealiseks, sest Niine tänavalt tulnud juhid ei mahtunud kitsastesse sõiduradadesse lihtsalt ära ja põrkasid kogu aeg kokku. Ühest küljest on hea ja igati elementaarne, et Bolt sellele reageerida suudab, samas võib ka küsida, kas tarkvara reaktsioon oli sellisel kujul vajalik, ehk kas auto aitas õnnetuse põhjustamisele kaasa. Samas liikluseeskirjade järgi ei teinud auto midagi valesti. 

Märksõnad: chevrolet
bolt isejuhtiv auto cruise automation kokkupõrge gm
Jaga:

Lisa oma kommentaar:

General Motors usub jätkuvalt diiselmootorite potentsiaali

Peale Volkswageni diiselmootorite petutarkvara skandaali on diiselmootorid vähemalt sõiduautode puhul paljudes kohtades toksiliseks muutunud, seda ka USA-s. USA suurde kolmikusse kuuluv General Motors aga diiselmootoritest nii lihtsalt loobuda ei taha ning usub, et diiselmootoriga autode omanikud on tehnoloogiale rohkem truud kui Volkswagenile. 

Diiselmootoriga autod küll tekitavad teatud määral inimeste tervisele ohtlikuid emissioone, kuid samal ajal on diiselmootorid kütusekulu osas äärmiselt efektiivsed. Näiteks Chevrolet avalikustas hiljuti Põhja-Ameerikas müüdava uue Chevrolet Equinoxi diiselmootoriga versiooni, mis võtab USA standardi järgi testides maanteel 100 km läbimiseks kõigest 6 l diiselkütust. 

Kuigi diiselmootoriga autodele eriti suuri reklaamikampaaniaid ei planeerita, teatas GM-i jõuallikate eest vastutav Dan Nicholson, et GM-il pole mingeid plaane diiselmootoriga sõiduautodest loobuda. Seda nii USA-s kui ka teistel turgudel. Nicholsoni sõnul on endiselt ohtralt kliente, kelle jaoks diiselmootoriga auto on loogiline valik ning kellele meeldib nende masinate madal kütusekulu ning ka sõiduomadused. 

Diiselmootoriga Chevrolet Equinox peab aga näitama, kas Nicholsoni optimismil on põhjust ning kas endised Volkswageni kliendid soovivad endiselt diiselmootoriga autosid. Hetkel GM-i nimekirjas diiselautosid pole, kuigi sarnane tehnoloogia leiab ohtralt kasutust näiteks kastiautode juures. 

Märksõnad: autouudised
general motors nicholson diiselmootor equinox
Jaga:

Video: Kui reklaamis saaks sõna ka tavalised inimesed

Luksuslik ja ilus, kuid ikkagi Chevy!

Märksõnad: autouudised
kurioosum
Jaga:

General Motors pikendab tehaste kollektiivpuhkust, laovarud 10 aasta kõrgeimal tasemel

Mitmetes General Motorsi tehastes on hetkel käimas kollektiivpuhkus. Neid isegi pikendatakse, sest laoplatsid on uusi müümata autosid täis. 

General Motorsi USA valmis autode laoseis on tõusnud viimase kümne aasta kõige kõrgemale tasemele ning nad suudavad ilma ühtegi uut autot valmistamata klientide nõudluse rahuldada järgmise 105 päeva jooksul. Veel kevadel ennustas GM, et laovaru väheneb juuni lõpuks 90 päevani ning aasta lõpuks 70 päevani. 

Uute autode müük on USA-s stagneerunud ning hetkel kasvab veel vaid linnamaasturite segment. Klientide nõudlus väiksemate sõiduautode järele näitab aga üha kiiremat langust. 

Laovarud on suured ka Chevrolet Bolti puhul. Tegu on esimese kaugele sõitva ja taskukohase elektriautoga, mida hetkel veel igal pool ei müüdagi. GM suutis aasta esimese poolega müüa kokke 7592 Bolti, mida pole üldse vähe, kuid arvestades, et neid seisab piisavalt ladudes, on number siiski veidi pettumustvalmistav. Seda enam, et konkureeriva Tesla Model S-i jaoks on üle maailma olemas peaaegu 400 000 eeltellimust. 

GM on suurte laevarude tõttu sunnitud pikendama puhkusi kokku neljas tehases, mis toodavad peamiselt sedaane. Tootmisvõimsuse vähendamine toob lähiajal kaasa ka teatavad koondamised ning võib eeldada, et selle tõttu kannatab ka GM-i kasum. 

Märksõnad: autouudised
gm bolt elektriauto tootmine tehas
Jaga:

Bolti müüginumbrid jätkavad kasvu, juunis müüdi 1642 autot

Samal ajal kui Tesla valmistub lõpuks ometi Model 3 tootmist ametlikult käima lükkama, on Chevrolet oma "taskukohast" elektriautot Bolti tootnud juba veidi rohkem kui pool aastat. Juunis püstitati ka uus müügirekord, kui terve kuu jooksul anti USA klientidele üle kokku 1642 Bolti. General Motors müüb Bolti väikeses mahus ka Kanadas ja Opel Ampera-e näol Euroopas, kuid peamine müük toimub jätkuvalt USA-s. 

Chevrolet avas juunikuus lõpuks Bolti müügi üle kogu riigi, kuigi enamikes piirkondades toimetatakse esimesed mudelid klientideni alles augustis. Siis peaks saama ka parema aimu reaalse nõudluse ja GM-i tootmisvõimekuse kohta. 

Hetkel on Chevrolet eelmise aasta detsembrist kuni juuni lõpuni müünud kokku umbes 8000 Bolti. Arvestades, et Teslal on 400 000 eeltellimust ning nad loodavad juba selle aasta detsembris valmistada 20 000 Model 3-e, pole Bolti tootmis- ja müügimahud sugugi suured. Hetkel pole aga teada, kas numbreid hoiab all madal nõudlus või piiratud tootmisvõimekus. 

Samas on analüütikud hinnanud, et nii General Motors kui ka Tesla jäävad Bolti ja Model 3 baasmudeleid müües tegelikult kahjumisse. Bolti kahjumit hinnatakse suuremaks ning ringlemas on ka spekulatsioonid, nagu müüks GM Bolti vaid riiklikele regulatsioonidele vastamiseks. Samas on lõpuks ometi tekkimas korralike elektriautode vahel konkurents ning aasta viimased kuud peaks näitama, kuidas kujunevad välja jõujooned samal palliplatsil mängiva Chevrolet ja Tesla vahel. 

Märksõnad: autouudised
general motors bolt tesla
Jaga: